Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PENGGANAS SUNNI WAL RASUAH KALAH

Posted: 29 Dec 2016 08:00 PM PST







AMERIKA

BARUA

AMERIKA

SAUDI

KUWAIT

QATAR

DIKETEPIKAN

MEREKA AKAN

TERUS BUAT

KACAU



Syria ceasefire comes into effect after rivals sign Russia-backed deal

A ceasefire has come into effect across Syria after the Assad regime and the opposition agreed to a nationwide deal brokered by Turkey and Russia. It is hoped the fragile pact could mark a key turning point and usher in peace talks aimed at bringing an end to the six-year conflict that has killed nearly half a million people and displaced half of Syria's population.
The deal came into force at midnight (10pm GMT) on Thursday. However there were reports of clashes little more than two hours later. The Syrian Observatory for Human Rights monitoring group said rebels had violated the truce deal and taken over a position in Hama province. A rebel group also accused the government of shelling areas in Atshan and Skeik villages in Idlib province, which borders Hama.





-----------------

BERITA BAIK UNTUK PENGHASUT

Posted: 29 Dec 2016 07:30 PM PST









BERITA BAIK

UNTUK

PAKATAN

BERITA MOLEK

UNTUK SEMUA

PENGHASUT





50,000 pekerja akan dibuang tahun depan?

Ekoran pertumbuhan perlahan yang dialami industri sejak Ogos 2015, puluhan ribu pekerja menjengah tahun 2017 ini diramal akan hilang sumber pendapatan akibat diberhentikan majikan.
Ketua Pegawai Eksekutif Persekutuan Majikan Malaysia (MEF), MEF, Datuk Samsuddin Bardan menjangkakan jumlah pekerja terbabit akan terus meningkat antara 45,000 hingga 50,000 orang.

BILA KERJA

HILANG 

DUIT HABIS

ANAK BINI

MAKIN SUSAH

MAKIN SENANG

UNTUK BENCI

NAJIB & ROSMAH



--------------------

HANYA SATU GAME

Posted: 29 Dec 2016 07:00 PM PST


GENG PENJAGA AGAMA
aku duk perati je geng2 penjaga agama ni.. bile masalah yg xde nilai ekonomi ni nyibuk je ulas.. ble hal2 yg membabitkan rasuah.. pecah amanah xde plak nk berbunyi.. 

sudah terserlah ape peranan tok peti ni.. menjage kepentingan pemerintah zalim.. agama adelah wayang plg tinggi nilai kutipan dlm mlysia.. on SAJE TANYA KERANA JAHIL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16

ISLAM SATU GAME MUDAH
isLam adeLah sgame Yg mudah bkn satu agame Yg susah Lg rumit. jgn terLaLu mudah menghukum sesuatu tanpe kite memahami keadaan Yg sebenar. cube Lapangkan dada, 

pandangLah ia dari segaLe sudut n' tambahkan iLmu di-dada bersame dgn pengaLaman hidup itu Yg terLebih utame drpd kite menghukum. on SAJE TANYA KERANA JAHIL
noname
on 12/29/16

STIM DALAM BAS
Stim dalam bas berdusa .. tapi kalau kita stim tapi bersarkot dusa tak uztas. on SAJE TANYA KERANA JAHIL
panglimo potaseh
on 12/29/16








---------------------

GAMBAR INI WAJIB DISIASAT?

Posted: 29 Dec 2016 06:30 PM PST






GAMNA
GAMBAR INI

WAJIB 

DISIASAT

APAKAH INI

GAMBAR

COPY PASTE

BADAN
BADAN 

BERWAJIB

MCMC

FORENSIK

JABATAN IT

PERLU LIHAT

GAMBAR INI






--------------

APA MAKNA COPY PASTE

Posted: 29 Dec 2016 06:00 PM PST




APA MAKNA

COPY PASTE

GAMBAR INI

COPY PASTE?

KERJA SIAPA

BUAT FITNAH?


Nasruddin bimbang wabak 'copy, paste'

SHAH ALAM – Ketua Penerangan Pas, Naruddin Hassan hari ini menyatakan kebimbangan terhadap 'wabak copy & paste' yang melanda dunia teknologi masa kini.

Menurutnya, ia merupakan salah satu daripada aliran fitnah yang mampu mengorbankan akhlak dan nilai kemanusiaan.


INI KES BERAT

SIAPA BUAT

GAMBART INI

PERLU 

DIDAKWA






-------------

ADAKAH GAMBAR INI COPY , PASTE?

Posted: 29 Dec 2016 06:00 PM PST





DARI MANA

ASAL USUL

GAMBAR INI?
ADAKAH

GAMBAR INI 

COPY-PASTE?



--------------

TOKAN DADAH

Posted: 29 Dec 2016 05:30 PM PST








TOKAN DADAH BOLEH KAUTIM
Kau ni tt memang tak pas belajar undang-undang lalulintas. Patutlah kau naik bas takde lesen L. PEROGOL -tak boleh tangkap sesuka hati kau. Kena ada 4 saksi! 

KAKI RASUAH -tak dapat tangkap senang-senang je. Tuah ayam nampak di kaki, rasuah tangan hulur bukan nampak di kaki. Bukti susah cari, fbi yang tercanggih terterrer teredvan pun terkial-kial. 

TOKAN DADAH -lagi susah. Sebab ni bukan mat rempit tempatan. Ini jaringan global yang berselirat, yang banyak backup dari cartel mexico, cartel colombia, mafia amerika, mafia rusia dan dan... 

KES 1MDB -ag, attorney jeneral, pangkat paling tinggi dalam undang-undang jalanraya, dia sendiri dah siasat, selidik, semak, sepakat dan sebulat suara hukumkan tiada kes! Jadi haram hukumnya kau kata kes 1mdb, cuma boleh kata 1mdb, sebab 1mdb takde kes. Paham dah? 

KES BUNUH ALTANTUYA -dah selesai bicara mahkamah, dah putus siapa tak salah, dah putus siapa salah, yang belum putus cuma kepala pesalah. Kes closed. Khalas. Watammata wakalimaton. Finito. on KES BUNUH ALTANTUYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16



-----------------

POTONG STIM PULAK

Posted: 29 Dec 2016 05:05 PM PST




BERPULUH PULUH TAHUN
Habis tu sebelum2 ni dah berpuluh2 tahun dlm bas jantan betina duduk bersebelahan dosa sapa yg tanggung? Semua ulama dan mufti yg tanggung ke? 

Kenapa dulu2 mufti dan ulama tak sarankan perkara ni? Atau 2-3 puluh tahun dulu ulama dan mufti pun jahil jugak?.. tanya aje, jgn marah. on SAJE TANYA KERANA JAHIL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16








--------------

SELAMAT TINGGAL BUNGAKU - S. M. SALIM

Posted: 29 Dec 2016 05:00 AM PST









AL-FATIHAH

KAD JADI KAYA

Posted: 29 Dec 2016 04:30 AM PST




BOTOL MINYAK KELAPA
Halaaaa itu pun kau nak megah. Baru dapat diskaun 1 produk. Hitu pun minyak kelapa je. Helo bro, sebulan berapa botol minyak kelapa lu selalu beli? 10? 100? 

Takdernyer bro, paling kuat pun lu kena beli 32 botol sebulan kalau lu guna sebotol sehari untuk lu pa chu cheng tiap hari. Kalau larat la. Jadi tak perlu megah la ngan penjimatan tak seberapa tu, tak dapat pun guna amaun tu beli cincin pinang kak mah malah tak cukup pun untuk beli enjin turbo kasi ganti enjin skuter lu. 

Kalau lu mao megah bangat, lu kena kasi up dulu lu punyer teknik ampu, teknik lipat, teknik tikam, teknik cantas dan teknik terajang dari tok guru persilatan kabupaten jowo negoro bupati bugis, macam gwa, baru dapat penjimatan berjuta-juta daripada kad ahli sifar-gst, diskaun untuk beribu jenis produk tempatan dan impot 

bukan setakat minyak kelapa bro, malah permit niaga, lesen hotel, deposit air, cukai pendapatan, dan bermacam jenis permit dan cukai semua pun diskaun atau dikecualikan. Tapi kalau lu capai tahap on KAD UNTUK BUAT RASUAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16







----------------

HANG INGAT SENANG

Posted: 29 Dec 2016 04:00 AM PST






APA?

LU INGAT

SENANG NAK

DAPAT

BIDADARI DAN

BIDAJANTAN

3,714 jadi mangsa penipuan umrah

Libatkan kerugian RM30.8 juta


KUALA LUMPUR 28 Dis. - Sejak 2012 hingga Oktober tahun ini, seramai 3,714 penduduk Islam negara ini terpaksa berputih mata apabila hasrat mereka mengerjakan umrah tertangguh akibat menjadi mangsa penipuan pakej umrah.
Sumber Jabatan Wakaf Zakat dan Haji (Jawhar) berkata, jumlah kerugian yang dihadapi oleh kesemua mangsa selama empat tahun kebelakangan ini seperti yang dilaporkan kepada pihak polis dan Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) dianggarkan mencecah RM30.8 juta.
Katanya, warga Kuala Lumpur dilaporkan paling banyak menjadi mangsa penipuan tersebut dengan jumlah kerugian mencecah RM4 juta.
"Mangsa hanya sedar ditipu apabila terkandas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan jumlah kerugian yang dicatatkan ini berdasarkan mereka yang membuat laporan. Namun, mungkin ada lagi menjadi mangsa tetapi tidak laporkan hal ini.
"Ada antara mereka membayar wang untuk menunaikan umrah kepada orang perseorangan yang menawarkan pakej umurah dan juga menggunakan perkhidmatan daripada syarikat tidak berlesen," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.
Sehubungan itu, sumber berkenaan memberitahu, harga lantai bagi pakej standard ekonomi umrah selama 12 hari 10 malam tidak boleh kurang daripada RM4,900 sebagaimana ditetapkan oleh Majlis Kawal Selia Umrah.
"Pengguna perlu menjadikan jumlah RM4,900 ini sebagai penanda aras sebelum mengambil mana-mana pakej umrah daripada ejen perseorangan atau syarikat.
"Pakej yang ditawarkan di bawah harga tersebut boleh dianggap sebagai satu cubaan penipuan," jelasnya.
Mengulas mengenai isu penajaan umrah pula, sumber tersebut memberitahu, mana-mana syarikat berlesen tidak dibenarkan mengiklankan sebarang iklan umrah pada harga di bawah RM4,900.
"Mana-mana syarikat yang mengatakan mereka ada tajaan perlu membuktikan kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan sebelum iklan tersebut disiarkan," jelasnya.
Tambah beliau, masyarakat perlu menyemak dahulu status syarikat pengendali umrah melalui laman web i-umrah jawhar atau www.jawhar.gov.my/umrah sebelum pembayaran pakej umrah dibuat agar tidak menjadi mangsa penipuan.
"Umrah merupakan satu ibadah, namun aspek muamalat juga penting untuk diketahui. Fahami konsep muamalat sebelum terjerat menjadi mangsa," jelasnya

JUAL AGAMA

ADALAH

SALAH SATU

PERNIAGAGAN

TERTUA SELAIN

DARI JUAL DUA

PEHA AYAM

SIAM 


-----------------------

TUKAT TIUB BUAT LAWAK BAJU MERAH

Posted: 29 Dec 2016 03:30 AM PST






LAWAK 

BAJU MERAH

DI SHAH ALAM

12 JANU 2017


UNIT 23 CAFE

SEKSYEN 9

SHAH ALAM

KES DALAM

LOKAP 

BERSAMA

DATUK ARMAND








---------------

AL- FATIHAH

Posted: 29 Dec 2016 02:16 AM PST





KUALA LUMPUR 29 Dis. - Biduan negara, S.M. Salim atau nama sebenarnya Sheikh Salim Sheikh Muhammad Al Mahros, 88, menghembuskan nafas terakhirnya pada pukul 5.44 petang tadi



---------------------

PALING AFDOL

Posted: 28 Dec 2016 11:00 PM PST




PALING AFDOL
kahkahkah.. ko pandai tt.. menguar-uarkan cte si armand ni mulut tempayan.. btol atau salah no 2.. ko telah berjaye mengegarkan pegangan pemuda gerombolan.. 

bila menafikan maknenye btol la tu.. tu adalah sifir gerombolan yg paling afdol.. pie afdal mane ilang eh.. saje tanye.. jgn marah... on DATUK ARMAND BAJU MERAH MARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16





--------------

SAJE TANYA KERANA JAHIL

Posted: 28 Dec 2016 10:00 PM PST







INI DIMANA?


Mufti Perak: Berdosa bukan muhrim duduk bersebelahan dalam bas

 | December 29, 2016
Harussani berkata, umat Islam yang cuba menentang usaha syarikat bas ekspres itu dianggap jahil agama dan menentang hukum Tuhan.





MASA BUAT

AJI TU ADA

2 KAABAH KE?

SATU POMPUAN

SATU JANTAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KERANA JAHIL

TAK TAHU

WAL KESAH



---------------

KENAPA MUKA ORANG JAHAT DIKABUR?

Posted: 28 Dec 2016 09:30 PM PST






NAPA MUKA KABUR
kah kah kah mungkin tu cuma propaganda pulis nak takut takutkan orgramai. mungkin juga utk alihkan perhatian orgramai. 

kalau betul org jahat kenapa kaburkan muka? lepas tu minta orgramai salurkan maklumat!!? maklumat apa lanchow kalau mukapun tak kenal, apa punya lanchow laa pulis. on KES BUNUH ALTANTUYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/29/16





------------

JANGAN HANYA CAKAP - BILA NAK BUAT?

Posted: 28 Dec 2016 09:00 PM PST








BILA NAK

MULAKAN

INI KERJA

AMAL JARIAH

BERI TAHU

KAMI SEMUA

NAK DATANG

MEMBANTU


Jamal sewa jentolak cadang nak roboh premis tanpa lesen di bawah MDSB

Pengerusi Gabungan NGO Malaysia,  Jamal Md. Yunos akan bertindak merobohkan mana-mana premis yang didapati tidak mempunyai lesen menjalankan perniagaan dibawah Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB).
Beliau yang juga pemilik Sekin Fisherman Village Hotel & Resort mendakwa, terdapat tapak tanah yang diduduki dan dibangunkan tanpa kebenaran dan lesen yang sah.
Beliau juga berkata telah menyewa jentolak untuk memastikan mana-mana pusat judi, disko dan rumah urut tanpa lesen akan dirobohkan.
MAKIN MENARIK

MAKIN PANAS

MAKIN GELORA

BAIK UNTUK

P. HARAPAN

PENGUNDI CINA

TAMBAH BENCI

DG GROMBOLAN

SILAP-SILAP

TAIKO AKAN

HADIAH FULUS






--------------------

DATUK ARMAND BAJU MERAH MARAH

Posted: 28 Dec 2016 08:30 PM PST




MINGGU DEPAN

SAMBUNG LAGI

KESAH BELUM

HABIS



Isham Rais tokok tambah cerita – Armand

Anggota exco Pemuda Umno, Armand Azha Abu Hanifah menyifatkan cerita yang dikarang oleh Hishamuddin Rais mengenai pengalaman aktivis itu yang ditahan di lokap bersamanya hanyalah sekadar 'tokok tambah bagi menyedapkan penulisan'.
Katanya, Hishamuddin atau mesra dengan panggilan Isham, sengaja menulis artikel sedemikian di blognya demi menutup isu yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan.
"Tokok tambah untuk sedapkan penulisan. Biasalah nak tutup isu yang dalam Pakatan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.
Bulan lalu, Armand dan Hishamuddin antara individu yang ditahan bersama dalam perhimpunan BERSIH dan Baju Merah di Ibu Kota.
Walaupun berlainan ideologi politik, namun ketika ditahan, terdapat gambar Armand, Hishamuddin dan wakil rakyat pembangkang Howard Lee kelihatan mesra di media sosial.
Selepas sebulan, semalam Hishamuddin dalam artikelnya yang bertajuk "Apa terjadi dalam lokap" menceritakan pengalamannya yang sering bertukar lokap di negara ini.
Selain itu, Hishamuddin turut mendakwa 'beliau berjaya mengorek rahsia' dari pemimpin kanan Kumpulan Baju Merah itu ketika sama-sama ditahan di lokap Dang Wangi.
Dakwa Hishamuddin, beliau sempat bertanya kepada Armand, sekiranya Ketua Baju Merah Datuk Jamal Md Yunos ditahan apakah yang akan terjadi.
Dakwa Hishamuddin, Armand berkata sekiranya Jamal turut ditahan, ketuanya itu akan bergaduh, kerana tidak diplomasi.
Mengulas lanjut mengenai perkara itu Armand menafikan dakwaan itu sebaliknya mengatakan kepada Hishamuddin bahawa Jamal dan dirinya mempunyai cara yang tersendiri.
"Tak betul. Saya nyatakan Datuk Seri Jamal mempunyai cara beliau yang tersendiri dan saya mempunyai cara yang tersendiri (kerana) masing-masing mempunyai cara masing-masing.
"Jamal mengambil pendekatan yang garang manakala saya mengambil pendekatan diplomasi kerana dua-dua amat perlu untuk capai hala tuju yang sama," katanya.
Armand turut menafikan dakwaan kononnya beliau telah memberitahu Hishamuddin bahawa telah dilatih oleh Parti komunis dari China mengenai cara berpidato.
"Kami bukan dilatih, tapi pernah (ke) China atas jemputan kerajaan China untuk pertukaran idea antara kepimpinan muda," katanya.
Dalam artikal berkenaan Hishamuddin turut mendakwa bahawa Armand berkata Naib Ketua Pemuda Umno Khairul Azwan Harun cuba meniru gaya ketua mereka Khairy Jamaluddin.
"Saya nyatakan Azwan Bro mengambil pendekatan cara KJ. Saya kata Azwan Bro harus jadi diri beliau sendiri (kerana) hanya akan ada satu KJ sahaja," katanya.
Armand bagaimanapun mempersoalkan mengapa di dalam artikel tersebut tidak menyatakan perhimpunan BERSIH gagal dan mendakwa Hishamuddin mengeluh bahawa beliau terlalu tua untuk menyertai perhimpunan itu.
"Kenapa dia tak cerita saya bantah isu salah guna kuasa oleh Pakatan di Selangor terutama tentang isu (Ketua Pemuda PKR Ampang Datuk) Adam Rosly yang kaya hanya jadi pegawai khas," katanya lagi.
Armand juga mendakwa Hishammuddin setuju ada rasuah dalam Pakatan dan salah guna kuasa dalam PKR.
"Kenapa beliau tidak cerita BERSIH juga dapat dana asing untuk penganjuran BERSIH," soal Armand.
SILA BACA DISINI
http://tukartiub.blogspot.my/2016/12/apa-terjadi-dalam-lokap.html

ATAU DISNI
http://www.malaysiakini.com/columns/367447



---------------------

HADI KLUK KLAK DAPAT DEDAK

Posted: 28 Dec 2016 08:00 PM PST




HADI KLUK KLAK DAPAT 90 JUTA
kecewa la bro..jamal jamban penat2 demo, penat2 berkuntau pecah kepala ..tetiba hadi kluk klak yg dapat rm90juta..hutang nak kena bayar..silap hari bulan jatuh muflis..dulu diorg kata nak boikot bisnes geng2 bersih..

walhal kita semua sudah boikot bisnes geng2 merah termasuk geng2 mamak..cer tanya dia, pasar sekincan dah upgrade ke..itu janji prk..agak2 jambatan manong dah siap ke??atau jambatan manong guna batang kelapa sawit dari sarawak.. on KEPALA TONGKOL JADI LEMBIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/16




-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT