Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SOALAN KURUN INI

Posted: 27 Mar 2016 07:00 PM PDT






SOALAN HAKiKI

BUKAN 

BiLA HENDAK

DiTENDANG

TAPi

BERANi KE?



Ambil tindakan tegas terhadap Mukhriz, Muhyiddin


KUALA NERANG - Umno perlu mengambil tindakan tegas terhadap dua pemimpinnya  Muhyiddin Yassin dan  Mukhriz Mahathir yang menghadiri perhimpunan tertutup bersama-sama pemimpin pembangkang di Shah Alam, Selangor hari ini.

Ahli Majlis Tertinggi Umno,  Mahdzir Khalid berkata, tindakan Mukhriz selaku Ketua Umno Bahagian Jerlun dan Muhyiddin sebagai Ketua Umno Bahagian Pagoh, mencerminkan mereka kini adalah sebahagian daripada pembangkang yang terang-terangan mahu menentang parti.
Beliau berpendapat sudah tiada maknanya kedua-dua mereka berada di dalam parti.

"Menyatakan bahawa mereka menyayangi Umno, sedangkan tindakan mereka jelas bertentangan dengan kenyataan tersebut ... parti sepatutnya ambil tindakan terhadap mereka, kalau sudah pergi sejauh itu tak perlu berada dalam parti lagi, baik berterus terang sahaja," katanya.   

Mahdzir yang juga Menteri Pendidikan berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Syed Ahmad di sini, hari ini. - 

KAH KAH KAH

BERAPA KALI

NAK CAKAP DAA

NAK AMBIL 

TINDAKAN DAA

TOK IS CHIP

KAH KAH KAH



----------

HANYA SATU TUJUAN

Posted: 27 Mar 2016 06:30 PM PDT





MENGGALANG

BARISAN

BERSATU



'Memang Tun M pernah penjarakan kami, tetapi…'

SHAH ALAM – "Memang  Mahathir Mohamad pernah penjarakan kami, tetapi sekarang itu semua sejarah," demikian ujar Menteri Besar Selangor,  Mohamed Azmin Ali.

Menurutnya, meskipun pernah dipukul, ditahan dan dipenjarakan di bawah bidang kuasa Mahathir, beliau sanggup mengetepikan semua detik hitam itu demi perjuangannya untuk rakyat.

Kata Mohamed Azmin lagi, berdirinya beliau di sisi Mahathir pada Kongres Rakyat 2016 hari ini sebagai bukti yang beliau sudah melupakan peristiwa lalu.

"Saya pernah digari, ditahan di penjara dan dipukul oleh enam orang anggota polis dan pada ketika itu,  Mahathir memegang jawatan sebagai Menteri Dalam Negeri.

"Itulah sejarah. Sejarah ajar saya untuk menghayati makna perjuangan rakyat. Kami mahu jadi orang yang lebih baik bukan orang yang lebih teruk daripada sebelumnya," katanya ketika memberikan ucapan di Kongres Rakyat 2016 di Pusat Konvensyen Shah Alam, di sini, hari ini.

Dalam masa yang sama, Presiden Amanah, Mohamad Sabu turut berkongsi pengalaman ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di bawah pemerintahan Mahathir.

Menurut Mohamad, meskipun pernah ditahan di bawah ISA, namun hari ini beliau sanggup mengetepikan dendam silam demi selamatkan negara dan boleh sepentas dengan bekas perdana menteri itu.

"Saya gementar berceramah di depan bekas pemimpin yang pernah memerintah negara 22 tahun.

"Dua kali saya ditahan ISA. Seperti kata-kata yang lain, kita bukan di sini bercakap untuk dendam," katanya dalam kongres yang sama.

HANYA SATU

TUJUAN

SINGKIR NAJIB


------------

REKOD KERJA BANGANG

Posted: 27 Mar 2016 06:32 AM PDT




REKOD BUAT KERJA 
BANGANG


TAYAR PANCIT
Satu lagi rekod yg tunggu utk dipecahkan: setakat ni rekod nya sifar...rekod penukar tiub serentak terbesar, tercepat dan terbanyak motor tayar pancit dari padang besar sehingga tambak johor, dari sitiawan sehingga kuala trengganu, dari kuching sehingga tawau. Penjumpaan penukar penukar tiub sa-malaysia... on USM BUAT REKOD
Anonymous
on 3/26/16
UNIVERSITI SEX MALAYSIA
Tu lah kata tt nasib kita terletak pada tangan .. tapi tangan perlu ada sabun .. sabun kena beli .. yang murah sabun buku. USM yang pernah dikenali sebagai Universiti Sex Malaysia pada tahin 80 an, apabila beberapa pelajar nya didapati nenggok video (kartridge) ngentot. USM patut pecah satu lagi rekod .. pancut beramai-ramai sehingga setenggah baldi airnya. on USM BUAT REKOD
panglimo potaseh
on 3/26/16

------------

GWA DUDAK BILANG

Posted: 27 Mar 2016 01:00 AM PDT





GWA 

UDAH BILANG

MANYAK KALi

LU TAK CAYA KE?



LEMBAGA HITAM DI TABUNG HAJI

Posted: 27 Mar 2016 12:00 AM PDT






SATU LAGI

KES PUTAR

ALAM


TUAN HAJI LODIN WOK KAMARUDDIN PERLU LETAK JAWATAN DARI LTAT; MINTA MAAF KEPADA PESARA TENTERA

Pendedahan hari ini bahawa kedudukan kewangan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) turut terkesan akibat skandal 1MDB kerana 1MDB gagal membayar Perbadanan Perwira Harta Malaysia (PPHM) mengikut jadual bukanlah satu perkara kecil yang boleh dimaafkan. Sehingga September 2015, tunggakan bayaran dari 1MDB kepada PPHM adalah RM396.41 juta yang sudah tentu akan mempunyai kesan kepada keupayaan kewangan LTAT membayar caruman pencen kepada pencarum yang tamat perkhidmatan tepat pada masanya.

Penglibatan Tuan Haji Lodin Wok Kamaruddin sebagai Pengerusi 1MDB dan juga Ketua Eksekutif Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) adalah satu konflik kepentingan ("conflict of interest") yang terlalu jelas. Dalam keadaan LTAT yang diketuainya terheret sama di dalam kemelut 1MDB sehingga menyebabkan kesukaran kewangan kepada ratusan (jika tidak ribuan) pesara-pesara tentera, kesesuaian beliau untuk terus mengetuai LTAT boleh dipersoalkan.

Tanggungjawab paling utama yang sepatutnya beliau perlu laksanakan ialah menjaga kebajikan pesara-pesara tentera dan mempertahankan hak mereka mengatasi kepentingan perniagaan lain. Apabila ada keluarga pesara tentera yang terpaksa menjual kenderaan, menggunakan simpanan dan lain-lain; saya berpendapat Tuan Haji Lodin Wok Kamaruddin perlu mengambil tanggungjawab di atas masalah yang berlaku ini.

Saya akan berunding dengan persatuan-persatuan bekas perajurit seperti PAHLWAN, persatu veteran dan lain-lain untuk menggerakkan satu kempen mendesak supaya Tuan Haji Lodin Wok Kamaruddin berundur dari LTAT dan meminta maaf secara terbuka dengan pesara-pesara tentera dan keluarga mereka.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN



--------------

PENDEDAHAN PUTAR ALAM

Posted: 26 Mar 2016 11:00 PM PDT




LAGI

PENDEDAHAN

PUTAR ALAM



1MDB GUNA RM288 JUTA WANG (YANG SEPATUTNYA DIBAYAR KEPADA ANAK SYARIKAT LTAT) UNTUK MEMBAYAR FAEDAH PINJAMAN 1MDB

Berbeza dengan sebelum-sebelum ini, 1MDB dan LTAT masih tidak memberi sebarang maklumbalas kepada kenyataan saya semalam bahawa sejumlah RM396.41 juta bayaran yang sepatutnya dilunaskan kepada PPHM (anak syarikat LTAT yang menjadi "turnkey" kontraktor kepada 1MDB bagi kerja-kerja pemindahan dan naiktaraf 8 pengkalan udara) masih lagi tertunggak setakat September 2015. Selalunya 1MDB dan LTAT akan mengeluarkan kenyataan balas sepintas kilat selain dari mengugut untuk mengambil tindakan saman.

Saya percaya 1MDB dan LTAT masih tidak memberikan sebarang kenyataan balas kepada pendedahan saya kerana kedua-dua syarikat dan tabung milik kerajaan ini tahu saya mempunyai dokumen sebagai bukti kepada dakwaan saya itu.

Salah satu sebab utama kepada berlakunya tunggakan sehingga mencecah RM396.41 juta jumlah yang 1MDB berhutang kepada PPHM (setakat September 2015) ialah kerana dana yang diberikan kepada Kerajaan Persekutuan kepada 1MDB untuk membayar PPHM digunakan bagi tujuan yang lain.

Untuk memahami bagaimana tempangnya kedudukan kewangan 1MDB dalam perkara ini, saya nyatakan fakta-fakta berikut yang dipetik dari kenyataan-kenyataan 1MDB sendiri:

1.    Projek pemindahan dan naiktaraf 8 pengkalan udara telah dianugerahkan kepada 1MDB oleh Kerajaan Persekutuan pada harga RM2.7 bilion. Keseluruhan projek ini kemudiannya diserahkan oleh 1MDB kepada Perbadanan Perwira Harta Malaysia (PPHM) iaitu anak syarikat LTAT

2.    Dana yang digunakan oleh 1MDB untuk membayar PPHM jumlah RM2.7 bilion ini datang dari 2 sumber: sebanyak RM1.0865 bilion adalah geran yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada 1MDB (lihat petikan Laporan Ketua Audit Negara di bawah) dan RM1.5 bilion dari terbitan sukuk. Maknanya, dana yang diambil adalah mencukupi untuk membiayai projek ini.


3.    Setakat September 2015, ada tunggakan bayaran kepada PPHM sebanyak RM396.41 juta yang bermakna sebahagian dari dana yang diberikan kerajaan iaitu RM1.0865 juta telah digunakan bagi tujuan-tujuan lain

Berdasarkan dokumen rahsia Kerajaan Persekutuan yang saya ada, saya boleh mengesahkan pengurusan 1MDB mengakui bahawa sejumlah RM288 juta yang diperuntukkan oleh Kerajaan Persekutuan untuk bayaran penempatan semula telah digunakan oleh 1MDB untuk membayar faedah pinjaman 1MDB sendiri (bukannya untuk membayar PPHM seperti yang sepatutnya).

Apabila geran Kerajaan Persekutuan yang sepatutnya digunakan untuk membayar anak syarikat milik LTAT telah dibelanjakan bagi tujuan menutup kepincangan kewangan 1MDB (dengan membayar faedah pinjaman), sudah tentu itu akan mengheret LTAT ke dalam masalah 1MDB. Akhirnya untuk memastikan kerja-kerja terus berjalan, LTAT berkemungkinan besar telah mendahulukan dananya terlebih dahulu.

Tindakan yang kurang pintar oleh pengurusan LTAT inilah yang saya khuatiri telah memberi kesan kepada kelancaran pembayaran caruman oleh LTAT kepada pesara tentera yang baru tamat perkhidmatan.

Saya menunggu jawapan dari 1MDB dan LTAT kepada pendedahan ini. Saya juga masih menunggu LTAT mengemukakan senarai jumlah pesara tentera yang bayaran caruman persaraan mereka masih tertunggak.
  
RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN

--------------

NANDEK PUTAR ALAM

Posted: 26 Mar 2016 10:00 PM PDT



March 26, 2016
Arul-Kanda_jho-low_1mdb_600
Arul Kanda menegaskan Jho Low tiada sebarang aktiviti dalam syarikat, tidak dibayar oleh syarikat dan tidak diberi tugas untuk... More

HANG CAYA

NANDEEEK NI?

KALAU HANG

MACAM ITU

HANG  JUGA 

PERCAYA

KENTUT TAK ADA

HUBUNGAN 

DENGAN TAHIK

-------------

APA DIA RAHSIA ITU?

Posted: 26 Mar 2016 09:00 PM PDT





SATU DUNIA

MENANTI

RAHSIA DARI

MAT SAID


Bilakah Mat Said akan bongkar rahsia Najib? | Free ...

www.freemalaysiatoday.com/.../b...
Translate this page
Free Malaysia Today
Mar 10, 2016 - Rakyat mendoakan ada pimpinan UMNO terus menyerang dan menghinaMat Said supaya beliau boleh mendedahkan rahsia besar Najib ...

Saya simpan rahsia besar Najib – Ahmad Said | Free ...

www.freemalaysiatoday.com/.../s...
Translate this page
Free Malaysia Today
Mar 9, 2016 - PETALING JAYA: Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said mendakwa beliau menyimpan satu rahsia besar Perdana Menteri, ...

--------------

TOK BOMOH SOKONG NAJIB

Posted: 26 Mar 2016 08:00 PM PDT




FACE BOOK
Tok bomoh pun percaya kat Najib. Main2 ke?

15,000 Tok Bomoh Seluruh Malaysia Yakin Dengan Kepimpinan Najib Razak 

HAMPIR 15,000 orang yang terlibat sebagai Pengamal Perubatan Tradisional dan Komplementari (PTK) seluruh negara hari ini tampil menyatakan sokongan penuh kepada kepimpinan Najib.
Dalam satu kenyataan pada hari ini, para pengamal PTK berkenaan memberi sepenuh kepercayaan terhadap Najib Razak untuk terus memimpin negara ini, sekali gus tidak bersetuju dengan tindakan sesetengah pihak yang mahu menggulingkan institusi Perdana Menteri yang dipilih melalui sistem demokrasi.




-------------

PETANG INI DI SHAH ALAM

Posted: 26 Mar 2016 07:30 PM PDT




PETANG INI

DI SHAH ALAM


Ucapan Mahathir, Muhyiddin 'kemuncak' Kongres Rakyat petang ini

Kongres Rakyat 2016 yang akan mendesak siasatan bebas terhadap 1MDB dan peletakan jawatan PM Najib berlangsung di Shah Alam petang iniok





---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT