Sabtu, 12 Mac 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Mutiara Hitam di beli dengan RM20 ribu sahaja...

Posted: 12 Mar 2016 02:59 AM PST

Balu kepada bekas penyiasat persendirian P Balasubramaniam hari ini memohon maaf kepada isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor kerana menuduhnya dalam kematian suaminya tetapi meninggalkan sidang media dengan tergesa-gesa.

 A Santamil Selvi membacakan permohonan maafnya di pejabat Persatuan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) pimpinan  Ramesh Rao Naidu di Petaling Jaya, Selangor tetapi meninggalkan sidang media selepas tidak dapat menjawab soalan pemberita.

 Selvi turut mengaku menemui Ramesh selepas dijanjikan bantuan bagi membiayai pendidikan anaknya sebanyak RM20,000 sebelum bersetuju mengadakan sidang media hari ini.

 Dalam kenyataannya, Selvi menyalahkan beberapa individu termasuk Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kerana tidak menunaikan janji untuk membantu keluarganya selepas kematian suaminya pada 2013.

 Beliau kemudiannya berkata, akaun bersumpah (SD) suaminya mengaitkan Datuk Seri Najib Razak dan Rosmah dengan pembunuhan adalah benar.

 Dalam SD pertama Balasubramaniam pada 3 Julai 2008, beliau melibatkan Najib yang ketika itu memegang jawatan timbalan perdana menteri dalam kes pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shaariibu.

 "Masa suami saya mati, saya rasa tension jadi saya salahkan Datin Seri Rosmah.

 "Cukup 15 haribulan ini 3 tahun suami saya tiada, tapi tak ada seorang pun datang bertanya cukupkah makan dan minum.

 "Saya minta maaf pada Datin Seri Rosmah sebab cakap dia bunuh suami saya," katanya.

 Ditanya jika beliau turut meminta maaf kepada Najib, Selvi berkata beliau hanya meminta maaf kepada Rosmah. "Tak. SD (akuan bersumpah) Bala adalah benar," jawabnya.

 Beliau terus ditanya pemberita jika beliau kekal dengan pengakuan mendiang suaminya yang mendakwa Abdul Razak Baginda dan Najib mempunyai hubungan dengan mangsa pembunuhan Altantuya Shaaribu, Selvi menjawab:

 "I come here today for my children's education. Not for the SD," katanya.

 Beliau kemudian terus diasak pemberita dengan pertanyaan sama ada sidang media hari ini adalah konspirasi bagi membela Najib.

 Pada masa ini, Ramesh Rao mencelah dan bertikam lidah dengan pemberita berkenaan.9 "Apa benda mengarut yang awak cakap ini? Kami di sini untuk membantu wanita ini dan awak bercakap macam orang bodoh.

 "Awak dibayar PKR untuk melakukan provokasi?" soal Ramesh.

 "Saya tak dibayar sesiapa kecuali majikan saya," jawab pemberita asing itu.

 Pada masa ini juga Selvi terus bercakap dan mendakwa beliau pernah cuba memohon bantuan daripada PKR selepas dibawa berceramah bersama mereka tetapi permohonannya tidak diendahkan.

 "Saya pergi kepada PKR untuk mendapatkan wang tapi tak dapat, jadi hari ini saya ke sini untuk mendapatkan wang," katanya.

 Selvi kemudiannya disoal sekali lagi jika beliau turut meminta maaf kepada Najib.

 "Sebab saya cakap dia bunuh suami saya. Yang Bala punya SD itu I tak campur," katanya.

 Ditanya lagi jika beliau benar-benar hanya meminta maaf kepada Rosmah, Selvi berkata:

 "Saya cakap saya minta maaf kepada Datin Rosmah sahaja. So, pada husband and wife tetapi yang I maksudkan Rosmahlah.

 "Sekarang I nak berhenti di sini sebab saya datang hendak minta bantuan untuk anak-anak saya sahaja. Saya tak mahu buka cerita-cerita lain OK. Sorry."

 Pada waktu ini Selvi meninggalkan kerusinya tetapi terus cuba diasak soalan tentang jumlah keseluruhan bantuan kewangan yang diperlukan.

 Kelihatan berang diasak dengan soalan, Selvi bersuara dengan nada tinggi.

 "Saya datang ke sini untuk pendidikan anak saya. Itu sahaja!

 "Cuma RM20,000. PKR tak boleh bagi RM20,000 jadi saya datang ke pejabat ini untuk pendidikan anak-anak saya. Itu sahaja!

 "Saya hendak ambil beg saya dan tiada lagi sebarang soalan!"

 Suami Selvi, Balasubramaniam yang kebih dikenali sebagai PI Bala meninggal dunia pada 15 Mac 2013 akibat sakit jantung. Wang RM20,000 yang didakwa diperlukannya adalah bagi membiayai pendidikan 2 orang anaknya berusia 18 dan 19 tahun. ~ sumber

Jom ramai-ramai bersama Mat Sabu malam ini !

Posted: 11 Mar 2016 04:30 PM PST


   Hukuman saman RM200 ribu yang dikenakan ke atas Tuan Hj Mohammad Sabu itu adalah satu contoh kezaliman dalam usaha menutup mulut rakyat daripada mendedahkan konspirasi jahat yang didalangi oleh pemerintahan zalim UMNO/BN.

  Namun ramai yang percaya Umno BN berkomplot dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memalsukan kad pengenalan untuk melayakkan warga asing mengundi bagi membantu kemenangan mereka dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13).

  Perbuatan ini  sukar dibuktikan kerana ia dilakukan secara terancang dan licik oleh SPR atau JPN dengan arahan oleh pihak yang lebih berkuasa untuk melakukan penipuan.

  Dalam pernyataan tuntutan itu, Mohamad Sabu didakwa telah mengeluarkan kata-kata fitnah di dalam artikel 'Wan Ahmad Tak Boleh Dipercayai' dan 'Ragu Peranan SPR-Wan Ahmad Omar Mesti Letak Jawatan' yang telah dilaporkan dan diterbitkan oleh akhbar Harakah edisi Jumaat/ 1-3 Feb 2013.

  Walaupun plaintif berjaya membuktikan kesnya terhadap Mat Sabu dan Mustafa selaku defendan, beberapa bukti terkumpul dalam Suruhanjaya Siasatan Diraja itu membuktikan bahawa daftar pemilih ketika PRU-13, 5 Mei lalu dipenuhi pengundi IC bermasalah.

 Penolong Ketua JPN Bahagian IC, Ruslan Alias, telah menyatakan terdapat 130,549 nombor kad pengenalan lama dalam rekod mereka dianggap bermasalah kerana memiliki maklumat yang tidak lengkap.

 Namun hasil siasatan yang dilakukan oleh Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) merumuskan bahawa pengeluaran kad pengenalan (IC) biru secara haram kepada pendatang asing di Sabah didorong faktor kewangan.

  "Tidak ada dalam hasil siasatan suruhanjaya itu menunjukkan pengeluaran IC kepada pendatang asing dibuat atas kepentingan politik, khususnya atas nama 'Projek IC," menurut Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa di sini

  Begitulah alasan untuk mengaburi dan menutup konspirasi jahat yang didalanginya oleh pihak pemerintah.

 Walau bagaimana pun, bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mengakui pernah mengeluarkan lebih 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja asing di Sabah sekitar 90-an, atas arahan Umno bagi tujuan menjatuhkan kerajaan PBS di Sabah ketika itu.

  Pendedahan ini di bocorkan oleh Kabel diplomatik Amerika Syarikat Kabel yang dimuat naik di portal Wikileaks ~sumber.

   Mat Sabu telah menyuarakan keraguan rakyat terhadap daftar pemilih di Sabah sebagai bermasalah sebagaimana bukti dikemukakan dalam keterangan oleh seorang saksi JPN kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI).

 Ternyata bahawa Mat Sabu adalah pejuang rakyat yang dizalimi hanya kerana semata-mata menyuarakan kepentingan hak rakyat yang semakin hilang kepercayaan terhadap SPR.

  Mat Sabu menuduh bukan tanpa fakta tetapi kebenaran tidak memihak kepadanya. Mat Sabu adalah ibarat mentimun menerjah durian. Bergolek pun kena, digolek apatah lagi kerana sememangnya si durian itu telah lama berdendam dengan Mat Sabu !

  Orang ramai dijemput bersama pada malam ini untuk menyatakan solidariti mereka menyokong perjuangan Mat Sabu dengan melancarkan kutipan derma untuk membantunya.

  Jom ramai-ramai ke Solidariti Mat Sabu jam 8.00 malam ini di Jalan Pemimpin, Kampung Manjoi Ipoh.

Tiada ulasan: