Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PENYAMUN MENYAMPAIKAN BUJET

Posted: 21 Oct 2016 08:00 PM PDT









DI MALAYSIA

PENYAMUN


MENYAMPAIKAN

BUJET NEGARA

INI BUKTI

MALAYSIA INI

NEGARA DUNIA

KE TIGA

DALAM NEGARA

DUNIA KE TIGA

JIKA 

PILIHAN RAYA

BOLEH 

MENGUBAH

MAKA 

PILIHAN RAYA

AKAN 

DIHARAMKAN




------------

HUTANG NEGARA MAKIN NAIK

Posted: 21 Oct 2016 07:00 PM PDT




SIJIL HALAL RASUAH
padan muka..siapa suruh dulu2 korang taknak masuk gomen..yg membuat hutang2 ni kebykkannya adalah gomen..bank2 suka memberi pinjaman kpd warga gomen walaupun warga keje ini sudah tidak mampu bayar..

lihat pegawai air sabah sbg contoh, berjuta2 duit dlm umah, dlm bank dan emas2 yg bergantungan dileher2 sehingga menutup tetek..paling teruk kena tukar..duit tetap habis.hutang tetap hutang..yg membayar hutang adalah warga2 keje swasta dan keje sendiri mcm bro tt, zunar, pyanhabib..

pekerje2 gomen pasti selamat walau ditangkap dibicara..kes teruk macam najib..najib bukan saja diberikan sijil halal rasuah, sijil halal entota, sijil halal menyamun malah najib juga ada kapal terbang syariah compliant lagi..

kalo terhempas pun gerenti syahid..disbkan org2 gomen ni bebas berhutang maka org2 kampung, dato datin, mestilah nak pastikan anak2 dpt masuk gomen disertakan dgn surat2 sokongan dari babi2 ops silap dari yb2 yg dilihat bangang oleh pakatan harapan..sama gak, masuk polis bukan sb nak menjaga on LAGI BERITA BAIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/21/16






-------------

HIBURAN HUJUNG MINGGU

Posted: 21 Oct 2016 06:00 AM PDT






HIBURAN UJUNG

MINGGU


SATU PERTANYAAN

Posted: 21 Oct 2016 05:30 AM PDT








HANG INGAT

HANG BOLEH

MENANG PRU14?


CUBA  PIKIR

SAMPAI ARI NI

AKHBAR SUARA

KEADILAN PKR

AKHBAR RESMI

BELUM DAPAT 

LESEN CETAK

KALAU LESEN 

CABUK PUN

TAK DIBERI

HANG INGAT

ROSMAH NAK

BERI  HANG

PUTRAJAYA

LU PIKIR

SENDIRI LAH











-------------

SUP DAGING ULAR

Posted: 21 Oct 2016 04:30 AM PDT





JUAL SELIPAR KULIT KATAK
**contoh: kedai jual arak, kedai jual nombor ekor patut digantung tanda `haram' malah si Asmawi jual selipar kulit katak atau si Rosly jual mi sup daging ular, gantung saja tanda 'haram' dengan logo jakim di pintu masuk kedai. Pyanhabib** 

Kalau jakim pergi dari sebuah kedai cina ke sebuah kedai cina, dari kedai ekor hingga kelab malam dan restoran babi, jakim yang kena berbelanja duit sendiri, tak gitu saudara sufian? 

Tambahan pulak, sesak lah nafas penguasa jakim nak gantung sijil haram kat restoran babi goreng atau babi panggang yang berkepul asap mengandungi dna kebabian, kat pj dengan kl je ada beribu! on JAWAPAN UNTUK PYANHABIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:14 PM




-----------

JAWAPAN UNTUK PYANHABIB

Posted: 21 Oct 2016 01:00 AM PDT




JAKIM BUKAN HAJI HADI
Pyanhabib, pyanhabib. Sori bro, tapi otak kau ni simple sangat la formulasi dia, takde complexity, susah la camni. Ada 2 sebab membentuk jawapan pada soalan kau tu. 

Satu, tok jakim bukan haji hadi. Dulu haji hadi dikatakan cepat mengkafirkan seseorang. Kalau tok jakim serupa haji hadi, barulah tok jakim pula cepat mengharamkan sesuatu, maka barulah tok jakim buat kilang keluarkan sijil haram bukannya sijil halal.

 Dua, IT'S ALL ABOUT THE MONEY! Macam kau sendiri cakap, malaysia ni penuh dengan orang islam, maka dah tentu amat banyak keluaran produk islam, kalau semua berebut nak pensijilan halal nak tunjuk kat pak arab kat bukit bintang atau nak jual pada rombongan china muslim, maka beratus juta la masyuk, kayo tok jakim! 

Kalau keluarkan sijil atau sticker haram untuk kedai apek, sorry la beb kapir harbi tu nak bayar kat tok jakim! on DARI PYAN HABIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/21/16






--------------------

SATU JUTA MENUJU DATARAN

Posted: 21 Oct 2016 12:00 AM PDT






TAHNIAH

TERBAIK

Pemuda Amanah Selangor anjur Pertandingan Selfie #JomBersih5

21 Oktober 2016
Merancakkan sokongan anak muda untuk menyertai himpunan Bersih 5 pada 19 November depan, Pemuda AMANAH Selangor hari ini melancarkan Pertandingan 5,000 Selfie.



SATU JUTA

KE DATARAN

MERDEKA

19 NOVEMBER


---------------

APA BERIAT DARI BANGSA JOHOR

Posted: 20 Oct 2016 11:00 PM PDT






BANGSA JOHOR

APO KOBA?


ADO LAIE

LOMPEK KO?








-------------

KES TIPU PHD TERBARU

Posted: 20 Oct 2016 10:39 PM PDT





f.b



5 universiti telah menafikan kenyataan bahawa Encik Azizan telah mengambil PhD drpd universiti berkenaan.

1. Universiti Malaya
2. Universiti Kebangsaan Malaysia
3. Kuala Lumpur Infrastructure University College
4. Hertfordshire University
5. Terbaru City University College of Science and Technology

Apa lagi Encik Azizan nak menipu lepas ini.

Admin logam berat





























------------

PILIHAN RAYA DI AMERIKA PUN TIPU

Posted: 20 Oct 2016 10:08 PM PDT








PENDATANG

HARAM JADI

PENGUNDI

BUKAN HANYA

BERLAKU

DI MALAYSIA

DI AMERIKA 

SDG BERLAKU





Major Election Fraud Alert – Is This How They Are Going To Steal The Election From Donald Trump?

Every ounce of effort that ordinary Americans have put into getting Donald Trump elected could be completely wasted if we allow them to steal the election.  

If you have confidence in the integrity of our elections, that confidence will be shaken by the time you are done reading this article, because I am about to share some information with you that is absolutely astounding.  Yesterday, I showed you that dead people are being registered to vote right now and that they have been voting in elections across the country for years.  

I also showed you that illegal immigrants have been voting in important swing states such as Virginia and Pennsylvania.  But all of that pales in comparison to the evidence of systematic election fraud that we witnessed on election day in 2012.




----------------

RETORIK POLITIK ATAU DASAR?

Posted: 20 Oct 2016 09:30 PM PDT









RETORIK?

ATAU SATU

DASAR BARU?

KOMENTAR
jika hanya retorik politik
untuk politik dalaman
untuk politik domestik
untuk didengar oleh rakyat
maka ini pekara biasa
tidak bahaya

jika ini perubahan dasar
maka ini bahaya

jangan lupa muamar gadafy
jangan lupa sadam hussein
jangan lupa zulfikar ali bhutto
jangan lupa lumumba


Duterte umum Filipina 'berpisah' dengan AS

 | October 21, 2016
Pengumuman Duterte itu menandakan perubahan arah dasar luar Filipina selepas bekas datuk bandar berusia 71 tahun itu mengambil alih jawatan presiden Jun lalu.






BEIJING: Presiden Rodrigo Duterte semalam mengumumkan "perpisahan" dengan sekutu kuat Filipina, Amerika Syarikat, sambil mengisytiharkan kerjasama lebih rapat dengan China selepas kedua-dua negara itu bersetuju menyelesaikan secara aman tuntutan melibatkan wilayah Laut China Selatan.
"Di dewan ini, tuan puan, di dewan ini, saya mengisytiharkan perpisahan dengan Amerika Syarikat," Duterte memberitahu ahli perniagaan China dan Filipina disambut tepukan di sebuah forum di Dewan Besar Rakyat, yang turut dihadiri Naib Perdana Menteri China, Zhang Gaoli.
"Dalam kedua-dua lapangan ketenteraan, mungkin bukan sosial, tetapi juga ekonomi. Amerika sudah tewas."

JIKA RETORIK

no harm

son of a whore

tak marah

jika betul betul

ini bahaya

kah kah kah


---------------

RUNTUHKAN KLCC

Posted: 20 Oct 2016 08:53 PM PDT





RUNTUHKAN KLCC
bro tt..umur madey dah 90thn..najib kata madey org tua..tapi bila dgr madey sebut pasal lu, gua fikir dia berbahasa semiotik terutama mengenai demonstrasi jalanan-demonstrasi aman, poca dan MKN..gua fikir madey bijak membaca semiotik yenan walaupun dia dah tua nak mampos..

sehingga kini belum ada menteri2 atau perdana menteri najib malah si rosmah yg betul2 mahu runtuhkan legasi mahatir..kpd pak2 menteri kabinet najib, sila runtuhkan klcc, sepang, cyberjaya termasuk juga akta2 yg madey dah buat, termasuk juga jabatan2 yg direkacipta oleh madey.jgn lupa kuasa yg madey buat mengenai kuasa Perdana menteri-sila hapuskan.

sila kembalikan TNB kpd jabatan letrik negara..cakap mesti serupa bikin..agak2 siapa cipta JAKIM, jabatan mufti..kalo madey yg cipta, maka sila runtuhkan..kpd rosmah suami najib, sila hapuskan ciptaan2 madey seumpama kerajaan arab saudi memusnahkan sejarah2 muhammad serta kaum kerabatnya..kpd student2 mekah madinah, jgn tak perasan dgn apa yg kerajaan saudi dah buat.. on SIAPA PANDAI BAWA KERETA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/19/16




------------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT