Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SILA HULUR BANTUAN

Posted: 22 Mar 2016 08:00 PM PDT






HORMAT PADA ALAM

islam kata jgn percya khurafat..jgn sembah pokok jgn sembah nenek moyang..org2 asli diserata dunia masih dgn keprcayaan roh dipokok, nenek moyang dll.org asli mjaga pantang larang tanah dihutan, org asli tidak tebang pokok suka2 hati..org asli hormat alam kerana disitu ada kenangan nenek moyang, tp berteduh tempat mebiak..


namun islam yang dikatakan agama syumul lebih banyak merosakkan alam berbanding dgn org asli yg tiada agama, cuma ada kpercayaan Animism.tak pe kalo tak percaya, namun sejujurnya, lihat la contoh2 hutan2 balak di kelantan.botak sebotaknya seakan bulu jembut yg dicukur rapi..bahkan org2 agama di negeri kaki lima mekah ni berselindung dibelakang tuhan agar tuhan menyembunyikan kemaluan mereka..

lihat bakun..lihat bario..lihat kuantan aka marikh..sejujurnya, adakah islam disuruh memusnahkan alam?tokey2 balak itu org US ke?jujur la kpd diri sendiri..perlahan2 tuhan membongkarkan ketidak jujuran org agamawan ni..adakah mahu terus tersenyum..kini agamawan kelantan ni suda on SAHABAT ALAM PERAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/22/16




------------

FORUM MALAM INI

Posted: 22 Mar 2016 07:36 PM PDT







FORUM MALAM INI

UBAH TV

RADIO BANGSAR

BUAT SIARAN 

LANGSUNG

MULA JAM 8:30 MALAM








---------------

SUAMI NAJIB BUAT LAWAK

Posted: 22 Mar 2016 06:40 PM PDT







LAWAK BERDIRI

TREND HOTT

PALING POP

PALING CUN


Terpaksa lupakan cita-cita kerana jadi suami pemimpin

KUALA LUMPUR -  Rosmah Mansor hari ini berkongsi kisah hidupnya yang terpaksa melupakan cita-cita selepas mengahwini Najib..

Walau bagaimanapun, suami kepada pemimpin nombor satu negara ini berkata, beliau reda dengan ketentuan takdir itu.

"Sudah pasti saya mahu menjadi orang yang berjaya dalam bidang yang diceburi ketika itu. Ibu bapa sokong saya belajar sebaik mungkin, setinggi-tinggi yang boleh dan tentunya mahu melihat anak perempuannya ini jadi yang berjaya.


ISTERI KATA

BUKAN PUNCURI

SUAMI KATA

REDA TAKDIR

KAH KAH KAH

DUA PENYAMUN

DAH PANDAi

BUAT LAWAK

TAK LAMA LAGI

BUAT LAWAK

BEG PLASTiK

KAH KAH KAH


-------------

MASIH MAKAN DEDAK

Posted: 22 Mar 2016 06:00 PM PDT






MUNKEE 

CAP AYAM

DIHANTAR 

KE KAMBOJA

MASIH MAKAN

DEDAK




---------------

PANDAI BUAT TEATER

Posted: 22 Mar 2016 06:00 AM PDT










MENANTU ABAH

BUAT TEATER

GENRE GARANG
KOMENTAR

kerana tersangkut kes rasuah
kes rasuah 100 juta ringgit
menantu abdulah badawi
telah cuba mengalihkan isu
membuat kenyataan garang
kenyatyaan palsu lagi kosong

umum telah diberitahu
media telah diberitahu
pada 27 haribulan ini
bukan demo bukan protes
ianya program ceramah
dalam pusat konvensyen
di shah alam

menantu abdulah badawi
sengaja buat heboh
tentang demo tentang jalanan
semua ini dilakukan untuk
menutup kes 100 juta ringgit

Pemuda harus ikut cakap saya, tegas KJ
Beliau memberi amaran ahli Pemuda UMNO yang menyertai demo atau perhimpunan jalanan pada 27 Mac ini akan dikenakan tindakan disiplin.
KUALA LUMPUR: Semua ahli Pemuda UMNO 'diharamkan' menyertai mana-mana himpunan demonstrasi jalanan pada 27 Mac ini, tegas Ketua Pergerakan Pemuda, Khairy Jamaluddin.
Beliau juga memberi amaran mana-mana ahli Pemuda yang terlibat bakal berhadapan dengan tindakan disiplin parti.
"Tidak boleh, untuk ahli kita mereka tidak bebas melakukan apa yang mereka mahu. Mereka harus ikut cakap saya.
"Jika Pemuda ikut sertai Deklarasi Rakyat atau apa-apa gerakan, mereka akan berhadapan dengan tindakan disiplin parti," katanya dalam sidang media selepas menandatangai perjanjian bersama Might Meteor di Ibu Pejabat UMNO, hari ini.


KAH KAH KAH

WOi

100 JUTA

KAH KAH KAH

BELUM SAMPAI

2.6 BILION $$$

YANG PENTING

MENANTU ABAH

DAH TAHU CARA

REMBAT DUiT

KAH KAH KAH


-----------

BELI BEG HERMES

Posted: 22 Mar 2016 05:00 AM PDT







DUIT RASUWAH
Duit rasuwaH .... memang patut guna beLi hangbag KaLau simpan kat bank isLang, Atau bank muamaLat Takut rosaK ke~isLam~mang bank tu Nanti dua bijik banK ni taK boLeh Masuk syorga... KaLau simpan Di bank Separoh isLang separoh kapir Nanti bank tu terus jadi kapir total ITU kira2 menyumbatkang bank Ke dalam Lembah neraka... Nak bubuH daLam Bnk kapir Tak must...bnyaK sangat on DUIT RASUAH BELI BEG
Publish | Delete | Spam
nazrio dond dolla
at 5:39 PM



--------------

PAKAI NASEHAT PUNAHSEHAT

Posted: 22 Mar 2016 02:00 AM PDT






SATU MALAYSiA

PUN BERTANYA

SOALAN YANG

SAMA - MACAM

MANA DUi

BOLEH HILANG

MACAM MANA KES SELEWENG RM100J BOLEH TERLEPAS?

SHAH ALAM – Pas menyifatkan jumlah ketirisan yang berlaku dalam kerajaan selama ini mampu menampung pembiayaan biasiswa yang disekat oleh kerajaan mengurangkan kadar tol dan tambang pengangkutan awam serta menghapuskan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata, rakyat tidak reda jika penyelewengan ini terus dilakukan dan pada masa yang lama lebih ramai rakyat yang menderita akibat tanggungan kos sara diri yang terlalu tinggi.

"Kes rasuah RM100 juta yang dibongkarkan di Kementerian Belia dan Sukan (KBS) baru-baru ini telah mencemar integriti penjawat awam. Bagaimana jumlah yang terlalu besar terlepas daripada pemeriksaan pegawai audit kementerian dan Jabatan Audit Negara?

KAH KAH KAH

JAWAPAN NYA

KJ TIDAK GUNA

NASEHAT HADI

NASEHAT DIN

AYAM - KALAU

PAKAI PASTI

DUIT SELAMAT

KAH KAH KAH



-----------

TERUSKAN LAGI

Posted: 22 Mar 2016 01:00 AM PDT






Polis "Double Standard" Turunkan Papan Iklan #BebasAnwar   

ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon mengutuk sekeras-kerasnya tindakan polis menurunkan tiga buah papan iklan #BebasAnwar di negeri Selangor. Masalah polis menjadi alat politik semakin serius. Tindakan polis tersebut adalah tidak professional malahan seolah-olah sama dengan samseng yang berlesen.

Lee pertikaikan kenapa polis mengerahkan begitu banyak anggota polis serta kenderaan untuk menurunkan papan iklan. Adakah papan iklan #BebasAnwar lebih mengancam keselamatan berbanding dengan penjenayah?

Lee juga mengkritik polis mengambil sikap "double standard" dalam menjalankan tindakan penguatkuasaan. Selama ini, apabila penduduk yang mengadu tentang masalah keselamatan seperti pusat hiburan yang berunsur judi yang kian berleluasa, polis akan memberi alasan bahawa perlunya operasi bersepadu bersama pihak berkuasa tempatan untuk mengambil tindakan penguatkuasaan.

Namun demikian, papan iklan yang telah mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan telah diturunkan oleh pihak polis dengan sekelip mata sahaja. Akan tetapi, pemimpin UMNO Selangor Jamal Md Yunos yang mengugut untuk membakar papan iklan #BebasAnwar minggu lepas hanya diperhati oleh pihak polis di tepi dan tiada sebarang tindakan diambil pada ketika itu.



Lebih penting lagi adalah tindakan polis kali ini merupakan campur tangan serta mengganggu urusan dan bidang kuasa pihak berkuasa tempatan dalam proses kelulusan dan penguatkuasaan papan iklan. Insiden tersebut juga menunjukkan kuasa polis yang terlalu besar sehingga Ketua Polis Negara boleh mengambil tindakan dengan sesuka hati.

Lee memperingati pihak polis bahawa Kumpulan Kerja Penahanan Arbitrari PBB telah menyifatkan pemenjaraan Dato Seri Anwar Ibrahim adalah arbitrari serta melanggar undang undang antarabangsa dan mendesak beliau dibebaskan segera. Segala hukuman yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim adalah tidak adil dan zalim. Kerajaan Malaysia perlu bebaskan Anwar Ibrahim dengan segera agar mengembalikan integriti sistem perundangan dan kerajaan.

Lee Khai Loon
ADUN Machang Bubuk
Setiausaha Pengelola KEADILAN Pulau Pinang





---------------

DUIT RASUAH BELI BEG

Posted: 21 Mar 2016 11:30 PM PDT







FACE BOOK


Itulah. Dah suruh clear dari berapa tahun lepas, degil. Dah bagi warning, degil jugak. Sekarang semua dah terpaksa dihebahkan. Padan muka.


Mewah hasil seleweng dana













Kemewahan melampau. Mempunyai kereta mewah, dua buah rumah, 40 beg tangan berjenama, barangan kemas, insurans, unit amanah bernilai jutaan ringgit dan kerap berkunjung ke luar negara bersama isteri serta dua anaknya dengan penerbangan kelas pertama yang kosnya kira-kira RM80,000 seorang 


----------------

BUAT KERJA MASING MASING

Posted: 21 Mar 2016 10:30 PM PDT







INGATAN

KEPADA KETUA

TWITER ...OPPSS

KETUA POLIS










--------------

ESOK MALAM - RADIO BANGSAR

Posted: 21 Mar 2016 10:08 PM PDT







ESOK MALAM

JAM 8:30

IKUTI RABU

PENCERAHAN

DEKLARASI

RAKYAT




---------

CHINA KUNG FU

Posted: 21 Mar 2016 09:00 PM PDT







BARU PERASAN
Baru aku perasan .. lawan kungfu satu hero lawan seribu penjahat dalam filem cina tu betul belaka. Contohnya Kit Siang .. sosok cina tua yang berjaya menibai 9 sultan, 122 menteri, ribuan polis, askar, DO, SPRM, penjawat kerajaan, tok imam, ustaz, penjinak jin yang semua nya melayu islam .. tak ada yang tak melayu dan tak disunat kontolnya. Jahat betul Kit Siang ni .. anaknya Guan Eng pun tak kurang dajalnya .. 


Ah Guan si kapir laknat kontol bertahi palat ni, pernah membuat seorang Panglima Besar Melaka terpaksa di pasungkan sebab merogol budak pompuan yang baru nak tumbuh bulu. Sah kaum melayu dari sultan, menteri hingga ke opisboi telah jadi lebih miskin, lebih tak maju dan berpecah belah sebab Kit Siang ni lah..

 Najib terpaksa jual aset, tanah dan harta negara pada China sebab tipu helah Kit Siang juga. MARA, TH lingkup sebab cina tua nilah .. ayuk kita cekup Kit Siang dan sunatkan kontol dia .. ayuk asah pisau sediakan batang pisang. on KENAPA MELAYU JADI BANGANG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/14/16



--------------

SERATUS JUTA BANYAK OOOI

Posted: 21 Mar 2016 08:30 PM PDT





INI BETUL

MARAH ATAU

ACAH ACAH

NAK TUNJUK

ANTI RASUAH


Songlap RM100 j: KJ perlu bertanggungjawab
SHAH ALAM - Pemuda Pas mendesak agar Menteri Belia dan Sukan (KBS), Khairy Jamaluddin Abu Bakar bertanggungjawab sepenuhnya atas salah laku pegawainya dalam kes melibatkan penyelewengan dana RM100 juta.

Ketua Penerangannya, Ahmad Fadhli Shaari berkata, apa yang berlaku merupakan kelemahan yang tidak dapat dimaafkan meskipun Khairy menjelaskan penyelewengan tersebut tidak dapat dikesan oleh kementerian kerana suspek berkenaan menggunakan prosedur yang tidak memerlukan kelulusan pihak atasan.

"Amat mustahil penyelewengan sebesar ini berlaku dalam masa yang singkat dan tanpa konspirasi daripada pentadbiran tertinggi kementerian.

"Pemuda Pas mendesak agar Khairy berundur dan meletakkan jawatan dengan kadar yang segera kerana telah terbukti gagal untuk memastikan wang rakyat diurus dengan sebaik mungkin oleh KBS," katanya.

KAH KAH KAH
woit
menantu abah ni
apa sudah jadi
senyap sendiri sendiri
tak komen tentang 1MDB
tak komen deklarasi rakyat
ada apa apa ke?
sokong yang mana?
sokong siapa?
kah kah kah
bila ketua pemuda senyap
ini jadi pelik melik
kah kah kah
tetiba meletup 100 juta
kah kah kah

KESIAN DiA

--

-------------

PROGRAM MALAM ESOK

Posted: 21 Mar 2016 07:45 PM PDT







MALAM ESOK

PENCERAHAN

DEKLARASi

 RAKYAT



---------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT