Khamis, 7 April 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


PENJELASAN ISU KONONNYA YB RAFIZI BERLAKON DIGARI

Posted: 06 Apr 2016 05:03 PM PDT

  Hebohlah puak-puak macai dan walauta tuduh Rafizi Ramli berlakonlah pula... Rafizi berjalan diiringi polis dengan berpura-pura tangannya macam kena gari....

 Puak-puak macai dan walauta ini tuduh Rafizi ini sebagai penipu dan sengaja jaja gambar macam itu untuk meraih simpati orang ramai...

   Kenapa begitu benci sekali mereka ini kepada Rafizi? Kerana Rafizi banyak mendedahkan skendal dan korupsi negara?

 Apakah kalangan mereka yang bencikan Rafizi ini mahu bersekongkol dan bersyubahat dengan segala kemungkaran yang Rafizi telah berjaya dedahkan selama ini?

Berikut adalah penjelasan Saiful Izham Ramli, Peguam YB Rafizi Ramli :

 Beliau tidak digari sepanjang proses tengahari tadi. Ini jawapan umum yg saya berikan kpd teman2 yg bertanya ttg 'insiden' yg menjadi bualan..  
 Menarik membaca pandangan teman2 yang ķurang faham prosedur kawalan mereka yg dihadapkan ke mahkamah. 
 Arahan memegang pergelangan tangan bagi membataskan pergerakan tangan sambil kedua2 lengan dipegang kemas kiri dan kanan oleh pegawai2 pegawai ialah amalan biasa pihak polis bagi situasi dimana orang yg disyaki atau dituduh tidak bergari, terutamanya sekiranya mereka tidak dikatagorikan sebagai pesalah atau penjenayah tegar. 
 Ianya bukan perbuatan 'lakonan' atau 'wayang' atau 'menagih simpati' tetapi prosedur biasa pihak polis dalam membawa OKT di dalam katagori ini ke mahkamah dalam mengawal pergerakan mereka. Semuanya atas budibicara pegawai polis yg mengiringi. 
   Sebaiknya, bertanyalah pada yg tahu dan faham prosedur dari membuat andaian atau kesimpulan yg hanya menjerumuskan kita ke lembah fitnah."

Tiada ulasan: