Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SATU PANDANGAN

Posted: 23 Jun 2016 08:00 PM PDT





WANG CUKAI SELANGOR PENANG
gua pernah baca dari seorg x editor nst ke bh ke kpd tmj,katanya keluar dari johor bukan la dari kuasa perdana menteri tetapi dari kuasa rakyat johor itu sendiri.so kalo rakyat selangor dan penang usulkan utk keluar dari projek malaysia makanya tiada kuasa pm najib rosmah utk masuk campur. menurut rakan gua dari uk, mereka undi keluar eu kerana uk memberikan byk dana wang fulus kepada eu tp ekonomi uk makin teruk.

 rakan dari itali kata matawang itali drop selepas join eu.kes ini sama seperti selangor dan penang.selangor dan penang membayar cukai kpd kerajaan pusat tiap2 tahun tetapi selangor dan penang tidak diberi peruntukan.utk warga selangor penang dan kepimpinan PH mesti la rasa tidak adil. 


wang cukai dari selangor penang ini diagih2kan kpd negeri2 miskin seperti perak,pahang dan lain2 termasuk kelantan.kelantan yg dikatakan kaya dgn minyak begitu bangga dgn islam kerana negeri islam la maka allah bagi kekayaan minyak.selangor dan penang tiada minyak sejak dulu tp lihat la on JAM 4:16 PAGI MALAYSIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/24/16



-----------

BREXIT

Posted: 23 Jun 2016 06:48 PM PDT




POUND JATUH


EU referendum: pound plunges after strong Brexit vote leaves UK on knife-edge – live
Brexit or remain? Rolling coverage of the results of the UK's EU referendum as they come in, with reaction and analysis




---------

PERANAN AGAMA BODOHKAN MELAYU

Posted: 23 Jun 2016 06:40 PM PDT







AGAMA AKAN

MEMASTIKAN

GEROMBOLAN

KETUANAN 

MELAYU TERUS

BERKUASA



Rakyat mesti taat 

kepada pemimpin 

walaupun dizalimi, 

kata Mufti
Ada hadis yang menunjukkan kita (rakyat) kena taat kepada pemimpin walaupun dia (pemimpin) zalim, selagi dia (pemimpin) tidak menyuruh kepada kemaksiatan


KUALA LUMPUR: Islam mengajar umatnya supaya taat dan patuh kepada pemimpin walaupun pemimpin itu merupakan seorang yang zalim, kata Mufti Pahang. 
 
Tuan Haji Abdul Rahman Osman berkata, terdapat hadis yang menunjukkan rakyat perlu taat selagi pemimpin tersebut tidak menyuruh dan mengajak untuk melakukan kemaksiatan. 
 
"Ada hadis yang menunjukkan kita (rakyat) kena taat kepada pemimpin walaupun dia (pemimpin) zalim, selagi dia (pemimpin) tidak menyuruh kepada kemaksiatan


BOLEH CARI

AYAT AYAT

CARI HADIS

SEMUA ADA

NO PROBLEM

YG PENTING

MELAYU BODOH



----------

BODOHKAN MELAYU

Posted: 23 Jun 2016 06:00 PM PDT




KAMUS BAHASA
org melayu ni cukup tak sedar diri..kamus bahasa melayu banyak ciplak dari bahasa lain..majlis agama ni kena beli buku prof ahmat adam..kena faham cara membaca bahasa melayu versi portugis,versi british.dah la majlis agama ni bodoh...dia membodohkan org plak..berjangkit2 dosa pembodohan itu.bayangkan la berapa juta dosa majlis agama tu dpt..tak caya tanyaa ust2 ustazah2 tv al hijrah tv9 tv1..

ass tu bontot..bontot ini sama erti dgn puki dlm bahasa indon. jawa kata manok itu burung, pinoy kata manok tu ayam.sila rujuk kamus jawa zahid hamidi.tp ada org kata zahid hamidi org aceh..kalo org aceh maknanya zahid adalah pendatang. on SATU LAGI PROJEK BODOHKAN MELAYU
Anonymous
on 6/23/16

SIAPA PUNAY COP
cuba tengok siapa punya cop, majlis agama mana?org2 dlm majlis agama ni belajar kat mana?kalo pembaca tt baca mungkin akan ketawa berdekah dekah..lu org bygkan kalo org2 kampung yg takut mbaca takut berfikir tu membaca nota pembodohan itu..pasti akan kecut perut.tu belum masuk penganut2 tarikat, hakikat dan makrifat baca nota tu, bukan main takut dgn sume tu.ilmu mengenal tuhan ini tidak ditakuti oleh para kaum pemodal atau kaum kapitalis.

tetapi ilmu,kefahaman dan praktikal melwan kezaliman mengenai deep state, kapitalis, pemodal amat2 ditakuti dan wajib dipenjarakan.ni la akibatnya usrah, kuliah agana cuma 1way direction je. siapa byk soal maka dia akan dipulaukan.nnt kenduri takda org dtg, nnt mati, takda org sembahyangkan.ini praktis islam dibenua melayu.hidup islam dialam melayu lebih susah dari islam di benua kafir. on SATU LAGI PROJEK BODOHKAN MELAYU
Anonymous
on 6/23/16




---------

JAM 4:16 PAGI MALAYSIA

Posted: 23 Jun 2016 01:18 PM PDT





SILA BACA

ini tajuk akhbar independent
lihat di UK pun pemilihan
akan disabotaj oleh deep state
MI5 ialah polis rahsia yang
akan memastikan UK terus dalam EU

para pemilih dinasehat bawa pen sendiri
kerana pensil yang disedia mungkin
akan hilang dakwatnya
bawa pen sendiri untuk memangkah



Brexit supporters urged to take own pens to polling stations amid fears of MI5 conspiracy

Nearly a third of Ukip voters believe MI5 are involved in a plot to rig the vote, according to a survey this week





----------------

BELUM ADA KEPUTUSAN

Posted: 23 Jun 2016 01:03 PM PDT





JAM 9.01 PM

LONDON 

4.01 PAGI

MALAYSIA

KEPUTUSAN

BREXIT BELUM

SAMPAI





-----------

TEMU BUAL LEBIH PANJANG

Posted: 23 Jun 2016 06:00 AM PDT





TEMUBUAL 

LEBIH PANJANG

TAK PUAS HATI

YA AMPOON HUDUD DI BERUNAI

Posted: 23 Jun 2016 05:30 AM PDT










HUKUM HUDUD

DIKATAKAN

DARI ALLAH

BERUNAI

ADA HUDUD

SULTAN DAN

KELUARGA

DIKECUALI DARI 

HUKUM HUDUD

KENAPA ALLAH

KECUALIKAN 

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



-----------

LAGI KENA TENDANG

Posted: 23 Jun 2016 05:00 AM PDT





INGAT 

MACAM MANA

BACA MEDIA?

BILA KATA

TAK KENA TEKAN

ERTINYA APA?

Saya letak jawatan bukan sebab ditekan'

UTRAJAYA - [DIKEMASKINI]  Abu Kassim Mohammad menegaskan, tiada tekanan daripada mana-mana pihak untuk beliau memendekkan penamatan kontraknya sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang sepatutnya berakhir pada 4 Disember 2018.

Sebaliknya ia merupakan permohonan kali ketiga dibuatnya bagi mempercepatkan penamatan tempoh kontraknya dan kali ini diluluskan oleh kerajaan, katanya.   
  
"Ini (permohonan) adalah atas permintaan saya. Saya telah menyatakan dalam kenyataan yang lepas-lepas, saya tidak akan bertindak mengundurkan diri atas mana-mana tekanan. Ini adalah jelas, berkali-kali saya nyatakan.

KAH KAH KAH

mula dihantar

ke amerika cabut

buah pinggang

patut berhenti

disember 2018

napa sekarang?

kah kah kah

APA RAHSIA?


--------------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 23 Jun 2016 04:00 AM PDT


 



SELAMAT 

BERBUKA


HARI INI
cuaca molek indah
terbaik terbest
tak ganggu jiwa
macam jerebu
macam bulan  tiga dulu
panas yang gila
tak tahu apa nak buat

KELMARIN
gua keluar dari kl
ini ritual tiap tahun
gua pergi hulu langat
beli kueh tepi jalan
beli lauk tepi jalan
beli buah tepi jalan
beli jering tepi jalan

hulu langat  tepi cheras 
macam pekan tapi masuk
dalam sampai kg orang asli
masuk dalam dalam lagi
naik genting perah
sampai jelebu rumah gua

KUEH GULUNG
akhirnya gua jumpa kuah gulung
gua juga dapat beli kerabu mangga
beli juga gulai ikan


KEDAI IKAN AIR TAWAR
tujuan nak ke sini
kedai ini tutup
orang lain yang niaga
ikan air tawar tak ada
tuan restoran bercuti

kemudian kami pusing-pusing
bunuh masa pergi kg orang asal
ada berok
ada anjing
dan beli durian 
durian kampong - gagal

kemudian cari kedai yang kosong
kami berlabuh dan berbuka puasa
banyak kedai  di hulu langat
yang  kami dah berlabuh
tiap tahun ritual 
ada kedai  dulu buka sekarang tutup
dan makin banyak kedai baru


RAYA LAGI

DUA MINGGU







--------

SPRM MULA BERSUARA

Posted: 23 Jun 2016 01:30 AM PDT






DULU SORANG 

BERSUARA

KALI INI 


SEORANG LAGI


APA MAKNANYA?



AWAS DAN WASPADA

Posted: 23 Jun 2016 12:30 AM PDT






AWAS AWAS

BETINA INI

AKAN LEBIH

GANAS DARI

JANTAN HITAM

BARACK OBAMA

Hillary Clinton's Likely Defense Secretary Wants More US Troops Fighting ISIS and Assad
By Patrick Tucker
Flournoy, has been making the case for sending more American troops into combat against ISIS and the Assad regime than the Obama administration has been willing to commit.




--------

INI BETUL POTONG STIM

Posted: 22 Jun 2016 11:00 PM PDT




INI BETUL

POTONG STIM

RAYA

-



Kastam rampas lebih 11 tan mercun

Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) merampas lebih 11 tan mercun di seluruh negara sejak lebih dua bulan lepas.

Ketua Pengarahnya Datuk Seri Khazali Ahmad berkata JKDM menjalankan operasi lebih awal kerana mercun biasanya mendapat permintaan tinggi khususnya menjelang musim perayaan.

"Pada masa ini, mercun-mercun yang kita rampas ini semuanya sangat canggih, yang memerlukan orang profesional untuk mengendalikannya. Kalau suka-suka nak bakar, amat berbahaya


ALAA MAK

TAHUN INI

GUA KENA

MAIN MERIAM

BULUH MACAM

ORANG SAYONG

KAH KAH KAH



----------

HUDUD DI PAKISTAN

Posted: 22 Jun 2016 09:15 PM PDT





PAKISTAN HUDUD
my god..ya allah.demi zeus...pakistan yg amalkan hudud pun ada kes2 mcm ni..agak2 si penembak ni dikenakan hudud tak?ulama2 hudud pakistan ni wajib belajar dari tuan punatsehat haji hadi sotong presiden ulama malaysia aka presiden parti seislam malaysia mengenai bagaimana hudud wajib dijalankan..

tak silap gua, perihal perlaksanaan hudud ni tak pernah dibincangkan oleh pesuruhjaya2 british opsss silap pesuruhjaya2 pas..yg dibincangkan pesuruhajaya2 pas ini adalah kerajaan perpaduan dgn united malay national organisation yg ditetaskan oleh british di ISTANA Johor.umno dikatakan dan terbukti bekerja sebagai barua british..

jgn lupa lepas raya nnt, kemerdekaan yg sebenar bukan sb genap puasa 30 hari, tp kemerdekaan sebenar gua adalah kerana pas mahu keluar dari kerajaan selangor..ameennn...jgn lupa, october nanti tuan presiden ulama malaysia aka presiden pas akan bentangkan hudud..semoga tuhan merahmati bumi malaysia, apabila tiada lg rakyat kelantan yg buat taik dinegeri org...kalo on AL- FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/23/16




-----------

DUA GENG SEDANG BEREBUT

Posted: 22 Jun 2016 08:30 PM PDT





PERTEMPURAN

DUA GENG

Pengerusi NGO anti jenayah ditahan peras ugut

 | June 23, 2016
Pengerusi ini memperoleh hasil peras ugut sebanyak RM300,000 setiap bulan sejak beberapa tahun.
PETALING JAYA: Akibat tidak tahan dengan peras ugut berterusan pengerusi sebuah badan bukan kerajaan berkaitan jenayah, pengusaha judi ekor haram tampil membuat laporan polis.
Pengusaha itu mendedahkan suspek bergelar Datuk itu memeras ugut wang berjumlah RM25,000 sebulan.
Ekoran itu, suspek ditahan lewat malam Rabu di Nilai, Negeri Sembilan oleh sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, pada jam 10.50 malam Rabu, di Plaza Tol Nilai.
Menurut sumber seperti yang dipetik sebuah laporan portal, pengerusi ini memperoleh hasil peras ugut sebanyak RM300,000 setiap bulan sejak beberapa tahun


BRO

LU NGO

MANA LU BOLEH

LAWAN POLIS

KAH KAH KAH

MEREKA LEBIH

CEKAP PANTAS

BIJAK BERTUGAS


Dituduh khalwat: Pengerusi MyWatch lapor polis terhadap pengguna Twitter

PETALING JAYA: Pengerusi MyWatch membuat laporan polis terhadap seorang pengguna Twitter yang mendakwa beliau ditahan polis dalam serbuan khalwat di sebuah hotel di Seremban.
Mengesahkan laporan itu hari ini, Sri Sanjeevan Ramakrishnan berkata beliau baru sahaja selesai membuat laporan polis.
"Tindakan undang-undang akan menyusul," tulisnya di Twitter.
Dalam laporan polis yang dilihat FMT malam tadi, Sanjeevan berkata satu twit bertarikh 10 Jun oleh seorang pengguna @mamifoo berkata: "Pengerusi MyWatch @SanjeevanSSS ditangkap khalwat dengan seorang pegawai polis di Seremban. Pencegah jenayah konon!!!"
-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT