Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KENAPA MALAYSIA MACAM INI?

Posted: 15 Jul 2016 07:00 PM PDT







MALAYSIA

TERUS DIBAWAH

KUASA  JAHAT

NAJIB ROSMAH

KERANA:

YANG BOLEH 

BERSUARA

TAK BERSUARA

YANG BOLEH

BERGERAK

TAK BERGERAK

YANG BOLEH

MELAKUKAN

PERUBAHAN

TAK BERBUAT

APA APA

KERANA ITU

NAJIB  ROSMAH

TERUS 

BERKUASA




------------

AL-FATIHAH

Posted: 15 Jul 2016 06:27 AM PDT






AL-FATIHAH


saudara muda telah pergi petang tadi. arwah adalah antara teman2 wartawan (istilah ketika itu wartawan reformasi) yg awal yg terlibat langsung merakam dan menulis momen2 dan berita2 pasca reformasi 98 melalui portal media malaysiakini
marilah kita doakan arwah muda
salut buat mu muda


     1961-2016




















-----------

COOL DUDE

Posted: 15 Jul 2016 06:00 AM PDT





COOL DUDE



Rakaman jemaah menari dalam masjid tersebar


JEDDAH - ARAB SAUDI.  Imam dan muazin sebuah masjid di Jeddah dipanggil Kementerian Ehwal Islam Arab Saudi setelah rakaman video yang menunjukkan sekumpulan jemaah sedang berpesta dalam masjid tersebut sempena Aidilfitri tersebar luas, lapor Arab News.

Kedua-dua mereka dipanggil untuk disoal siasat tentang isu itu sebelum kementerian tersebut memutuskan hukuman yang perlu dikenakan terhadap mereka, lapor Saudi Gazette.

DAPAT WAHYU DIRECT

Posted: 15 Jul 2016 05:30 AM PDT



WAHYU DRECT
Lu komen macam dapat wahyu direct tuhan... Gwa rasa lu ni sama geng dengan ahli cium tapak kaki atau pun geng movie german on JAI MASIH DALAM HOSPITAL


in response to ekau anon 9.16 Pm dan saudara isham reti ke cemana nak bermazhab ni. Pegang satu satu mazhab la , mana boleh ikut suka hati nak tukar tukar. bukan kain baju, awek , motosuikal , keto nak tukar ikut sodap ea... ekau kan duduk di nusantara bukan di india, poganglah mazhab shafie... dinusantara ini mazhabnyo shafie, jangan kerano teringin bonar, sayang sungguh pada najing mako di ciluk mazhab lain. Sonang ea modified cara beragama yo. 

awak tu orang tokonal, jadi ikutan, yang dikhuatirkan jadi konpius orang awam.. kalo dah raso nak poluk anjing tu , tido ngan anjing tu buat sonyap sonyap.. jangan dohebohkan, bergogar satu dunio. ni ha, apasal nak banding pegang awek bagai, tu dah jolas haram.. pogang anjing dah jolas pogang najis mughollazah, masing masing ada hukum tersendiri. 

suka naar banding ni mesti nak HALALKAN perbuatan memogang anjing kan tanpa rasa bersalah dari sudut feqah / mazhab shafie. kalau dah anjing hidup serumah, mano tompek lagi ekau nak sujud, atas katil , bawah , by Nur Barzakh.
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 7/14/16





-----------

BUKAN SATU RAHSIA

Posted: 15 Jul 2016 05:00 AM PDT




RAHSIA DIBUKA 

UNTUK UMUM

Image result for 9/11

sebenarnya ledakan 9/11
dirancang oleh ORANG DALAM
dirancang untuk agenda imerialis amerika
untuk projek new american century

peranan CIA
peranan SAUDI ARABIA
dalam merancang menyusun
ledakan 9/11 telah diketahui umum
ini bukan rahsia lagi

28 muka surat yang dibuka ini
bukan lagi rahsia yg tidak diketahui 
fakta ini telah diketahui ramai

tapi apabila dibuka maka
apa yang diketahui ramai
itu menjadi resmi

bermakna kaum keluarga
yang gugur boleh menyaman saudi

 





9/11 report: Secret 28 pages showing possible Saudi links 'to be released in days'


US Congress is expected to release 28 pages of classified information that contains information about alleged ties between the Saudi government and the September 11 terror attacks
The 28 pages, which have been kept secret since the 2002 congressional investigation into the attacks that killed nearly 3,000, could be released as early as Friday, CNN reports. 
The top secret documents are said to contain information about "specific sources of foreign support for some of the September 11 hijackers".
According to Tim Roemer, who took part in both the bipartisan Congression inquiry and the 9/11 Commission, described the 28 pages as a "preliminary police report". 
"There were clues. There were allegations. There were witness reports. There was evidence about the hijackers, about people they met with – all kinds of different things that the 9/11 Commission was then tasked with reviewing and investigating," Mr Roemer, a former Democratic congressman, told the Associated Press.
Image result for 9/11


-----------

KATAK MUNCUL KEMBALI

Posted: 15 Jul 2016 01:00 AM PDT








ibrahim ali
Ibrahim mengakui didekati beberapa pemimpin parti politik yang turut menawarkan jawatan kepada beliau.More ››

KUALA LUMPUR: Tuan Haji Ibrahim Ali mendedahkan akan menyertai parti politik semula menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Presiden Perkasa itu bagaimanapun tidak mendedahkan parti mana yang akan disertainya.
"Saya sekarang ini tidak berparti selepas saya gugur sebagai ahli Umno. Sebagai orang politik saya amat memerlukan parti.
"Boleh jadi selepas Dewan Rakyat dibubarkan barulah saya isytihar sertai parti politik ataupun sampai hari penamaan calon barulah saya akan (umum) wakili parti mana," katanya di Ibu Pejabat Perkasa hari ini.

Mari kita lihat, parti mana yg sanggup nak kutip balik Raja Katak 1 Malaysia...
"Saya tidak akan memohon masuk Umno, sebaliknya sedia kembali ke pangkuan parti itu jika dipelawa" -Ibrahim Ali, 9/12/2012.
UMNO gak parti yg diharapkan & disukainya....
Krikk.. Krkk.. Krikk.
.

-------------

SILA TEKA - APA INI

Posted: 15 Jul 2016 12:00 AM PDT







SILA TEKA

INI APA?
INI KOTAK




INI APA?
INI KATAK
ATAU
INI TOK HENG?














----------

LEBIH ENAK MAKAN BABI

Posted: 14 Jul 2016 10:30 PM PDT





F.BOOK

Kenapa UMNO tidak berdemo dan merusuh kerana isu rasuah..??
HAKIKATNYA...
KERANA mereka itu sebahagian dari parasit itu..



------------

BINI ROSMAH MAKIN BODOH

Posted: 14 Jul 2016 09:30 PM PDT




       SAYA INGAT

Yar yar Saya ingat sangat pesan kepala pahlawan bugis ini yakni:- 1. Jgn culi luit olang. Tapi saya mau tambah satu pesan- jgn hantam mulit olang yg bukan bini sendili. 2. Saya juga sangat picaya sama ini olang pahlawan mappadulung bugis pesan yakni- jgn jadi olang munafiq yang bila cakap lia mohong lagi bila janji lia capati lagi bila di beli amanah lia khianat. 

Lagi ini sanrobone ala pesan kalau mau ambil derma jangan masuk akaun sendili takut2 jadi lasuah. Misti mau angkat utk derma dlm akaun parti supaya tak boleh culi itu luit. Sekalang tengok apa sula yadi olang bugis cakap tarak selupa bikin punya. Luit derma sula masuk akaun sendili tapi sula sumpah tarak guna itu lui untuk sendiri punya...manyak jujur ini macam punya olang.

Manyak susah cali ini macam jujur punya olang. Ini macam punya bugis bole jadi ketua sampai lia mati pun olang manyak ingat lia punya jujur. Gua sangat suka ini macam olang tarak sifat munafiq sama manyak korban wang negara. Manyak tengkiu. on LAWAK BANGANG DARI BINI ROSMAH
Publish | Delete | Spam
bakri
on 7/14/16





------------

SIAPA LEBIH BERKUASA

Posted: 14 Jul 2016 08:50 PM PDT






NAJIB PERLU

UNDI CINA

PASTI AKAN

MASUH AKTA

KAWALAN

HARGA


Kerajaan mungkin mansuh akta kawal harga
 | July 15, 2016
Ia selepas sekumpulan tokoh peniaga dan ahli industri Cina mahu kerajaan memberikan peniaga kebebasan menetapkan harga barang.






KUALA LUMPUR: Kerajaan sedang mempertimbangkan pemansuhan Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 selepas mengambil kira rungutan peniaga, lapor The Star hari ini.
Ia memetik Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Hamzah Zainuddin sebagai berkata kajian sedang dilakukan kementeriannya melibatkan mereka yang berkepentingan.
"Ia bagi memastikan akta itu tidak disalah guna," kata Hamzah.
Menurutnya, permintaan supaya akta itu dimansuhkan dibuat Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCCIM) dalam satu pertemuan dengan Najib.

MANA LEBIH

BERKUASA

PARTI MELAYU?

PARTI ISLAM?

DARI PEMODAL

KAPITALIS 

CINA?

SAJE TANYA

TAKUT TAK

FAHAM FAHAM



---------

LIHAT APA YANG BERLAKU SEKARANG

Posted: 14 Jul 2016 08:00 PM PDT






Bastille Day truck attack: French president denounces 'monstrous' killing of 80 people – live updates




WARGA EROPAH

WARGA DUNIA

BUSH & BLAIR

& KITA SEMUA

TELAH DIBERI

AMARAN PADA

6 SEP 2002

JIKA IRAQ 

DISERANG 

PINTU NERAKA 

AKAN TERBUKA



Attack on Iraq will open the gates of hell, Arabs warn

Author: 
By Anne Penketh
Publication Date: 
Fri, 2002-09-06
CAIRO/LONDON, 6 September — Baghdad and fellow Arab states warned US President George W. Bush yesterday that attacking Iraq will "open the gates of hell" in the Middle East, although White House officials pressed ahead with a drive to win support for their war plans.

European and other nations, however, continued to give the thumbs down to Bush's aim of toppling the Baghdad regime, despite his pledge to state his case against Saddam Hussein to the United Nations and seek congressional approval for any military moves to oust the Iraqi president.

Arab League chief Amr Moussa rounded off a foreign ministers meeting in Cairo with a warning that a US strike against Iraq would "open the gates of hell" in a region already "angry and frustrated" at Israel's actions against the Palestinians during their nearly two-year conflict.

"We will continue to work to avoid a military confrontation ... because we believe that it will open the gates of hell in the Middle East," Moussa told a news conference after the two-day meeting ended with a statement rejecting "any threat of attack" against Iraq.

Moussa said Arab countries instead backed the return of UN arms inspectors to Iraq as part of a deal between Baghdad and the United Nations. The Arab foreign ministers urged Iraq to pursue its dialogue with the United Nations, and asked Moussa to contact the Security Council and UN chief Kofi Annan to "urge them to fulfill their legal responsibilities ... and to prevent any attack."

Washington's European allies continued to make their anti-war stance known, with German Chancellor Gerhard Schroeder saying it would be a "big mistake" for the United States to launch its own war on Iraq and European foreign policy chief Javier Solana insisting that the conflict over arms inspections should be resolved by the UN.

British Prime Minister Tony Blair, so far the sole European leader in Bush's camp, faced renewed pressure from MPs for an early recall of Parliament to look into British participation in a possible strike as he prepared to discuss the crisis with the US leader at the weekend. China also reiterated its opposition to military action, while Australian Prime Minister John Howard, long one of Bush's staunchest allies, said he favored a diplomatic solution to the crisis and would not blindly follow the United States into war.

Bush, who met with Congress leaders, said he would, at an "appropriate time," ask the lawmakers for permission to launch a military campaign against Iraq if he decides it is needed. Cheney and CIA director George Tenet changed their schedules yesterday to join other top administration officials at a meeting with two dozen senators on Iraq, according to a US defense official.

The top UN weapons inspector who oversaw the destruction of much of Saddam's arsenal of chemical and biological weapons yesterday called for an armed force of 50,000 men to back up the UN experts. Rolf Ekeus, who was chief UN inspector from 1991 to 1997, said that such "coercive inspections" could offer Saddam Hussein a credible alternative to being overthrown by a US military intervention.

"Iraq may well accept if this is an alternative to an invasion," said Ekeus, who now chairs the Stockholm International Peace Research Institute. "The prospect of a military invasion may concentrate Saddam's mind."

The proposals are in a report to be released today by an influential US think tank, the Carnegie Endowment for International Peace. Ekeus said he was initially skeptical, but is now one of the authors of the report. His doubts evaporated following "hard-nosed feasibility discussions" with retired air force general Charles Boyd, the former deputy commander of US forces in Europe. (The Independent)



WARGA EROPAH

WARGA DUNIA

BUSH & BLAIR

& KITA SEMUA

TELAH DIBERI

AMARAN PADA

6 SEP 2002

JIKA IRAQ 

DISERANG 

PINTU NERAKA 

AKAN TERBUKA


Bastille Day truck attack: French president denounces 'monstrous' killing of 80 people – live updates





-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT