Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SEMUA BOLEH BERDEMO

Posted: 18 Aug 2016 07:40 PM PDT




AH LAN WA

SAH LAN

DATANGLAH

TAK LARANG

Ali Tinju tuntut hak berhimpun di Dataran Merdeka

Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia (Gerakan Merah) berharap polis tidak menghalang mereka mengadakan protes serentak dengan himpunan #TangkapMO1 pada 27 Ogos ini.
Presidennya Mohd Ali Baharom atau dikenali sebagai Ali Tinju berkata perhimpunan yang akan diadakan mereka adalah sebagai protes terhadap himpunan #TangkapMO1.
Katanya Polis Diraja Malaysia diminta tidak menghalang mereka melakukan protes tersebut kerana beranggapan pihak yang wajar dikenakan tindakan ialah penganjur #TangkapMO1.
"Polis tak berhak untuk tak membenarkan saya (membuat demonstrasi). Saya bukan nak lakukan himpunan. Kami cuma nak protes perhimpunan yang akan diadakan pada hari tersebut.
"Dan sasaran kami Dataran Merdeka," katanya kepada pemberita di ibu negara hari ini.

TAK ADA HAL

DATANG LAH

ALI TINJU KE

ALI BODEK KE

ALI BERAK KE

ALI DEDAK KE

ALI PANTEK KE

SEMUA BOLEH

DATANG TAPI

WAJIB ADA

KEBENARAN

DARI JAMAL 

IKAN BAKAR

KALAU JAMAL

KATA OKAY

SEMUA BERES

HADIAH IKHLAS DARI ENCIK LANCHAU

Posted: 18 Aug 2016 07:00 PM PDT





BASIKAL UNTUK MENOREH
cilakak lu orang..ini basikal utk g menoreh bole laa..korang ingat berapa harga basikal tu..mahal broo..fixi pun mkn 3,4rat..ini kan pula utk lomba hadiah pingat olimpik..hadiah gangsa pun mahal tau..tak caya tanya tengku negri sembilan mom tu.. on LAGI BERITA ENCIK LANCHOW
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16




----------------

SIAPA ORANG BODOH ITU?

Posted: 18 Aug 2016 06:30 PM PDT





YA AMPOOON

YA MAULANA

SIAPA PUKE MO1

SIAPA PUKE MAK

Misteri MO1? MP Umno kata Agong, tapi kemudian sunting tulisan

Misteri mengenai siapa individu yang dirujuk sebagai 'Malaysian Official 1' yang dinamakan dalam saman Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika berkaitan dakwaan penyelewengan dana 1MDB menjadi semakin kalut dengan kenyataan wakil rakyat Umno,  Nawawi Ahmad.
Dalam tulisan di Facebook, yang disunting empat jam kemudian, ahli parlimen Langkawi itu, berkata, berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong bertanggungjawab terhadap kerajaan.
"Menurut perlembagaan negara, kerajaan negara ini dibentuk dari tiga entiti utama yang berasingan dan independen (bebas) - badan kehakiman diketuai oleh Ketua Hakim Negara, badan perundangan parlimen oleh Yang Dipertua Dewan, Pandikar Amin (Mulia) dan badan ekskutif (yang) diketuai oleh perdana menteri.
"Semua ketiga-tiga badan ini bertanggungjawab kepada Agong.
"Maka, mengikut perlembagaan, MO1 ialah Agong," katanya.
Dalam versi yang disunting, baris terakhir dalam posting telah digantikan dengan perkataan, "Maka, mengikut perlembagaan MO1 bukan (Perdana Menteri)  Najib  kerana dia (adalah sama ada) MO2, MO3, atau MO4."
Dalam komennya kemudian, Nawawi berkata, beliau tidak bercakap mengenai MO1 dalam konteks saman mahkamah DOJ, tetapi sebaliknya dari segi perlembagaan.
Malaysiakini telah menghubungi Nawawi untuk mendapatkan penjelasan mengapa dirinya menyunting tulisan asalnya itu.
MO1, menurut DOJ adalah seorang pegawai awam kanan yang didakwanya menerima AS$ 731 juta dana yang disalurkan dari 1MDB.
DOJ juga berkata MO1 mempunyai pertalian dengan anak tiri Najib, Riza Aziz.
Ahli Majlis Tertinggi Umno,  Abdul Rahman Dahlan berkata bahawa hanya orang bodoh tidak tahu siapa itu MO1, manakala pembangkang menuding jari kepada Najib.
Najib, bagaimanapun, menafikan dakwaan menyalahgunakan dana awam, dan mendakwa tuduhan seperti itu adalah sebahagian daripada plot untuk menjatuhkannya.
SELAGI NAJIB

BELUM 

DITANGKAP

SELAGI ITU

PUKE MO1 

BEBAS
------------

TURUN KE JALAN RAYA

Posted: 18 Aug 2016 06:00 PM PDT





AMERIKA CEPATKAN REGIME CHANGE
setuju bro..demo perlu dibuat dijalanraya, perlu diwarwarkan, perlu diiklankan..ini agar warga2 dluar bandar dpt lihat perlwnan rakyat melawan kezaliman.mmg warga luar bandar ni akn buat pekak buat buta dan buat bodoh, namun warga global juga akn meyaksikan nya..ini projek mencipta sejarah malaysia.demo juga isyarat kpd dunia kapitalis bhw rakyat malaysia mlwn pmimpin korup spt najib dan cabinet monyetnya.

kalo demo dlm stadium, baik suruh penyokong jdt je yg buat..bangsa johor ni minat bende2 berkaitan dgn tmj dan jdt je..muhyidin wajib sedar diri bhw bangsa johor tiada la myokongnya so alang2 meyeluk perkasam biar umno asal johor dibakul sampahkan..ini lah hantu globalisasi yg ditakuti oleh para pmimpin melayu islam bersunat aliran ahlisunnah walrasuah..bro tt, ajak la kwn2 media dari oversea dtg demo..

amerika wajib mempercepatkan regime change..tangkap tangkap, tangkap moooONE..baju merah, sila beratur ambil duit dan makan minuman percuma di padang merbok..pastikan saiz baju merah on STADIUM TEMPAT MANIN BOLA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16







-------------

LAGI 24 HARI

Posted: 18 Aug 2016 09:23 AM PDT






INi APA





-------------

HARI MALAPETAKA

Posted: 18 Aug 2016 05:30 AM PDT






NAKBA

22 haribulan ogos 2016

adalah hari nakba

untuk riza aziz

untuk jho low

hari malapetaka

untuk anak rosmah

untuk china tembam

tapi hari gumbira

untuk satu malaysia




Riza, Jho Low called to US courts on Aug 22

 | August 17, 2016
They may choose to challenge the American Government's claims on their assets, as part of a suit brought by the US Department of Justice.





PETALING JAYA: The prime minister's stepson, Riza Aziz, and millionaire Low Taek Jho (Jho Low), named as defendants in the lawsuit brought by the US Department of Justice (DoJ), will be called to defend themselves on Aug 22, according to lawyer Zainur Zakaria.
Zainur said Riza and Low, as well as several others named in the DoJ document, may challenge the United States' claim on their assets.
"If they do not appear in court, the court will make an order to enable the US Government to seize the assets.
"Should they appear, however, they can challenge it," Zainur said when contacted by FMT.
Zainur is the counsel for former political secretary to  Mahathir Mohamad, Matthias Chang, and former PAS Vice-President Husam Musa in their suit against Riza, Low and Goldman Sachs.
Their class action seeks custodianship of the US$1 billion worth of assets the DoJ claims has been stolen from 1MDB, lending their names as trustees for the assets and proceeds to be returned to Malaysia should DoJ be successful in its efforts.

BERITA BAIK

ANAK ROSMAH

CHINA TEMBAM

AKAN MELARIKAN DIRI

JIKA DATANG KE  MAHKAMAH

ANAK ROSMAH & CHINA TEMBAM

AKAN DITANGKAP FBI

PADAN MUKA



----------

MAKIN RAMAI KUNT FUSE

Posted: 18 Aug 2016 05:00 AM PDT





YB NAWAWI

KATA MO1

IALAH AGONG

SISWA KATA

MO1 IALAH

NAJIB

MANA YG BETUL

SAJE TANYA

GUA KUNT FUSE



f.BOOK


BILA DAH KANTOI mulalah nak 'corner' sana 'corner' sini..

Dah terang NYATA kenyataan ASAL KAMU sebelum 'diedit' balik mengatakan "MO1 ialah malaysia official no.1" dan " MO1 ialah "agung"

Nanti jangan pula tiba2 nak kata... "agung" tidak sama "Agong" plok !!!

SENDIRI TULIS, SENDIRI KATA, SENDIRI PUTAR BELIT... last2 pembangkang yang salah !!!







----------------

LULUSAN YALE

Posted: 18 Aug 2016 04:30 AM PDT





TONTOWI BERSEKOLAH DI YALE
masyallah ya habibi ya maulana thoib thoib ente punya ckp..ana tau itu yale adalah sekolah bisnes bro..yale sekolah perniagaan..maka jika tontowi bersekolah di yale mmg gua purcaya bulat2..mafi muskillah mafi kidakida..maka itu graduan dari yale ini sedang menjalankan perniagaan atau bisnes.
perniagaan itu sunnah bro..nabi kata 3/4 dari rezki itu dari bisness bro..so maka itu, masyallah thoib, si tontowi ini sedang menjual agama bro..jika ada porno dibalik bisness agama ini hukumnya harus je bro sb sudah ada bini. 

ilham jimak datang dari itu cerita pornowi la bro.bisne with iman, bisnes agama kuat2, malam jimak pun kuat2 la.memantat ditempat halal itu wajib, dosa porno itu tuhan je yg tahu waimah hadi dan din ayam pun taktau.masyalllah thoib ya maulana.. on PEMBETULAN MAKLUMAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16





------------

DUIT PENCEN PUN KENA REMBAT

Posted: 18 Aug 2016 02:31 AM PDT






MANA LETAK KEKUATAN HANG TUAH

T hanya untuk yang thorbaekkk seperti tt, sepertimana juga t adalah letaknya kekuatan hang tuah, maka saya cadangkan diubah t mereka kepada w serta-merta maka ltat jadi lwat iaitu lembaga yang lewat. 

Ugat pula tak boleh digugat sebab itu kroni-kroni jeneral dan menteri termasuk bekas-bekas jeneral, kalau cuba gugat sarang mereka nanti ugat ugut lenyek kamu macam ulat, atau c4 kamu alat-tuya! on DUIT PENCEN TAK SAMPAI
Anonymous
on 8/17/16

KALAU TAK TIPU BUKAN CINA
bukan setakat duit pencen...semua duit dalam malaysia atau luar negara akan disapu oleh anak beranak... masih juga golongan makan dedak cium tangan pahlawan bugis....kalau bugis lanun bertopeng badut... badut dengan bergincu... nampak saja macam ular sawa tapi lebih berbisa dari king cobra...kah kah kah... lemah kita memikir...main lagu sama sejak berzaman...

masih anggap cina musuh...yang puak makan babi ini lebih baik dari puak halal...kumut kamit tapi masyuk tetap masyuk kah kah kah... sekurang kurangnya mereka menipu membohong kah kah semua tau kalau tak tipu bukan cina...tapi yang melayu apa cerita... kalau tak rasuah bukan melayu kah...ooops sorry...bugia kah kah kah kah on DUIT PENCEN TAK SAMPAI
Anonymous
on 8/17/16






----------------

NAKBA IALAH MALAPETAKA

Posted: 18 Aug 2016 01:00 AM PDT







NAKBA IALAH

MALAPETAKA

IALAH NAKBA



15 MAY 1948

ialah hari malapetaka
untuk rakyat palestin
pada hari ini  british
telah memberikan mandat
untuk penubuhan israel
semenjak tarikh ini 
palestin terus dilanda malapetaka





31 OGOS 1957

ialah hari nakba
untuk penduduk tanah melayu
pada tarikh ini british
telah meninggalkan kuasa
kepada 
united malaya national organisation
semenjak tarikh ini
penduduk tanah melayu
terus hidup dalam malapetaka
malapetaka terbaru ialah 1MDB


---------------

KIBARKAN BENDERA RAKYAT - KIBARKAN SANG SAKA

Posted: 17 Aug 2016 11:18 PM PDT







KIBARKAN

SANG SAKA

BENDERA 

RAKYAT

KIBARKAN SANG SAKA

Posted: 17 Aug 2016 10:08 PM PDT





SANG SAKA

AKAN JADI

GANTI JALUR

TEMBERANG



JALUR 

TEMBERANG
warga  di saman 
diupah
dibodek 
di paksa
di hukum 
kedai diberi arahan
untuk kibar jalur temberang
tapi tak ada siapa ambil pot



---------------

LAGI BERITA ENCIK LANCHOW

Posted: 17 Aug 2016 09:39 PM PDT







ENCIK LANCHOW

BERI HADIAH

BASIKAL



F.BOOK


Setelah didesak oleh rakyat marhein. Akhirnya Embi ganung insaf dan bersetuju menghadiahkan dua biji basikal kepada majlis sukan negeri terengganu melalui exconya. Kalau pakai basikal ni kurang2 emas dalam tangan. Mas tok mung. Na na na na na na
Ganu kite..

Guano mung.

















-----------------

SIAPA DICARI OLEH FBI

Posted: 17 Aug 2016 09:08 PM PDT





SIAPA SEDANG

DICARI OLEH

AGEN FBI
baca disini:
http://www.malaysiakini.com/columns/352577






-----------------

TAHNIAH BOLIVIA

Posted: 17 Aug 2016 08:49 PM PDT


TAHNIAH

GARIS TEPAT

GARIS POLITIK 

DUNIA KE TIGA


KOMENTAR
INILAH LANGKAH TEPAT
INILAH LANGKAH BETUL
MENDIDIK MELAHIRKAN
KADER ANTI IMPERIALIS
SELAMA INI SEKOLAH
SELAMA INI UNIVERSITI
KOLEJ TENTERA MELAHIRKAN
BENGOLAN PRO KAPITALIS

SALUT UNTUK BOLOVIA
SALUT UNTUK MORALES


Bolivia opens 'anti-imperialist' military school to counter US foreign policies

President Evo Morales said the academy will encourage 'anti-colonial and anti-capitalist thinking' to negate US-based schools that targeted indigenous people

Bolivia's president Evo Morales has opened a new "anti-imperialist" military academy to counter US policies and military influence in Latin America. 
"If the empire teaches domination of the world from its military schools, we will learn from this school to free ourselves from imperial oppression," the country's first indigenous president said at an inauguration ceremony on Wednesday .


"We want to build anti-colonial and anti-capitalist thinking with this school that binds the armed forces to social movements and counteracts the influence of the School of the Americas that always saw the indigenous as internal enemies," he told a crowd that included the defense ministers of Venezuela and Nicaragua.

The re-inaugurated school carries the name of General Juan Jose Torres, a leftist who was Bolivia's de facto president in 1970 and who expelled the Peace Corps for allegedly sterilizing indigenous women.
Up to 200 cadets will learn about history, geopolitics and military strategy, the government said.

A semester-long course required for advancement to captain is being taught by the Argentine Marxist intellectual Atilio Boron, deputy defense minister Reymi Ferreira said

--------------

STADIUM TEMPAT MANIN BOLA

Posted: 17 Aug 2016 08:10 PM PDT







BUDAYA

POLITIK

JALAN RAYA


KOMENTAR
tunjuk perasaan ialah politik
tunjuk sokongan ialah politik
tunjuk kebencian ialah politik

budaya politik ini wajib dilakukan
ditempat terbuka
ditempat awam
untuk dilihat
untuk disaksikan
oleh warga negara
oleh dunia

demo atau tunjuk perasaan
bukan dalam stadium
bukan dalam hutan
bukan dalam kolah
bukan dalam kelambu

kalau pilihanraya kita buat dalam dewan
kita mengundi di bilik sekolah
kita pangkah dalam bilik khas
kita mengundi secara rahsia

tapi bukan untuk demo
demo wajib diadakan di jalan raya
demo wajib ditempat terbuka
demo ditempat orang ramai
inilah namanya politik jalan raya
bukan politik pilihan raya

NOTA
stadium negara
ialah tempat main bola
atau buat kosert rock
jangan cuba nak alih alih
agar demo dalam stadium
poooooorah


Demo di stadium? Bukan nak main bola'
BERSIH tidak akan takut berdepan ancaman pemimpin Umno Sungai Besar Jamal Yunos untuk mengadakan perhimpunan Baju Merah serentak dengan BERSIH 5, kata pengerusinya.

Maria Chin Abdullah berkata pihaknya meletakkan tanggungjawab memastikan keamanan kedua-dua perhimpunan itu di tangan polis.
"Pada pendapat saya kedua-dua kumpulan berhak berhimpun seperti dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya dalam sidang media di Petaling Jaya hari ini.

"Tanggungjawab mengawal himpunan kedua-dua pihak terletak di tangan polis.

"Jika menjadi perkauman, ia kerja kerajaan dan Baju Merah," katanya.

Beliau membangkitkan himpunan Baju Merah pada 16 September tahun lalu yang berbaur perkauman ketika peserta mahu merempuh hadangan polis di Jalan Petaling, Kuala Lumpur.

Ditanya sama ada beliau akan membuat pengubahsuaian perhimpunan BERSIH 5 susulan langkah kumpulan berbeza pandangan itu, Maria menolaknya.
Sementara itu, dalam perkembangan berbeza, aktivis Hishamuddin Rais pula menolak cadangan supaya perhimpunan #Tangkap MO1 pada 27 Ogos diadakan di dalam stadium.
"Kita nak buat apa dalam stadium, main bola?" soalnya sinis.

Sidang media hari ini dianjurkan BERSIH dan sembilan NGO bagi menyatakan sokongan terhadap perhimpunan #TangkapMO1.




-------------

JALAN RAYA BUAT PRATIKAL

Posted: 17 Aug 2016 06:00 PM PDT



PRAKTIS  KE JALAN  RAYA
betul la kata idris jusoh tu..belajar demo dulu kemudian praktis dijalan raya.demo bukan bole diuji dimakmal, atau bole diuji dgn hadis2 atau ayat2 quran maka utk belajar demo wajib la turun jalan raya.lagi ramai lagi bagus.

baru ada suasana.macam juga org nak berzikir, perlu ada jemaah dan suasan utk berzikir, sama juga dgn merompak, perlu ada jemaah atau polis2 yg mengawal rompakan..keje terkini mahasiswa adalah berdemo, dgn demo anda akan tangkap poke mo1 atau atau menangkap poke muf ti..kpd student2, sila la ajar pensyarah2 islamic anda atau mufti2 atau org2 agama utk turun berdemo.

kalo yang muda mempunyai kudrat, maka berjalan la ia, kalo org tua yg berilmu tp tiada kudrat, maka bantu la secara gaib agar najib rosmah diturnkan dari jawatan perdana menteri kemudian didakwa dan dihukum hududkan oleh tuan syeikhul kudus tuan presideng kluk klak adu hadi..sekiranya hudud dijalankan keatas najib rosmah dibumi malaysia ini, pasti tuhan akan merahmati dan memberkati malaysia dgn on BERDEMO MENGUBAH DUNIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/18/16



-----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT