Khamis, 31 Mac 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Tun Mahathir dijangka sertai himpunan mansuh GST Sabtu ini

Posted: 31 Mar 2016 09:00 AM PDT


  Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka akan menyertai perhimpunan aman 'Turun Najib Mansuhkan GST' pada 2 April ini.

 Komander himpunan Mohamad Sabu berkata, pihak penganjur telah memaklumkan berkaitan perhimpunan tersebut kepada Mahathir dan tidak menolak kemungkinan beliau akan hadir.

 "Tun Mahathir juga akan bersama kita di Dataran Merdeka pada 2 April. Himpunan di Ampang hari itu beliau tak beritahu untuk hadir tetapi tiba-tiba hadir dan kita yakin Tun akan turun pada Sabtu ini," kata beliau pada sidang media di Wisma Amanah di ibu Negara hari ini.

 Himpunan sempena setahun Cukai Barangan dan Perkhidmatan(GST) dilaksanakan itu akan bermula pada jam 2 petang dan dijangka berakhir secara aman pada jam 6 petang.

 Mereka akan berhimpun di tiga tempat iaitu Masjid Jamek Kampung Baru, Jalan Sultan dan Pasar Seni kemudian bergerak ke Sogo sebelum berhimpun di Dataran Merdeka.

 "Kita tak katalah yang berpakaian hitam tak boleh hadir tapi digalakkan berpakaian hitam dan turun beramai-ramai," katanya yang juga presiden Parti Amanah Negara (Amanah).

 Sementara itu, ketua pemuda Amanah Nasional Sany Hamzan menyeru seluruh rakyat Malaysia hadir secara aman dan tidak mencetuskan sebarang huru-hara.

 "Seperti dimaklumkan, ini himpunan aman dan semua rakyat Malaysia mesti hadir dalam keadaan baik. 

 "Kalau ada sebarang provokasi itu bukan daripada peserta himpunan tertapi daripada pihak yang tidak bertanggungjawab dan ingin mencetuskan kekacauan," tegasnya.

 Pengerusi Jingga 13 Fariz Musa pula berkata, pihaknya memberikan komitmen penuh terhadap himpunan tersebut dan akan berhimpun di Pasar Seni sebelum ke Dataran Merdeka.

 "Jingga 13 daripada awal memberikan sokongan penuh kepada himpunan dan mahukan rakyat yang menolak GST untuk sama-sama menyatakan sokongan dengan turun pada Sabtu ini," katanya.

 Seramai 600 petugas keselamatan daripada Unit Tindak DAP (Tindak), Skuad AMK PKR dan Amal Relief Amanah (ARif) akan bertugas mengawal kelancaran himpunan. 

 Menurut Mohamad Sabu juga, pihak polis juga sudah dimaklumkan mengenai himpunan ini dan mendapat kerjasama yang baik daripada pihak keselamatan.

"Kita dah maklumkan kepada pihak polis dan seperti biasa layanan polis sangat baik dan memberikan layanan yang mesra," katanya. ~ sumber

Tangkapan pertama 1MBD : Ada yang dah terkencing dalam seluar !

Posted: 31 Mar 2016 04:57 AM PDT


  Penangkapan pertama yang berkaitan 1MDB telah berlaku atas permintaan Amerika Syarikat, dalam satu langkah yang akan menghantar gelombang kejutan dan gementar melalui pertubuhan politik Malaysia dan juga dalam perniagaan berkaitan di Hollywood dan Las Vegas.

  Sumber yang rapat dengan pegawai Jabatan Kehakiman di Amerika Syarikat telah mengesahkan kepada Sarawak Report bahawa bekas Ketua Pegawai Eksekutif Aabar, Mohamed Al Husseiny (atas kanan), telah ditahan oleh pihak berkuasa di Abu Dhabi, yang kini memproses permohonan ekstradisi oleh US Department of Justice, berhubungan dengan caj mengenai 1MDB.

 Al Husseiny, yang berasal dari Kenya, memegang kewarganegaraan US, walaupun telah berpindah ke Abu Dhabi.

 Ini adalah langkah pertama dalam satu penyiasatan yang telah dijalankan di Amerika Syarikat dan negara-negara lain untuk beberapa bulan, ke dalam kehilangan berbilion-bilion dolar daripada dana pembangunan Malaysia.

Sementara itu, Perdana Menteri, Najib Tun Razak, yang merupakan pemegang saham tunggal dan penandatangan dana, tegas menafikan berlaku sebarang kesalahan.

 Pemain utama di International Petroleum Investment Company (IPIC) Anak syarikat 

  Sementara Ketua Pegawai Eksekutif Aabar (anak syarikat IPIC) sehingga bulan Julai tahun lalu, Al Husseiny merupakan pemain utama dalam sebilangan tawaran kontroversi yang melibatkan 1MDB, yang berbilion-bilion ringgit nampaknya telah hilang.

 Beliau juga mendepani bail-out hutang besar-besaran 1MDB, dalam satu langkah yang mengejutkan Jun lalu. Ia adalah salah satu tindakan yang terakhir dalam jawatan, di mana dia telah dipecat pada bulan berikutnya.

 Terdapat banyak soalan lain yang berkaitan dengan pengurusan Aabar, di mana Al Husseiny dianggap sebagai orang kanan bekas Pengerusi, kelab malam supremo yang kaki pesta, Khadem Al Qubaisi, juga Ketua Pegawai Eksekutif IPIC.

 Al Qubaisi tercampak keluar dari semua jawatan rasminya beberapa minggu lebih awal pada bulan April tahun lalu dan selepas tempoh tahanan di bawah rumah, dia melarikan diri ke Selatan Perancis, di mana dia mempunyai harta yang besar.

 Sarawak Report telah mengenal pasti bahawa Al Qubaisi juga telah dikeluarkan daripada beberapa jawatan perniagaan peribadinya lebih dua minggu lalu - dalam tempoh yang sama IPIC secara misteri telah mengeluarkan semua rujukan kepada beberapa anak syarikat utama Aabar (yang dikaitkan dengan Khadem) dari laman webnya. Baca lagi di sini

WSJ: Najib belanja RM60 juta untuk percutian, barang kemas

Posted: 30 Mar 2016 11:12 PM PDT

Lebih banyak maklumat berhubung dakwaan sikap mboros keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang membelanjakan jutaan ringgit didedahkan lagi hari ini.

Menurut akhbar The Wall Street Journal, Najib menghabiskan AS$15 juta (RM58.8 juta) bagi percutian, membeli-belah dan barangan kemas. Perbelanjaan dilakukan di Amerika Syarikat, Malaysia, Itali dan di beberapa tempat lain.

Dokumen siasatan pihak berkuasa Malaysia menunjukkan bahawa kad kredit Najib digunakan bagi membayar pembelian di gedung fesyen Chanel di Honolulu, Hawaai bernilai AS$130,625 (RM512,194).

Ini berlaku dua hari sebelum beliau bermain golf dengan Presiden Barrack Obama pada malam Krismas 2014.

Kunjungan ke Amerika Syarikat itu menjadi kontroversi apabila beberapa negeri di pantai timur Malaysia dilanda banjir teruk dan Najib terpaksa terbang pulang untuk melawat kawasan yang terjejas.

WSJ melaporkan bahawa seorang pekerja di kedai Chanel di kawasan kelas atasan Ala Moana Center masih mengingati isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor yang membeli-belah di gedung itu sebelum Krismas.

"Urus niaga di gedung Chanel itu dibayar melalui kad Visa atas nama Najib, menurut dokumen siasatan Malaysia. Pada mulanya transaksi itu tidak berjaya dan Najib yang turut hadir, terpaksa menelefon bank untuk meluluskan pembayaran berkenaan," kata laporan itu.

Dokumen itu juga menunjukkan bahawa kad kredit dibayar melalui akaun atas nama Najib dan akaun berkenaan telah dikreditkan dengan AS$9 juta (RM35 juta) beberapa bulan sebelum itu.

Kereta mewah

Menurut dokumen itu, wang berkenaan datang dari SRC International, bekas anak syarikat 1MDB yang kini berada di bawah Kementerian Kewangan dan diterajui oleh Najib sebagai menterinya.

"Pada hari Najib bermain golf dengan Obama, SRC International memindahkan lagi AS$9 juta ke akaun itu melalui cabang tanggungjawab sosial korporat 1MDB. Wang itu tiba sehari selepas Krismas," kata laporan WSJ itu.

Dokumen juga menunjukkan Jakel Trading Bhd, peruncit pakaian mewah Malaysia, sebagai antara penerima paling lazim dana dari akaun Najib.

"Di antara 2011 dan 2014, Najib memindahkan lebih AS$14 juta (RM55 juta) kepada Jakel, menurut dokumen. Syarikat itu mengkhusus dalam pakaian tradisional Melayu, sut, pakaian perkahwinan dan kelengkapan rumah."

WSJ berkata terdapat juga perbelanjaan yang dicatatkan pada 28 Jun, 2011, di Signature Exotic Cars, pengedar kereta di Kuala Lumpur dengan harga AS$56,000 (RM220,000).

"Kad kredit Najib juga mencatatkan perbelanjaan €750,000 (RM3.3 juta) pada Ogos 2014 di cawangan Itali, De Grisogono, sebuah kedai barangan kemas milik Switzerland.

"Seorang pekerja De Grisogono mengesahkan Rosmah, isteri perdana menteri, adalah pelanggan di kedai emas syarikat itu di cawangannya di Porto Cervo, sebuah resort kecil di Sardinia. De Grisogono enggan mengulas."

WSJ juga menghubungi beberapa syarikat lain yang didakwa terlibat dalam urus niaga berkenaan, tetapi semuanya tidak mahu mengulas.

Najib telah berulang kali menafikan sebarang salah laku dan menggunakan dana kerajaan untuk kepentingan peribadi.~ sumber

Sirul Azhar: Bolehkah Peguam Malaysianya mendapatkan apa yang Sirul mahu?

Posted: 30 Mar 2016 06:00 PM PDT

Siapa percaya cakap-cakap Sirul begini?
  Bagi anda yang berfikir bahawa Sirul mempunyai sesuatu yang menggegarkan bumi untuk mengatakan mengenai pembunuhan Altantuya .... sila lah .... BERFIKIR!

 Sirul ialah Koperal yang telah diarahkan oleh Ketua Inspektor Azilah Hadri menemaninya dalam pekerjaan. Jika anda berada dalam PDRM atau Tentera, anda tahu bahawa tidak ada cara yang Koperal Sirul akan bertanya Ketua Inspektor Azilah ke mana mereka akan pergi, mengapa mereka memerlukan C4, dan tidak ada pilihan bagi Koperal Sirul berbuat apa-apa tetapi melakukan seperti yang diarahkan oleh Ketua Inspektor Azilah.

 Beliau tidak tanya Ketua Inpsector Aziah mengapa badan Altantuya perlu dibalut dengan C4 setelah mereka menembak dia mati dengan dua tembakan dikepalanya. Dia mengikut arahan Ketua Inspektor Aziah dengan kemampuan yang terbaik darinya.

 Bagaimana pula dengan Ketua Inspektor Azilah? Apa yang dia tahu mengenai Altantuya yang akan dimusnahkan dan kemudian diletupkannya supaya berkecai?

 Sebanyak mana yang Koperal Sirul tahu.

 Kita tahu urutan peristiwa-peristiwa dari masa Koperal Sirul mendapat perintah untuk melakukan kerja untuk menamatkan dan meletupkan Altantuya tetapi kita masih belum tahu siapa yang memberi arahan kepada Ketua Inspektor Azilah untuk menamatkan dan meletupkan Altantuya.

 Perintah itu perlu datang dari pembantu Najib, DSP Musa bin Haji Safri dan mahkamah Malaysia, dalam segala kebijaksanaannya, telah menganggap adalah tidak perlu untuk mengetahui siapa yang mengarahkan DSP Musa bin Haji Safri untuk menamatkan Altantuya. 

 Hanya satu pemikiran. Razak Baginda dalam kesulitan kerana Altantuya tahu terlalu banyak tentang kapal selam Scorpene - dan dia mengugut untuk mendedahkan semua jika dia tidak dibayar sebagaimana yang dijanjikan. Sebagai pembantu kepada Najib Razak, DSP Musa Safri mengambil arahan daripada Najib Razak bukan dari Razak Baginda. Razak Baginda adalah seorang yang baik kawan / penasihat kepada Najib Razak. Dalam masalah yang Razak Baginda hadapi, DSP Musa Safri hanya akan bertindak dengan arahan khusus daripada bosnya, Najib Razak, untuk melakukan perkara yang perlu untuk menyelesaikan masalah Razak Baginda dengan Altantuya! Kebenaran yang saya katakan ini hanya boleh diselesaikan di Mahkamah Malaysia yang mahu mengetahui kebenaran dan tidak lain dari kebenaran. Bahawa Mahkamah Malaysia sebegitu tidak wujud pada masa ini.

   Sekarang kepada Sirul.

 Sirul tidak mahu kembali ke Malaysia. Hanya berkata dia mempunyai peluang yang lebih baik tinggal hidup di Australia daripada di Malaysia ..... tetapi ..... dan ia adalah "tetapi" yang besar .... wang, jika dia boleh mendapatkannya, (TETAPI) wang itu berada di Malaysia!

 Inilah yang Sirul mahu untuk dirinya sendiri:
 Dia mahu kekal tanpa syarat di Australia dengan Azhar, (anaknya berumur enam belas tahun kini di Sydney), dengan anak perempuannya berusia tujuh belas tahun (yang kini sedang dijaga oleh rakan-rakan di KL) dan dengan ibunya yang kini berada di Taiping. Dalam fikiran mudah beliau apa yang begitu keras tentang itu? Dia dan anaknya sudah berada di Australia dan semua Immigartion Australia perlu lakukan adalah untuk membolehkan anak perempuan dan ibunya untuk menyertai beliau di Australia.
  Kemudian Sirul mahu wang untuk 'tutup mulut' mengenai kejadian-kejadian sebelumnya, semasa dan selepas pembunuhan Altantuya - jumlah yang masih dirundingkan oleh orang yang tidak dikenali bagi pihak orang yang tidak dikenali dengan orang yang tidak dikenali.
 Inilah yang Peguam Malaysianya kini cuba untuk melakukannya - Siapa yang membayar upah Peguam Malaysia itu dan di bawah arahan  siapa mereka bekerja tidak diketahui oleh saya.
 Ini adalah Peguam dari Malaysia: 
Kamarul Hisham Kamaruddin dan Hasnal Rezua Merican rakan
Kongsi The Chambers of Kamarul Hisham & Hasnal Rezua
  Peguam Sirul melakukan apa yang Peguam lain akan lakukan apabila mereka mempunyai pelanggan yang akan menjadi tiket ke persaraan yang ada kapal layar, rumah-rumah besar dan kekayaan yang boleh dibuat yang tidak pernah di dengari ... dan apa yang kedua-dua Peguam lakukan?

 Mereka mengasingkan Sirul daripada sesiapa dan semua orang yang mungkin boleh memberi Sirul "nasihat" yang akan membolehkan Sirul untuk berfikir untuk dirinya dan memutuskan apa yang terbaik untuk diri dan keluarganya. 

 Bolehkah Peguam Malaysianya mendapatkan apa yang Sirul mahu?

 Biar saya beritahu Sirul mengapa ini tidak akan berlaku!

 Ini adalah Australia. Bukan Malaysia. Terdapat undang-undang dan peraturan-peraturan yang perlu dipatuhi dan syarat yang perlu dipenuhi.

 Sirul harus meyakinkan Menteri Imigresen Australia  bahawa adalah selamat untuk Sirul dilepaskan ke dalam masyarakat Australia. Beliau hendaklah mematuhi seksyen 501 Akta Migrasi 1958 yang merujuk kepada watak, umum dan jenayah, daripada pemohon visa.

 Adakah ini untuk mengatakan bahawa kerajaan Australia tidak pernah membuat apa-apa "pintu belakang" perkiraan G to G (Kerajaan kepada Kerajaan) sebelum ini? Ya mungkin ada dan akan terus berbuat demikian dalam hal-hal "kepentingan negara". Sirul adalah tidak merupakan suatu perkara yang "kepentingan negara" kepada Australia walaupun dia mungkin "kepentingan negara" bagi Malaysia.

 Imigresen Australia telah tidak membenarkan anak perempuan Sirul untuk memasuki Australia untuk bersama dengan bapanya - tidak pada pelawat visa yang akan membolehkan beliau untuk tinggal selama tiga bulan - kerana mereka tahu bahawa sebaik sahaja dia berada di Australia, dia akan melakukan apa yang bapa dan abangnya lakukan apabila mereka datang sebagai pelawat visa .... kekal selama-lamanya di Australia. 

  Menteri biasanya tidak akan melepasi peruntukan dalam Akta Migrasi di mana kepentingan awam terlibat. Untuk berbuat demikian akan menjadi bunuh diri politik. Menteri tidak akan melepaskan Sirul, yang disabitkan membunuh, ke dalam masyarakat Australia.

 Selepas penyiaran  "Dirty Secrets" oleh 60 minit baru-baru ini dan "State of Fear" oleh Four Corners Australia, orang ramai akan lebih baik bermaklumat mengenai Sirul dan mengapa dia berada di sini .... dan anda boleh bertaruh apa sahaja yang anda suka bahawa kerajaan Australia TIDAK akan melakukan apa-apa perjanjian jantung manis dengan Malaysia yang akan membenarkan anak perempuannya datang ke sini atau membenarkan Sirul bebas untuk pergi ke dalam masyarakat Australia dan hidup dalam Australia sehingga Jabatan Imigresen yakin bahawa Sirul membersihkan isu-isu karakternya - yang dia melakukan pembunuhan Altantuya kerana beliau "dipaksa" untuk berbuat demikian ... iaitu bahawa dia bukan satu jenayah ... hanya seorang pegawai UTK berikutan perintah atasannya.

  Kerajaan Malaysia mahu Sirul untuk kembali ke Malaysia (kerana mereka dan mereka yang berkuasa boleh menguasai Sirul (boleh pegang teloq Sirul!)

 Sirul tidak akan kembali ke Malaysia tanpa diberikan pengampunan kerana membunuh Altantuya dan dengan itu menjadi seorang yang bebas ... atau beliau bersedia untuk pergi melalui perbicaraan semula dengan syarat dia dijamin akan dibuktikan tidak bersalah atas jenayah yang sama. Dan, sudah tentu, terdapat juga mengenai "berjuta-juta" diminta oleh Sirul.

 Peguam beliau tidak boleh mendapatkan pengampunan atau percubaan lain tanpa Sirul perlu pulang ke Malaysia ... sebanyak rentetan seperti yang Peguam boleh tarik ... ada hal proses yang perlu dipatuhi jika Pardon atau percubaan lain adalah untuk diatur satu keputusan yang telah diatur sebelumnya seperti yang diminta oleh Sirul.

 Sentiasa ada kemungkinan bahawa kerajaan Malaysia boleh memberi aku janji rasmi kepada kerajaan Australia bahawa ia tidak akan menggantung Sirul dan menukar hukuman mati kepada penjara seumur hidup ..... dan meminta ekstradisi.

 Apa yang Sirul akan lakukan dalam keadaannya adalah untuk dia tahu dan bagi kami dan kerajaan Malaysia untuk mengetahui!

 Jadi ... jalan buntu.

 Bagi berjuta-juta yang diminta oleh Sirul .... Masih di Runding ..... Boleh di Runding ... Akan di Runding .... Sedang di Runding (pilih mana sahaja yang anda suka untuk berbuat demikian).

 Berapa banyak yang semua di atas Sirul fahami adalah meragukan.

 Semua bahawa peguam dari Malaysia telah dilakukan setakat ini adalah melantik ini Datuk Ganesan (gelaran Datuk ialah dari bahagian-bahagian yang tidak diketahui kerana ia sudah tentu tidak datang dari bahagian-bahagian yang tidak diketahui di Malaysia!) Untuk menjaga Sirul dan keperluan kewangan anak lelakinya di Sydney - dengan wang diremit dari KL (dari mana dan daripada siapa adalah tekaan semata-mata atau tekaan) ... walaupun saya yakin bahawa jika anda dapat mengesan jejak semua wang kertas yang dibayar kepada Dato Ganesan .... ia akan membawa anda mengtahui siapa lah.

   Ini telah adalah keadaan sejak Februari 2015.

 Nota: Yang akan datang akan memberi penekanan kepada apa yang Sirul perlu lakukan untuk tinggal di Australia, mengenai anak lelaki 16 tahun Sirul  yang tinggal di Sydney pada "bridging visa" dan mengenai  misteri Datuk Ganesan yang mempunyai kaitan dengan Sultan Sulu! ~ sumber

Tiada ulasan: