Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MELAWAN LUPA

Posted: 12 Jul 2016 07:53 PM PDT






BUKIT GENTING

TEMPAT JUDI

DALAM PAHANG

BILA MUFTEE

PAHANG NAK

KELUAR FATWA

SAJE TANYA

TAKUT LUPA

HUKUM ISLAM


-------

MUSTAHIL NAJIB AKAN LETAK JAWATAN

Posted: 12 Jul 2016 07:14 PM PDT





HANYA DESAK

DENGAN AIR

LIUR?

HANYA CAKAP?




Muhyiddin desak Najib letak jawatan jika enggan dedah Laporan Ketua Audit Negara

Kerajaan diminta mengubah (declassify) status rahsia rasmi Laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB  jika  gagal berbuat demikian dan berterusan menyembunyikan kebenaran,  Muhyiddin Yassin mendesak Najib meletakan jawatan.
Bekas timbalan perdana menteri itu  menegaskan, jika perdana menteri seorang yang benar-benar ikhlas, budiman dan berani mencari kebenaran, ubah (declassify) segera status rahsia rasmi Laporan Akhir Ketua Audit Negara mengenai 1MDB dan dedahkan hasil siasatan untuk tatapan rakyat.
"Usah berdolak dalih lagi.

MUSTAHIL

NAJIB AKAN

LETAK JAWATAN

HANYA KERANA

DESAKAN

KAH KAH KAH


-----------

BETUL KE MUHYIDDIN NAK LAWAN?

Posted: 12 Jul 2016 06:30 PM PDT




BETUL 

APA YANG

MUHYIDDIN

CAKAP




1MDB: Kerajaan digesa ubah status 'sulit'


1MDB: Kerajaan digesa ubah status 'sulit'SHAH ALAM – Kerajaan didesak mengubah status sulit laporan Ketua Audit Negara mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dengan segera supaya rakyat dapat mengetahui kedudukan sebenar dakwaan penyelewengan wang puluhan bilion ringgit dalam urus niaga syarikat itu.

Bekas Timbalan Presiden Umno,  Muhyiddin Yassin menegaskan, siasatan Ketua Audit Negara adalah penting untuk menentukan kedudukan sebenar akaun 1MDB dan menjawab segala tuduhan penyelewengan, termasuk yang melibatkan perdana menteri.

Muhyiddin berkata, rakyat berhak mengetahui kebenaran kerana Najib telah dikaitkan secara langsung dalam skandal 1MDB dan beliau tidak perlu berselindung di sebalik OSA (Akta Rahsia Rasmi) yang hanya menambah syak wasangka terhadap kredibiliti dan integriti beliau.

CAKAP AJE
TARAK  GUNA
AKSI PENYOKONG
WAJIB ADA
BETUL KE NAK
LAWAN NAJIB
SAJE TANYA
JANGAN RISAU

------------

JAI TIDOO DI HOSPITAL

Posted: 12 Jul 2016 06:00 PM PDT





BISOL
Cit...anjing kena bisol beria2 bwk g clinic aih..manja sgt anjing tu..org kalo kena bisol pun xyah g clinic..sapu minyak je lama2 ilang...drp tt manjakan anjing baik tt bela amoi sorang...dpt gak entot pree..nikmat tt oi...serban pun blh melayang ni kan pula topi koboi tt tu...lebih nikmat dr pakchucheng...kalo xcaya tt tanya altontonwi...kahkahkah on BERITA SEDIH - JAI MASUK HOSPITAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/12/16

UNIBERSITI HEWAN (UHM)
adalah denagn ini disarankan dicadangkan agar diujudkan satu unibesiti khas untuk hewan unibesiti hewan malaysia (UHM) tt jadi tukang penasehat ok tak ??? on BERITA SEDIH - JAI MASUK HOSPITAL
Anonymous
on 7/12/16






JANGAN IKUT CAKAP  ANJING
bila bela anjing tolong jangan ikut cakap anjing yang paling ponting kita punya perangai jangan jadi macam anjing orang kat kalau kiat bela anjing malaikah tak mai rumah jadi sapa yang bela anjing umur panjang sebab malaikat maut tak masuk rumah kalau nak lagi panjang 24 jam disisi anjing malaikat tak berani rapat betoi ka ??? on BERITA SEDIH - JAI MASUK HOSPITAL
Anonymous
on 7/12/16

PELIK KENAPA TUHAN JADIKAN ANJING
Wahai Hisyamudin Rais,pelihara binatang haram tanpa tujuan bukanlah sesuatu yang baik dari segi agama.Kecuali engko orang munafik atau keturunan Abu Lahab. on BERITA SEDIH - JAI MASUK HOSPITAL
Anonymous
on 7/12/16








----------

BERITA SEDIH - JAI MASUK HOSPITAL

Posted: 12 Jul 2016 06:00 AM PDT




BERITA SEDIH

tengah hari tadi
gua bawa jai ke hospital
di universti pertanian serdang
jai kena bisul
ini kali kedua jai kena 
penyakit yang sama
tapi kali ini agak serious
ini kerana bila bisul pecah
jai dikampong dan tidak sedari
lalat telah bertelur dan menetas
maka jai terpaks masuk wad
dari malam ini jai tidur dihospital
munkin selama tiga hari
malam ini jai tidoo seorang diri


HUSKIES INI  CEDERA

BARU LEPAS 
PEMBEDAHAN

PERLU RAWATAN


KLINIK HAIWAN DI UPM
BAHAGIAN ANJING


BAHAGIAN KUCING

NOTA:
bahagian kucing terlalu ramai
jam 4 perang masih ada 30 pesakit
bahagian anjing jam 4;20 semua selesai


------------

WILAYAH TEGANG

Posted: 12 Jul 2016 05:30 AM PDT






TT TELAH

BANYAK KALI

MEMBERI TAHU

WILAYAH INI

AKAN MELEDAK


China tiada hak sejarah terhadap Laut China Selatan

THE HAQUE - BELANDA . Mahkamah Tetap Timbangtara (PCA) di The Haque, Belanda, hari ini  memutuskan China tidak mempunyai hak sejarah terhadap Laut China Selatan.

Dalam satu kenyataannya, PCA memaklumkan China tidak mempunyai asas undang-undang untuk menuntut hak sejarah terhadap kawasan perairan itu dalam lingkungan sembilan-sempang yang dikemukakannya.

"Tiada asas perundangan untuk China mendakwa hak bersejarah mengenai sumber kekayaan di kawasan laut yang dipertikaikan itu sebagai milik mereka," menurut kenyataan mahkamah.

Ianya merujuk kepada garisan tuntutan pada peta 1947 kawasan laut berkenaan yang kaya dengan sumber asli, galian dan perikanan.

Dalam perbicaraan membabitkan 497 muka surat itu, hakim mendapati pasukan peronda penguatkuasa undang-undang China mengambil risiko bertembung dengan bot nelayan Filipina serta menyebabkan kerosakan kepada terumbu karang selepas kerja pembinaan pulau tiruan atasnya.

China yang memboikot kes dibawa ke mahkamah oleh Filipina berkata, ia tidak akan mematuhi sebarang peraturan yang ditetapkan tribunal antarabangsa.

Keputusan terbaharu ini harus dilabel sebagai satu kejayaan besar untuk Filipina, yang boleh menganggap mereka sudah memenangi kes mereka. - Reuters

KITA TUNGGU

ADA REAKSI

NEGARA CINA

APA REAKSI USA

dan PILIPINA



--------------

KENAPA MALAYSIA MACAM INI?

Posted: 12 Jul 2016 12:30 AM PDT






MALAYSIA

TERUS DIBAWAH

KUASA  JAHAT

NAJIB ROSMAH

KERANA:

YANG BOLEH 

BERSUARA

TAK BERSUARA

YANG BOLEH

BERGERAK

TAK BERGERAK

YANG BOLEH

MELAKUKAN

PERUBAHAN

TAK BERBUAT

APA APA

KERANA ITU

NAJIB  ROSMAH

TERUS 

BERKUASA




------------

KETUA PEMUDA HILANG

Posted: 12 Jul 2016 12:00 AM PDT






MANA HILANG

KETUA PEMUDA

KENAPA TAK

PERTAHAN NAJIB

NAPA TAK TIBAI

SARAWAK 

REPORT

SENYAP AJE

NAK MASUK 

AMANAH KE?

SAJE TANYA 

KALAU KALAU




----------------

MANA HILANGNYA DUIT INI?

Posted: 11 Jul 2016 11:18 PM PDT






F.BOOK


Perasan tak... Naper kes seleweng RM107 JUTA di kementerian KBS selama di bawah menteri2 lelaki UMNO Khairy Jamaluddin, Shabery Cheek, Ismail Sabri & Azalina TERUS BISU HINGGA KINI !!!
PERNAH TAK SPRM mahupun polis tangkap, tahan & siasat menteri berkenaan ??
KENAPA asyik 'kambing hitam' saja yg jadi mangsa ??







----------

MANA PERGI DUIT DERMA

Posted: 11 Jul 2016 10:30 PM PDT





MANA PERGI DUIT DERMA
Duit derma yg PAS kutip pun entah kemana dek kepimpinan PAS yg boleng kelintau habes.. berjuta2 you ..hasil jual simpati memali dan janji selamat di Padang Mahsyar jika bersedekah dan berderma.. inikan pulak duit dedak Najib. Entahlah, sejak akhir2 ni, cukup memalukan la dgn Parti Asobiyah 1Malaysia ni.. Dengar derma juta2 buat masjid sana sini.. 

demi bisnes anak menantu hidup bergantung dgn projek gomen, semuanya jadi abih biol. PAS sekarang masih mabuk dan belum ada tanda2 nak pulih lagi. Ingat lagi tinggi ilmu agama, bertambah cerdik. Rupanya bertambah bebal la pulak. Jual ayat2 agama untuk meraih simpati rakyat. 

Lebih baik bersara dari politik saja. Hilang abeh segala respek saya selama ini dgn ilmu dan tindak tanduk kepimpinan politik PAS slps kematian TGNA dan muktamar 2015. PAS kini tak lebih dari politik pakcik dan makcik kampung saja. Politik sembang kedai kopi slps balik dari menoreh getah dan slps balik dari membanting tulang di sawah padi ja. Ahli2 ditakutkan dgn on TAK BOLEH FAHAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/4/16



------------

ADA SUARA BERANI

Posted: 11 Jul 2016 09:56 PM PDT





INI SUARA

YANG BERANI

SILAP SILAP

TAK LAMA

JADI PRESIDEN

TIDAK PERCAYA 

TUNGGU & LIHAT

The outspoken president drew parallels from the Philippines to criticize western powers fighting in the Middle East.

President Rodrigo Duterte delivers his inaugural speech as the President of the Philippines at the Malacanang Palace in Manila, Philippines June 30, 2016.

Philippines President Rodrigo Duterte criticized Western powers Friday for waging deadly wars and interfering in the affairs of Middle Eastern states and bringing terrorism to their own lands.
Duterte blamed the the U.S. and the U.K. for their involvement in Iraq, Syria and Libya blaming them for pulling the countries apart.
"They forced their way into Iraq and killed Saddam. Look at Iraq now. Look what happened to Libya. Look at what happened to Syria … even children are being bombed, because of — they were push to the wall for the failed promises," he said.
"It is not the Middle East exporting terrorism in America. America imported terrorism," he continued.
He said that recent investigations into the Iraq war saw "there was no legal basis to declare war, that's why it's such a useless war."

Duterte drew parallels with the colonization of the Philippines by the Spanish and the U.S. saying that it brought many problems in Mindanao region of the Philippines, where separatist Muslim groups have waged war against the government.


He said that many of these groups, often deemed terrorists, fought like groups in the Middle East because "these are the guys who were driven to desperation …  that is why they (were) pushed to the wall, then they became radicalized." He spoke of his aim to restore peace with groups in Mindanao, through increasing federalism.



------------

JALUR TEMBERANG

Posted: 11 Jul 2016 09:16 PM PDT






JALUR 

TEMBERANG

KOYAK RABAK


KAH KAH KAH


-----------

SATU JENAYAH

Posted: 11 Jul 2016 08:48 PM PDT






















AMARAN

PARA PENJUAL

JANGAN JUAL

BAWAH HARGA

PASARAN

INI JENAYAH

SPRM AKAN

TANGKAP

KAH KAH KAH





-----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT