Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MANYAK MANGANG

Posted: 30 Nov 2016 08:00 PM PST



MANYAK MANGANG
MB kelantan dan Tuang Lobai Hadi ni manyak mangang. Senang jer nak selesaikan kes balak dan org asli. Gini caranya, kumpulkan semua org asli kendian islamkan diorang beramai-ramai, lepas tu suruh isi borang jadi ahlul PIS seumur hidup dan jgn lupa juga sain surat baiah, apa sangat yg susahnya? 

Bila semua dah islam dan dah jadi ahlul PIS bacakan surah2 supaya patuh pada pemimpin, oh! yaa! jgn lupa keluarkan nas nas yg berkaitan syurga serta ganjaran bidadari montok bermata jeli. 

Ikut saja SOP mcmana melayu dibodohkan supaya jadi walaunta. Apa sangat la org asli berbanding melayu. Bodoh punya lebai, nak auta kan orang asli pun tak pandai ke??? on LAGI ULAMAK FAKTAB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/1/16




-------------

ISTANA DUIT ASNAF?

Posted: 30 Nov 2016 07:30 PM PST






F.B

Hana MariahFollow
22 hrs
Hasil kelepet duit anak yatim dan asnaf!!!



PADA MULANYA DISANGKA ISTANA, TAPI RUPA2NYA RUMAH SI JAMIL KHIR, MENTERI DIJABATAN PERDANA MENTERI. MACAM MANA…

-----------

LEDAKAN LEDAK LEDAKAN

Posted: 30 Nov 2016 07:00 PM PST







APA MAKNA

BERITA INI?


BERITA DILEDAK

WAKTU 

GEROMBOLAN

BERSIDANG


PRESIDEN

GEROMBOLAN

DITUDUH

MENYAMUN


MAXIMUM 

IMPACT!





Bekas pegawai tinggi polis fail laporan polis terhadap AG

Seorang bekas pegawai tinggi polis telah membuat satu laporan polis terhadap Peguam Negara,  Mohamed Apandi Ali, mendakwa berlaku penyalahgunaan kuasa berhubung penyiasatan ke atas 1MDB.
Ini selepas Pejabat Peguam Negara mengarahkan bahawa "tiada tindakan lanjut" (NFA) diambil ke atas laporan polis yang dibuatnya sebelum ini pada 24 Oktober.
Dalam laporan terbarunya - yang difailkan pada 21 November - Mat Zain Ibrahim, yang pernah mengetuai Jabatan Siasatan Jenayah (CID) Kuala Lumpur, mendakwa arahan NFA itu datang dari Apandi.
Malaysiakini telah melihat salinan surat bertarikh 7 November yang ditandatangani oleh Ketua CID Kuala Lumpur sekarang, Rusdi Mat Isa memberitahu Mat Zain bahawa Pejabat Peguam Negara telah mengklasifikasikan laporannya pada 24 Oktober sebagai NFA berkuatkuasa 1 November, kira-kira seminggu selepas laporan itu dibuat.
Laporan 24 Oktober itu, yang memetik saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika untuk mendapatkan AS$1 bilion yang didakwa dicuri dari 1MDB, mencadangkan terdapat "bukti kukuh" untuk menyiasat Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan adiknya, pengerusi CIMB,  Nazir Razak.
Mat Zain juga mengaitkan Nazir dalam laporan polis 24 Oktober itu terhadap kemungkinan kesalahan di bawah Seksyen 411 atau Seksyen 414 Kanun Keseksaan kerana "menerima atau melupuskan harta dicuri".
Ini berikutan pengakuan Nazir kepada Wall Street Journal, telah menerima AS$7 juta dari Najib dan mengagihkannya kepada ahli-ahli politik parti pemerintah parti sebelum pilihan raya umum ke-13.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

GUA CAKAP

LU TAK CAYA

KES 1MDB 

TAK SELESAI

SELAGIU NAJIB

BERKUASA





---------------

ORANG ASLI BANGUN MELAWAN

Posted: 30 Nov 2016 06:30 PM PST




KENYATAAN MEDIA MAJLIS KEPIMPINAN PAKATAN HARAPAN TERHADAP TANGKAPAN TERHADAP ORANG ASLI 
DI GUA MUSANG
30 NOVEMBER 2016


Pakatan Harapan terkejut dan prihatin dengan laporan bahawa 41 Orang Asli yang terlibat dengan blockade balak di Gua Musang, Kelantan, telah ditangkap oleh pihak keselamatan negeri dalam satu operasi besar-besaran mereka semalam. Penangkapan aktivis Orang Asli Ini telah mendatangkan reaksi yang kuat daripada masyarakat umum dan masyarakat antarabangsa.


Kami ingin bertanya, apakah proses perundingan telah sampai ke penghujung sehinggakan tindakan sedemikian rupa diambil terhadap penduduk Orang Asli?

Kami difahamkan bahawa perjuangan Orang Asli daripada kaum Temiar di Kelantan membantah aktiviti pembalakan yang mengancam sistem kehidupan mereka sudah bermula sejak beberapa tahun lalu, dan mereka telah menggunakan semua jalan demokrasi yang untuk berunding dengan Kerajaan Negeri namun tidak diendahkan.

Kemuncak daripada itu barulah baru-baru ini mereka melakukan blockade apabila melihat tiada penyelesaian konkrit dari pihak kerajaan negeri di samping ancaman makin teruk terhadap kehidupan mereka saban hari.

Beberapa NGO Alam Sekitar dan juga NGO Hak Asasi juga dilaporkan telah turun melawat kawasan terbabit dan telah mengesahkan wujud pelanggaran terhadap garis panduan pembalakan yang dibenarkan.

Tindakan kerajaan negeri dan pihak berkuasa menangkap Orang Asli yang mempertahan hak mereka telah dan akan terus dikecam oleh rakyat prihatin. Kami berkeyakinan penuh bahawa masih ada ruang untuk mencari jalan penyelesaian daripada bertindak sedemikian rupa demi mengelakkan kesan buruk kepada Orang Asli dan Kerajaan Negeri Kelantan sendiri.

Orang Asli adalah penduduk asal negara ini. Mereka adalah pribumi sebenar yang perlu diberi hak sepenuhnya, dan bukan ditindas oleh mana-mana pihak.
Kami menyeru Kerajaan Negeri supaya bertindak adil, tegas dan ikhlas dalam membela Orang Asli dengan meminta pihak berkuasa membebaskan semua mereka yang ditangkap. Selepas dibebaskan, semua yang terlibat perlu kembali semula ke meja rundingan bagi mencari kemenangan untuk kedua-dua pihak.

DR WAN AZIZAH
Presiden Keadilan

MOHAMAD BIN SABU
Presiden AMANAH


LIM GUAN ENG
Setiausaha Agung DAP





----------------

BETUL KE BERITA INI

Posted: 30 Nov 2016 06:00 PM PST






F.B


Harakah harga Rm1 biar betul



احمد فيزال 10sen ok la....leh . beli 200 naskah buat alas siang ikan.
LikeReply12 hrs
BraDer Sham Dh x laku. Hutang cetak dgn kilang cetak angkatan eadaran dh cecah 2 juta x berbayar.
LikeReply1 hr
Joe Cape Coral Beli gak tadi....Buat bungkus belacan...Tak Kapir kan...kan...
LikeReply1 hr


BETUL?

--------------

ADA BIDADARI

Posted: 30 Nov 2016 05:00 PM PST




ADA BIDADARI
Tak pa .. potong balak rosak alam sekitar, sungai berkeladak, ikan mati, air terjun tak memancot lagi, rimau, gajah pupus, ikan mati, orang asli hilang keasliannya. 

Nanti di syurga lagi hebat .. masyaalah .. bidadarinya belum sempat kita buat apa-apa, kita dah terpancot-pancot berkali-kali, banjir bilik dengan mani dan bidadari dara sampai bila-bila. Tak pa. on CARA CARA HALAL MENEBANG BALAK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 11/30/16





-------------

LAGI ULAMAK FAKTAB

Posted: 30 Nov 2016 09:45 AM PST













f.b



Mat Saman Kati added 3 new photos — with Otai Manjung.
1 hr
Dah 11.30 malam. Tapi semua masih bersemangat untuk terus melawan.
Esok, solidariti untuk Orang Asli akan diteruskan dimahkamah Gua Musang.
Kg. Kuala Betis. Gua Musang.




Kira2 50 orang menunjuk rasa di hadapan Pejabat Agung PAS, Kuala Lumpur sebagai tanda solidariti kepada perjuangan masyarakat orang asli di Kelantan.
Terima kasih. Semarakkan perjuangan. Orang asli tidak keseorangan.


-------------

ULAMAK FAKTAB

Posted: 30 Nov 2016 05:08 AM PST




SAKIT BUASIR
Ala ahli pas tak perlu nak khuatir, Ahli bawah cuma perlu banyak zikir, Yang lain pandailah ulamak tadbir, Ini perkara kecik - setakat banjir, Serupa je dengan kena sakit buasir, Dua-dua pun memang suratan takdir, Yang penting tak lupa congak sifir, Kantung derma penuhkan sebab pru hampir, Mungkin jumpa najib belakang tabir, 

Dan mungkin berunding dengan mahathir, Stratejinya mesti tunjuk manis di bibir, Menang pru merasalah ahli keseronokan bertakbir, Aku pulak merasalah semula mechidis siap supir! on KENAPA TERENGGANU BANJIR?
Anonymous
at 6:42 PM

BEKALAN AYAM
Bagaimana ulama boleh mendakwa sesuatu perlakuan itu diberkati atau dimurkai Allah? Jika hendak dimudahkan dalam konsep keduniaan, Allah itu adalah pemilik tunggal konglomerat yang salah satu cabang bisnesnya adalah bekalan ayam. 

Ayam2 ini diternak di ladang2 ternakan yang diurus oleh pemilik ladang yang merupakan kontraktor kepada korporat yang menjalankan bisnes ayam dan cuma salah satu cabang dalam konglomerat multinasional. 

Persoalannnya begini: Siapakah ayam2 di dalam reban untuk mendakwa mereka tahu bagaimana reaksi dan sikap tuan punya konglomerat itu terhadap ayam2 di reban lain sedangka mereka semua cumalah ayam dan tidak pernah bersemuka dengan tuan punya konglomerat? on TAKBIR DAN TADBIR
Anonymous
at 6:28 PM

BALA
Kalau kena kat tempat lawan, kalau pun banjirnya kilat setakat buku lali, itu namanya BALA buat balasan dosa menurut ulama PAS. Kalau kena kat tempat sendiri, walau tenggelam sampai lepas bumbung, itu namanya UJIAN buat tambah pahala menurut ulama yang sama, on KENAPA TERENGGANU BANJIR?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:15 PM



JAJA AGAMA KAYA DI DUNIA
ALAMAK ada juta juta mana ada ingat akhirat Jaja jaja agama lah dapat kaya dunya Kenyang perut tuh dunya kan Tuh sebab geng UMNO PAS ini sengkek mana ada duit Biasa lah Yang orang kampong sokong PAS apa ke hal Padan muka on ULAMAK SEMAKIN FAKAP
Anonymous
at 5:31 PM






---------------

DITIMPA BALA

Posted: 30 Nov 2016 04:30 AM PST











  1. - Kaaah!!! Kaaah!!! Kaaah!!! Biar ditimpa bala dari ditimpa balak!!!

  2.  
     















---------------

DUGAAAN TUHAN

Posted: 30 Nov 2016 04:00 AM PST





TT SALAH
Kau salah TT. Menurut tafsiran lebai-lebai PIS, banjir di Terengganu adalah dugaan Tuhan untuk menguji kesabaran umat PIS, semakin tinggi ujian kesabaran semakin banyak pahala sebesar banjaran titiwangsa ganjarannya. 

Kalau banjir di negeri kafeer harbee barulah diungkapkan sebagai balasan Tuhan. 

Kau jgn tak tahu, umat PIS sentiasa berdamping dgn Tuhan dan Tuhan akan sentiasa kasih pada umat PIS.. katanya begitulah. Kitab2 rujukan lebai PIS juga berbeza-beza berbanding kitab dari negeri kafeer harbee. on KENAPA TERENGGANU BANJIR?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/30/16






------------------

MAT MONGOL AKAN TERKAM

Posted: 30 Nov 2016 03:30 AM PST




INI HEBAT

INI CINTA

SUCI

CINTA  SUCI

EMAK LEMBU


'Saya dapat rasakan kesucian hati Najib'

KUALA LUMPUR - "Saya amat mengagumi semangat Najib," kata Ketua Wanita Umno,  Shahrizat Abdul Jalil.

Menurut Shahrizat, beliau dapat melihat kesucian hati Najib dalam meneruskan usaha membantu rakyat di negara ini.

Berkata lanjut, Shahrizat mengingatkan Wanita Umno supaya mencontohi semangat waja yang ditunjukkan Najib.


KALAU 

MAK  LEMBU

TURUN 45KG

JADI SLIM

MACAM ZIANA

DALAM GELAP

MAT  MONGOL

AKAN TERKAM

SAYANG BERAT

MAK LEMBU

263 KILO

KURANG 7 KG

DARI BIK MAMA





-------

SOKONGAN LEBAI SOROS

Posted: 30 Nov 2016 01:30 AM PST








SETUJU SOKONG

SIAPA KHIANAT

SIAPA MUSUH


Jangan biar George Soros tentukan hala tuju negara

KUALA LUMPUR- "Kita jangan biar penyangak antarabangsa seperti George Soros tentukan hala tuju negara kita"berikutan merupakan kata-kata Ketua Puteri Umno, Mas Ermieyati Samsudin hari ini.

Menurutnya, rakyat harus mengambil iktibar dari apa yang berlaku di luar sana seperti di Arab Spring di Asia Barat dan revolusi di Ukraine.

"Revolusi ini tidak langsung memberi manfaat, malahan menimbulkan suasana politik dan ekonomi yang tidak stabil," katanya..

Sebelum ini, Soros dikatakan ada memberi sumbangan kepada Bersih dan juga badan swasta di negara ini.

Tambahnya lagi, beliau turut menggelar sesiapa sahaja yang bersekongkol dengan Soros merupakan pengkhianat negara.
"Sesiapa bersekongkol dengan Soros untuk menjatuhkan kerajaan harus dianggap sebagai pengkhianat negara walaupun individu tersebut pernah menabur jasa  pada rakyat.

"Ini negara kita kita! Malaysia kita yang punya!" katanya lagi.


NASIB BAIK

ADA DANA

LEBAI SOROS

KALAU TIDAK

SUSAH NAK 

BUAT DEMO

SOROS BAYAR

LEBIH DARI

TONGKOL BAYAR

PASAL ITU

LEBIH RAMAI

DATANG DEMO 

BERSIH5

KALAU TONGKOL

NAIKKAN UPAH

BERSIH TEGAK

MATI KERING

TAK ADA DANA




---------------

TER KINI TER HOTT TER NOW

Posted: 30 Nov 2016 12:50 AM PST






SAHEH INI

LOGO PARTI PAS

TER NOW




---------------

TAKBIR DAN TADBIR

Posted: 30 Nov 2016 12:00 AM PST






f.b


Takbir pandai tapi tadbir tak pandai.
Cuba teka partai politik mana?












----------------

MARI BELAJAR SEJARAH PARTI PAS

Posted: 29 Nov 2016 11:00 PM PST






KULIAH SEJARAH

PARTI PMIP

MENJADI 

PARTI PAS



BULAN BINTANG
LOGO ASAL PMIP
MULA TAHUN 1951


DITENDANG BN 1977
HARAM LOGO LAMA
MUNCUL LOGO BARU
PARTI PAS



TAHUN 2015 
KELUAR 
PAKATAN RAKYAT
TAHUN 2016 
PARTI PAS 
PAKAI LOGO BARU







-----------------

ULAMAK SEMAKIN FAKAP

Posted: 29 Nov 2016 10:00 PM PST









F.B



Gua ni demam. Demam2 ni malas nak jawab benda ntah apa2. Tapi ramai tanya. Dah jadi tanggungjawab pula.
Kampung2 bukan orang asli (contoh Chu Badak, Hakka, etc), yang ditangkap ada juga kad pengenalan bukan kampung tu. Sama ada solidariti, atau pun waris waras mereka.
Lebai2 ulama yang guna hujah 2,3 orang asli ditahan adalah bukan kad pengenalan Kelantan tu, tak pernah minum air 30 juzuk ka kasi otak kurang bengap? Ko ingat mereka kawin satu kampung satu negeri sahaja ka? Ko ingat mereka beranak semua wajib hospital Kelantan saja ka? Ko ingat mereka takda networking sama2 orang asli negeri lain2 ka?
Jaja Islam universal sana sini dapat upah kuliah. Tapi hafal saja. Paham takda. Bengap punya lebai. Sebaran dan tebaran manusia pun tak tau, sembang Islam universal la, lengkap la. Fakap.



















ulamak


makin


fakap

------------------

KENAPA TERENGGANU BANJIR?

Posted: 29 Nov 2016 09:00 PM PST







KENAPA

SELANGOR &

P.PINANG

TAK BANJIR?


Mangsa banjir kilat di Terengganu meningkat

Jumlah mangsa banjir kilat di negeri Terengganu meningkat kepada 317 mangsa daripada 79 keluarga di lima pusat pemindahan setakat pukul 9 pagi tadi.
Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menerusi aplikasi Info Banjir menyatakan dua buah pusat pemindahan baharu dibuka di Kuala Terengganu iaitu di Sekolah Kebangsaan Chendering yang kini menempatkan tujuh mangsa daripada tiga keluarga.
Manakala sebuah lagi pusat pemindahan dibuka di daerah Kemaman iaitu di Balai JKKK Kampung Titi Berayun yang menempatkan lima mangsa dari sebuah keluarga.

DULU PEMIMPIN

PAS KATA 

BANJIR SAMPAI

KERANA

BALASAN ALLAH

SEKARANG

TERENGGANU

BANJIR KERANA

HADI CAKAP

BOHONG KE?



SAJE TANYA

JANGAN MARAH






-----------

CARA CARA NAK DAPAT BIDADARI

Posted: 29 Nov 2016 08:30 PM PST





CARA CARA

UNTUK DAPAT

BIDADARI


TAKBiR


-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT