Sabtu, 29 Oktober 2016

™ kaasii peecaahhh laaa...®

™ kaasii peecaahhh laaa...®


*SUMPAH KERAHSIAAN MENTERI BUKAN LINDUNGI SALAH LAKU PEMIMPIN TETAPI LINDUNGI NEGARA DAN RAKYAT*.

Posted: 28 Oct 2016 09:21 PM PDT



1.Amalan sumpah kerahsiaan dikalangan Anggota Kabinet telah menjadi amalan dalam semua kerajaan didunia. *_Amalan ini untuk memastikan rancangan strategik sesebuah kerajaan dalam membangun negara tidak dipintas olih pihak lain_*.Contoh dalam penyediaan *_rancangan keselamatan dan pertahanan negara_*.

2.Ini bermakna perkara perkara yang berkaitan dengan *_unsur rasuah dan penyelewengan pembelian peralatan pertahanan negara serta pelaburan dalam syarikat yang tidak ujud dalam rancangan pelaburan sebenar adalah tidak termasuk dalam sumpah kerahsiaan_*.

Contohnya pembayaran kepada *_Abbar Investment PJS Limited (Aabar BVI)_* yang bukan anak syarikat *_Petroleum Investment Company (IPIC)_* adalah perbuatan salah laku yang tidak boleh dirahsiakan dan *_rakyat berhak tahu_*.

3.Sumpah kerahsiaan Anggota Kabinet *_bukan bertujuan untuk melindungi jenayah salah laku mana mana anggota kabinet termasuk Perdana Menteri_*.Jemaah Menteri *_bukannya 'jemaah penyamun' yang berpakat untuk melindungi jenayah salah laku antara satu sama lain_*.Sebaliknya Jemaah Menteri adalah satu jemaah untuk *_melindungi kepentingan negara dan rakyat_*.

4.Jika apa yang dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Tambun, Datuk Seri Ahmad Husni Handzlah (bekas menteri kewangan kedua) yang juga bekas jurucakap kabinet berkaitan dengan 1MDB didalam perbahasan bajet 2017 di Parlimen baru-baru ini dianggap melanggar sumpah kerahsiaan,ini bermakna *_Speaker Parlimen Malaysia telah mengakui kebenaran apa yang dibangkit dan didedahkan olih 3 bekas anggota jemaah menteri_* tentang jenayah salah laku dalam urusan pentadbiran kerajaan adalah benar tetapi ianya rahsia.

*_Terima kasih Tan Seri Speaker,Rasuah dan rompakan negara adalah rahsia_*.

*_#BerjuangUntukRakyat_*
*_#JanganTipuRakyat_*
*_#1MDBAdalahRahsia_*
*_#SelamatkanMalaysia_*
*_#BiarJasaJadiKenangan_*

*DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR*
_Ahli Parlimen Pokok Sena_
10:30am, Taman AlWalid Alor setar
29 Okt 2016/28 Muharam 1438H

Tiada ulasan: