Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


JANGAN TIPU GUNAKAN AGAMA

Posted: 26 Jun 2016 07:50 PM PDT








JANGAN TIPU

ORANG MELAYU

DULU BOLEH 

KELENTONG

SEKARANG ADA

INTERNET


Aktivis: Bayar terus zakat lebih baik daripada melalui pusat zakat

 | June 26, 2016
Sebaliknya, ramai membayar zakat melalui pusat zakat kerana mereka mahu mendapatkan rebat cukai, kata Dr Farouk.
Datuk-Dr-Ahmad-Farouk-Musa
PETALING JAYA: Umat Islam yang menunaikan kewajipan zakat tanpa melalui pusat zakat tidak boleh dipersalahkan, kerana ia dibuat atas niat mahu memastikan wang itu tidak disalah gunakan, kata aktivis Dr Ahmad Farouk Musa.
Sebaliknya, beliau berkata ramai memilih membayar zakat melalui badan zakat kerajaan kerana mereka mahu mendapatkan rebat cukai pendapatan.
"Tetapi mereka yang ingin melaksanakan kewajipan agama pasti akan menjauhi institusi yang sedemikian rupa," katanya kepada FMT, sambil menyeru agar institusi zakat direformasikan.
Beliau mengulas amaran mufti Perak baru-baru ini yang menganggap haram menyalurkan wang zakat terus kepada asnaf (golongan layak terima zakat) tanpa melalui badan zakat yang disediakan.
Harussani Zakaria berkata umat Islam wajib membayar zakat kepada badan khas dipertanggungjawabkan sambil menafikan dakwaan wang zakat disalah gunakan.


ADA KE AYAT

QURAN KATA

BAYAR ZAKAT

PADA JAKIM

JAWI JAIS

SAJE TANYA

JANGAN TIPU

DAPUR JALANAN

SEDIA TERIMA

ZAKAT

BANK AKAUN:

CIMB: 8001-7278-49
SPKL Collective

------------

MUFTI CAP AYAM

Posted: 26 Jun 2016 07:18 PM PDT





MAKAN GAJI
Mufti ni tak salah .. dia makan gaji .. dia tukang cakap je .. ada orang suruh dia cakap gitu .. sebab tak lama lagi amanat pong akan keluar, ngatakan sapa yang berkawan dengan Kapir Harbi maka dia akan jadi dua kali harbi .. nak kenakan Chedet la tu. on MUFTI CAP AYAM
panglimo potaseh
on 6/26/16


MUFTI TURKI
Pada 10 April, 1920, Sheikh-ul-Islam Turki, Durrizade Abdullah yag dilantik oleh Sultan Mehmed VI, telah mengeluarkan satu fatwa mengistihar bahawa penyokong-penyokong Revolusi Turki adalah kafir, hatta darah mereka halal.

Pada petang di hari yang sama, Mufti Ankara, Rifat Borekci disertai oleh 149 khadi-khadi dari wilayah Anatolia yang dibawah kuasa Mustafa Kemal telah mengeluarkan satu fatwa mengistihar bahawa pendokong-pendokong Sultan Mehmed VI adalah kafir dan korban dalam peperangan menentang mereka adalah syahid. Selanjutnya telah menjadi bahan sejarah. on MUFTI CAP AYAM
Anonymous
on 6/26/16

MUFTI GENTING
MOPTY GENTING kan Biasa lah AYAM memang suka duduk GENTING... Tu sebab banyak NAJIS on MUFTI CAP AYAM
Anonymous
on 6/26/16


MATI KATAK
Tuk heng mati kataK On... tariK baLiK DAP harbi Mana boLeh tarik baLik WakiL iLahi speaking.. Apakah katak suka mati kataK Di panah petir di hempap hujan on MUFTI CAP AYAM
Nazrio Dond DoLLa
on 6/26/16

SEMUA PEKAKAS
lagu rasisma agama akan terus dilagukan.hukum hudud akan terus menjadi santau.ibarat ada penjual pantun pastinya ada pembeli pantun. kita biarkan tulang rasisma.jgn amik pot, biar mereka berlaga sesama sendiri dan pastinya media akan cuba dan terus mencuba untuk menyeret masuk wakil2 dari PH kedlm isu ini. kemahiran tinggi wajib ada ketika disoalsiasat oleh media. media pun sama seperti polis, seperti SB,seperti mufti iaitu mereka ini dilatih dan telah menerima latihan samada secara langsung atau secara tidak langsung.


lihat mufti perak, mufti perak dulu bertugas di KDN kementerian dalam negeri, lihat presiden alussunnah wal jemaah, beliau juga dari KDN, lihat pemakan harta anak yatim miskin Datuk Jamil Khir, beliau agamawan dari KAGAT, kor agama angkatan tentera.mereka semua telah dilatih agar melayu dinaikkan semangat kemelayuan dan keislaman. para pengikut gagal melihat bahawa asal melayu adalah hindu.ajaran hindu tidak pernah memaksa org lain memeluk hindu.jadi.sekiranya seorg on HANYA CAKAP MUFTI
Anonymous
on 6/25/16

NEGARA RAJA BERPERLEMBAGAAN
Nabi tak hafiz? Bebal punya statement...sama juga dengan mufti...Nabi jadi Rasul bukan main nasib-nasib..Tuhan pilih Nabi bukan orang lain sebab Nabi personal yang ada kualiti...bukan pilih macam buah dadu... Ini negara bukan negara Islam...tidak ada isu negara islam. 

Ini negara demokratik raja berperlembagaan sama macam Britain..Rakyat semua sama taraf di sisi perlembagaan tak kira agama apa. Tidak ada taraf kafir atau islam. Tidak ada taraf kafir zimmi atau harbi. Mufti cakap out of contact. Isu kafir harbi itu kalau negara ini negara Islam. Jiran-jiran pulak kafir totok yang bersiap sedia nak perang dengan islam. 

Orang kafir dalam negara islam pulak kurang hajor buat perangai macam IS.Subversif. Kalau macam ni tak payah guna istilah kafir harbi pun...memang patut sesiapa yang belot dengan negara sendiri memang patut kena perang. Di Malaysia sekarang pun tengok lah apa jadi dengan kumpulan-kumpulan yang cuba menjatuhkan kerajaan secara tidak demoratik akan ddakwa sebagai menentang on HANYA CAKAP MUFTI
Anonymous
on 6/25/




---------

PEMUDA SABAH BANGUN MELAWAN

Posted: 26 Jun 2016 06:30 PM PDT





SEMPORNA

BUKAN KRETEK

INI ANAK BUAH

MENANTU ABAH


Pemuda Semporna anggap salah guna kuasa

SHAH ALAM - Penggantungan keahlian Mohd Shafie Apdal merupakan penyalahgunaan kuasa melampau oleh Majlis Tertinggi Umno terhadap seorang ahli yang selama lebih 30 tahun telah mencurah bakti dalam memperkasakan Umno," kata Ketua Pemuda Umno Semporna,  Mohd Azis Jamman.

Mohd Azis berkata, keputusan itu juga seolah-olah melupakan jasa Mohd Shafie yang sebelum ini, merupakan salah seorang yang bertanggungjawab dalam membawa Umno masuk ke Sabah serta 'membesarkannya' di negeri di bawah bayu itu.

JENG JENG 

ORANG SABAH 

MULA MARAH

INI YANG MUDA

YANG TUA PASTI

LAGI BENGANG

KITA TUNGGU 

DAN LIHAT

PERANG MEREBAK

BILA LAGI
----------

INI BERLAKU DI KEDAH

Posted: 26 Jun 2016 06:00 PM PDT







F.BOOK


Orang Kedah punya kerja..
Bulan puasa pun buat loqlaq. Ini ajaran siapa kau pergi buat tapak kaki palsu then claim Nabi Muhammad punya, Lepas tu tabur2 bunga n minta orang cium.

Makin Khurafat n sesat ..
Bila kita suruh balik kepada sunnah dia kata nya kita Wahabi. Nanti i ambil Capal tu libas muka kau orang tau lah.































-----------------

AL-FATIHAH

Posted: 26 Jun 2016 09:54 AM PDT






AL-FATIHAH


JUMAAT MALAM SABTU MALAM

Posted: 26 Jun 2016 06:00 AM PDT







JUMAAT 

MALAM


BUAT KUEH
ramai aktivis dan
penyokong dapur jalanan
penyokong kelab bangsar utama
penyokong universiti bangsar
pendengar radio bangsar
datang untuk beramal jariah
malam jumaat yang lalu
mereka meluangkan masa
untuk bersuka rela
membuat COKOLAT LA GORDO
cokolat ini untuk jualan
jualan untuk mengumpul dana
dapur jalanan


cokolat  LA GORDO ini juga
di hadiahkan kepada
warga miskin kota
anak semua bangsa
dan bangsa semua agama


MALAM 

KELMARIN

KEDAI KAIN BAJU


pada petangnya ada
kedai percuma di jalan panggung
kain baju untuk warga miskin  kota
bila masuk malam  LA GORDO
di hadiahkan kepada warga miskin kota


AMAL JARIAH

kepada abang adik kakak
sila lawati gerai patin tempoyak
di bazar ramadan bangsar utama
patin tempoyak ada dijual
COKOLAT LA GORDO juga
ada dijual sama
semua ini kerja amal
anak anak muda kelab bangsar
dalam usaha amal bakti mereka
untuk mengumpul dana
khusus untuk warga miskin kota
membeli sambil beramal


ZAKAT
kesesiapa mahu berzakat
terus kepada dapur jalanan
sila masukan zakat anda ke bank:

CIMB: 8001-7278-49 

SPKL Collective


SELAMAT

SAHUR


----------

PUNDEK MYREX

Posted: 26 Jun 2016 05:30 AM PDT




PAGAN LEBIH BAIK
Lebih baik jadi pagan tidak beragama daripada menganut agama terbenar kononnya tetapi tidak ada sifat dalam dirinya untuk menghormati agama lain. Kalau agama tu pembawa masaalah lebih baik tinggalkan saja sebab tiada agama akan menjadikan penganutnya seorang yang bertindak bodoh dan menjadi penganas. on RASISMA AGAMA
Anonymous
on 6/26/16


SIAPKAN KERIS
Ugama isLam Sunni Ugama SyiaH... Ohhh Syiah.. !!! Kunan punya seLuar MeLorot... Kita daLam suasana Bahayaa amat... Sungguh bahayaaa.. !! Manaaaa kita nak cari keris ni..?? Taman keris KeLang Sgor punya keris pun dah tak ada... di cabut kontraktor hummm...!! 

Hati2 semua... ajaran syiah akan tersebar ke seLuruh buLan dan bintang yang terdekat Dengan bumi... siap sedia Lah semua ummat ..!! Siap Lah keris yg pjg dan Keris yang pendek Lagi panjang Lagi besar pahaLaa Lagi pendek Lagi keciK Kunan Mansor Kah kah kah on RASISMA AGAMA
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 6/26/16

PUNDEK MYREX
IsLam hindu dan semua agama Bukan pertikaian semasa.... Tapi yg pokok isu AdaLaH sebermuLa Ajaran umnQ adaLah Pundar monek Pundex myrex Amennnnn. Amennnn on RASISMA AGAMA
Nazrio Dond DoLLa
on 6/26/16





-----------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA

Posted: 26 Jun 2016 04:30 AM PDT






EROPAH

KACAU BILAU

CHINA/RUSSIA

MAKIN RAPAT

SRATIJI LAWAN

HEGEMONI USA




'Friends forever': Xi talks up China's ties with Russia during Putin trade trip

Russia and China sealed a raft of energy deals during President Vladimir Putin'svisit to Beijing on Saturday, strengthening economic ties while pledging to preserve the strategic balance of power among nations.
In what was Putin's fourth trip to China since Xi Jinping became president in 2013, the two men stressed their shared outlook which mirrors the countries' converging trade, investment and geopolitical interests.
"Russia and China stick to points of view which are very close to each other or are almost the same in the international arena," Putin said.








-----------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 26 Jun 2016 04:00 AM PDT







SELAMAT 

BERBUKA


hari ini kuala lumpur indah
berawan berangin
gua petang ini 
nak pergi ke sungkai
nak cari petani dan lain lain

SUNGKAI
disini ada bamacam-macam
barang jualan 
barang dari hutan
jamin tak gagal


SLIM RIVER
kemudian nak pergi
makan  di slim river
ada restoran spesial
jual produk air tawar
pelbagai jenis ikan
nasib nasib lelabi pun ada
lu nak tahu ke?
lu cari sendirilah
restoran ditanggung sendiri
enak dan mengenakkan

PATIN TEMPOYAK
petang kelmarin sold out lagi
hari ini gerai kamu tutup
cuti rehat keran ahad tak ramai
pelanggan semua pejabat tutup

RAYA LAGI

10 HARI 

KAH KAH KAH





----------

SAJE TANYA HUKUM HUDUD

Posted: 26 Jun 2016 03:00 AM PDT





BETUL KE

HUKUM HUDUD

KELANTAN

TAK SAMA

HUKUM HUDUD

TERENGGANU

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





---------

YA AMPOON HUDUD DI BERUNAI

Posted: 26 Jun 2016 02:00 AM PDT










HUKUM HUDUD

DIKATAKAN

DARI ALLAH

BERUNAI

ADA HUDUD

SULTAN DAN

KELUARGA

DIKECUALI DARI 

HUKUM HUDUD

KENAPA ALLAH

KECUALIKAN 

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



-----------

TANDA TANDA SUDAH SAMPAI

Posted: 26 Jun 2016 01:00 AM PDT



TANDA AWAL

EKONOMI

MEROSOT

 | June 25, 2016
high5_workers
Selain menerima notis pemberhentian kerja 24 jam, mereka hanya menerima setengah bulan gaji pada bulan ini. More ››


LEDAKAN

EKONOMI AKAN

SAMPAI AWAS

BERSEDIA

-------

MUFTI CAP AYAM

Posted: 25 Jun 2016 11:00 PM PDT




INI KES BERAT

DAH JADI AMAT 

BERAT



Perkasa tolak label kafir harbi

Presiden Perkasa  Ibrahim Ali berpendapat, kenyataan dikeluarkan mufti Pahang yang mendakwa DAP sebagai kafir harbi sebagai keterlaluan.
Sehubungan itu, Ibrahim meminta supaya Abdul Rahman Osman membetulkan kenyataannya itu walaupun tidak bersetuju dengan DAP.
Ini kerana, beliau berpendapat kenyataan itu boleh mendatangkan kekeliruan terhadap orang bukan Islam terhadap agama Islam.
"Perkasa berpendapat kenyataan mufti Pahang mengenai DAP sebagai kaum kafir harbi agak keterlaluan. Perkasa memang tak bersetuju dengan politik DAP sejak dulu lagi. Ini bukan perkara baru, kita tau pasal DAP.
"Walau kita berbeza dengan DAP, tetapi isu yang dibawa mufti Pahang boleh memberi salah tafsir orang bukan Islam terhadap Islam.
"Jadi elok mufti Pahang memperbetulkan. Dia boleh menyatakan tidak bersetuju, boleh mengecam DAP, tetapi tidak boleh secara spesifik menuduh yang boleh mengelirukan pandangan orang ramai terhadap Islam," katanya seperti dilaporkan Malaysiakini.

KAH KAH KAH

MUFTI CAP AYAM

BERAT  BERAT

SAMPAI TOK HENG

BERI NASEHAT

KAH KAH KAH

SOHEH INI 

MUFTI CAP AYAM




-------------

SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA

Posted: 25 Jun 2016 10:00 PM PDT





SILA RENUNG



"Saya bukan bercakap cap ayam (cakap kosong) . saya bercakap ada asas agama dan saya tiada kepentingan dalam politik.


TUHAN MAHA

ADIL - SILA

RENUNG MUKA

MALAON INI

LAMA LAMA

SAMA TAK?

KAH KAH KAH

I REST MY CASE


------------

TAK HABIS HABIS DENGAN DOSA

Posted: 25 Jun 2016 09:30 PM PDT




F. BOOK


TAHUKAH ANDA.. Di bawah pemerintahan Umno/BN skrg, rakyat marhaen yg bayar zakat terus kepada asnaf adalah BERDOSA !!!

TETAPI BILA pemimpin Umno, menteri agama Umno, menteri melayu-Umno sendiri guna peruntukan zakat untuk bayar kos guaman... ADAKAH MEREKA2 INI PERNAH MENGATAKAN IA BERDOSA JUGA ??!!!




-----------

KE JALAN RAYA ATAU KE MUZIUM

Posted: 25 Jun 2016 09:10 PM PDT





HEBAT MANTAP

GENTAP RENTAP

TAPI X TURUN 

JALAN RAYA

SENDIRI JADI

MUZIUM


GKCM dakwa Umno bakal dimuziumkan

SHAH ALAM – Tanggal 24 Jun bakal menyaksikan titik hitam dalam sejarah Umno di mana pastinya parti itu akan terkubur dan dimuziumkan selepas ini, dakwa Presiden Gabungan Ketua Cabang Malaysia (GKCM), Kamarul Azman Habibur Rahman.

Menyifatkan pemecatan Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir sebagai tindakan paling ganjil dalam Umno, beliau berkata, Umno bakal berdepan dengan tragedi paling buruk pernah berlaku dalam parti itu.

"Ini merupakan pemecatan paling ganjil dalam Umno, malahan pada mana-mana parti politik dalam peradaban manusia di dunia ini.

"Belum pernah berlaku dimana yang dipecat digantung keahlian adalah mereka yang bersuara tentang salahlaku pemimpin dan bukannya terhadap pemimpin yang melakukan salahlaku. Ini merupakan satu perkara yang akan ditertawakan oleh seluruh dunia," katanya menerusi kenyataan, hari ini.


SATU SOALAN

KURUN INI

DAH MASUK

MUZIUM NANTI

NAK TENGOK

KENA BAYAR KE?

SAJA TANYA 

JANGAN MARAH


-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT