Isnin, 18 Julai 2016

Biaqpila

Biaqpila


KERAJAAN KELATE BAKAL TERKUBUR

Posted: 18 Jul 2016 10:22 AM PDT



Kerajaan PAS Kelantan Bakal Terkubur - Mahfuz

Kerajaan Pas Kelantan bakal terkubur sekiranya parti Islam itu memilih untuk bersendirian pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU).

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkata, ini memandangkan parti itu tidak menyertai mana-mana pakatan atau gabungan ketika ini.

Justeru, Pas perlu membuat keputusan samada mahu bersama gabungan pembangkang terdiri daripada Pakatan Harapan (PH) ketika ini atau bersama Barisan Nasional (BN) bagi memastikan mereka kekal memerintah Kelantan.

"PAS tidak ada pilihan untuk hadapi pilihan raya akan datang sama ada dengan Pakatan Harapan atau pakatan baharu yang bakal diwujudkan atau juga BN.

"Kalau Pas memilih untuk terus bersendirian, saya sangat sayang bimbang Kelantan akan terlepas kepada BN.

"Kalau dia bersendirian, mereka mengambil pendekatan bertanding tiga penjuru. "Ini bermakna Pas bakal kehilangan Kelantan," katanya yang mengulas mengenai tindakan Tun Dr Mahathir Mohamed ingin menubuh parti baharu dan juga satu pakatan di kalangan PH dan parti pembangkang lain baru-baru ini.

Mahfuz yang juga, bekas Naib Presiden Pas berkata, pandangan itu dibuat berdasarkan analisa politik negara ketika ini.

"Dalam pilihan raya kita ada analisa. Sebab itu Pas tidak sertai semua kerusi pada Pilihan Raya Negeri Sarawak kerana perkiraan mereka cukup tipis untuk menang.

"Jadi saya buat analisa Kelantan tidak akan dapat diselamatkan pada PRU14," katanya.

Pada masa sama, Mahfuz menegaskan masih setia bersama parti dan tidak akan meningalkan Pas. - MalaysiaGazette




LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!

Tiada ulasan: