Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


INGAT CARA MEMBACA MEDIA MALAYSIA

Posted: 28 Nov 2016 08:00 PM PST








INGAT CARA

MEMBACA MEDIA

MALAYSIA?

KALAU DINAFI

APA ERTINYA?


MALAYSIA TIDAK BANKRAP 


DI sebalik landskap ekonomi yang masih mampu bertahan dan pengurusan kewangan negara yang terkawal ini, masih ada suara-suara di luar sana yang mencanangkan bahawa Malaysia akan menjadi bankrap. Adakah kita menuju ambang kebankrapan?

NAJIB: Tentu sekali tidak. Sebab apa yang didakwa oleh sekumpulan kecil ini di luar tidak disokong dengan fakta, dengan kenyataan yang sahih. Kita mencapai kadar pertumbuhan 4.3 peratus. 

 - See more at: http://www.utusan.com.my/rencana/menangkis-serangan-politik-1.413629#sthash.qKoONdKz.dpuf

NAJIB KATA

MALAYSIA TAK

BANKRAP

KAH KAH KAH

INI MAKNANYA

MALAYSIA

SUDAH BANKRAP




------------------

GEMOK HOTOK

Posted: 28 Nov 2016 07:30 PM PST









MASIH TAK

PERCAYA KE?




Harga gula naik: Kerajaan belum buat keputusan

Kerajaan masih meneliti dan belum membuat sebarang keputusan berhubung kenaikan harga gula, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK)  Hamzah Zainudin.
Mengulas viral di media sosial kononnya harga gula akan naik mulai 1 Disember ini, beliau dilapor berkata, penetapan harga bergantung kepada harga gula mentah di pasaran antarabangsa.

BERAPA KALI 

NAK ROYAK

KAMU NI 

TAK FAHAM2


GULA TAK BAIK

GULA BAWA

KENCING MANIS


BANYAK MAKAN

GULA JADI

GEMOK DEBOK

MONTOK HOTOK

MACAM ROSMAH


HANG NAK

JADI MACAM

ROSMAH?




--------------

TAKUTKAN ORANG RAMAI

Posted: 28 Nov 2016 07:00 PM PST





TANAM RASA TAKUT
UMNO/BN akan teruskan kerja2 nak menanamkan rasa takut pada sesiapa yg cuba nak mencabar status-quonya walaupun Maria dibebaskan. Agensi kerajaan yg telah dikuasai UMNO/BN akan terus menjalankan kerja2 nak mematahkan semangat para aktivis yg mahu menuntut demokrasi yg lebih tinggi dan berkualiti.

Kita perhatikan sesiapa yg berani mencabar akan digunakan alasan keselamatan yg jika cabaran tu terus sangat mencabar mereka dengan sikit2 menuduh tanpa bukti konkrit yang 

1. Mereka nak meruntuhan atau menggulingkan sistem berparlimen dan kerajaan yg dipilih 

2. Mereka nak punahkan keharmonian hidup negara dengan mencabar marwah agama, bangsa dan negara 

Pada hal tuntutan Bersih 5.0 tiada ada kena-menggena dengan tindakan autoriti zalim ke atas pejuang2 demokrasi negara. on MARIA DIBEBASKAN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 11/28/16






----------------

WAJIB BACA WAJIB DIFAHAMI

Posted: 28 Nov 2016 06:30 PM PST







APA YANG 

TERJADI?

bank negara (BN)
melarang ringgit dari diniagakan
jual beli ringgit diluar malaysia
tidak digalakan

mengikut bank negara
ini bukan capital control
ini hanya nasehat

bila kenyataan BN muncul
lagi ramai peniaga mata wang
menjual ringgit
lalu ringgit jatuh

bank negara pula
cuba mempertahanan ringgit
BN beli ringgit dalam pasaran
ramai peniaga mata wang
ambil kesempatan terus menjual ringgit
hasilnya ringgit makin jatuh
hasilnya bank negara hilang duit

berapa banyak duit negara hilang?
masih belum dikira
kerana penjualan rinngit masih
diteruskan di luar pesisiran

NOTA:
ini tulisan
majalah edconomist
majalah yang mewakili
kepentiangan kaum pemodal
mereka merasa masanya
telah sampai untuk 
najib dinyahkan kerana
najib bawa bahawa kepada
kepentigan pemodal antarabangsa




1MDB

Malaysians underestimate the damage caused by the 1MDB scandal

FORTY thousand people wearing yellow shirts gathered in Malaysia's capital on November 19th, to protest against corruption and impunity in government. The rally was orderly and restrained; the response of the authorities was not. On the eve of the protest, police arrested Maria Chin Abdullah, leader of a coalition of human-rights groups that organised the event. She was placed in solitary confinement, and can be held there for 28 days. Even by Malaysia's dismal recent standards this marked a fresh low. Ordinary Malaysians should not stand by while their leaders undermine the rule of law so casually.
Ms Chin Abdullah's detention was justified by an anti-terrorism law which the government had promised would never be used against political opponents. The true motivation was to stifle outrage over 1MDB, a state-owned investment firm from which billions have gone missing. In July American government investigators said they thought that $3.5bn had been taken from the firm and that hundreds of millions of dollars went to the prime minister, Najib Razak (who says he has never taken public funds for personal gain). The investigators' findings corroborated exposés written by local and foreign journalists, who have been unravelling the saga for several years.
Elsewhere the scandal would have sparked a swift change in government. But the United Malays National Organisation (UMNO) has held power for six decades and enjoys broad support from Malaysia's ethnic-Malay majority, some of whom resent their ethnic-Chinese and Indian compatriots. The party has devised many ways to protect its leaders from internal revolts, so Mr Najib found it easy to purge critics, delay a parliamentary investigation and replace an attorney-general said to have been preparing charges against him.
No one in Malaysia has been charged over 1MDB's missing money. But a court has handed a prison sentence to an opposition politician who frustrated efforts to hush up the affair. The editor and publisher of one of Malaysia's last independent news organisations face jail under a rule which forbids certain content published with "intent to annoy". A competitor closed in March after authorities ordered its website blocked.
Mr Najib's party is carelessly widening Malaysia's ethnic and religious splits. Seeking to bolster support among conservative Malay Muslims, it is toying with a proposal to intensify the whippings which may be meted out by sharia courts. It has failed properly to condemn pro-government gangs that last year menacingly gathered in a Chinese part of the capital. Their leaders paint ethnic Malays as victims of sinister conspiracies—dangerous rumour-mongering in a country where politics is still defined by the racial violence of the 1960s.
Easily broken, hard to fix
Until now foreign investors have been fairly sanguine about the economy. But they are growing rattled. The ringgit has depreciated faster than other emerging-market currencies (see article). Last week the authorities asked foreign banks to stop some ringgit trading abroad, raising fears of harsher controls.
Rural ethnic Malays, a crucial constituency, feel that the scandal is a remote affair. Even some educated urbanites still favour Mr Najib's government over the opposition, underestimating the damage being done by the scandal. If change is to come, the disparate opposition needs to do a better job of winning such people over; its fractious parties must overcome their divisions and present a plausible candidate to replace Mr Najib in a general election that could be held as soon as next year. Malaysia has always been an imperfect democracy, but the rot eating at its institutions is harming its international standing and its economic prospects alike.







-----------------

ZIANA KENA HENYAK

Posted: 28 Nov 2016 06:00 PM PST





ZIANA DIHENYAK
Ini strateji orang jahat, orang penyamun, orang kelentong. Kan kena glokal, ziana dihenyak, altantuya pun dilanyak. Jadi, tengoklah kata trump yang baru menang jadi no.1 global, kalau takde manipulasi data elektronik, dia patut menang dengan lebih besar. 

Maka kepala gondol bersinar dengan idea terkini, aku kena ada tukang manipulasi data elektronik yang cukup ramai untuk melawan sebarang cubaan orang lain macam cia jika mereka nak manipulasi data aku, dan juga untuk melaksanakan manipulasi data bagi aku. Inilah askar askar elektronik aku, briged elit. Jom label depa saintis. on NASEHAT DARI PENYAMUN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/28/16






---------------

YA AMPOON RINGGIT JATUH LAGI

Posted: 28 Nov 2016 05:30 PM PST






f.b



#BREAKINGNEWS .. Ringgit sudah melepasi RM4.50 berbanding 1 USD DAN SETERUSNYA TAK MUSTAHIL BOLEH CECAH RM5.00 !!!.. Terkini USD$1 = MYR4.52..
Korang tau ker tak.. "Orang gila saja tak faham kebaikan ringgit jatuh" !!!
Tak heran pon Malaysia MAKIN JAHANAM di bawah urustadbir tangan2 penyangak #MO1 yg terus bebas..

Masih gah nak laungkan Hidup Melayu di PWTC ??




-------------

DATUK SERI BECAKAP BENAR

Posted: 28 Nov 2016 05:00 PM PST







DATUK SERI

CAKAP BENAR

TIDAK  LAIN

MELAINKAN

BENAR BELAKA

Najib: Ada matawang lebih buruk prestasi daripada ringgit
 | November 29, 2016
Pelbagai mata wang juga terkesan, dan ringgit cuma ketara menurun berbanding dolar Amerika, kata perdana menteri.





PUTRAJAYA: Najib berkata prestasi ringgit yang dikatakan sedikit menurun berbanding dolar Amerika Syarikat sejak kebelakangan ini bukanlah seburuk yang didakwa sesetengah pihak.


DGN DOLAR

ZIMBABWE

RINGGIT HEBAT

DGN RUPEE

PAKISTAN

RINGGIT HEBAT

DGN GOURDE

HAITI

RINGGIT HEBAT

LU APA TAU

LU SUKA BUAT

FITNAH LU GENG

LEBAI SOROS

KAH KAH KAH


---------------

ZAMAN INTERNET

Posted: 28 Nov 2016 04:04 PM PST




ZAMAN INTERNET
nak bagi takut hambar..lagi di tekan lagi bangkit...lagi diseksa lagi di lawan kah kah kah...apa pun maria sudah popular kerana tangkapan...bahkan satu dunia akan mencatat sejarah...zaman internet...

semuanya menjadi lipatan sejarah...bukan sekadar tulisan...yang ini boleh tipu...tapi siap dengan gambar video rakaman kah kah kah...sabar masa akan sampai juga...

sedangkan sadam hussein pun jatuh...inikan pulak regim makan dedak...putus dedak semua bertempiaran mencari raja baharu kah kah kah on MARIA DIBEBASKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/28/16





--------------

ZAKAR NAIK PUTAR ALAM

Posted: 28 Nov 2016 05:00 AM PST








ZAKAR NAIK

PUTAR ALAM



Zakir Naik nafi diberi kerakyatan Malaysia

SHAH ALAM - Pendakwah bebas, Zakir Naik 'hanya mampu ketawa' terhadap dakwaan oleh media India mengatakan beliau diberikan kerakyatan oleh kerajaan Malaysia.

KAH KAH KAH

INI KELING

PUTAR ALAM

KETAWA LAH

SAMPAI

ZAKAR NAIK



-----------

MAINKAN LAU ITU SEKALI LAGI SAM

Posted: 28 Nov 2016 04:00 AM PST








MAINKAN

SEKALI LAGI 

LAGI ITU SAM





MAKNANYA

SILA KLIK IKLAN

Posted: 28 Nov 2016 03:00 AM PST











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

MARIA DIBEBASKAN

Posted: 28 Nov 2016 01:01 AM PST






MARIA TELAH

DIBEBASKAN

SABENTARA

TADI








--------------

SATU DUNIA MENUNGGU

Posted: 28 Nov 2016 12:43 AM PST







SEMUA RAKYAT

MENUNGGU

MENANTI

SATU YANG

DITUNGGU2





Abang Kucing cabar kejantanan Jamal

Jadilah anak jantan dan buat benda yang betul - itu mesej yang disampaikan sekumpulan 'pejuang' yang mencabar ketua Baju Merah untuk beradu kekuatan secara budiman.
Menggelarkan diri mereka Gabungan Pejuang Rakyat Demi Negara, jurucakap kumpulan itu Sharul Nizam Abdul Rahim berkata tujuan utama mereka membuat cabaran itu adalah untuk menegaskan pendirian mereka terhadap aktiviti membuli.
Katanya awal bulan ini dia pernah melontarkan cabaran kepada Jamal tetapi sehingga kini tidak ada reaksi daripada ketua Umno Sungai Besar itu.
Cabaran sama, katanya, dibuat kepada orang kanan Jamal, Razali Zakaria.


PADAN MUKA

BARU TAHU

ADA YANG

BANGUN

UNTUK TIBAI

SI TONGKOL


---------------

PENIPUAN SEDANG DIRANCANG

Posted: 27 Nov 2016 11:37 PM PST







AWAL AWAL

LAGI GWA

SUDAH CAKAP

PRI14 BUKAN

PILIHANRAYA

TAPI WAKTU

NAJIB NAK 

BUKTIKAN KPD

AMERIKA

KPD MAHATHIR

DIA DAPAT

SOKONGAN


NAJIB AKAN

GUNAKAN 

SEMUA JALAN


5,000 warga asing pastikan BN menang setiap kerusi marginal, kata Dr M


Dr Mahathir mengulangi serangannya terhadap Najib dengan berkata, presiden Umno itu akan berbuat apa sahaja untuk kekal berkuasa.

PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad mendakwa Najib bercadang memberi kad pengenalan kepada kira-kira 5,000 warga asing bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.
"Ini adalah cerita menakutkan, saya dengar ada percubaan mengeluarkan kad pengenalan kepada warga asing untuk menyokong Najib pada pilihan raya umum akan datang," katanya dalam satu majlis di Kampung Krubong Tengah, Melaka, Sabtu lalu.
Acara yang turut dihadiri Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM),  Muhyiddin Yassin itu dimuat naik ke Facebook Kelab Che Det.
Bekas perdana menteri itu mendakwa 5,000 pengundi itu akan diagihkan ke setiap kerusi marginal bagi memastikan kemenangan BN.
"Kerusi-kerusi ini boleh dimenangi dengan majoriti beberapa ratus undi tetapi 5,000 undi akan memberi kemenangan kepada Najib," katanya sambil menambah Najib akan berbuat apa sahaja untuk mengekalkan kuasanya susulan skandal 1MDB.
Dakwaan sama dibangkitkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 kononnya ribuan warga asing dijadikan warganegara untuk membolehkan mereka mengundi pada 2013.
Pengerusi PPBM itu juga bimbang dengan pembinaan penempatan asing di Iskandar, Johor susulan laporan mendakwa pemaju China menyasarkan warga asing, khasnya dari Singapura membeli hartanah di negeri selatan itu.
"Kira-kira 700,000 rumah berharga RM1 juta hingga RM5 juta akan dibina di Forest City, Johor yang mungkin direbut warga asing. Orang tempatan tidak mampu membeli hartanah ini," katanya.
Baru-baru ini, Bloomberg melaporkan syarikat China kini memfokuskan Johor untuk membina kompleks gergasi kediaman.
"Pemaju China ini membina beribu-ribu rumah pada satu masa dan mereka menakutkan semua orang," kata Siva Shanker, bekas Presiden Institut Ejen Hartanah Malaysia kepada Bloomberg.
"Tuhan sahaja yang tahu siapa akan beli semua unit ini dan apabila ia siap nanti, soalan lebih besar ialah siapa yang akan tinggal di dalamnya?"

GUA SUDAH

BILANG LU

TAK CAYA

INI MADEY

YANG CAKAP 

LU MASIH LAGI

TAK PERCAYA


INI TRIK LAMA

YANG MADEY

SENDIRI PERNAH

GUNAKAN LAAA

LU TAK CAYA?



----------------

TAK PERNAH BERLAKU

Posted: 27 Nov 2016 10:30 PM PST






SIAPA KIRA UNDI
bukan sapa undi tapi sapa kira undi...pak sham betui betui cakap... ini real politik dunia ketiga...sapa aparchik yang pegang kuasa...selagi kuasa ada semua akan tunduk hormat...bukan kuasa tapi DUIT kah kah kah...

kalau pun 70% pengundi sokong tapi masih jua yang menang kita sudah tau...kah kah kah... tak hairan satu hari nanti...piem bangla...munke semua dari nepal myanmar china pakistan uzbekistan kah kah kah...melayu jaga pintu kereta je...kah kah kah on SURUHAN JAYA MENIPU UNDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/28/16



DALAM NEGARA

ZALIM

DALAM NEGARA

DUNIA KE 3

TIDAK PERNAH

BERLAKU

PERTUKARAN

KERAJAAN

MELALUI KIRA

UNDI








--------------

SIAPA KENA KENCING?

Posted: 27 Nov 2016 09:45 PM PST







Dah berkali2 kena kencing & dikhianati AMENO. Tapi masih gak nak bersetongkol berjuang sama2 AMENO..
JANGAN PUTUS ASA, BOLEH CUBA LAIN KALI PADA TAHUN DEPAN.. KAH !! KAH !! KAH !!























-------------

NASEHAT DARI PENYAMUN

Posted: 27 Nov 2016 09:08 PM PST








APA MAKNA

BERITA INI

LAWAK PAGI

SENIN KE?

KAH KAH KAH 

TERGOLEK DOG




Anak Melayu perlu jadi saintis data, kata PM

Najib menggesa orang Melayu menggalakkan anak masing-masing menjadi saintis data selain kerjaya lazim yang digemari sebelum ini.
Kata Najib kerjaya seperti saintis data adalah "pekerjaaan masa depan" dan memungkinkan orang Melayu menjadi "berjaya lagi mulia" pada alaf baru yang dianggapnya sebagi era Revolusi Perindustrian Keempat.
 


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

WOIT DAH GILA

PENYAMUN 

BERI NASEHAT

PEMBUNUH

BERI NASEHAT

PENIPU BERI

NASEHAT

KAH KAH KAH





---------------

SOROS SUDAH SAMPAI

Posted: 27 Nov 2016 08:39 PM PST








RINGGIT

TERUS

MEROSOT

PADAN MUKA



Aktiviti spekulasi terhadap ringgit berleluasa, kata menteri

 | November 27, 2016
Menteri kewangan ke-2 yakin langkah diambil Bank Negara untuk membendung pasaran tukaran asing luar pesisir adalah berasas.





KUALA LUMPUR: Malaysia tidak akan mengenakan sebarang tambatan atau kawalan modal terhadap mata wangnya untuk menggalakkan pelabur, syarikat dan institusi kewangan mengakses pasaran dalam negeri bagi menjalankan aktiviti tukaran asing dan lindung nilai di Malaysia, kata  Johari Abdul Ghani.
Menteri kewangan ke-2 itu berkata, kes ANZ dan Macquarie Bank adalah bukti jelas yang aktiviti spekulasi itu berleluasa di pasaran luar pesisir.
Media sebelum ini melaporkan kedua-dua bank mengakui peniaga-peniaga mereka cuba memanipulasi kadar penanda aras utama dalam pasaran pertukaran asing di Malaysia, yang melanggar undang-undang kartel sehingga didenda jutaan dolar.
Johari berkata beliau menasihatkan pelabur agar melabur di Malaysia di mana pelaburan mereka dilindungi serta telus dan spekulator tidak dapat mengambil kesempatan.
Beliau berkata langkah Bank Negara baru-baru ini untuk membendung pasaran tukaran asing luar pesisir adalah berasas.

TUDUH LAGI

LEBAI  SOROS

SOROS MULA

MENYERANG

RINGGIT 

TUNGANG

LANGGANG

PADAN MUKA

INI CARA 

LEBAI SOROS

MELAWAN


----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT