Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PEMBELOTAN

Posted: 26 Nov 2016 07:00 PM PST

 
 

 
 

 
 
 
 
PEMBELOTAN
JAWATAN KUASA
 
GLOBAL GAGALIS
 
AKAN BERSIDANG
 
MEMBINCANG
 
KES ADAM ADLY
 
DAN
 
KES SIDIQIN






-----------------

KUKU DAN KUKU BESI

Posted: 26 Nov 2016 06:00 PM PST







FACE BOOK

Elizabeth Wong
 

In a statement this evening, the George Town Literary Festival condemned Zunar's arrest.

"The Festival condemns this act of repression which is contrary to the spirit of free speech and expression, a central premise of the festival," said festival director
Bernard Chauly..

The festival organisers urged the authorities to immediately free Zunar and refrain from further disruption of the festival,...
which involves 60 writers from 20 countries.

Michael Vatikiotis, a writer at the festival, also slammed the arrest.

"Levels of repression are reaching dangerous levels in Malaysia.

"The fact that Zunar's arrest happened at the George Town Literary Festival, with dozens of international writers and artists, only underscores the government's disregard for freedom of expression," said Vatikiotis.

Meanwhile, national laureate Muhammad Salleh defended Zunar.

"Zunar is an artist and a conscience of society. He was painting on our behalf and is committed to free speech and expression for Malaysians.

"Only through free speech can we be a nation that is truly democratic," he said.(Malaysiakini)








------------

HIDUP INI SATU PERJALANAN

Posted: 26 Nov 2016 04:21 PM PST







 
HIDUP INI
 
SATU
 
PERJALAN









--------------

SALUT KAMARADE

Posted: 26 Nov 2016 05:00 AM PST

 
 
 
INTERNASIONALE
UNTUK
FIDEL CASTRO
---


ANAK TERBAIK DARI AMERIKA LATIN

Posted: 26 Nov 2016 04:30 AM PST







HIDUP SEMENTARA

FIDEL sedar HIDUP DUNYA SEMENTARA.... FIDEL tak gila DUNYA , tak LAHAP DEDAK ASING FIDEL asal usul bukan duduk atas POKOK Mana nak sama Tak sama lah ????
 
Nasib baik ada CINA INDIA TOWKAY kaya bagi cukai buat PELAHAP PELAHAP FIDEL dengan PELAHAP beza macam SINGA sama BEWAK lah... Tuh sebab FIDEL jumpa PAK SOEKARNO dulu.... Se kaum SINGA kan. Dua dua dah KIOK pun... on YANG KAMU TINGGALKAN
Anonymous
at 4:56 PM

HANG JEBAT CUBA


FIDEL ini ada lah HANG JEBAT CUBA... Mana nak main main HANG TUAH , HANG TOYE punya KIOK jugak akhir nya Yang baik selalu KIOK cepat.... Bila nak dapat CUTI UMUM ?????
 
CUBA esok CUTI UMUM lah..... ALAMAK nak buat apa ????? Buat habis beras subsidi saja Peggi dah !!!!!! on AL-FATIHAH
Anonymous
at 4:47 PM

LA INTERNATIONALE

Tiada yang lebih indah untuk meraikan kehidupan dan pemergian Fidel Castro selain prosa Internationale versi Cubano:
 
Arriba, parias de la Tierra. En pie, famélica legión. Los proletarios gritan: Guerra! Guerra hasta el fin de la opresión. Borrad el rastro del pasado! Arriba, esclavos, todos en pié! el mundo va a cambiar de base, los nada de hoy todo han de ser. Agrupémonos todos, en la lucha final. El género humano es La Internacional. on AL-FATIHAH
Anonymous
at 4:45 PM


-------------

BAU KARIPAP INTI

Posted: 26 Nov 2016 01:30 AM PST








KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA





















kah kah kah

dapat bau

karipap inti

bik mama

kah kah kah



-----------------

YANG KAMU TINGGALKAN

Posted: 26 Nov 2016 12:00 AM PST


YANG KAMU
 
TINGGALKAN:
 
PERUBATAN
 
PECUMA
 
TERBAIK
 
DALAM DUNIA
 
PEMBELAJARAN
 
PECUMA
 
TERBAIK
 
DALAM DUNIA
 
Fidel Castro greatest legacy is free healthcare and education, which have given Cuba some of the region's best human development statistics. standards.






------------------

AL-FATIHAH

Posted: 25 Nov 2016 11:10 PM PST







AL-FATIHAH
 



Fidel Castro, Cuba's revolutionary leader, dies aged 90 



The revolutionary icon, one of the world's best-known and most controversial leaders, survived countless US assassination attempts and premature obituaries, but in the end proved mortal and died late on Friday night after suffering a long battle with illness.
 
The announcement of Castro's death on Friday was long expected, given the former president's age and health problems, but when it came it was still a shock: the comandante – a figurehead for armed struggle across the developing world – was no more. It was news that friends and foes had long dreaded and yearned for respectively.




BERSAMA

BUNG KARNO



-------------

JANGAN SEBAR FITNAH TOHMAH

Posted: 25 Nov 2016 10:00 PM PST







FITNAH FITNAH FITNAH
tolong jangan samakan kambing hitam dgn hadi yg berhati hitam..serban kena tebal agar cahaya hitam tidak tembus keluar dari umbun2 kepala nanti jadi fitnah kpd agama islam , allah dan rasul..duit dah masyuk, takkan nak bentang membentang..lain la kpd pejuang2 baju merah dan pendekar2 pasir salak, mereka ini membujur lalu melintang patah kalo dgr duit rm90juta..
 
jadi guru2 atau mahaguru pendekar saja apa la guna kalo tiada mengunakan akal malah tiada usul periksa dan membontoti apa yg diterima..barangkali mahaguru2 pendekar di pasir salak sudah hilang kemaluannya dek takut dgn penguasa kaya turun temurun..
 
sehingga kini mat kucing belum bertinju dgn jamal..agak2nya jambatan manong dah siap ke atau pasar sekincan dah upgrade ke??mana janji2 itu..barangkali buaya keramat hanya dibuat penunggu nombor ekor je atau sekarang dah tak main nombor ekor kerana suda ada judi electronik cyber... on APA PANDANGAN USTAZ WAN JI
Anonymous
on 11/25/16







---------------

TANDA YANG AMAT BAIK

Posted: 25 Nov 2016 09:30 PM PST









BILA MUSUH

MENYERANG

INI TANDA

YANG BAIK



Umno PP: Kami akan 'paksa' Zunar kalau berdegil
 
Kumpulan penyokong Umno yang 'terganggu' dengan pameran kartun oleh Zulfiklee Anwar Ulhaque (Zunar) di Komtar hari ini membuat laporan polis terhadapnya dan kerajaan negeri Pulau Pinang.
 
Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim berkata, pihaknya membuat laporan polis di ibu pejabat polis Timur Laut di Jalan Pattani pada kira-kira 4.19 petang.
 
Beliau memberi amaran jika pameran ini berterusan, kumpulan itu tidak akan teragak-agak untuk memaksa Zunar untuk menurunkan semula semua karya seni.
 
 
KALAU MUSUH
 
TAK SERANG
 
ERTINYA BUAT
 
KERJA BODOH 
 
 



------------------

OH! MALAYSIA-KU

Posted: 25 Nov 2016 08:30 PM PST





FACE BOOK

THIS IS ALSO MALAYSIA









--------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT