Isnin, 28 Mac 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Tengku Razaleigh pun sanggup makan dedakdedak akhrnya

Posted: 28 Mar 2016 04:29 AM PDT

Dedak juga jadi pilihannya....
     Ternyata dakwaan Mahathir bahawa Tengku Razaleigh Hamzah adalah individu yang mencadangkan supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak disingkirkan melalui undi tidak percaya di Parlimen bukan rekaannya sebagaimana yang didakwa oleh Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Tajuddin Abdul Rahman

Dakwaan Mahathir bahawa Tengku Razaleigh membuat cadangan supaya Najib disingkirkan melalui usul undi tidak percaya di Parlimen, namun beliau kini menukar pendiriannya untuk menyokong Najib.

 Mahathir juga memberitahu Tengku Razaleigh sebelum ini memberitahunya bahawa undi tidak percaya dapat menjatuhkan Najib.

 Tengku Razaleigh kemudian mengedarkan deklarasi undi tidak percaya di kalangan wakil rakyat namun tidak mendapat sokongan majoriti, kata Mahathir.

 Datuk Tajuddin Abdul Rahman telah menafikan dakwaan Mahthir tersebut.

 "Saya akan tahu kalau ia memang ada (tapi) tak ada langsung. Semua berita ini dicipta oleh Mahathir," katanya kepada pemberita di lobi parlimen hari ini.

Bagaimana pun petang tadi, Liew Chin Tong seorang ahli parlimen DAP telah memuat naik akuan bersumpah (SD) yang tidak ditandatangani di Fesbuk yang dipercayai diedarkan kepada wakil rakyat.

"SD dilampir sini adalah khas untuk perhatian Tajuddin Abdul Rahman" tulisnya dalam status fesbuknya.




    Dokumen itu menyatakan hilang kepercayaan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan menyokong pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah mengambil alih tampuk kepimpinan.

  Liew Chin Tong bagaimanapun enggan mendedahkan butirannya.

 "Ini benar-benar berlaku. Ku Li (Tengku Razaleigh) sedang dineutralkan. Saya akan lihat apa yang diperkatakan selepas ini dan saya akan dedahkan lagi," Katanya.

  Siapa sangka, orang macam Tengku Razaleigh pun sanggup makan dedak juga akhirnya.....

Tiada ulasan: