Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


JANGAN BUAT SILAP

Posted: 19 Jul 2016 08:30 PM PDT







JANGAN BUAT

SILAP BESAR

WAHABI BUKAN

SAMBAL

YANG SAMBAL 

IALAH WASABI


WASABI 

Image result for apa itu wasabiadalah hidangan pelengkap yang jika di Indonesia fungsinya seperti sambal. Bedanya adalahwasabi tidak terbuat dari jenis cabai manapun, melainkan terbuat dari tanaman sejenis sayur akar lobak yang harus diparut dahulu untuk mengeluarkan rasa pedasnya.


 WAHABI
merupakan firqah sempalan Ibadhiyah khawarij yang timbul pada abad ke 2 (dua) Hijriyah (jauh sebelum masa Syaikh Muhammad bin Abdul Wahab), yaitu sebutan Wahabi nisbat kepada tokoh sentralnya Abdul Wahab bin Abdurrahman bin Rustum yang wafat tahun 211 H. Wahabi merupakan kelompok yang sangat ekstrim kepada ahli sunnah,dan sangat jauh dari Islam.

----------

I REST MY CASE

Posted: 19 Jul 2016 07:50 PM PDT




MAT WAHAB NI

DUDUK MANA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH 


 | July 19, 2016
asri-perak-kelantan
Sesiapa sahaja walaupun seorang mufti akan digam sekiranya membawa ajaran yang terpesong daripada fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah More ››


KAH KAH KAH



--------------

MAKIN BERAT MAKIN BAHAYA

Posted: 19 Jul 2016 07:19 PM PDT





INI SUDAH 

BERAT TAPI

BUKAN PELIK

SIAPA AGAKNYA 

TERLIBAT KES

ALTANTUYA



RM5,000 untuk nyawa seorang manusia
 | July 20, 2016
Sepucuk Glock automatik dijual pada harga RM2,000 di pasaran gelap dan bayaran untuk seorang penembak upahan sekitar RM5,000.





Tahap keselamatan di Malaysia kian membimbangkan apabila satu demi satu kes tembakan dilaporkan setiap bulan sejak Mac lalu.
Sehingga kini, sebahagian besar kes tembakan itu nampaknya bermotifkan dendam.
Tetapi, kerajaan perlu mengambil tindakan segera bagi mengekang individu "bermasalah" daripada mengamuk dan melakukan tembakan rambang seperti yang sering berlaku di Amerika.
Sin Chew Daily melaporkan, sepucuk Glock automatik dijual pada harga RM2,000 di pasaran gelap dan kebanyakan senjata api yang digunakan dalam kes tembakan di negara ini diperoleh daripada pasaran gelap.
Manakala melalui saluran sah, harga Glock tidak lebih RM5,000 dan sebutir peluru pula kurang daripada RM2.

Bayaran untuk seorang penembak upahan pula sekitar RM5,000 dengan kebanyakan mereka berasal dari Thailand, Indonesia dan Filipina yang mungkin terdiri daripada penagih dadah atau lelaki bujang yang amat memerlukan wang.


WOIT

MALAYSIA 

JADI COLOMBIA

JADI BRAZIL

JADI MEXICO

JADI NIGERIA

MENTERI JADI

TAULADAN

TEMBAK SANA

SIMIN SINI

INI HASILNYA




------------

APA JADI DENGAN KHAIRY

Posted: 19 Jul 2016 06:39 PM PDT







Selesaikan rasuah RM100 juta sebelum kritik Tun M | Free Malaysia ...

www.freemalaysiatoday.com/.../selesaikan-ras...
Translate this page
Free Malaysia Today
Mar 27, 2016 - "Saya ingin sarankan kepada budak hingusan Khairy Jamaluddin untuk selesaikan isukes rasuah RM100 juta kementerian beliau terlebih ...

Khairy Diminta Selesaikan Rasuah Rm100 Juta Dahulu Sebelum ...

babab.net/.../khairy-diminta-selesaikan-rasuah-rm100-juta-dahulu-s...
Translate this page
PETALING JAYA Selesaikan dahulu isu rasuah RM100 juta melibatkan ... Abang Sado Direman Kerana Kes Seleweng Dana Kerajaan Rm100 Juta.

SATU

PEKARA BAIK

TERUSKAN


Isu seleweng RM100 juta Pegawai KBS terlibat dikeluarkan dari ...

www.astroawani.com/.../isu-seleweng-rm100-juta-pegawai-kbs-terli...
Translate this page
Mar 22, 2016 - Menterinya, Khairy Jamaluddin memaklumkan, satu surat sudah dihantar ... Isu seleweng RM100 juta: Pegawai KBS terlibat dikeluarkan dari kementerian ... Suruhanjaya PencegahanRasuah Malaysia (SPRM) Jumaat lalu ...

Isu seleweng RM100 juta Apa relevan suruh Khairy letak jawatan ...

www.astroawani.com/.../isu-seleweng-rm100-juta-apa-relevan-suru...
Translate this page
Mar 22, 2016 - Isu seleweng RM100 juta: 'Apa relevan suruh Khairy letak jawatan? ... Khairy terhadap tindakan pegawai kanannya dalam perbuatan rasuah yang didakwa sudah ... Kes ini disiasat di bawah Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya ...
SPRM: Kami sedia siasat 'pendrive' TMJ

SHAH ALAM - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengalu-alukan Tunku Mahkot Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim untuk menyerahkan 'pendrive'  yang mengandungi pelbagai maklumat berhubung rasuah Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) kepada pihak mereka.

Semalam, Tunku Ismail mendakwa memiliki dokumen penting berkaitan aktiviti dalaman Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), termasuk berkaitan ketirisan penjualan tiket perlawanan akhir Piala FA dan Piala Malaysia.

SPRM dalam satu kenyataan hari ini, menyatakan pihaknya akan bertindak sejurus sahaja maklumat yang konkrit. diterima mereka.


Tun_Telanai: KES RASUAH AZALINA OTHMAN SAID

tuntelanai.blogspot.com/2007/.../kes-rasuah-azalina-othman-said.ht...
Translate this page
Jul 8, 2007 - KES RASUAH AZALINA OTHMAN SAID. TUN TELANAI, Mantan Pang5 Melaka, 00000 Jalan Pusara 1, Melaka Bandaraya Kita. Kepada :

Azalina Othman Said Rasuah RM300,000? - Berita Semasa

www.beritasemasa.com.my/azalina-othman-said-rasuah
Translate this page
Azalina Othman Said didakwa telah menerima sumbangan sebanyak RM300,000 ... Laporan Berita Malaysiakini – Melibatkan Kes Rasuah Bekas Menter
WOIT

TERMASUK KE

KES 100 JUTA 

MENANTU ABAH

KES PURTAN

KES LAMA

30 TAHUN

SAJE TANYA

NAK  TENGOK

KHAIRY OXFART

KENA TANGKAP

KAH KAH KAH
----------

SULTAN TURKI YANG BARU

Posted: 19 Jul 2016 06:00 PM PDT




ERDOGAN BIKIN KACAU
gua tambah lagi bro tt...jangan lupa melalui sultan erdogan jugak syria kucar kacir..Mana pengganas Is/Daesh,Jabhat Al Nusra datang???? Mana lagi kalau bukan seludup masuk melalui Turki.Siapa yg kebenaran boleh ceroboh negara sesuka hati??..lupa pulak sultan Erdogan ada deal beli minyak murah tukar dgn senjata dgn Daesh melalui telaga minyak Shaer,Syria dgn Baiji Iraq..nasib tentera Iraq dah dapat balik Baiji..

lupa pulak..sultan Erdogan siap boleh sokong "moderate rebel"@Jaysh as Sham/Jabhat al Nusra..padahal tak jauh berbeza dgn Is/Daesh perangai..bani Melayu ni malas membaca..dengar dr mulut ustaz2 kt surau Erdogan baik terus percaya..kahkahkah..kalau aku x sokong Erdogan dikatanya pro Assad pro Alewi pro syiah..Syiah jugak kena.. 

Terima kasih bro TT sebelum tu ada link nk bg apa itu kuasa rakyat menetang campur tangan asing di Syria..geng2 IRA punya link https://www.youtube.com/watch?v=9PN3MUwQxVU on RAJA BARU TURKI
Publish | Delete | Spam
Ak46
on 7/20/16



-------------

KUASA RINGGIT LEBIH KUAT DARI FATWA

Posted: 19 Jul 2016 06:19 AM PDT






GUA SUDAH

BILANG

KUASA DUIT

LEBIH KUAT

DARI FATWA

ULAMAK




Ulama kesal Pas Selangor 'sayangkan jawatan'

Tindakan para wakil rakyat Pas di Selangor menyokong pendirian Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man nampaknya tidak disenangi oleh Dewan Ulama Pas Pusat.
Ia dibayangkan oleh Ustaz Najhan Abdul Halim, Pengarah Penerangan, Lajnah Penerangan, Dewan Ulamak Pas Pusat melalui postingnya dalam facebook beliau selepas tersebarnya surat sokongan itu kepada umum.


SILA TANYA

TON TON WEE

SELANGOR 

BAYAR BERAPA

SEBULAN KERJA

KUMAT KAMIT 

SAJE TANYA

JANGAN MARAH




----------

SIAPA PENYAMUN INI?

Posted: 19 Jul 2016 05:30 AM PDT




MARI TEKA

SIAPA 

PENYAMUN INI

1- penyamun jerman
2- penyamun jepun
3- penyamun sweden
4- penyamun nigeria
           atau
5- penyamun mat indon



SILA TEKA

DENGAN BETUL

Ahli perniagaan mati terkejut rumah disamun

 | July 19, 2016
Mangsa yang berusia 72 tahun itu panik selepas mendapati rumahnya di Bangsar dipecah masuk tiga perompak semalam.





KUALA LUMPUR: Seorang ahli perniagaan jual beli hartanah bergelar Datuk meninggal dunia akibat terkejut selepas kediamannya dipecah masuk tiga lelaki di Bukit Pantai, Bangsar, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira 9.30 malam itu, Datuk Abdul Haleem Shah Salamat Shah, 72, dan isterinya yang baru tiba di rumah mereka terdengar bunyi bising dari arah dalam rumah.
Ketua Polis Daerah Brickfields ACP Sharul Othman Mansor berkata Abdul Haleem Shah yang panik menjerit meminta bantuan daripada orang ramai menyebabkan ketiga-tiga lelaki itu terus melarikan diri melalui bahagian belakang rumah.
"Sebaik saja tiga lelaki itu melarikan diri, mangsa segera masuk ke bilik tidur utama untuk membuat pemeriksaan namun secara tiba-tiba beliau mengalami sesak nafas dan rebah di biliknya," katanya.
Sharul Othman berkata mangsa dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk pemeriksaan bagaimanapun disahkan meninggal dunia pada 10 malam tadi.
"Hasil pemeriksaan di rumah mangsa mendapati terdapat lima kamera litar tertutup (CCTV) di kediaman berkenaan namun 'decoder' CCTV yang terletak di dalam bilik tidur utama dilarikan suspek bagi mengelak mereka dikesan pihak berkuasa," katanya.
Katanya, suspek melarikan dua bentuk cincin berlian, seutas jam tangan jenama Rolex dan wang tunai mata wang asing yang semuanya dianggarkan bernilai RM60,000.
Sharul Othman berkata suspek dipercayai membakar wayar elektrik sistem penggera rumah dan masuk ke dalam rumah mangsa melalui tingkap di ruang dapur.


---------------

KES ROMPAK BALAK DI PAHANG

Posted: 19 Jul 2016 05:00 AM PDT




Kenyataan Media KEADILAN – Isu Pembalakan Haram Kampung Orang Asli Pian

Saya mengecam sekeras-kerasnya aktiviti pembalakan haram berhampiran Kampung Orang Asli Pian, Kuala Krau yang didedahkan oleh NGO PEKA Pahang tiga hari yang lepas.

Sedangkan notis henti kerja telah dikeluarkan oleh Jabatan Perhutanan Negeri Pahang terhadap sebuah syarikat pembalakan, namun masih tiada sebarang pihak yang bertanggungjawab terhadap insiden ini. Di samping itu, tiada sebarang sebarang tahanan yang telah dibuat dan tiada sebarang jentera pembalakan yang telah dirampas dan disita.
Persoalan utama yang ditimbulkan adalah, di manakah sistem penguatkuasaan pihak Jabatan Perhutanan Negeri sehingga pihak berkuasa yang bertanggungkawab tidak sedar akan insiden pembalakan haram secara berleluasa yang melibatkan lebih daripada 1,000 kayu balak telah ditebang secara haram?

Jabatan Perhutanan perlu memberi penjelasan tentang Prosedur Operasi Piawai (SOP) jabatan berkenaan dalam mengawasi aktiviti pembalakan haram di dalam Pahang dan bagaimana pihak perkenaan memastikan supaya perkara sebegini tidak akan berlaku lagi dalam masa kelak.

Saya turut mendesak supaya siasatan segera dijalankan dan tindakan tegas diambil terhadap mereka yang terlibat dalam kes pembalakan haram Kampung Asli Pian. Selain itu, laporan siasatan perlu didedahkan dan rakyat berhak untuk tahu sama ada terdapat pegawai Jabatan Perhutanan yang dilibatkan dalam aktiviti pembalakan haram tersebut.

Selain itu, NGO alam sekitar PEKA Pahang turut mendedahkan bahawa terdapat unsur rasuah dalam aktiviti pembalakan haram di mana aktiviti pembalakan tersebut dimulakan selepas Ketua Kampung Kampung Asli yang berhampiran menerima sumbangan dalam bentuk wang tunai daripada syarikat pembalakan. Siasatan terhadap dakwaan tersebut perlu dijalankan dan seandainya terdapat elemen rasuah dalam isu ini, pihak SPRM perlu membuat siasatan terhadap kes ini.

Saya memberi tempoh 1 minggu kepada Jabatan Perhutanan bagi memberi penjelasan terhadap isu ini. Jika tidak, laporan SPRM akan dibuat bagi menyiasat sama ada terdapat pegawai Jabatan Perhutanan yang cuba untuk menjaga kepentingan sesetengan pihak terbabit dalam kes ini.

Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN





----------

JANGAN POTONG STIM

Posted: 19 Jul 2016 04:30 AM PDT








1 PELACUR

1 MINAH PUNK

1 PEMINAT

SALENA GOMEZ

SAMA UNDINYA

DENGAN SATU

UNDI MUFTI

SAJE INGATKAN

PARTI PAS  SUKA

POTONG STIM

ANAK MUDA

Image result for SELENA GOMEZ SEXY

UNTUK KETERANGAN GAMBAR
SILA HUBUNGI YANG BERHORMAT
NASARUDDIN TON TON WEE


------------

JANGAN TABUR FITNAH

Posted: 19 Jul 2016 03:00 AM PDT





JANGAN SEBAR

FITNAH


INI GAMBAR HADI
TAPI BUKAN
GAMBAR HADI
SEDANG  CARI
ADUN PAS SELANGOR





-----------

ADA APA 22 JULAI

Posted: 19 Jul 2016 01:00 AM PDT









ADA APA 

22

 JULAI






--------------

ROGOL IALAH KUASA

Posted: 19 Jul 2016 01:00 AM PDT





BUKTI SAHEH

ROGOL BUKAN

TENTANG 

NIKMAT SEX

TAPI

TENTANG KUASA

Image result for phoolan devi bandit queen

NOTA
yang kena rogol
dari kelas dalit
kelas terendah 
di benua india

Indian woman gang-raped in 2013 is attacked again 'by same men'

Image result for phoolan devi bandit queenAn Indian student is recovering in hospital after being gang-raped by a group of men, including some charged with sexually assaulting her three years earlier, police have said.
Police in Haryana state were hunting for five men accused of abducting the 21-year-old student of the lowest Dalit social caste from outside her college before drugging and raping her in a car. She was found unconscious in bushes on the side of a highway last Wednesday night in Haryana, which borders Delhi.
Haryana deputy superintendent of police Pushpa Khatri said the student has identified all five men – two of whom are currently on bail awaiting trial for raping her in 2013. "She has identified the five accused and two of them were involved in the gang-rape of the student in Bhiwandi district in 2013," Khatri told AFP. "We have formed several teams to arrest the accused."
The woman's family has accused the five of threatening them in the lead-up to Wednesday's attack, demanding that they withdraw the rape case lodged after the 2013 assault. "The accused were constantly threatening us to compromise outside the court. They even offered us a hefty amount for settlement, but we didn't agree," the victim's brother was quoted by the Hindustan Times as saying.
The family said they were forced to move to the neighbouring Rohtak district after the original attack because of the harassment they faced by the accused. Members of the Dalit caste held small protests in Rohtak on Sunday to demand justice for the victim.
The fatal gang-rape of a student on a bus in Delhi in 2012 shone a global spotlight on frightening levels of violence against women in India. It also led to major reform of India's rape laws, including speeding up of trials and increased punishments for offenders, but attacks continue to be reported in the media on a daily basis.
The most recent official figures show that 36,735 rapes were reported across the country in 2014, although activists say the true number is likely to be much higher because of the social stigma attached to sexual crimes.



------------

RAJA BARU TURKI

Posted: 19 Jul 2016 12:00 AM PDT









JANGAN LUPA  PUAK KURD
jgn lupa ergon bunuh puak kurd. jgn lupa kes women in red, pompuan yg disembur dgn pepper spray kerana pertahankan taman..taman yg sudah dijual utk pembangunan.jgn lupa jet erdogan menembak jatuh pesawat russia tetapi angkuh tidak minta maaf kemudian tenaga minyak gasprom disekat.

kpd sesiapa yg penah dok oversea masa musim sejuk, maka dia kan tahu pentingnya minyak utk mhidupkan heater dgn murah.jgn lupa selepas britain keluar dari eu, tetiba ben natangyahuuuu menghulurkan salam perdagangan dgn turkey, selamg 2,3 hari kemudian erdogan meminta maaf kpd russia kerana menembak jatuh jet russia dan berkata russia adalah rakan perdagangan yg penting..

selepas itu airport ankara dibom, selepas itu tentera rampasan kuasa.tetiba fettullah disalahkan..kpd puak2 atau kaum2 islamis, tolong baca dan faham.aku tau la, islamis ni pentingkan aurat dan agama je.asalkan islam , asalkan bertudung, maka semua doa dan noda jadi suci dan bercahaya bersih..maha benar kata bro tt, ini trik lama.sejak britain on SATU TRIK LAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/18/16




----------

,MAT WAHAB STRIKES BACK

Posted: 18 Jul 2016 11:09 PM PDT




MAT WAHAB

STRIKES BACK

KAH KAH KAH


I REST MAY CASE

MI LORD

KAH KAH KAH


----------

MANA LEBIH BERKUASA

Posted: 18 Jul 2016 10:00 PM PDT




NAJIB PERLU

UNDI CHINA

Peniaga mahu mansuh akta tentang pencatuan sahaja

 | July 18, 2016
Kerajaan sepatutnya mewujudkan akta untuk menangkap peniaga yang menaikkan harga barangan sesuka hati sehingga membebankan golongan miskin atau yang berpendapatan rendah.

PETALING JAYA: Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCCIM) berpendapat Akta Pencatuan 2011 sebagai tidak lagi relevan selain menyusahkan peniaga khususnya peniaga kecil.
Jurucakap ACCCIM, Koong Lin Loong juga berkata ia menyokong kawalan harga  dan mencadangkan undang-undang mengenainya diperkasa.
"Dalam keadaan pasaran bebas, pelaksanaan Anti Pencatuan 2011 ini akan menakutkan peniaga kecil, manakala pelabur asing pula tidak berani masuk melabur di Malaysia.
"Pemansuhan Anti Pencatuan 2011 ini akan memberi keyakinan kepada peniaga luar negara masuk dalam Malaysia," katanya.
Sebaliknya Akta Kawalan Harga pula perlu, cuma kerajaan harus memperkasa akta itu bagi memberi perlindungan kepada kedua-dua pihak.
"Kita cadangkan kerajaan jangan mansuhkan Akta Kawalan Harga tetapi mewujudkan satu akta untuk menangkap peniaga yang menaikkan harga barangan sesuka hati sehingga membebankan golongan miskin atau yang berpendapatan rendah," katanya.
Malah, akta kawalan harga dikatakan sudah cukup baik berdasarkan pelaksanaan tahun-tahun sebelum ini.

MANA LEBIH 

BERKUASA

KETUANAN 

MELAYU

ATAU

KETUANAN 

TOWKAY CINA

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



------------

SUNNAH WAL RASUAH

Posted: 18 Jul 2016 09:12 PM PDT







APA SUDAH

TERJADI?



Terengganu gam Asri: Exco belum terima maklumat penuh

 | July 18, 2016
Perkara itu bukan di bawah bidang kuasa kerajaan negeri, jelas Ghazali




PETALING JAYA: Exco Pelajaran, Pengajian Tinggi, Inovasi Dan Tugas-Tugas Khas Ghazali Taib berkata belum mendapat maklumat lengkap larangan terhadap Mufti Perlis  Mohd Asri Zainul Abidin berceramah di Terengganu.
Exco yang bertanggungjawab keatas hal ehwal agama itu menambah perkara itu bukan di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.
"Isu melibatkan agama di bawah Duli Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin, Datuk Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu Datuk Omar Musa, Ahli Pangkuan DiRaja dan Majlis Agama Islam Dan Adat Melayu Terengganu (Maidam)," katanya ketika dihubungi bagi mendapatkan penjelasan berhubung larangan itu.


MAT WAHAB 

INI SAPO?

DI TAMPIN ADO

MAT WAHAB

AHLI SUNNAH

WAL RASUAH

INI ORANG

SAMA KO?

SAJO TANYO

TAKUT SILAP


---------------

BONGKAR BONGKAR

Posted: 18 Jul 2016 08:27 PM PDT






TERBAIK

PANAS !!!. BONGKAR SAMPAI TERBURAI..
"Rasuah 30 tahun FAM dalam 'pendrive' ini" -TMJ
Tahniah Tuanku berani bersuara demi bola sepak negara.
APA PERSAMAAN FAM & UMNO ??!!!




------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT