Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


LAWAK PAGI JUMAAT

Posted: 07 Apr 2016 06:30 PM PDT






PURTAN

BUAT LAWAK

BERDIRI



Laporan PAC buktikan Najib tak bersalah

SHAH ALAM - Laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) hari ini membuktikan bahawa tiada salah laku jenayah dalam syarikat milik Kementerian Kewangan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) seperti yang didakwa pembangkang.

Azalina Othman Said berkata, laporan PAC itu turut mengesahkan bahawa tiada sebarang penyelewengan kewangan dan tiada duit yang hilang seperti didakwa sebelum ini.


KAH KAH KAH

ia tak jenayah

kah kah kah

ini lawak berdiri

pagi jumaat

tak sunat ketawa

tapi wajib kentut

kah kah kah

betul ke ini?

laporan betul?

kah kah kah

KARIPAAP LAA



------------

TELANJANG BOGEL

Posted: 07 Apr 2016 06:00 PM PDT







SAEKOR LAGI

PAHLAWAN

BUGIS 

DISERANG


Isu MB Terengganu: 'Jangan cabar saya' kata Razif


KEMAMAN – "Jangan cabar saya! Okay, kalau sama-sama nak buka (bongkar) kita buka, sama-sama nak telanjang kita telanjang tapi untuk mengalah tidak sama sekali kerana saya juga adalah keturunan darah pahlawan (Bugis)," itu amaran Menteri Besar,  Ahmad Razif Abd Rahman.

Amaran itu disuarakan beliau berikutan keadaan politik Terengganu ketika ini dan 'serangan' yang dilakukan Adun Kijal,  Ahmad Said terhadapnya.

Ahmad Razif berkata, beliau tidak teragak-agak untuk mengisytiharkan perang jika terus diasak kerana beliau juga mempunyai had kesabaran.

"Mula-mula memang (layan) cara baik tapi kalau ada orang cabar, saya kena peranglah. Saya pun ada had kesabaran…jangan tengok saya begini (berlembut) maka kata menteri besar penakut dan tak berani.

"Jadi jangan mencabar dan jangan runtuhkan 'rumah' Umno yang telah kukuh dan kuat ini, jangan sekali-kali (buat) kerana kita (ahli Umno) tidak pernah diajar untuk kurang ajar tapi pantang kita dicabar," katanya.

KAH KAH KAH

woit

tak sangka

ada saekor lagi

kah kah kah

ingatkan sekor

tapi ada lagi

kah kah kah

lawan jangan

tidak lawan

terajang sepak

pijak ketuk

kah kah kah

telanjang kan

sesama telanjang

baru hebat 

baru pahlawan

baru bugis

kah kah kah

KONTO LOYO





---------------

ORANG DALAM BUKA RAHSIA

Posted: 07 Apr 2016 01:30 AM PDT






INI DIA BUKTI

ORANG DALAM

ANAK SPEAKER

BUKAN KOMAN

ANAK ANGKUT

Saman, dan saya akan tunjuk bukti – anak Speaker Johor


Shukur mahu dicabar tunjuk bukti kewujudkan gerakan menggulingkan Khaled Nordin di mahkamah

PETALING JAYA: Ahli UMNO, Shukur Mohamad akan menunjukkan bukti wujudnya gerakan menggulingkan Menteri Besar Johor,  Mohamed Khaled Nordin, hanya jika dia disaman.
Beliau sebelum ini mendakwa adanya komplot yang diketuai kumpulan penyokong Najib untuk menggantikan Menteri Besar di Darul Takzim.
Justeru, beliau mengalu-alukan mana-mana pihak yang tidak berpuas hati dengan kontroversi yang tercetus supaya meletakkan jumlah saman yang ingin dikenakan.
"Kalau saya salah saman lah saya, berapa pun saya terima, kalau saya menang saya tidak akan saman balik sebaliknya saya akan pastikan benda ini (gerakan jatuhkan Mohamed Khaled) ini terpampang di dada akhbar selama seminggu.

"Jangan cabar saya suruh tunjuk bukti di media sosial, kita cabar tunjuk bukti di mahkamah, biar mahkamah jadi penentu.
"Saya akan kelurkan semua bukti seperti yang kata (wujud gerakan jatuhkan Menteri Besar), saman saya hari ini, buat laporan polis kata saya fitnah. Tetapi kalau dia (kumpulan penyokong Najib) tak nak buat laporan polis, saya tidak akan keluarkan bukti dalam waktu terdekat," katanya kepada FMT.

KAH KAH KAH

kacau lagi kacau
bilau lagi bilau
perang terus
kah kah kah
bangsa johor
bangun melawan
kah kah kah
gerakan tendang
gerakan singkir
kah kah kah

TERAJANG SEKALI

--------------

FACE BOOOK SIAPA?

Posted: 07 Apr 2016 12:00 AM PDT





SIAPA PUNYA

FACE BOOK INI

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





SYUKUR  NI

ORANG SAMA

DENGAN

HAJI DESAS KE?

SAJE TANYA

NAK JADI

BATU API

KAH KAH KAH




-------------

ABANG ABDOOH

Posted: 06 Apr 2016 10:30 PM PDT







BETUL KE

DIA CAKAP?




'Saya benci, menyampah tindakan polis pada Rafizi'

SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Muhammad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini secara lantang menyampaikan rasa marahnya kepada tindakan pihak berkuasa ke atas Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli.

Menurutnya, pihak berkuasa langsung tidak berpegang kepada janji dan arahan agar semua ahli parlimen bebas daripada sebarang gangguan sepanjang menghadiri sidang Dewan Rakyat di bangunan Parlimen dan sekitarnya.

"Saya nak bagi tahu itu abang-abang polis, saya benci tindakan kamu ke atas YB Rafizi Ramli. Sila bagi tahu ketua kamu, saya benci dan menyampah!


KAH KAH KAH

woit

tergolek dog

mak ketawa

kah kah kah

mak benci nyah

mak tak suka

mak nyampah

kah kah kah

kiutlaaa nyah

nyah manjalah

kah kah kah

abang polis ni

mak nyampah

kah kah kah

MAK DAH KATA

-------------

AMARAN ABANG TUA

Posted: 06 Apr 2016 09:50 PM PDT




VELLFIRE
Tak ada dlm kitab orang2 Melayu dan PAS. Dok pi tadah kitab.. sepatah haram pun x masuk telinga pasal menjaga alam. Sbb tu rembat balak, lajuuu ja lobai2 ni.. masyukkkk. Serius.. dalam quran pun x habaq pasal menjaga alam.

 Boleh pederaih dgn VELLFIRE dan MINICOOPER bro. Kalo trus cenggini, lu saja lah ikut sunnah nabi.. naik unta, kuda dan keldai mcm umat Islam di Perlis. Depa sana hidup penuh sunnah nabi. Tok2 imam hari2 pegi mesjid naik kambing jo. Kambing pulak xguna kudrat sendiri, taruk bateri. Jadi x menyiksa binatang bro. Inilah indahnya Islam walkepalabutuh bakhang.. on SATU LAGI PESANAN DARI ABANG TUA
Anonymous
on 4/7/16
BILA STRESS
Jika aku stress aje, aku gi ke blog TT...mngkin cetusan idea yg tk makan saman, tanpa kekangan, tk amek pot ape org nk kata mnyebbkn aku lega...ade jugak manusia yg melanggr arus perdana ni survived ..tqvm TT on AMARAN ABANG TUA
Anonymous
on 4/6/16
ATMOSFERA CO2
Betul pemanasan global terjadi kerana terdapat lumayan jejak kaki karbon seperti lapisan karbon diodsida atau CO2 terapung di atmosfera lalu menyimpan haba yang menyiksakan manusia dan tumbuhan2 lain. Penyumbang tersohor CO2 ni datangnya dari negara industri besar seperti Amerika Syarikat, China dan India yang masing2 hebat dalam melaksanakan sistem ekonomi yang bermazhab kapitalisme.

 PPB dah tak larat nak meminta negara2 berkenaan mengurangkan lepasan CO2 yang telah mencabul integriti kehidupan manusia. Manusia dah bosan dan mengalami keletihan mental dalam menghadapi suhu yang luar biasa panas ni. Maka kritikan harus difokus pada 3 negara itu. Ketiga3 negara tu cakap first class nak hapuskan global warming tapi tindakan2 mereka lebih hebat lagi mengeluarkan CO2 ke atmosfera pada skala yang menggerunkan. on AMARAN ABANG TUA
UNCLE RAMLI
on 4/6/16

TAK ADA KAJIAN DALAM ISLAM
Haha.. dalam Islam mana ada ada istilah kajian abang Isham ooi.. yang depa tau, baca dan dengar, kendian tetiba ada bukti dilambakkan yang Maha Esa.. itu saja.. Al Quran is a sign, not science!!! Yang dok gi mengaji depan tok2 guru pun, berapa ekor yang bawak kitab bro.. tengok sendiri ceramah UAI..ceramah ostat berlambak2 dalam youtube.. semua gi dengar joo.. 

balik kontot kaddaboom..habih berselerak ilmu bersepai.. Sbb tu dalam Islam, tak ada barang2 dicipta, sbb Tuhan sudah ciptakan. Budaya mengkaji langsung tak ada.. Kalo harap Nik Abduh dan Haji Hadi, alamat kita pakai cawat sabut kelapa laaaa.. sarung tetek pun guna tempurung... serban pun guna kulit batang pisang.. Budaya menulis jauh sekali. Yang ada ulamak dua tiga kerat ajolah.. lain2 tumpang glamer.. on AMARAN ABANG TUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/6/16

-------------


BERITA ORANG DALAM

Posted: 06 Apr 2016 09:15 PM PDT







INI BERITA

SOHEH DARI 

ORANG DALAM

HAJI DESUS

ANAK SPEAKER

INI ORANG

DALAM LAH


Desas-desus Johor pula akan dapat MB baru

Selepas Kedah, terdapat desas-desus bahawa Johor akan menjadi negeri seterusnya membuat penukaran menteri besarnya.
Menurut tulisan di laman Facebook Shukur Mohamad - anak kepada Speaker DUN Johor  Mohamad Aziz, beliau mendakwa terdapat gerakan untuk menukar Menteri Besar Mohamed Khaled Nordin
ORANG DALAM

MAKNANYA

ANAK LUAR

NIKAH KE?

KAH KAH KAH

BUKAN LUAR

NIKAH TAPI

LUAR KELAMBU

KAH KAH KAH



-----------

SATU DUNIA TUNGGU

Posted: 06 Apr 2016 08:36 PM PDT






SATU MALAYSIA

SATU DUNIA

TAK SABAR

NAK TAHU




Kebenaran 1MDB bakal diketahui rakyat – Tony Pua


Kita juga bakal mengetahui sama ada Arul Kanda adalah penipu terbesar dalam skandal 1MDB atau tidak."
SHAH ALAM: Pada Khamis jam 10 pagi, rakyat akan mengetahui kebenaran disebalik kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Ahli Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC), Tony Pua berkata laporan setebal 100 muka surat yang memuatkan hasil siasatan jawatankuasa itu akan menjelaskan samada dakwaan yang dilemparkan pada 1MDB berasas atau tidak.
"Selepas berbulan bermesyuarat, pergaduhan, ketegangan antara yang sebelah sana dan sebelah sini, laporan telah siap," katanya ketika berucap dalam Majlis Makan Malam bersama Pakatan Harapan di sini.
Dalam ucapannya, Tony Pua enggan menyingkap penemuan jawatankuasa bersama hadirin. Menurut Tony, beliau tidak mahu ditahan sepertimana rakan perjuangannya daripada PKR kerana melanggar akta kerahsiaan.


PUTAR KE?

SENGAT KE?

RAHSIA Ke?

MACAM MANA

NAK TAHU?

ATAU HANYA

KONDA KONDI

KAH KAH KAH
-----------

YB TURUN BERDEMO

Posted: 06 Apr 2016 08:08 PM PDT




PARA YB

TURUN BERDEMO

 DARI PARLIMEN 

KE 

BUKIT AMAN




Opposition MPs marched from Parliament House to Bukit Aman police headquarters today to protest the arrest of Pandan MP Rafizi Ramli.
At 9.10am, about fifty MPs from Pakatan Harapan and PAS started the walk chanting, "Selamatkan Malaysia (Save Malaysia)", "Release Rafizi", "Najib and IGP resign".
Participants included PKR president Wan Azizah Wan Ismail, PKR Sungai Petani MP Johari Abdul, DAP supremo and Gelang Patah MP Lim Kit Siang, Parti Amanah Negara Shah Alam MP Khalid Samad, Kuala Krai MP Hatta Ramli and PAS Pokok Sena MP Mahfuz Omar.
Read more: https://www.malaysiakini.com/news/336849#ixzz45AZakwne



---------------

MAT LCE BODEK

Posted: 06 Apr 2016 07:57 PM PDT



MAT

L.C.E


 | April 6, 2016
kedah-declartion
Deklarasi Kedah sebagai bukti UMNO Kedah menyokong penuh Najib Razak terus kekal sebagai Perdana Menteri dan Presiden parti. More


BODEK



-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT