Selasa, 27 Disember 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


kenapa Pas masih tak saman Sarawak Report?

Posted: 26 Dec 2016 04:12 PM PST


  Apa sudah jadi dengan ancaman Pas keatas Clare Rewcastle Brown, editor Sarawak Report yang tuduh Hj Hadi terima RM90 juta dari PM Najib?

  Ramai yang bertanya, kalau tuduhan itu hanya fitnah, kenapa Pas masih teragak-agak nak saman Sarawak Report?

 Menurut Takiyuddin surat itu telah dihantar kepada Clare Rewcastle Brown yang beralamat di London, England, mengemukakan 3 tuntutan dan surat berkenaan berkuat kuasa selama tujuh hari bermula dari tarikh surat pada 13 Disember 2016.

 Sejak 16 Ogos lagi Hj Hadi kata nak saman Sarawak Report dan Takiyuddin, Setiausaha Agong Pas, umumkan pada 25 Oktober lalu, nak hantar surat kepada editor Sarawak Report ... 

 Orang ramai yang terus tertanya-tanya dan menunggu perkembangan seterusnya... hanya dimaklumkan bahawa surat tu baru sahaja dihantar pada 13 Disember yang baru lalu ....

   Kini perkara yang sama terus berlaku. Kini tempoh tujuh hari yang diberi kepada Clare supaya menarik semula tuduhan tersebut sudah seminggu berlalu begitu sahaja. Masih belum nampak ada perkhabaran baru mengenainya.

 Empat bulan sudah berlalu dan orang ramai mahu melihat tindakan keras diambil ke atas Sarawak Report yang memfitnah Hj Hadi kononnya menerima RM90 juta dari PM Najib.

 PAS telah menafikan sekeras-kerasnya dakwaan itu dan berikrar untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Rewcastle-Brown di UK.

 Sekadar penafian sahaja tidak setimpal dengan kedudukannya sebagai seorang ulama agong taraf dunia. Mana bisa seorang ulama ternama sepertinya difitnah menerima sogokan dari seorang yang dikenali dunia sebagai Kleptokrasi!  

Tiada ulasan: