Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KERANA ISLANG

Posted: 14 Jul 2016 07:18 PM PDT






GUA SUDAH

BILANG

TUAN BRAHIM

AKAN KENA

TENDANG


Genjatan serangan bukan pendirian Pas


KOTA BHARU - Cadangan supaya parti pembangkang melaksanakan gencatan serangan sesama sendiri bagi memberi tumpuan kepada "musuh sebenar" bukan pendirian Pas sebaliknya hanya lontaran idea daripada timbalan presiden parti itu,  Tuan Ibrahim Tuan Man.

Demikian kata Setiausaha Agung Pas, Tuan Haji  Takiyuddin Hassan yang menegaskan parti itu tidak pernah membincangkan perkara itu dan sesuatu pendirian parti perlu diumumkan  Hadi  atau wakil yang diamanahkannya.
    
"Bagaimanapun, lontaran idea daripada timbalan presiden itu akan dibincangkan dalam mesyuarat biro politik yang akan diadakan di Pejabat Agung Pas di Kuala Lumpur, Ahad ini.



PAS KINI

BARUA SETIA

GEROMBOLAN

BUDAK KHADAM

NAJIB ROSMAH

BUKAN KERANA

DEDAK TAPI

KERANA ISLANG



-------------

HUTANG HUTANG HUTANG

Posted: 14 Jul 2016 06:30 PM PDT




BANYAK BERHUTANG

1mdb dah jual tanah bawah harga pasaran dari china.nak waspada apa?nak lawan china? ko dah gila, diorg tu ada senjata pelbagai, malaysia ada apa?barang sume made in china.china nulear pun sudah masuk malaysia, china chemical pun sudah mau beli syngeta.china suda beli ibm. malaysia beli apa?beli jet peribadi utk bawak badak betina?perang melibatkan kos.kerajaan uthmaniah kalah sebab banyak berhutang.ketika ini malaysia berdefisit berhutang berjumlah 500bilion. 


agak2 mane duit nak beli bom tangan. lihat lahad datu, komondon disembelih sb ditangkap , nape ditangkap sb takda senjata.ingat perang ni bole hantar jin, bole pakai pedang nabi, bole pakai pelepah kurma.kita bole test.kita kumpulkan kiyai2 ulama2 imam2 alam gaib utk lawan china sekarang.agak2 bole menang tak?ingat pas ada senjata nuklear kat kelantan.senjta pas hanyala ilmu sutut, air dikelantan pun masih kotor.perang itu kos. on BERHATI HATI DENGAN CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/14/16



-----------

TANDA DAN MAKNA

Posted: 14 Jul 2016 06:00 PM PDT








BILA RAKYAT

TAKUT DENGAN 

PEMERENTAH

ITU TANDA

NEGARA ZALIM


BILA 

PEMERENTAH

TAKUT DENGAN

RAKYAT 

ITU TANDA

NEGARA MAJU

BEBAS MERDEKA




------------

JEMPUTAN SAMBUTAN HARI RAYA

Posted: 14 Jul 2016 06:00 AM PDT




JEMPUTAN

HARI RAYA






---------

BAJU MERAH TAK MARH KE?

Posted: 14 Jul 2016 05:30 AM PDT






TEPAT 

SOKONG

SYABAS


Pensyarah UTM singgung penganut Sikh, Hindu dipecat

 | July 14, 2016
Pemecatan dikenakan kerana beliau tidak mengikuti modul yang disediakan kementerian.




PUTRAJAYA: Pensyarah Universiti Teknologi Malaysia (UTM) yang terlibat dengan kontroversi bahan pengajaran mata pelajaran Tamadun Islam dan Asia Tenggara (Titas) yang menyinggung sensitiviti penganut agama Hindu dan Sikh dipecat semalam.
Menteri Pendidikan Tinggi  Idris Jusoh berkata pemecatan pensyarah berstatus kontrak itu dibuat universiti berkenaan kerana beliau tidak mengikuti modul yang disediakan kementerian.
"Modul yang dikeluarkan merupakan garis panduan kepada semua pensyarah dan kejadian ini berlaku kerana pensyarah tersebut tidak mengikuti garis panduan yang diberikan.
"UTM menubuhkan jawatankuasa yang terdiri daripada beberapa profesor pelbagai latar belakang budaya dan agama dan mengakui apa diajar pensyarah itu tidak selari daripada apa yang sepatutnya," katanya pada sidang media di sini hari ini.
Sehubungan itu, Idris meminta semua pihak pentadbiran universiti di negara ini supaya sentiasa memantau perkara tersebut bagi mengelak kejadian yang sama berulang pada masa hadapan.

WAHAI

PANGLIMA

AIR  LUDAH

DIMANAKAH

KAMU BERADA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


------------

CAKAP SORANG JIN

Posted: 14 Jul 2016 05:00 AM PDT




TAK BOLEH PAKAI
itu cakap timbalan presiden pas je.mana bole pakai.presiden tak ckp apa pun..sblm tuan man ckp hal ni, tuan man ada kata sarawak report memporak perandakan fikiran rakyat..tetiba sekarang ckp mcm tu..ni skrip dari harun din atau menteri penasihat hadi..takyah kluk klak..bila pas nak keluar dari selangor?

bila nak letak jawatan?jin sudah tidak dibelenggu, takkan sibuk cari jin kat umah jin shamsudin.lebih baik tuan man sibuk dengan usul hudud..hududkan sekali sultan2 dan pemegang botol2 besar,hududkan sekali menteri yg main golf pakai duit yapeim dan menteri yang guna duit zakat utk bayar lawyer..

hududkan sekali selangor agar warga2 dari kelantan tidak menjadikan selangor sbg jamban utk mebuang taik maksiat atau taik ayam2 peliharaan din ayam..hududkan najib dgn tanduk badak.. on JIN DAN BOMOH BERKELIARAN

Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:08 PM





---------

JANGAN BUAT TEATER

Posted: 14 Jul 2016 01:30 AM PDT





TAK PERLU

BUAT TEATER


Muhkriz mohon kerja sebagai pelayan kafe‎

SHAH ALAM - Mukhriz Mahathir mencuri perhatian netizen apabila membalas komen mencuit hati di laman sosial Instagram milik sebuah kafe di Kedah.

Difahamkan, akaun Instagram berkenaan pada mulanya memuat naik gambar bagi mengiklankan jawatan kosong sebagai pelayan di kafe berkenaan.

N‎amun begitu, apa yang mengejutkan adalah gambar yang dimuat naik tersebut turut mendapat perhatian dan komen yang menggelikan hati daripada anak kepada bekas Perdana Menteri tersebut.

"Lelaki - ya memang lelaki. - boleh kerja sepenuh masa - memang tak ada kerja pun. - berumur 18 tahun ke atas - dah 52 tahun dah. - Menepati masa - Inshaa-ALLAH. -

berperwatakan menarik-boleh lah. Menariklah juga.
"Menjaga kebersihan diri - wajib. - berkomunikasi dengan lancar - bersyarah pun boleh. - sihat tubuh badan - kalau makan free lagi sihat," tulisnya di laman Instagram tersebut

HARTA TUJUH

KETURUNAN

TAK HABIS

BIAR ORANG

LAIN JADI

PELAYAN

JANGAN 

MENGADA2



------------

MANA KU LI HILANG?

Posted: 13 Jul 2016 11:30 PM PDT



CALON TETAP PM MALAYSIA


Tuan TT Saya tarak picaya sama ini anak gua musang aka pontianak gua musang. Sejak dari dulu lagi mangkuk ni bukan bukan pejuang agama bangsa dan negara. Dia hanya pejuang untuk kesenangan dan kemewahan bagi insan kepala botak perut boroi bernama coolie. Itu saja...full stop.

Mak saya pesan org kepala botak sama perut boroi tak boleh percaya. Apek dari kedah bagi tau saya "luit sama mulit tak leh caya". Jgn harap mat dogol ni nak memperjuangkan kepentingan the masses sedangkan dia sendiri datang drpd golongan elites. Tengik apa jadi dgn temberang semangat 46. Ptuiiii. on ANK RAJA GUA MUSANG

Publish | Delete | Spam
bakri
on 7/14/16


----------

APA JADI DENGAN JIN INI

Posted: 13 Jul 2016 10:39 PM PDT






KE MANA

JIN INI HILANG

RAMADAN TAMAT

JIN INI LESAP

KE MANA?


KAH KAH KAH






-------------

LAWAK BANGANG DARI BINI ROSMAH

Posted: 13 Jul 2016 10:00 PM PDT





LAWAK

BANGANG

DARI

BINI ROSMAH


INGAT pesan Perdana Menteri paling bersih dari rasuah..
JANGAN CURI DUIT ORANG !!!



















------------

JIN DAN BOMOH BERKELIARAN

Posted: 13 Jul 2016 09:08 PM PDT




AWAS 

BERJAGA JAGA

JIN & BOMOH


BERKELIARAN


KENYATAAN MEDIA

13 JULAI 2016
  
Saya menyambut baik kenyataan media oleh Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahukan semua parti pembangkang menyatukan kembali dan memperkukuhkan perpaduan dan menghentikan serangan sesama sendiri.

Saya bersetuju dengan kenyataan Tuan Ibrahim bahawa kita harus fokus dan menyatukan banyak persamaan di kalangan parti-parti pembangkang berbanding ketaksuban terhadap perbezaan yang muncul.

Kenyataan ini mencerminkan ketokohan Timbalan Presiden PAS sebagai seorang pemimpin politik yang matang dan berpengalaman serta memiliki visi yang jauh dengan meletakkan kepentingan negara dan rakyat melebihi kepentingan kepartian.

Pendirian baru yang dikemukakan oleh PAS memberikan harapan kepada rakyat Malaysia yang mahukan perubahan dalam negara yang tidak mungkin dicapai tanpa perpaduan yang utuh dikalangan semua parti pembangkang.

Sejarah membuktikan bahawa melalui perpaduan yang utuh dan berpegang kepada dasar bersama di kalangan parti-parti pembangkang, kita telah berjaya menafikan majoriti 2/3 Barisan Nasional (BN) di Parlimen 2 kali berturut-turut dan memperolehi majoriti undi popular dalam Pilihan Raya Umum ke 13.

Sebaliknya, perpecahan sesama pembangkang hanya akan menguntungkan UMNO-BN sebagaimana yang terbukti dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak, Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini. Kita harus insaf bahawa perjuangan kita yang sebenar adalah untuk menyelamatkan Malaysia dan musuh kita yang sebenar adalah UMNO-BN.

KEADILAN tuntas dalam membawa politik nilai secara inklusif dan mengekalkan perpaduan di kalangan parti-parti pembangkang melalui Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan Pakatan Harapan termasuk tahaluf siyasi bersama PAS. KEADILAN tidak pernah berganjak daripada memperjuangkan agenda reformasi dengan menjamin prinsip keadilan, tatakelola yang baik dan menentang sebarang bentuk ketidakadilan dan rasuah.

Akibat kecurangan pengurusan ekonomi negara dan budaya politik yang durjana oleh UMNO-BN, saya yakin pimpinan parti pembangkang menyedari bahawa rakyat sedang menuntut satu sistem yang telus dan mengharapkan kepimpinan untuk merealisasikan aspirasi rakyat.

Susulan itu, KEADILAN bersedia menyediakan ruang perbincangan meja bulat dikalangan semua parti-parti pembangkang, NGO dan individu-individu yang komited kepada agenda perubahan dalam masa terdekat.

 MOHAMED AZMIN ALI


------------

KETUA PEMUDA LEMBIK MANAI

Posted: 13 Jul 2016 08:25 PM PDT






MANA HILANG

KETUA PEMUDA

GEROMBOLAN


hairan bin takjub
pelik binti ajaib
najib kena serang 
diserang portal sarawak report
ketua pemuda geromboilan senyap
senyap menikus
pasal apa?

tim pemuda demo
depan perjabat DAP
ketua pemuda tak bersuara
sokong ke?
tak sokong ke?
terus menikus

apa sudah jadi
dengan ketua pemuda
dulu masa prk IJOK
bukan main ngang
tegak mencanak
sekarang ini mengikut
kata orang rombao
dah lombek manai
pancut tak kuek?

dah konop bomoh ko?




------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT