Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PEJABAT SAPA KENA GELEDAH ?

Posted: 03 Apr 2016 07:14 PM PDT






FBI DAH


SAMPAI



diberitakan FBI

sudah sampai

pejabat sapa

FBI masuk

saje tanya

jangan marah

KAH KAH KAH


-----------

BANGGA JADI KAPIR

Posted: 03 Apr 2016 06:40 PM PDT










PEMIMPIN 

KAPIR YANG 

JUJUR DAN

IKHLAS



Ahok: Saya Bangga Jadi Kafir Yang Penting Tidak Korupsi


Jakarta, CNN Indonesia -- Gubernur DKI Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama, menganggap selalu ada saja riak perlawanan dan fitnah-fitnah yang ditujukan kepadanya terkait program dan kebijakan yang ia kerjakan. Namun, ia mengaku tak peduli dengan penilaian apapun selama masih dalam koridor yang benar.

Mengenai isu rasisme yang ditujukan padanya, ia pun bersenda gurau akan membuat sebuah kaos yang melambangkan dirinya. "Saya pikir saya musti cetak kaos juga, tulisannya, saya bangga jadi kafir yang penting tidak korupsi," ucap Ahok dan disambut dengan gelak tawa dari hadirin.

Ahok menganggap, sebenarnya inti masalah dari birokrasi atau apapun adalah korupsi. Namun hal itu dicoba untuk diputarbalikkan oleh orang yang punya kepentingan.

Masalah yang terjadi di DKI pun terjadi akibat adanya korupsi. Baik macet, banjir, dan lain sebagainya, akar masalahnya adalah korupsi.

"Kalau dibereskan mudah-mudah semua program di DKI, semua pelayanan terpadu, kesehatan, bertahap akan kita penuhi," kata Ahok. (sip)

INI KATA2

DARI PEMIMPIN

INDONESIA

YG SATU MASA

LAMA DULU 

DIKETAWAKAN

KERANA RASUAH

--------------

APA AKAN BERLAKU

Posted: 03 Apr 2016 06:00 PM PDT





ANAK SEMUA BANGSA

TERUS BERTANYA

APA PERISTIWA PENTING

AKAN BERLAKU?

HANYA KADIR JASIN TAHU

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH






==========

RAJA LAWAK NAIK PANGKAT

Posted: 03 Apr 2016 06:00 AM PDT






KADIR JASiN

BERTANYA

KU Li SEDANG

MAKAN APA?

MAKAN DEDAK?

Peristiwa Penting Akan Berlaku?

Sebelum dan selepas Tengku Razaleigh Hamzah mengikrarkan sokongan beliau kepada Perdana Menteri, (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone), Mohd Najib Abdul Razak pada 24 Mac, saya telah menerima beberapa mesej "anonymous" melalui blog ini dan sistem pesanan ringkas (SMS).

Kesemuanya dalam bentuk rahsia atau untuk makluman saya sahaja.

Kita tunggu dan tengok apa yang akan berlaku dalam "masa terdekat" itu.

BACA DISINI:
http://kadirjasin.blogspot.my/


APA PERISTWA

PENTING AKAN 

BERLAKU?

KU LI  JADI

TUNKU RAHMAN 

KAH KAH KAH

NAIK PANGKAT

DRI RAJA LAWAK

JADI MAHARAJA

LAGI LAWAK 

KAH KAH KAH

PUTAR ALAM




----------------

MAHAREMBAT DIFITNAH LAGI

Posted: 03 Apr 2016 05:30 AM PDT






LAPORAN AKBAR

THE GUARDiAN

AKHBAR KAPIR

WARTAWAN

MAKAN BABI

MINUM ARAK

SEX RAMBANG

CALON NERAKA




Murky Malaysian money trail that funded The Wolf of Wall Street – report

The FBI reportedly believes that $100m of the Leonardo DiCaprio-starring film's budget came from a Malaysian state fund for local economic development

Sources within the FBI have confirmed to the Wall Street Journal that more than $100m of the production budget for Martin Scorsese's The Wolf of Wall Street came from a Malaysian state fund connected to a scandal that has damaged a senior Goldman Sachs banker and led investigators to examine the lifestyle of a notorious New York playboy.
According to the Journal, FBI investigators believe much of the cash used to make the Leonardo DiCaprio-starring film was never intended for the movie business. Instead, it originated with 1MDB, a Malaysian state fund meant to boost local economic development.
1MDB, the Journal reported, passed the money to Red Granite Pictures, a Hollywood production company controlled by Riza Aziz, stepson of the prime minister of Malaysia, Najib Razak, who set up 1MDB seven years ago.
1MDB also appears to be behind the lavish lifestyle of Low Taek Jho, known as Jho Low, a notorious New York party boy and friend of Aziz.
Jho Low, 34, made his reputation buying multimillion-dollar properties in New York and Los Angeles and bidding on fine art – he is widely believed to have bought Picasso's Women of Algiers last May, for $179m – while enjoying the limelight alongside celebrities such as DiCaprio and Paris Hilton.
Because Goldman Sachs was involved in the setting up and administration of 1MDB, the scandal is swirling closer to the investment banking giant.
In 2013, the year The Wolf of Wall Street was released, at least $681m, money the Malaysian government said was a gift from the Saudi royal family, landed in the personal bank accounts of Razak. In January, the prime minister was cleared of corruption over the sum.
However, this triggered an investigation into 1MDB that led to Goldman Sachs, which according to the New York Post helped raise $6.5bn for the fund and now faces a congressional hearing into its Malaysian dealings, under a range of statutes.
The company's south-east Asia chairman, Tim Leissner, took a leave of absence last month. According to the Post, five countries, including the US, UK and France, are said to be looking for evidence of money laundering.
The FBI has issued subpoenas to several current and former employees of Red Granite.
"Red Granite is responding to all inquiries and cooperating fully," a spokesman for the company told the Journal.
The movie business is long accustomed to accepting funds from investors with little experience in film. Even by Hollywood standards, though, the young Malaysian investors lived large.
Three months after shooting on The Wolf of Wall Street began, Red Granite invested in a birthday gift for DiCaprio: the Oscar statuette given to Marlon Brando for best actor in On the Waterfront, which cost about $600,000.
On New Year's Eve 2012, revellers celebrated the arrival of 2013 in Australia and then flew to Las Vegas on a rented jetliner in time to celebrate it again. The party was reported to have included the two Malaysians, Aziz and Low, DiCaprio and Wolf of Wall Street co-star Jonah Hill, and the actor and singer Jamie Foxx.
Six months after the movie's release, DiCaprio, Aziz and Low attended the World Cup in Brazil and spent time on a Saudi-owned, 482ft yacht.
The alleged scandal came to public notice last year, when the Sarawak Report, a UK-based site run by a former BBC journalist, published a series of what it said were internal emails between 1MDB and Saudi energy company PetroSaudi.
The emails, the Sarawak Report said, showed that $700m involved in a deal between 1MDB and PetroSaudi was sent to a bank account belonging to a company controlled by Low.
Low's current whereabouts remain unknown, though much of the art he is believed to have purchased has reappeared at auction over the last several months. He has consistently denied any wrongdoing, his lawyers calling allegations that he benefited from the fund "false, materially misleading and categorically denied".
AKHBAR KAPiR
HINA PEMIMPIN
MELAYU iSLAM
SEBAR FITNAH
PEMIMPIN ISLAM
SUCI MURNi
KAH KAH KAH


--------------

DEMO ANTI GST 2016

Posted: 03 Apr 2016 04:00 AM PDT




TAHNiAH

SALUT










------------------

DAPUR JALANAN DAH TIGA TAHUN

Posted: 03 Apr 2016 02:00 AM PDT


 




DAPUR JALANAN

TAHUN KE EMPAT
TERIMA KASEH

PADA ANAK 

SEMUA BANGSA

YANG TELAH

 MENYOKONG

DAPUR JALAN 

SELAMA


TIGA TAHUN


----------------

DUA SERANGAN SARENTAK

Posted: 03 Apr 2016 01:00 AM PDT







DUA SERANGAN

SARENTAK

EKONOMI  &

CUACA




Could Economic Collapse be in Our Near Future?


Climate scientists and others have in the past few years issued a steady stream of analyses showing that without immediate remedial actions, a disastrous future is headed our way. But is it a four-decade-old study that will prove prescient?

That study, issued in the 1972 book The Limits to Growth, forecast that industrial output would decline early in the 21st century, followed quickly by a rise in death rates due to reduced provision of services and food that would lead to a dramatic decline in world population. To be specific, per capita industrial output was forecast to decline "precipitously" starting in about 2015


ADAKAH

KERUNTUHAN

EKONOMI AKAN

MENYELAMAT

DUNIA?



------------------

SOKONG PERANG DITERUSKAN

Posted: 03 Apr 2016 12:00 AM PDT







SETUJU

SOKONG

LANGKAH

BiJAK

Lawan Terus Lawan Shafie Apdal Batal Jemput Najib ...

babab.net/.../lawan-terus-lawan-shafie-apdal-batal-jem...
Translate this page
Susulan dipecat daripada Kabinet Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal membatalkan jemputan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak daripada ...

Muhyiddin seru rakyat 'lawan' Najib | Free Malaysia Today

www.freemalaysiatoday.com/.../...
Translate this page
Free Malaysia Today
Oct 12, 2015 - Mengulas lanjut, Timbalan Presiden UMNO itu turut menggesa agar ahli UMNO lebih berani dalam menyuarakan pandangan mereka

UMNO Asal Lawan UMNo Baru (rejim Mahathir > Najib)

https://ms-my.facebook.com/...umno-umno...lawan-u...
Translate this page
UMNO Asal Lawan UMNo Baru (rejim Mahathir > Najib) ... pengkhianatan yang tidak boleh diampun, sama ada oleh ahli-ahli Umno Asal ataupun Umno baru.

Anti-Najib akan dicantas dalam mesyuarat MT akan datang

Usul yang akan dibawa mengusulkan pemimpin UMNO yang menghadiri atau menandatangani deklarasi untuk menjatuhkan Presiden dipecat
KUALA KANGSAR: Anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO Nazri Abdul Aziz berkata usul bagi pemimpin UMNO yang terlibat dalam 'Deklarasi Mahathir' dipecat daripada parti akan dibawa pada mesyuarat MT akan datang.
Beliau berkata tindakan itu perlu kerana sudah jelas perbuatan itu melanggar disiplin parti.
"Akan diusulkan dalam mesyuarat MT UMNO akan datang agar mereka daripada UMNO yang menghadiri atau menandatangani deklarasi itu untuk menjatuhkan pemimpin (presiden) parti dikenakan tindakan dipecat daripada parti.

KAH KAH KAH

abang oooiii

buat laaaa

jangan cakap aje

berkali2 cakap

tak jadi apa

kah kah kah

takut ape?

kah kah kah

nak tengok

bangsa johor 

bangun melawan

atau lembik 

tak melawan

kah kah kah

CANTAS HABIS

---------------

UMAT MANUSIA TELAH DIBERITAHU

Posted: 02 Apr 2016 11:00 PM PDT






DARI AWAL

SUDAH 

DIBERITAHU

TAPI MASIH

DEGIL


 | April 3, 2016
langkawi
Chuping dan Alor Setar dilanda gelombang haba dengan masing-masing mencapai suhu tertinggi 38.6°C dan 37.9°C. More ››

KUALA LUMPUR: Langkawi, Kedah kekal menjadi lokasi paling lama iaitu 47 hari tanpa hujan hingga semalam.
Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi,  Wilfred Madius Tangau berkata, Arau, Perlis pula mengalami tanpa hujan selama 42 hari manakala Seberang Prai Tengah, Pulau Pinang selama 33 hari.
"Bagi bacaan suhu, secara amnya sehingga 4 petang hari ini (semalam), tiada kawasan merekodkan bacaan suhu maksimum melebihi 37 darjah celsius yang juga menamatkan gelombang haba di Alor Setar, Kedah dan Chuping, Perlis," katanya dalam kenyataan.
Pada Khamis lepas (31 Mac), Chuping dan Alor Setar dilanda gelombang haba dengan masing-masing mencapai suhu tertinggi 38.6°C dan 37.9°C.

BACA INI DULU:
http://thericecookershop.com/hishamuddin-rais-dimana-perginya-katak-hijau-itu/

KEMUDIAN BACA INI:
https://www.malaysiakini.com/columns/336023

------------------

PERANG TERBUKA DI TERENGGANU

Posted: 02 Apr 2016 10:00 PM PDT




JENG JENG JENG

KRiSIS MAKIN

MEMBESAR

AKAN MELEDAK

DI TERANGANU
MB sedang hitung hari, Ahmad Said menghadap Sultan


KEMAMAN – Adun Kijal, Ahmad Said mendakwa Ahmad Razif Abd Rahman kini sedang menghitung hari untuk diturunkan daripada jawatan menteri besar.

Ahmad berkata, beliau menyampaikan mesej kepada Najib untuk menghadap Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin sebaik sahaja tuanku pulang dari luar negara untuk meminta (perkenan) pertukaran menteri besar.

"Jangan sampai tuanku isytihar bubar Dun, (kalau terjadi macam itu) habis lah. Keadaan sekarang Umno kritikal, kalau (dilakukan) pilihan raya habislah (Umno berisiko kalah), jangan main-main.

"Jangan salahkan saya, saya telah beri ruang yang cukup, saya sayangkan Terengganu...apa yang dia (Ahmad Razif) buat semua saya tahu. Tunggu masa saya akan dedahkan, saya akan dedahkan perkara yang besar-besar yang pada saya ia merugikan kerajaan negeri dan rakyat," katanya menyentuh mengenai sebab beliau menggesa pertukaran menteri besar.

KAH KAH KAH

aweee

keadaan memang

baik aweee

gaduh membesar

teekee menikee

sekap terajee

ikang dan sotong

ado belako

kah kah kah

TERBAIK BEST

------------

SPR SEDANG MENGATUR

Posted: 02 Apr 2016 09:00 PM PDT







WASPADA

TRiK LAMA

SEDANG DIATUR




Umno Terengganu anggap 2016-2017 'tahun perang'

Umno Terengganu mengisytiharkan 2016-2017 sebagai 'Tahun Perang' sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum (PRU) akan datang.
Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri  Ahmad Razif Abdul Rahman berkata Umno negeri sedang mengatur strategi untuk memenangi semua 32 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan lapan kawasan Parlimen pada PRU nanti.
KAH KAH KAH

woit

ingat natang

ikang menang 

tahang 2004/8

projek putang

putang alam

kah kah kang

PUTAR ALAM

-------------

ADA MACAM MACAM AGAMA

Posted: 02 Apr 2016 08:00 PM PDT






KAPIR LAKNAT
Sabda Pak Ostad, dunia ni adalah syurga orang kapir. Agaknya tu lah sebabnya negara kapir laknat yang maju, sangat peka dengan tata cara hidup mapan lagi lestari kata omputeh sustainability. Tatacara mapan menyentuh tentang gaya hidup dan perhubungan antara manusia sesama manusia dan alam sekitaran bagi menentukan keharmonian dunia ini .. macam untuk jadikan dunia ni cam syurga lah.

Membina dunia mapan, keadaannya sama seperti kepercayaan kita pada agama. Seperti agama, mapan itu adalah pernyataan kepercayaan dan ianya tidak punya apa-apa fakta. Menangkap Najib adalah sebahagian drp proses utk mamapankan dunia ini .. sosok seperti ini boleh bawa badi pada keharmonian negara dan dunia .. dan jadikan dunia ini seperti neraka.

Sudah tentu para kapir laknat akan bekerja keras untuk menentukan keharmonian dunia ini, supaya mereka tak masuk neraka dua kali, ia itu neraka dunia dan akhirat. on NEGARA KAPIR LAKNAT
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/1/16


----------

MAHAREMBAT DISIASAT LAGI

Posted: 02 Apr 2016 07:05 PM PDT





SiASAT

JANGAN TAK

SiASAT

KOMENTAR

negara kecil ini
tidak ada pilihan
sama saperti negara swiss
luxembourg wilayah bank
ekonomi utama  menyimpan duit
negara ini juga berekonomikan
wilayah bebas cukai

negara ini tidak ada mata wang
tidak ada universiti
tidak banyak kedutaan diluar negara
semua bergantung dengan belgium
negara ini diwujudkan
sebagai  wilayah selamat
untuk german france dan belgium

jika sistem perbankan luxembourg
diganggu dikacau dikelentong
bank luxembourg tidak lagi diyakini
ini sama saperti
rakyat dunia tidak lagi yakin
pada minyak sawit
 keluaran malaysia
ekonomi malaysia runtuh
justeru
siasatan tuntas akan dijalankan

BON CHANCE NAJIB!



Derma atau dana 1MDB? Siasatan Luxembourg ada jawapan

Rakyat Malaysia mungkin tertanya-tanya mengapa sebuah negara kecil di Eropah juga melancarkan siasatan global ke atas skandal 1MDB, tetapi hasil siasatan itulah yang akan mempunyai kesan besar ke atas Najib.
Sebagai permulaan, siasatan Luxembourg itu tidak menunjukkan bahawa ia mempunyai sebarang kaitan dengan Najib.
Tetapi siasatan Luxembourg adalah penting kerana ia boleh menyelesaikan kaitan penting - hubungan antara 1MDB dengan beberapa entiti yang telah bermurah hati menyalurkan berbilion-bilion ringgit yang didakwa sebagai derma ke dalam akaun bank peribadi Najib.

KAH KAH KAH

wine whisky

rokok & petrol

amat murah

di luxembourg

tak ada cukai

kah kah kah

beg birkin

gwa tak pasti

kah kah kah

PADAN MUKA


-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT