Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-
Tukar Tiub

Tukar Tiub


PROGRAM MELAWAN SANA SINI

Posted: 08 Apr 2016 07:00 PM PDT





HARI INI 

 





PULAU PINAG

SELASA MALAM

12-4-2016




KHAMIS MALAM

14-4-2016

PETALING JAYA








----------

MAHAREMBAT MEREMBAT LAGI

Posted: 08 Apr 2016 06:00 AM PDT







BUKAN

42 BILION $$

TAPI

50 BILION $$



RM42 bilion tidak hilang, dakwaan Mahathir 
tidak betul – Najib 

KUALA LUMPUR 7 April – Najib hari ini berkata, laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) menunjukkan RM42 bilion tidak hilang daripada syarikat itu seperti didakwa bekas Perdana Menteri,  Mahathir Mohamad. 


Najib Betul, Sebenarnya RM50 Billion Bukan RM42 Billion Jawab Mahathir


Jawab Mahathir...
Bekas perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib adalah 'betul' dan beliau salah berkenaan hutang RM42 bilion yang ditanggung 1MDB.  
"Laporan itu (Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara) kata ia bukan hanya RM42 bilion tapi RM50 bilion. Lebih dari itu.  
"Jadi saya salah kerana sebut angka lebih kecil dan saya rasa RM50 bilion juga tidak betul, boleh jadi lebih lagi," kata Mahathir kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini.  
Terdahulu Najib hari ini berkata laporan PAC membuktikan Dr Mahathir membuat tuduhan palsu bahawa RM42 bilion hilang dari 1MDB ~ Malaysiakini
KAH KAH KAH

gwa tak tahu

apa nak royak

tergolek dog

kah kah kah

rembat rembat

50 bilion rembat

MAHAREMBAT

------------

SELAMATKAN SARAWAK

Posted: 08 Apr 2016 05:30 AM PDT




SELAMATKAN SARAWAK
selamatkan sarawak dari umno..sarawak masih kaya dgn galian, masih kaya dengan sumber alam..ingat tppa..dengan adanya sarawak, pbs ka pbb ka dayak ka sume akan dijual..kalo tak jual macam mana nak bayar hutang 1mdb.sume bank di luar negara sudah serang najib..najib pinjam dan berhutang kemudian tak mampu bayar sb kerajaan najib yang diapit oleh zahid hamidi berserta hulu balang hulu balang baju merah sudah takda duit..mana mungkin badak betina itu bole buat pole dance..

mana mungkin badak betina tu pakai g string..monkey itu org umno..umno akan menusuk sarawak perlahan2 agar terasa sedapnya dan lambat pancut..padan muka sarawak..harap2 ilmu asli dayak dpt menhalau monkey2 jahat dari umno..lg pun baju merah tu pro melayu pro islam..maka sarawak akan diarab saudi kan segala budaya..jgn terkejut bila dayak pakai jubah, bila tuak diharamkan, bila rumah panjang jadi banglo..mungkin sarawak ditahyulkan seperti hutan dikelantan..atau sarawak akan dihududkan.. on SATU KENYATAAN JUJUR
Anonymous
on 4/4/16


TUANG PRESIDENG
ni kenyataan tepat..dgn kebijaksana tuan presideng sotong melalui belalai2 penhisap darahnya serta keupayaan menukar kaler mengalahkan cicak, maka pas akan menang dikelantan..hudud sudah jadi kluk klak..hutan sudah jadi botak, ku li sudah makan dedak, bakal gabenor bank pun orrenge kito,sume belako puok2 kito..lum sum pitis dari wan emm db buat sumo jadi emas belako.ayam bertelur emas..alhamdullialh syukur..balak jadi nikmat.. on SUDAH ADA PERJANJIAN KE?
Anonymous
on 4/4/16


ISLAM MUNDUR
Hahaha betoi... smayang tunggang tebalik, bodoh mengalahkan haram jadah lg, apa yg ulardalamsemak cakap telan bulat2 padahai depa tu mengaji pon bodo kat sekolah.. alquran depa xbagi org yg xmengaji agama tafsir, depa ja boleh sebab depa 'ahli'.. ahli kepala bapak, alquran xdak sebut pon ulardalamsemak saja boleh tafsir n ckp bab tu, alquran utk semua umat fahami, sbg guideline sbb Islam tu bkn agama, tp cara hidup yg tuhan nk kita ikut.. 

sebab tu masyarakat islam mundur, puncanya dari pak2 lebai perasan bagus, org2 islam belajar agama dari mereka yg dungu2 ni, bkn dari alquran tu sendiri, patut dikaji balik la kenapa selama lebih 1200 tahun islam mundur, tp maju pada zaman lepas rasulullah n sahabat.. hanya sekitar 100 tahun saja yg benar2 islam, mai masuk Umayyah dah celaru dan jd agama rekaan dah, tambah2 muawiyah pulak anak abi sufian sang pendusta.. xpnah terpikir ke 6 ulamak hadis semua dari bangsa parsi bkn arab, yg tok2 ulardalamsemak benci skrg ni sebab syiah.. hehe cuma dulu on DARI PEMBACA
Anonymous
on 4/4/16




-----------

SIAPA KENA PANGGIL HARI INI?

Posted: 08 Apr 2016 05:00 AM PDT








TIM FBI




SUDAH SAMPAI

SIAPA KENA

PANGGIL 

HARI INI

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH




---------------

PUUURKASA TIDAK SOKONG

Posted: 08 Apr 2016 04:30 AM PDT








INI SUDAH 

AMAT BERAT

PERKASA PUN

TAK PERCAYA

MAHAREMBAT

 SAKIT TENAT

Laporan PAC tidak lengkap, tidak dijelaskan secara perinci- PERKASA


Pelaburan di Cayman Island yang dikatakan telah dibawa balik, ada yang mengatakan disimpan di Singapura namun dinafikan oleh bank di Singapura, jadi, di manakah ia?
PETALING JAYA: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) mempersoal laporan Ahli Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) yang dibentang di Parlimen semalam ekoran masih banyak perkara yang gagal dijelaskan selain tidak dinyatakan secara perinci.
Pengerusi Biro Integriti, Anti-Rasuah dan Salah Guna Kuasa PERKASA, Azrul Akmal Saharudin berkata, laporan itu tidak lengkap memandangkan wujud persoalan-persoalan yang tak berjawab dan diakui sendiri oleh anggota PAC yang terlibat.
"Kita masih tidak mendapat maklumat daripada 1MDB berkenaan status syarikat Aabar Ltd sama ada ia merupakan anak syarikat kepada International Petroleum Investment Corp (IPIC) atau Aabar Investment PJS (Abu Dhabi). Bagaimana pula dengan laporan yang mengatakan 1MDB telah membayar RM4.24 bilion kepada Aabar Ltd sebagai dposit sekuriti tanpa kelulusan lembaga pengarahnya?

KAH KAH KAH

woit

kalau purrkasa

tak caya

maknanya lain

kah kah kah

puuur selalu 

sokong melayu

puuur dah sama

dgn toni purwaa

kah kah kah

BERAT BEERAT


-------------

POKOK TERUS BERGOYANG

Posted: 08 Apr 2016 01:00 AM PDT






BERiTA

HAJI DESAS

ANAK LELAKI

LEBAI DESUS



MP: Desas-desus tukar MB hanya mahu tarik perhatian

Seorang ahli Parlimen Umno mendakwa desas-desus mengenai penukaran menteri besar Johor seperti dakwaan Shukur Mohamad - anak Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor Tan Sri Mohamad Aziz - hanya untuk menarik perhatian media serta mengejar glamor.
Itulah reaksi Ahli Parlimen Sekijang, Anuar Abd Manap ketika diminta mengulas desas-desus Johor akan menjadi negeri seterusnya membuat penukaran Menteri Besarnya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
"(Tindakan Shukur) lebih kepada nak mendapatkan perhatian media, glamor," tegas Anuar kepada Malaysiakini.

KALAU TUPAI

TAK BERANCOK

TAKKAN POKOK 

BERGOYANG

KAH KAH KAH

--------

MAHAREMBAT DISERANG SWISS

Posted: 08 Apr 2016 12:00 AM PDT





APA LAGI

MAHAREMBAT

MAHU CAKAP?





Penyelia kewangan Switzerland: 1MDB, kes 'jelas rasuah'

Pihak Berkuasa Penyeliaan Kewangan Switzerland (Finma), yang bertanggungjawab terhadap undang-undang kewangan negara itu, menyifatkan skandal 1MDB sebagai "kes jelas rasuah".
Ketua pegawai eksekutifnya Mark Branson merujuk kepada wang daripada entiti itu yang melalui sistem kewangan Switzerland.
Beliau menggelar  1MDB sebagai contoh utama risiko pengubahan wang haram yang dihadapi Switzerland.
"Ini bukan berlaku beberapa tahun lalu – wang itu masih diterima sehinggalah baru-baru ini. Kita bukan bercakap tentang isu peninggalan.
"Daripada apa yang dilihat, kita tidak berdepan situasi tidak jelas.
"Bukti-bukti menunjukkan kes jelas rasuah," katanya dalam Persidangan Tahunan Finma 2016 di Berne, Switzerland, hari ini.
Salinan ucapan itu boleh diperoleh di laman web Finma.

KAH KAH KAH

PINDAHKAH 

MARK BRANSON

KE PEJABAT PM

GANTUNG KERJA

MARK BRANSON

KAH KAH KAH

BRANSON INI

BUAT FITNAH

KALAU TAK CAYA

SILA TANYA 

RAMESH RAO

KAH KAH KAH


















------------

TIM FBI MAKIN RAPAT

Posted: 07 Apr 2016 10:13 PM PDT






MASUK MUZIUM
gua menunggu dengan sabar..walaupun kesabaran gua ini diganggu dgn gst diganggu dgn kenaikkan minyak..digangu dgn bermcam kenaikan..gua akan terus berdoa agar panjang umur agar gua dpt menyaksikan najib rosmah ditangkap,dirampas hartanya dipulangkan harta2nya kpd rakyat kecuali sarung teteknya serta suar dlamnya..bar dan panties bole dimuziumkan di kota bharu atau di rusila tganu..

gua mahu memberitahu anak2 bangsa melayu ka cina kay india ka kadazan ka mengenai sejarah terkini malaya..agar mereka dpt menyaksikan dgn mata kepala dan bukan cerita rekaan sperti sejarah buatan umno atau buatan prof ramlah...kahkahkah..cerita kejatuhan najib rosmah wajib dijadikan bahan sejarah disekolah2 kanan atau kiri..tp raja itu asalnya di kanan atau di kiri atau tiada dimana2 atau diutara siam.. on FBI MULA MENANGKAP SAEKOR LANUN
Anonymous
on 4/4/16

LARI KE ARAB SAUDI
penyangak2 biasanya lari ke arab saudi..penyangak2 ni akan dok di padang pasir mcm bedoun..bela kaambing bela unta..bila keadaan dah tenteram, mereka akan balik semula dgn pakai purdah..tukar nama dari syeikh kepada tan atau terus jadi syeikhtan..syaitan pun berkata aku syaitan kah manusia ni syaitan...maka syaitan itu pun bersedih sb walupun dia syaitan yg dilaknat allah, tetapi kekayaannya tidak la seberat bertan tan..apa punya syeikh apa punya tan.. on FBI SAMPAI -SEMUA LARI
Anonymous
on 4/4/16

SESAMA ISLAM
apa bro tt mencarut ni..berdosa besar sekiranya kemaluan sesama islam dibongkarkan..mencuri ka merompak ka..itu dia punya pasal.tu antara dia dgn tuhan azzawajallah.janji dia islam, janji dia mengucap..janji ada 5,6 rukuk..dosa besar mcm ne pun isyallah tuhan ampun..tuhan maha pangasih lagi maha penyayang walupun seumur hidupnya serta seisi keluarganya maha merembat atau maha merompak..

tak caya tanya ulama dunia dari negeri batu bersurat..tak caya tanya nik abduh r.a..tak caya tanya tantanwi al porn germanwi..yang kafir mcm limguan eng mcm lks mcm anwar meliwat pun wajib di api neraka jahanam wil wil kan...pejuang2 agama macam datu jamal r.a mcm ali tinju r.a sume tu sbg jelmaan2 semula umar al khatab singa allah..

umar sblm islam pun bunuh anak, bila terima islam terus jd hero islam..maka dosa bunuh anak pun tuhan ampun kan ini kan pula najib suami rosmah..kacang je bagi tuhan..tp pak hadi sotong lupa kena tuhan tu pun maha zalim maha binasa.. on TALI JERUT FBI MAKIN RAPAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/4/16



-------------

MUKA LEMBAGA PENGARAH 1MDB

Posted: 07 Apr 2016 09:39 PM PDT





MAHU LETAK


JAWATAN 




ATAU

MAHU CABUT


DARI FBI


SAJE TANYA



JANGAN MARAH


KAH KAH KAH





--------

TEATER BUKAN TEATER

Posted: 07 Apr 2016 09:10 PM PDT





INI BUKAN

WAYANG

BUKAN TEATER


Rafizi bukan 'main wayang' atau tagih simpati – Peguam

Arahan memegang pengelangan tangan adalah bagi membataskan pergerakan dan prosedur biasa untuk tertuduh bukan penjenayah tegar.

PETALING JAYA: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli tidak berlakon akan cuba menagih simpati apabila beliau meletak kedua-dua belah tangan dibelakang seolah-olah digari ketika diiringi polis di Mahkamah Majistret Putrajaya untuk mendapat perintah tahanan reman pada Rabu lalu.
Peguam Rafizi, Saiful Izham Ramli berkata, arahan memegang pergelangan tangan bagi membataskan pergerakan tangan sambil kedua- dua lengan dipegang kemas kiri dan kanan oleh pegawai polis merupakan amalan biasa polis bagi situasi di mana orang yang disyaki atau dituduh tidak bergari, terutamanya bagi tertuduh tidak dikatagorikan sebagai pesalah atau penjenayah tegar.
"Ia bukan perbuatan 'lakonan' atau 'wayang' atau 'menagih simpati' tetapi prosedur biasa pihak polis dalam membawa Orang Kena Tuduh (OKT) di dalam kategori ini ke mahkamah dalam mengawal pergerakan mereka. Semuanya atas budi bicara pegawai polis yang mengiringi," katanya menerusi Facebook.

KAH KAH KAH

lu mana tahu

lu bikin cerita

gwa tahu

gwa selalu

kena tangkap

kah kah kah

tv3 buat auta

BUKAN TEATER



------------

WILAYAH MAKIN TEGANG

Posted: 07 Apr 2016 08:43 PM PDT






LATIH DI PADANG PASIR
yang dok sibuk g hantar tentera berlatih kat padang pasir buat pe?mp bn ni bangang..ckp tak fikir..pasal apa tak hantar geng2 baju merah kawal perairan sabah dengna filipina? takut geng2 baju merah tersalah pancut ke..minah2 pinoy tu cun2 belaka..tak caya tanya ali tinju..datuk jamal kena belajar dengan ali tinju cara2 memancut dengan deras dan jauh...

geng2 baju merah pun kuat dengan org2 tua gaibnya..errr..ketika ini najib rosmah badak diasak oleh dunia kafir dunia kapitalis, mana hilang zahid hamidi..makan angin kat us ke atau jumpa paris hilton ke..atau jumpa laki kimora ke atau senyap2 dan bersedia menanguk badak di air yg keruh...ketika panama paper pecah, anak najib adalah somebody dlm majlis olimpik..majlis olimpik ni bawah sapa? 

bawah KeBaS ke...mungkin kah sb tu KJ kata panama paper tak penting..kalo tak penting nape presiden iceland letak jawatan..napa media2 kafir sibuk..napa nama2 dlm list tu sudah kepanasan..napa..napa.. on LAUT CHINA SELATAN TEGANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/6/16


---------------

BERITA SEDIH

Posted: 07 Apr 2016 08:14 PM PDT






SEDiH PILU

KASEHAN

PADA

BUDAK JATUH




Mahathir: Najib tahu, kenapa hukum bekas CEO 1MDB


Mahathir Mohamad berasa sedih apabila Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara meletakkan tanggungjawab berhubung kelemahan 1MDB kepada bekas Ketua Pegawai Eksekutifnya, Shahrol Azral Halmi.
"Saya rasa sedih pada (bekas) CEO itu, dia tidak mengasaskan 1MDB, 1MDB dimulakan Najib.
"(Najib) penasihatnya, apa saja yang berlaku kepada 1MDB dia mesti tahu.
"Sebenarnya tiada apa boleh dibuat tanpa persetujuannya, jadi kenapa hukum lelaki (bekas CEO) ini," kata Mahathir.






KAH KAH KAH

FBI AKAN MASUK

KAH KAH KAH

LARI KEMANA?

KAH KAH KAH

LEBIH BAIK

SELAMAT DIRI

BAIK MENGAKU

INI SEMUA 

KERJA JAHAT

MAT MONGOL

KAH KAH KAH


-----------

MAHU CABUT LARI

Posted: 07 Apr 2016 07:48 PM PDT





FBI

First 1MDB Arrest - Former Senior Fund Manager Faces US ...

www.sarawakreport.org/.../first-1mdb-arrest-former-senior-fund-manage...
Mar 30, 2016 - The first 1MDB related arrest has taken place at the request of the United ... in Abu Dhabi, who are now processing an extradition request by the .

Goldman Adviser to 1MDB, Tim Leissner, Quit After Alleged ...


www.wsj.com/.../goldman-adviser-to-1mdb-quit-aft...
The Wall Street Journal
Mar 8, 2016 - Leissner was firm's point man with Malaysian state fund. ... GS -1.28 % partner who handled deals for a controversial Malaysian government investment fund was suspended and later quit after bank investigators found he allegedly violated company policies, said a person familiar with ...

Report: Australian senate quizzes bank over link to Ambank ...

www.themalaymailonline.com/.../report-australian-senate-qui...
Malay Mail
3 days ago - Report: Australian senate quizzes bank over link to Ambank, 1MDB ... ANZ owns a 25 per cent stake at AmBank, a Malaysian bank that ...

ANZ quizzed over AmBank link to Malaysia's 1MDB ...

www.theaustralian.com.au/...ambank...1mdb.../276a4d6e1...
The Australian
4 days ago - Mr Hodges told the Senate committee that ongoing banking scandals inAustralia, including in financial planning and insurance, had hurt the ...

KAH KAH KAH

BIJAK

KAH KAH KAH

BIJAK JAHAT

KOMENTAR
ini langkah jahat
ini langkah amat jahat
mahu lari dari FBI 
mahu selamatkan diri

di swiss 1MDB kelmarin
pihak berwajib switzerland
secara terang dan jelas
membuta kenyataan resmi
1MDB terlibat dalam rasuah
1MDB terlibat mendobi wang

tim FBI sedang menyiasat
tim FBI datang ke malaysia
saorang pemain utama
dalam urus niaga 1MDB
telah ditangkap di abu dhabi
FBI telah soal siasat 
seorang top banker di australia
seorang pengurus dana
GOLDMAN SACHS di amerika
telah gantung kerja
dan masih dalam siasatan

tetiba lembaga pengarah 1MDB
nak berhenti letak jawatan?

ini langkah amat jahat
ini nak selamatkan diri
tali jerut FBI semakin dekat
lagi nak cepat berhenti
maknanya lagi dekat 
tali jerut tim FBI




Lembaga pengarah 1MDB tawar letak jawatan


Lembaga Pengarah 1MDB secara kolektif menawarkan untuk meletakkan jawatan berikutan pengumuman Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang menonjolkan salah urus dalam dana syarikat milik negara itu.

"Ahli lembaga telah berjaya membawa 1MDB melalui tempoh unik yang mencabar dan percaya bahawa, dengan pengumuman laporan PAC, garis telah disediakan.
"Bagaimanapun, memandangkan penemuan laporan PAC, lembaga pengarah secara kolektif pagi ini membuat keputusan menawarkan peletakan jawatannya kepada MoF (Kementerian Kewangan) Diperbadankan, pemegang 100 peratus saham 1MDB.
"Ini merupakan satu keputusan yang sukar untuk diambil tetapi kami percaya ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan, memandangkan keadaan ini bagi memudahkan sebarang siasatan susulan seperti yang dicadangkan oleh PAC," kata 1MDB dalam kenyataan hari ini

KAH KAH KAH

FBI SEDANG

CARI JHO LOW

REZA AZIZ &

DUA TOK ARAB

KAH KAH KAH

PADAN MUKA



------------

BUDAK JATUH MULA BERSUARA

Posted: 07 Apr 2016 07:18 PM PDT








INI SUARA

BUDAK JATUH

NAK SELAMAKAN

DIRI




Bekas CEO 1MDB dakwa Najib enggan buat penilaian semula aset

Bekas ketua pegawai eksekutif 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibrahim mendakwa Najib menolak penilaian semula aset-aset dalam usahasama 1MDB- PetroSaudi International (PSI) walaupun kebimbangan itu diketengahkan oleh lembaga pengarahnya.

Perkara itu dinyatakan dalam laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang merujuk kepada kedudukan Najib sebagai pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB.
"Selanjutnya, Lembaga Pengarah 1MDB telah mengarahkan ketua pegawai eksekutif 1MDB menyediakan kertas ringkasan komprehensif kepada pengerusi Lembaga Penasihat yang mengandungi kronologi peristiwa berkaitan perjanjian usaha sama, status pembiayaan dan ketidakpuasan hati Lembaga Pengarah 1MDB terhadap laporan penilaian aset PetroSaudi Holdings (Cayman) Ltd.

KAH KAH KAH

woit

apa makna

budak jatuh

kah kah kah

mat saleh kata

fall guy

kah kah kah

melayu kata

mat  boodek

kah kah kah

budak jutuh akan

dipengal kepala

berguling guling

jatuh ke lantai

kah kah kah

SEDIH KESIAN 

--------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT