Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


IKUT SUNNAH SAUDI

Posted: 27 Dec 2016 08:00 PM PST







IKUT SUNNAH SAUDI
takyah cakap banyak..saudi bagi derma kat najib 2.6bilion, najib bagi derma kat pas rm90juta..najib jual tanah melayu di timur kat china kerana najib ikut cakap nabi yakni menuntut ilmu hingga kenegara china walaupun nabi tak pernah ke china melainkan nabi ke china melalui langit sidratulmuntaha..

ketika british saudi, kerajaan islam osmaniah bina hijaz railway..pinjam duit riba dari jerman nazi..kini mekah dan madinah sudah dah keretapi, so tak perlu naik unta macam nabi..agak2 brapa nilai diplomatik dagangan antara saudi dan malaysia?agak2 bila nak putus hubungan dgn mynmar?hot2 chieckin shit..biasanya melayu suka jual tanah.. on TETUS JADI HAMBA ARAB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/16





--------------

TANDA PRU14 AKAN SAMPAI

Posted: 27 Dec 2016 07:30 PM PST







TANDA PRU14

AKAN SAMPAI

TETIBA HARGA

KELAPA SAWIT

NAIK MENDADAK

600RM SETAN

TETIBA HARGA

GETAH NAIK

DUA $RM SEKILO


WARAN KELUAR

UNTUK TANGAKP

JHO LOW 





--------------

AL-FATIHAH

Posted: 27 Dec 2016 07:14 PM PST







AL-FATIHAH

Carrie Fisher dies at 60: actor and writer best known as Princess Leia

Carrie Frances Fisher, actor and writer, born 21 October 1956; died 27 December 2016




-------------

ISA SAMAD AKAN SELAMAT

Posted: 27 Dec 2016 07:00 PM PST








SAHEH FELDA

NAZAK ...TAPI

ISA SAMAD

MASIH

SELAMAT

HOWLAH

Felda nazak, tak patut beli saham syarikat Indonesia, kata PKR

 | December 27, 2016
Rafizi Ramli mendakwa Felda kini mengalami masalah kewangan yang parah apabila mencatat kerugian sebanyak RM2.312 bilion bagi 2013 dan RM1.023 bilion pada 2014.





SUNGAI BESI: Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mempersoalkan kemampuan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) membayar pembelian pegangan 37% dalam PT Eagle High Plantatations Tbk (EHP) pada harga RM2.263 bilion.
Menurut beliau, Felda kini mengalami masalah kewangan yang parah apabila kerugian bersih selepas ditolak perbelanjaan dan cukai adalah RM2.312 bilion bagi 2013 dan Felda rugi sebanyak RM1.023 bilion pada 2014.
"Jumlah wang tunai di tangan, bank dan deposit tetap yang disimpam Felda berkurangan secara mendadak daripada RM684 juta pada 2013 kepada hanya RM291 juta pada 2014.

ISA SAMAD

AKAN TERUS

SELAMAT

BERTAHTHA

SELAGI

BUDAK ITAM

MENYANYIKAN

LAGU HOT

SEMALAM

DITELOK 

KEMANG





---------------------

KOTE TERPUTUS JADI GAGALIS

Posted: 27 Dec 2016 06:30 PM PST




GAGALIS  KOTE PUTUS
Korang sebok dengan s3narai gagalist sebahagian besarnya aku yakin akibat kelemahan korang s3ndiri dalam memahami, mendalami, memprihatini, mensensitifi d@n mentoleransi pasangan atau bekas kekasih korang tu. Cuba korang bawak bertafakur dan bermuhasabah diri lihat kesilapan tindak tanduk dan haluan pemikiran korang dalam melayan pasangan. 

Kalau tak jumpa jugak salah silap langkah sendiri, lebih baik korang curah simpati pada adik lelaki yang mungkin bakal gag@list sepanjang zaman :( akibat kesalahan orang lain bukan salah dia ni: 

Hari ini, menerusi laporan mStar Online, pihak polis mengesahkan video viral di media sosial yang menunjukkan seorang kanak-kanak lelaki terputus kemaluan ketika bersunat menggunakan teknik pembedahan laser di sebuah klinik di Kajang adalah benar on BAKAL GAGALIS?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/16




-------------

SUNNI WAL RASUAH DIPUKUL TEROK

Posted: 27 Dec 2016 06:00 PM PST





YA SHABAB

YA SURIA

PESTA SAMBUT

KEMENANGAN

DI ALEPPO

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN

tukartiub... isyam, aku dah lama ikut blog engkau... akhirnya, aku sedar - engkau ni sebenarnya muka engkau lebih bushuk daripada tahi anjing engkau... anak muda bangun melawan konon... 

woi, tua mangkuk jamban- banyak sangat main puki chinadoll, otak pun dah macam china kominis wal-penis... hoi, bukan semua benda engkau tahu... bukan semua benda engkau berhak tulis- 

syria tu berapa ratus ribu yg disembelih dan dibom oleh anjing2 loyalis presiden syria al-kepalabuto yang dah macam King DraCuL minum darah rakyatnya, LAGI BANYAK DARIPADA YAHUDI bunuh palestinian semenjak 1948. 

Bashar al-DracuL dan askar2 SHiT-e dan HezboLALat dan RussChild dan Chinacibai dan ularmak2 dajjaL dan ShitsraeL dan usaISis sebenarnya berseKUTU ganyang habis2an orang2 Islam yg tu pun kau punya otak udang soSIALis mau sokong... HitleR pon tak bunuh rakyat sendiri... otak Isyam= taik palat cina... on ANAK MUDA SYRIA BANGUN MELAWAN
Publish | Delete | Spam
maharajaYamashita
on 12/27/1


YA SHAHAB
YA SURIA

ANAK MUDA

BANGUN 

MELAWAN

PEMBEBASAN SYRIA DAN ALEPPO

Posted: 27 Dec 2016 05:30 PM PST





TIDAK BODOH
rakyat syria tak bodoh mcm umat melayu yg teramat islam kat mlsia ni....

bayangkan saudi,qatar,turki dan israel peduli tentang hak asasi manusia dan demokrasi di syria....untuk si bebal2 sekalian sila baca projek abad baru amerika dan projek israel raya....rakyat yaman kene sembelih,kelaparan tak pulak dorang bising on ANAK MUDA SYRIA BANGUN MELAWAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/28/16




-------------------

ISA SAMAD AKAN TERUS SELAMAT

Posted: 27 Dec 2016 05:00 PM PST






PUNCA DARI ZIANA?
Segala kekalutan ini puncanya dari ziana? Mungkin ini tanda cinta najib razak pada ziana. 

Apa barang bina istana cinta mcm taj mahal, lebih baik songlap billion billion dari rakyat. Ohhh! Betapa agongnya cinta itu.. oh! alangkah indahnya. on ZIANA BUAT ALBUM LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/16


HARAMJADAH
Peneroka yg tolak saham fgv dulu boleh ketawa beramai- ramai. Peneroka yg dipaksa beli saham fgv dulu dah boleh beramai-ramai haramjadahkan najib laki bini. #kahkahkah #padanmuka on SAHAM FGV TAK ADA NILAI
Anonymous
on 12/27/16

BUKAN DOLAR
Bukan Dollar 4.55 ..bunyi macham nilai Dollar Amerika. Dulu nilai saham fgv sama nilai dengan dollar hari ni. Kalao lah nilai 1 dollar chuma RM1.56 , OK lah tu. Sokong lah Najib , makan lah kangkung banyak banyak on SAHAM FGV TAK ADA NILAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/27/16

BETUL KE?
TAK ADA NILAI ???? Itu sudah MENG HINA. Tak ada nilai tuh macam AIR KENCING Tak mungkin tanaman semua sama nilai AIR KENCING Waduh..... Kok kenapa bisa begitu sih ???? on SAHAM FGV TAK ADA NILAI
Anonymous

on 12/27/16



-------------------

ANAK MUDA SYRIA BANGUN MELAWAN

Posted: 27 Dec 2016 05:30 AM PST






YA SHABAB

YA SURIAH

ANAK MUDA

BANGUN 

MELAWAN


SAHAM FGV TAK ADA NILAI

Posted: 27 Dec 2016 05:00 AM PST







SEJARAH TAK PERNAH MENIPU.. Najib pernah kata 'HARAM JADAH' kepada peneroka yg menolak saham FGV dahulu.

TERBUKTI.. duit2 rakyat jadi mangsa angkara Umno Jahanam.

HAKIKATNYA..
Kerakusan dan ketirisan UMNO kini membawa padah kepada rakyat.





----------------

AKIDAH MELAYU TERGUGAT

Posted: 27 Dec 2016 04:30 AM PST








MANA JAKIM?

bila nak tangkap
mamat ini?
mamat ini goncang
akidah melayu
mamat ini hina hadis
napa MCMC
tak haramkan youtube
takut ke
tapi berani haramkan
malaysian insider
selalu kacau malaysiakini
tapi kes hina islam 
kenapa senyap
kenapa  sibuk kes skodeng
sibuk kes khalwat
kes hina agama ini
tak nampak ke?
mana ngo melayu islam?
semua senyap

ZIANA BUAT ALBUM LAGI

Posted: 27 Dec 2016 04:00 AM PST




BUAT ALBUM LAGI?
Ziana buat album lg ke..? ziana mohon tampil buat penjelasan fitnah ini... Katekn yg awak tak buat album lagi.. jgn Cuba selindung dibalik awan yg kelabu... on PENEROKA FELDA KENA TIPU
Anonymous
at 5:09 PM


ZIANA DALAM BAHAYA?
Ciss! Kalau ziana lah penyebab atau pemangkin kekalutan kewangan dalam negara, maka dah tentu dia meletak nyawanya dalam bahaya sepertimana joan of arc mengorbankan nyawa sendiri, cuma kaedah tentu jauh berbeza. 

Mana taknya, kelemahan ringgit menimbulkan masalah negara pada pembesar negara, iaitu kekalutan besar pada orang besar dalam negara, dan kita bukan bercerita pasal nak beli sehelai baju harga 200ribu, itu perkara enteng beb, macam baki duit poket harian je tu. 

Kita cerita pasal kekalutan nak beli helikopter peribadi 200juta, atau nak bagi duit pada anak 100-200juta buat beli apartmen luarnegara atau beli saham studio hollywood, okey. Ini yang susah bila ziana kasi jatuh ringgit. 

Patut dapat beli 30-40unit, ni cuma boleh 10-20unit je, mana tahan! Maka c4 atau tong simin boleh jadi mengejar bayang ziana sekarang ni... on PENEROKA FELDA KENA TIPU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:43 PM






-------------------------

BAKAL GAGALIS?

Posted: 27 Dec 2016 02:09 AM PST






ADAKAH

MEREKA

INI BAKAL

GAGALIS?


  1. ouh shhhhhh aku tarik balik hahahaha sbb aku xkan tercalon lg..
  2. shhh jangan cakap kuat-kuat
  3. jgn nak liked sangat ya.. kau tu calon gagalis . haha sgt aura negative aku harap next year xtercalon lg. jatuh saham




------------

BIDADARI LEBIH JELITA

Posted: 26 Dec 2016 11:26 PM PST





JAUH LEBIH JELITA
Bidadari jauh lebih jelita dari nama artis yang TT sebut tu. Jauh lebih harum, jauh lebih menawan, jauh lebih mulus... 

kejelitaan yang tak pernah TT bayangkan , fikirkan ... tolonglah jangan samakan khazanah syurga dengan barang dunia yang tidak bernilai itu. Ilustrasi bidadari TT dalam gambar tu pun dah tak betul, menyimpang dari realiti sebenar. on DAPAT BIDADARI
Publish | Delete | Spam
Nur Barzakh
on 12/27/16






----------------

PENEROKA FELDA KENA TIPU

Posted: 26 Dec 2016 11:00 PM PST





PENEROKA

FELDA

HILANG DUIT

T. HAJI RUGI

LTAT RUGI

PERKESO RUGI

ASB RUGI

TAPI 

ISA SAMAD

MASIH SELAMAT

MENGAPA?

JAWABNYA

SELAGI

ZIANA ZAIN

BUAT ALBUM

SELAGI ITU

ISA SAMAD

SELAMAT

TANPA APA

GANGGUAN




-----------------

SUNNI WAL RASUAH

Posted: 26 Dec 2016 10:30 PM PST






SUNNNI WAHABI
Keengganan kerajaan othmaniah menggunakan kekerasan seperti hajaj dizaman muawwiyah untuk menghancurkan pemberontak wahabi yang menggunakan orang awam sebagai perisai disepanjang pemberontakan mereka 

Dan akhirya berjaya membentuk kerajaan Arab Saudi sekarang mendatangkan kesan buruk kepada Umat islam Islam di zaman ini. 

Sekarang wahabi dengan secara licik mereka menghancurkan jejak Muhammad's wakil Allah dibumi mekah Dan madinah Dan melarang Umat islam daripada menghampri kubur nabi Muhammad atas alasan khurafat. 

Sekarang mereka mengatakan golongan syiah Dan Iran menggunakan peluru berpandu unuk menghancurkan kaabah sedangkan tiada dalam AL quran, Hadis fitan atau Hadis sahih mahupun Hadis dhaif yang mengatakan perkara tersebut. 

Ia hanyalah untuk meminta simpati daripada Kita supaya menyokong mereka sebagaimana mereka lakukan di syria iaitu Mereka melakukan perang dikalangan orang awam Dan ini menjadikan orang awam sebagai sasaran BOM pihak tentera on NAMA SPY DAN AJEN YANG AKAN DITANGKAP
Publish | Delete | Spam
Kiedentech Kiedentech
on 12/26/16







---------------------

PELUANG UNTUK MENGHASUT

Posted: 26 Dec 2016 10:09 PM PST







BERITA BAIK

BERITA AMAT

MOLEK UNTUK

DIGUNAKAN

MENGHASUT

ORANG RAMAI

BENCI NAJIB

BENCI ROSMAH

TURUN KE JALAN



2017: Harga barang lebih mahal, inflasi naik 2.8%

Paras inflasi di negara ini berpotensi untuk melonjak setinggi 2.8 peratus pada tahun hadapan, di sebalik kenaikan harga barangan yang dijana oleh kelemahan berterusan nilai ringgit.
Firma penyelidikan, Nomura Research berkata, pihaknya menjangka inflasi Malaysia bakal meningkat ke tahap itu pada 2017 berbanding peningkatan purata 10 bulan sebanyak 2.1 peratus pada tahun ini.

BILA

LAGI?


---------------

CEBOK DALAM PARIT

Posted: 26 Dec 2016 09:37 PM PST







CEBOK DALAM PARIT
sungai besar banyak parit la bro... suruh dia balik sana la... gi cebok dalam parit tepi jalan... baru la sehati sejiwa... klu rase jauh sangat, gi cebuk la dekat tasik klcc tu... 

dekat je dgn ampang... pastu panggil la tv, buat rencana tentang keadaan daif seorang dato seri kerana takmampu sediakan tangki dirumahny... on DIMANA NAK BERJEMAAH?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/16






-----------------

NAJIB AKAN DI PAU

Posted: 26 Dec 2016 09:18 PM PST







APA 
APA DASAR

NAJIB

BILA CHINA

MULA GANAS

RAMPAS 

WILAYAH

TANAH MELAYU

APA KAH NAJIB

AKAN DIPAU

SEKALI LAGI

---------------

CHINA MULA MENGGANAS

Posted: 26 Dec 2016 08:39 PM PST






AWAS CHINA

SEDIA UNTUK 

MENGGANAS

MALAYSIA

AKAN JADI

KELAM KABUT

Chinese warships enter South China Sea near Taiwan in show of force

A group of Chinese warships led by the country's sole aircraft carrier entered the South China Sea on Monday after passing south of Taiwan, the self-ruled island's defence ministry said.
The ministry said the carrier, accompanied by five vessels, passed south-east of the Pratas Islands, which are controlled by Taiwan, heading south-west. The carrier group earlier passed 90 nautical miles (167km) south of Taiwan's southernmost point via the Bashi channel, between Taiwan and the Philippines.








---------------

SUNNI WAL RASUAH KALAH

Posted: 26 Dec 2016 08:08 PM PST





SUNNI WAL RASUAH KALAH
Yang bangangnya si arab unta poojaam org2 melayu ni lar..asik berperang sesama sendiri..org melayu tak tahu menahu..dok sokong lak sebelah pihak...

kunun atas dasar sunni...x payah lar kita amik tau..arab ni bodoh...x abis2 nak perang sesama sendiri..atas nama Islam lak tu kununnya... on APA YANG BERLAKU DI SYRIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/25/16






----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT