Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


APA LAGI LU MAU

Posted: 29 Mar 2016 06:39 PM PDT





TERANG JELAS

TUNTAS

Hudud Hanya Di Bincang Orang BODOH Kata Nazri

Menteri Pelancongan dan Kebudayaan  Mohamed Nazri Aziz menempelak mereka yang berdebat mahu pun bertelingkah soal Pelaksanaan hudud di negeri Kelantan sebagai 'orang bodoh'.
Politikus lantang itu berpendapat, tiada apa yang perlu dirisaukan mengenai agenda hudud PAS kerana pada dasarnya kanun keseksaan berasaskan Islam itu bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan dan tidak akan dilaksanakan di Malaysia.
"Mereka yang bercakap tentang perkara ini, tak kiralah daripada parti mana sekali pun, adalah bodoh. Ia hanya boleh berlaku sekiranya Perlembagaan Persekutuan diubah
KAH KAH KAH

WOIT

APA  LU MAU

SUDAH JELAS

SUDAH TERANG

KAH KAH KAH

------------

MANA KHAIRY JAMALUDDIN

Posted: 29 Mar 2016 06:00 PM PDT






KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN PERLU MENJAWAB PENYALURAN DANA KERAJAAN RM19 JUTA KEPADA SEBUAH NGO YANG DIPENGERUSIKAN OLEH TIMBALAN MENTERI KBS




Hari ini kita dikejutkan dengan laporan tentang penyaluran dana kerajaan RM19 juta kepada Yayasan Gerakan Afirmatif Baharu (NAAM), yang dipengerusikan oleh Timbalan Menteri Belia & Sukan (KBS), M.Saravanan. Pendedahan ini dibuat oleh Ahli Parlimen Batu Gajah, YB V.Sivakumar dalam jawapan bertulis kepadanya oleh Kementerian Belia & Sukan ketika sidang Parlimen yang sedang berlangsung sekarang. 

Tak sampai 10 hari yang lalu kita menyaksikan penangkapanseorang pegawai KBS yang didakwa terlibat dalam sindiket menyeleweng RM100 juta dari KBS sejak 2010 dan sekarang pula timbul satu lagi isu baru penyaluran dana kerajaan kepada sebuah NGO dan lebih memeranjatkan ialah NGO tersebut dipengerusikan oleh Timbalan Menteri KBS serta orang yang berpengaruh dalam parti MIC.
     
Ini bukan kali pertama laporan seperti ini diutarakan tentang NGO tersebut. Pada 13 Jun 2015, bekas Pengarah Strategik MIC, A.K.Ramalingam sendiri pernah membuat laporan Polis dan SPRM tentang NGO berkenaan yang menerima dana yang sebesar itu dari Kerajaan Persekutuan. 

Datuk M.Saravanan berkata tidak ada percanggahan kepentingan dan tidak salah bagi dirinya menjadi pengerusi yayasan ini. Boleh kita bayangkan jika sebuah NGO yang dipengerusikan oleh seorang ahli politik dari parti Pembangkang yang menerima sejumlah dana besar dari Kerajaan Negeri, adakah UMNO/Barisan Nasional akan berdiam diri?

Ketika penubuhan Yayasan NAAM pada November 2013, sasaran NGO itu adalah untuk memperkasa ekonomi lebih 100,000 belia dan beliawanis India di seluruh negara dalam tempoh empat tahun akan datang. Walaubagaimanapun, Menteri KBS menjawab bahawa setakat ini hanya seramai 129 belia India berjaya memulakan projek pertanian dalam projek NGO tersebut.  

Angkatan Muda Keadilan Malaysia menegaskan bahawa MIC telah pun mendapat nama buruk sebelum ini melalui Skim Maika Holdings yang masih menghantui semua dan sekarang pula dengan satu lagi skandal kewangan jika ianya benar. 

Oleh itu, Angkatan Muda Keadilan Malaysia menuntut Kementerian Belia dan Sukan mengambil tanggungjawab sepenuhnya oleh kerana imej KBS kini sudah tercemar walaupun Timbalan Menteri, M.Saravanan berkata dana berkenaan disalurkan melalui Jabatan Perdana Menteri dan bukannya Kementerian Belia dan Sukan. Kami mendesak agar siasatan menyeluruh dilakukan bagi mengenalpasti dalang di sebalik skandal ini kerana ia melibatkan wang rakyat Malaysia. 

Jestin Raj Savarimuthu
Ahli Majlis Pimpinan Pusat 
Angkatan Muda Keadilan Malaysia





----------------

TERIMA KASEH

Posted: 29 Mar 2016 06:00 AM PDT





TERiMA KASEH

ANAK 

SEMUA BANGSA


Kempen bantu Mat Sabu capai sasaran
SHAH ALAM - Dalam tempoh tidak sampai dua bulan, kempen 'Derma #SahabatMatSabu, RM10 seorang' telah berjaya mengumpul kutipan derma mencecah RM200,000.

Difahamkan, kempen itu dilancar bagi membantu Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu atau Mat Sabu yang diperintahkan mahkamah untuk membayar RM200,000 dalam kes saman dikemukakan oleh bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Wakil kumpulan aktivis, Hishamuddin Rais dalam satu kenyataan bersama, pihaknya telah menutup tabung tersebut secara rasmi dan jumlah rasmi kutipan derma akan diumumkan dalam masa terdekat.

"Adalah dimaklumkan kutipan derma untuk Mat Sabu yang dijalankan oleh  ‪#‎SahabatMatSabu telah berjaya mencecah RM200,000.

"Dengan ini diumumkan tabung ini akan ditutup secara rasmi #SahabatMatSabu mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penderma. Akaun ini akan diaudit dalam masa terdekat dan jumlah rasmi juga akan diumumkan," katanya seperti yang dipetik menerusi kenyataan di laman rasmi Facebook Amanah.


Menurutnya lagi, adalah menjadi tanggungjawab setiap individu atau pihak yang mengenali Mohamad atau Mat Sabu untuk membantu pemimpin politik itu.

Jelasnya lagi, tarikh penyerahan duit kepada pihak peguam Mat Sabu juga akan diumumkan dalam masa terdekat.



---------------

MENANTU ABAH KANTOI LAGI

Posted: 29 Mar 2016 05:30 AM PDT






MENANTU ABAH

KANTOi LAGI




DAP mahu KJ jawab isu dana RM19 juta pula

KUALA LUMPUR - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar diminta menjelaskan isu penyaluran dana kementeriannya berjumlah RM19 juta kepada sebuah NGO India.

Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming berkata, belum pun isu rasuah lebih RM100 juta selesai, kini timbul pula pemberian dana kepada NGO yang dikuasai oleh MIC.

Beliau berkata, pemberian dana itu timbul selepas pertanyaan lisan Ahli Parlimen Batu Gajah, V Sivakumar dan diakui KBS sendiri menerusi jawapan Parlimen pada 8 Mac lalu.

"Sivakumar bertanyakan tentang sejauh mana efektifnya program pertanian fertigasi cili yang dikendalikan oleh Yayasan Gerakan Afirmatif Baru (NAAM).

"Pemberian dana kerajaan kepada NGO yang dikawal oleh sebuah parti politik adalah tidak boleh diterima dan tidak beretika," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, di sini, hari ini.

Khairy dalam jawapan lisan Parlimen pada 8 Mac lalu menyatakan bahawa Yayasan NAAM telah menerima sebanyak RM19 juta daripada pihak kerajaan bagi menjayakan projek tanaman cili bagi meningkatkan ekonomi belia India.

Beliau juga berkata, seramai 129 belia India berjaya memulakan projek pertanian tersebut dengan pendapatan sekitar RM4,000 hingga RM10,000 sebulan.

Kian Ming juga mendesak Khairy supaya memberi jaminan bahawa dana kepada NGO India itu tidak disalahgunakan untuk tujuan lain

Sementara itu, Sivakumar menegaskan, pemberian dana tersebut semakin dicurigai apabila NGO itu dipengerusikan sendiri oleh pemimpin MIC yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk M Saravanan.

"Saya berbesar hati jika kerajaan mahu beri bantuan kewangan ini kepada golongan belia India. Namun wang tersebut benar-benar dimanfaatkan sepenuhnya kita belum tahu lagi," katanya lagi

KAH KAH KAH

woit 19 juta

wu nek wu dek

wu krek wu lek

kah kah kah

mairek pukrek

KANTOI LAGi

------------

TURUN KE JALAN RAYA

Posted: 29 Mar 2016 05:00 AM PDT




BERSAMA  

BERAMAI RAMAI

TURUN 

KE JALAN RAYA


RAJA LAWAK PANDAI PUTAR ALAM

Posted: 29 Mar 2016 02:00 AM PDT






RAJA LAWAK

MAKIN HEBAT

BUAT LAWAK





'I have never dreamt of 

becoming PM'
Tengku Razaleigh Hamzah breaks his silence on the current political tussle between D Mahathir Mohamad and Najib.

KUALA LUMPUR: Former minister and Umno veteran Tengku Razaleigh Hamzah today said he had never dreamt of becoming the country's prime minister and had never contested election with the aim of becoming the premier.

The Kelantan prince also revealed he was unaware of a purported statutory declaration (SD) that endorsed him as the prime minister.

He also refuted allegations that he had lobbied politicians to make him the new PM.

 KAH KAH KAH

memang hebat

lawak berdiri

dari raja lawak

kah kah kah

sungguh hebat

bukan saje lawak

putar pun bijak

KAH KAH KAH


-----------

SIAPA ORANG TUA DALANG?

Posted: 29 Mar 2016 01:00 AM PDT





ZAHiD KATA

ADA ORANG TUA

KU Li BUKAN

ORANG TUA ITU

Bloglist Malaysia: Zahid Akan Pastikan Orang Tua Dalang ...

bloglist-malaysia.blogspot.com/.../zahid-akan-pastikan...

Translate this page
Aug 19, 2015 - Zahid Akan Pastikan Orang Tua Dalang Guling Kerajaan Jumpa Najib ... Penggerak itu, dinyatakan oleh Zahid sebagai "orang tua" daripada Umno sepatutnya bertemu Najib di kediaman .... Gerakan Anti Najib/Rosmah.

Zahid akan pastikan 'Orang Tua' dalang guling kerajaan ...

bjbrigedkibaranbendera.blogspot.com/.../zahid-akan-p...

Translate this page
Aug 18, 2015 - Penggerak itu, dinyatakan oleh Zahid sebagai "orang tua" daripada Umno sepatutnya bertemu Najib di kediaman peribadi beliau pada Ahad tetapi tidak muncul. .... Amaran IGP pada 'baju merah' (kumpulan anti-BERSIH.



Ku Li nafi edar SD sokongnya, guling Najib


Pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah menafikan beliau bertanggungjawab mengedar akuan bersumpah (SD) yang menyokongnya untuk menjadi perdana menteri.
Ditanya mengenai perkara itu, Tengku Razaleigh, yang lebih dikenali sebagai Ku Li, berkata bahawa beliau tidak mempunyai sebarang pengetahuan mengenainya

KAH KAH KAH

woit tolong

jangan paksa

tolong jangan

tekan ku li

ku li tak mahu

jadi PIEM

ku li mahu

jadi raja lawak

gua musang

KAH KAH KAH

---------

DEMO JADI BUDAYA KITA

Posted: 29 Mar 2016 12:00 AM PDT






SAH & SOHEH

DEMO JADI

BUDAYA KITA


Polis surai demo, tahan tiga pemandu teksi

Satu perhimpunan yang dihadiri kira-kira 300 pemandu teksi untuk membantah ketiadaan tindakan kerajaan terhadap perkhidmatan perkongsian kenderaan digagalkan dengan tindakan polis menahan sekurang-kurangnya tiga penunjuk perasaan.
Polis sebelum itu memberi kata dua kepada pemandu teksi berkenaan supaya bersurai sebelum jam 12 tengah hari dan bertindak menangkap mereka selepas tempoh itu berakhir.

KAH KAH KAH

DULU MADEY

ANTI DEMO

SEKARANG OK

SOKONG DEMO

KAH KAH KAH



-----------

BILA NAJIB NAK SAMAN WSJ?

Posted: 28 Mar 2016 10:39 PM PDT








NAJIB NAK

SAMAN WSJ

HARI SELASA

STESEN ABC

TAK SAMAN KE?



PM nak saman WSJ   

Najib dijangka mengemukakan saman terhadap Wall Street Journal(WSJ) berhubung laporan pengaliran dana 1MDB Selasa ini.
Memetik sumber yang dekat dengan Najib, The Starmelaporkan pengumuman mengenainya dijangka dibuat secara rasmi di majlis berbuka puasa di Semenyih petang ini.
"Beliau akan memfailkan saman berkenaan melalui peguamnya di Kuala Lumpur," kata sumber itu


KAH KAH KAH

woit  hari selasa?

selasa mana?

dah setahun

tak saman saman

ABC australia

buat dokumentri

bila nak saman

KAH KAH KAH

----------

PETANDA BAIK SAMPAI

Posted: 28 Mar 2016 09:58 PM PDT






MUSUH

MENYERANG

LAGi

KOMENTAR
apabila musuh menyerang
apabila musuh melekeh
ini pekara yang baik
ini petanda yang baik
serang ini maknanya
apa yang kita lakukan
menancam musuh

jika musuh TIDAK menyerang
ini petanda tidak baik
ertinya apa yang kita lakukan
adalah kerja bodoh sia sia
kalau musuh tidak menyerang
ertinya kita buat kerja tak betul
atau kita telah sebaris
bersama musuh

hukum politk ini tepat
hinnga hari kiamat

Kongres Rakyat hanya putar cerita basi
KUALA LUMPUR - Perhimpunan Kongres Rakyat semalam yang turut disertai oleh bekas Perdana Menteri,  Mahathir Mohamad dan bekas Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin tiada isu baru, hanya medan untuk menyerang pemimpin kerajaan.

Exco Pemuda Umno, Nazir Hussin Akhtar Hussin berkata, perhimpunan yang hanya memberi manfaat kepada parti politik pembangkang itu memutarkan kembali isu basi yang telah bebarapa kali dijawab sebelum ini semata-mata untuk menghasut pemikiran rakyat.

Beliau berkata, rakyat yang matang tidak akan mudah menerima bulat-bulat dakwaan dan fitnah yang dilemparkan pada ucapan-ucapan sepanjang perhimpunan itu yang kebanyakannya dibuat secara membuta-tuli dan tanpa bukti kukuh.

"Kita juga kesal kerana Mahathir dan Muhyiddin serta bekas Menteri Besar Kedah,  Mukhriz Mahathir sanggup bersekongkol dengan pemimpin pembangkang untuk menjatuhkan kepimpinan Najib." katanya dalam satu kenyataan hari ini.

KAH KAH KAH

LAGI DiSERANG

LAGI DIPELEKEH

LAGI BAiK

MAKNANYA 

DI RK MENGiGIT

KAH KAH KAH 



----------------

KUASA BUNUH DAN KUASA DUIT

Posted: 28 Mar 2016 09:20 PM PDT





BAYANGKAN
   kalau wartawan 
dokumentari ini 
tidak ditangkap 
pasti 
langsung tak ada drama
kah kah kah
kerana ada tangkapan
dokumentari ini
jadi panas
kah kah kah

 

RAJA LAWAK KANTOI LAGI

Posted: 28 Mar 2016 08:35 PM PDT



RAJA LAWAK

KANTOi

MANTOi

PECAH TERBARAi


Ahli Parlimen dedah SD guling Najib, sokong Razaleigh

Seorang ahli parlimen DAP hari ini memuat naik akuan bersumpah (SD) yang tidak ditandatangani di Facebook yang dipercayai diedarkan kepada wakil rakyat.
Dokumen itu menyatakan hilang kepercayaan terhadap Najib dan menyokong pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah mengambil alih tampuk kepimpinan.
Ketika dihubungi Malaysiakini, Liew Chin Tong bagaimanapun enggan mendedahkan butirannya.
KAH KAH KAH

ku li cuba putar

ngaku konsiten

kini dah kantoi

dibelakang tibai

mat mongol

dihadapan

bodek mat mongol

ini betul betul

raja lawak

KAH KAH KAH


-----------

BERITA BAIK HARI INI

Posted: 28 Mar 2016 07:59 PM PDT






BERITA BAiK

HARI INI

TERiMA KASEH

YANG BAIK

BUDi





Salam hormat,

Adalah dimaklumkan bahawa kutipan derma untuk Sdr Mat Sabu yang dijalankan oleh #SahabatMatSabu telah berjaya mencecah RM200,000.

Dengan ini diumumkan bahawa, tabung ini akan ditutup secara rasmi. #SahabatMatSabu mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penderma.

Akaun ini akan diaudit dalam masa terdekat dan jumlah rasmi juga akan diumumkan.

Hari penyerahan duit kepada pihak peguam Mat Sabu juga akan diumumkan dalam masa terdekat.

Terima kasih rakyat Malaysia!

HISHAMUDDIN RAIS
ADAM ADLI
MANDEEP KARPALL

SUARA YANG MENYOKONG
Nak carik lagi 85k .. gwa rasa no hal lah .. taik gigi je .. betul tak Bang Mat Bronson .. kah kah kah, nanti bila dah genap 200k gwa baru stori. on LAPORAN SAHABAT MAT SABU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/1/1

LAGI SUARA ITU
Disebabkan kutipan pun semakin perlahan..60k lagi tu.. kumpul ja duit MP dan Adun Pakatan yg ada.. sorang 500-1k..cukup la.. MP2 adan ADUN2 ni..kita tahu.. mereka mampu tarik duit dari org ramai dgn ucapan berapi2.. skrg tiba masa mereka gembleng pakat2 bagi duit poket sendiri pulak.. 

Yg PAS jgn minta ya.. kita tau.. kedekut pahit..duit orang ramai.. laju je derang minta atas nama tohan..duit poket sendiri..sorilah yer.. sampai duit gaji drebar sendiri yg diperuntukan gomen pun..ada yg kebas jugak..kahkahkah.. on LAPORAN SAHABAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/12/16


-------------

INI NAMANYA BARISAN BERSATU

Posted: 28 Mar 2016 07:30 PM PDT






INi NAMANYA

BARiSAN

BERSATU

PKR, AMANAH mahu bersama Mahathir, enggan ungkit sejarah silam

Anwar Ibrahim dulu masa dalam kerajaan pun banyak mendatangkan kesusahan kepada pembangkang. Kita serang  Mahathir semasa beliau menjadi pemerintah, sekarang beliau sudah tidak berkuasa kita bersama menentang kegagalan Najib mentadbir negara.
KUALA LUMPUR: PKR dan AMANAH tidak mahu 'mengungkit' kekejaman pemerintahan yang dilakukan Mahathir Mohamad semasa menjadi Perdana Menteri, sebaliknya mahu bersama bekas diktator itu untuk menyelamatkan Malaysia.
Ketua Whip PKR,  Johari Abdul berkata, apa yang telah dilakukan Mahathir semasa mentadbir negara biarlah berlalu kerana perjuangan pembangkang ketika ini adalah untuk menyelamatkan Malaysia daripada kekejaman pentadbiran Najib.
"Kita bincang masalah sekarang dan akan datang (masa hadapan), saya ingat pendekatan itu adalah betul, soal maaf ke tak maaf ke itu cerita lain. Masalah yang kita hadapi ialah masalah pemerintah yang kelam kabut, ekonomi yang kelam kabut.
"PKR tidak akan ungkit benda lama (sikap Mahathir semasa menjadi Perdana Menteri), kita fokus isu yang berlaku kepada negara sekarang, isu harga barang, isu pendidikan, isu keselamatan dan isu-isu besar seperti salahguna kuasa yang kita hadapi, berbanding bincang siapa salah siapa betul.
Kalau bincang benda lepas ia tak akan selesaikan masalah," katanya.
Sementara itu, bagi Ahli Jawatankuasa Kerja AMANAH, Hanipa Maidin beliau berkata, tidak ada guna pembangkang menyerang Dr Mahathir sebagai usaha membalas dendam diatas kekejaman yang dibuat semasa mentadbir negara.
"Kita lawan Mahathir masa dia ada kuasa sekarang dia tak ada kuasa dan sekarang bersama-sama kita nak lawan orang yang ada kuasa Najib..
"Presiden AMANAH cakap semalam dia pun pernah kena tahan di bawah ISA dua kali, tapi sekarang kalau kita nak serang dia tak ada guna.
"Kalau nak ungkit banyak benda boleh ungkit, Anwar dulu masa dalam kerajaan pun banyak dia mendatangkan kesusahan kepada pembangkang," katanya.

KENALi MUSUH

UTAMA 

SASARAN UNTUK

MUSUH UTAMA

ITU NAMANYA

STRATIJi

UNITED FRONT

-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT