Isnin, 11 Januari 2016

Tukar Tiub

Tukar Tiub


CARA MEMBACA AKHBAR

Posted: 11 Jan 2016 07:09 PM PST






JANGAN LUPA



Putrajaya nafi akan tamatkan khidmat kakitangan kontrak Disember ini


Ketua Setiausaha Negara (KSN), Ali Hamsa menafikan laporan penjawat awam berstatus kontrak akan ditamatkan perkhidmatan mereka menjelang Disember tahun ini.
Beliau berkata kerajaan tidak berhasrat untuk menamatkan khidmat kakitangan kontrak tahun ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/putrajaya-nafi-akan-tamatkan-khidmat-kakitangan-kontrak-disember-ini#sthash.a0hWtaOY.dpuf


INGAT CARA

MEMBACA

AKHBAR

DINAFIKAN

ERTINYA APA?

KAH KAH KAH

----------------

BERSEDIA EKONOMI AKAN MELEDAK

Posted: 11 Jan 2016 06:21 PM PST





AWAS!

EKONOMI

AKAN MELEDAK

TANDA SUDAH

SAMPAI

MALAYSIA TERUS DIANCAM TURUN PENARAFAN ("DOWNGRADING OF RATING") WALAUPUN NAJIB LAKSANAKAN DASAR MENEKAN RAKYAT

Hari ini, agensi penarafan kewangan dunia Moody's telah menurunkan prospek ekonomi Malaysia dari "positif" kepada "stabil". Lazimnya sebarang penurunan taraf prospek ekonomi sesebuah negara oleh agensi penarafan dilihat sebagai ancaman kepada penarafan kewangan negara tersebut.

Sejak menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dalam tahun 2009,  Najib  telah menjadikan pengurangan defisit dan penghapusan subsidi sebagai jihad ekonomi beliau demi memastikan penarafan kewangan Malaysia ("sovereign rating of Malaysia") tidak diturunkan oleh agensi-agensi penarafan seperti Moody's. Ini berikutan kebergantungan pentadbiran beliau kepada hutang akibat keborosan kerana sebarang penurunan penarafan akan menyebabkan kadar faedah hutang Kerajaan Persekutuan menjadi lebih tinggi, lalu menyukarkan pentadbiran beliau untuk terus berhutang.

Beliau tunduk kepada tekanan agensi-agensi antarabangsa untuk melaksanakan dasar-dasar ekonomi yang anti-rakyat seperti pelaksanaan GST dan penghapusan subsidi. Demi memastikan nasihat agensi-agensi antarabangsa ini diikuti, Najib  tidak mengendahkan kepayahan yang ditanggung oleh rakyat akibat dasar-dasar yang anti-rakyat.

Hari ini, GST telah dilaksanakan selama lebih 9 bulan dan lebih RM30 bilion telah dikutip dari rakyat. Hampir keseluruhan dari subsidi yang sebelum ini dinikmati rakyat telah dihapuskan semuanya termasuklah subsidi petrol dan diesel. Beliau juga memotong peruntukan-peruntukan penting untuk pendidikan dan biasiswa di dalam belanjawan 2016 yang dibentangkan Oktober 2015 lalu.

Malangnya, kesemua dasar-dasar anti rakyat ini yang menyebabkan beban sara hidup rakyat naik berganda, mahasiswa terpaksa mengikat perut, rakyat melakukan lebih dari satu kerja untuk menampung kenaikan harga dan lain-lain kepayahan – tidak pun berjaya menghalang Moody's dari menurunkan prospek ekonomi Malaysia dari positif kepada stabil.

Ini bermakna keputusan Najib yang mempertaruhkan kebajikan rakyat demi memastikan agensi penarafan antarabangsa tidak memberikan isyarat yang negatif mengenai penarafan kewangan Malaysia adalah sia-sia. Rakyat menanggung beban dan prospek ekonomi Malaysia tetap diturunkan oleh Moody's.

Sebab itu, pendekatan ekonomi konvensional yang diambil oleh Najib akan terus menjadi sia-sia dan tidak berkesan selagi ia tidak menangani barah utama ekonomi negara iaitu rasuah, tatakelola yang lemah dan tiadanya amanah.

 
Ekonomi Malaysia akan kembali mampan bila mana dasar-dasar ekonomi pro-rakyat dilaksanakan selari dengan perang besar-besaran membanteras rasuah, menguatkan tatakelola dan membina amanah di dalam pentadbiran negara.
  
RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN






-----------------

SUARA MENANTU ABAH

Posted: 11 Jan 2016 05:48 PM PST





SYABAS

MENANTU

ABAH



Umno tidak akan merayu kerjasama PAS, kata Khairy

Pemuda Umno hari ini menegaskan parti Melayu itu tidak terdesak dan tidak akan merayu untuk bekerjasama dengan PAS.
Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata demikian apabila diminta mengulas kenyataan Ketua Bahagian Cheras Datuk Seri Syed Ali Alhabshee yang meminta supaya PAS menimbang semula keputusan Majlis Syura Ulama yang menetapkan untuk tidak mempunyai kerjasama.
"Lemah sangat kita nak merayu orang ambil kita. Malulah. Kalau orang tak nak kerjasama dengan kita tak payahlah kita merayu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/umno-tidak-akan-merayu-kerjasama-pas-kata-khairy#sthash.aJpg7E6w.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini baru betul
ini sikap anak menantu
ini terbaik menantu abah
ingat PUNASEHAT kuat ke?
kah kah kah
parti ni dah rahai
banyak aktivis dah lari
kah kah kah
bagi tahu mat sotong
bagi tahu jinnakolojis
bagi tahu niko bodooo
bagi tahu mat serban
siapa pegang kuasa
kah kah kah
siapa kerajaan
kah kah kah

MENANTU 



------------

YA AMPOON YA MAULANA

Posted: 11 Jan 2016 05:00 PM PST







YA AMPOOON

YA MAULANA



Bonda Ratu dibebaskan dengan jaminan polis‎
JASIN - Seorang wanita yang mendakwa dirinya sebagai pewaris takhta Kesultanan Melaka bersama pasangannya telah dibebaskan dengan jaminan polis.

Wanita yang menamakan dirinya sebagai Bonda Ratu telah ditahan polis bersama pasangannya minggu lalu kerana didakwa merancang mengadakan satu majlis penganugerahan pingat kebesaran di Sungai Rambai Sabtu lalu.

Ketika dihubungi, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Sampornak Ismail, mengesahkan bahawa pasangan berkenaan, yang sebelum ini ditahan reman selama empat hari bagi membantu siasatan telah dibebaskan atas jaminan polis.

Bagaimanapun, katanya, walaupun dibebaskan, siasatan polis ke atas mereka masih diteruskan.


YA AMPOON

PATEK DOA

BONDA RATU

TETAP SEHAT
------------

SATU PAKATAN - SATU HARAPAN

Posted: 11 Jan 2016 05:00 AM PST








Kenyataan Media Bersama Pemuda AMANAH Pahang, Angkatan Muda KEADILAN Pahang, dan Pemuda Sosialis DAP Pahang.



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 10hb Januari 2016, satu sejarah baru telah tercipta apabila pertemuan antara Pemuda AMANAH Pahang, Angkatan Muda KEADILAN Pahang dan wakil Pemuda Sosialis DAP Pahang telah diadakan di Pejabat Parti AMANAH Negeri Pahang.

Dalam pertemuan ini, pelbagai isu terutamanya senario politik anak muda di Negeri Pahang telah dibincangkan. Kami, wakil pemuda ketiga-tiga parti telah bersepakat bahawa:

1) Sokongan penuh diberi terhadap perjanjian yang telah dimaterai oleh pimpinan tertinggi Pakatan Harapan di peringkat nasional pada 9hb Januari di Shah Alam dan yakin bahawa perjanjian ini akan membawa kepada satu pembentukan pakatan yang lebih kuat dan kukuh;

2) Sayap Pemuda ketiga-tiga parti komponen Pakatan Harapan Pahang akan memberi komitmen penuh terhadap pembentukan Pakatan Harapan serta menjunjung segala agenda bersama yang terkandung di dalam Perjanjian Pakatan Harapan;

3) Kami akan bekerjasama serta menggerakkan seluruh kekuatan di dalam Pahang untuk memberi kesedaran politik kepada warga Pahang serta berganding bahu mencapai misi mengambil alih pentadbiran Negeri Pahang daripada tangan Rejim UMNO Barisan Nasional;

4) Kami turut menyeru semua anak muda Pahang untuk menyokong perjuangan kami, bersama-sama menghentikan kezaliman dan kerakusan kerajaan BN;

5) Penubuhan sekretariat bersama Pemuda Pakatan Harapan sedang dirancang dan akan menjadi tunjang kekuatan Pakatan Harapan Pahang pada masa akan datang.

Kami ingin menyatakan komitmen penuh untuk berusaha meraih keyakinan rakyat terhadap Pakatan Harapan. Dalam keadaan kehidupan yang kian mencabar, rakyat semakin bosan melihat politiking yang melampau dan akhirnya membebankan rakyat. Kami juga ingin mengingatkan UMNO Barisan Nasional supaya menghentikan politik perkauman dan sebaliknya menyelesaikan isu ekonomi dan beban rakyat yang kian meningkat.

Pemuda Pakatan Harapan Pahang akan menjadi benteng utama Pakatan Harapan Pahang dan barisan penyerang yang paling menggerunkan apabila diletakkan di barisan hadapan. Ayuh kita berganding bahu menjatuhkan kezaliman UMNO Barisan Nasional.

Kenyataan Bersama Oleh:

Mohamad Sabri Abdullah
Ketua Pemuda AMANAH Pahang

Wong Chun Yuan
Ketua Angkatan Muda KEADILAN Pahang

YB Leong Yu Man
Wakil ketua DAPSY Pahang




--------------

KUTU BAH MENIPU

Posted: 11 Jan 2016 04:30 AM PST







KUTUBAH MENIPU APA MACAM
khutbah adalah rukun jumat. tak ada khutbah tak ada jumat. tp kalau khutbah menipu, amacam? kalau khutbah ampu penguasa zalim, amacam? kalau khutbah kata gst itu baik, amacam? kalau khutbah buat org lari dr masjid spt tuan A samad said yg sanggup pergi jumat dimasjid jamek dan dgr khutbah dlm bahasa Urdu... hukum jumat khusus tidak ada dlm nas. yg ada ialah: "Hai orang-orang yang beriman, apabila diserukan untuk solat pada hari Jumat, maka bersegeralah kamu kepada mengingat Allah dan tinggalkanlah jual beli."

 Persoalannya ialah - SIAPA YANG PATUT MEMBUAT SERUAN TERSEBUT? sudah tentu pihak pemerintah. kalau orang yg minum arak buat seruan adakah kamu akan pergi? kalau penguasa zalim yg suruh kamu solat jumat (padahal dia sendiri tak solat) dan dgr khutbah propaganda dia, adakah kamu akan pergi? cth solat jumat pd zaman pemerintahan kamal attaturk, shah iran, Mubarak dll... seruan ini hanya perlu ditaati jika dtgnya dr penguasa yg adil spt dlm firman: TAATILAH ALLAH, DAN on SATU PERTANYAAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/8/16




---------------

SILA SAMPAIKAN

Posted: 11 Jan 2016 03:38 AM PST








 MAKLUMAT INI

sila sampikan

kepada bani 

ketuanan melayu






-----------

GOOD BYE MISTER LAWRENCE

Posted: 10 Jan 2016 11:42 PM PST











David Bowie dies at the age of 69

David Bowie has died, 18 months after being diagnosed with cancer.
The 69-year-old singer's death was confirmed in a Facebook post from his official page:
"David Bowie died peacefully today surrounded by his family after a courageous 18 month battle with cancer. While many of you will share in this loss, we ask that you respect the family's privacy during their time of grief."


GOOD BYE

AND

MERRY X-MAS 

MR. LAWRENCE 





---------------

TANGKAPAN DITERUSKAN

Posted: 10 Jan 2016 10:53 PM PST








BETUL KE

BERiTA INI

ATAU KES 

iKAN BILIS

MENGOLAH

PERSETUJUAN



Bauksit: SPRM tahan dua pegawai PTG

KUANTAN - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memperoleh perintah tahanan reman terhadap dua lagi pegawai Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Pahang berhubung isu perlombongan bauksit.

Pengarah Siasatan SPRM  Azam Baki berkata perintah reman selama enam hari terhadap suspek yang berusia 51 dan 57 tahun itu dikeluarkan Majistret Noor Aisah Mohamed di sini.

Suspek merupakan antara enam pegawai PTG yang dipanggil ke pejabat SPRM di sini semalam, untuk memberi keterangan berhubung isu penjualan Borang Pemindahan Mineral (Borang 13D) kepada pengusaha lombong haram.
Borang itu yang disebut sebagai docket oleh penduduk setempat, dikeluarkan PTG dengan bayaran RM1, namun siasatan SPRM mendapati ia dijual pada harga antara RM150 dan RM200 setiap satu.

Penahanan terbaharu ini menjadikan jumlah kesemua mereka yang ditahan SPRM dalam isu ini kepada sembilan orang terdiri daripada enam pegawai PTG dan tiga orang awam. 

KAH KAH KAH
woit
dah berapa ramai kena tangkap?
dah sembilan orang
ini hebat
kah kah kah
SPRM dah mula bergerak
ini terbaik
SPRM makin tegas
kah kah kah
tapi hanya kes jual borang
kah kah kah
soalan yang lebih besar
sapa luluskan projek ini?
kah kah kah

GUTAK PUTAK

-------------

MAT BAK KU TEE

Posted: 10 Jan 2016 08:58 PM PST








 | January 11, 2016
ridhuan
Lapan sebab syarikat bukan Islam perlu patuh kepada kehendak syariah, menurut Ridhuan Tee.More ››



WOIT BERANI

RITUAN 

BAK KU TEE INI

CAKAP PADA

 SYARIKAT

AMERIKA

DALAM JANJI 


TTPA?


KAH KAH KAH





--------------

LIDAH MULA BERCABANG

Posted: 10 Jan 2016 08:09 PM PST





HADi CAKAP

LAiN

TAKi CAKAP

LAiN





PAS tak goyang hadapi AMANAH

PAS tidak gentar menghadapi Parti Amanah Negara (AMANAH) berikutan pengalaman dan sejarah panjang yang dihadapi oleh parti berkenaan.
Hadi berkata, PAS pernah menghadapi pelbagai parti sebelum ini, termasuk Barisan Jemaah Islamiah Semalaysia (BERJASA) bagaimanapun PAS tidak pernah jatuh, malah terus bangkit.

PAS larang ahli sertai program AMANAH

PAS mengeluarkan arahan melarang semua ahlinya daripada menyertai mana-mana program Parti Amanah Negara (AMANAH).
Menurut surat yang dikeluarkan atas nama Setiausaha Agung PAS, Takiyudin Hassan, jika ahli parti masih mahu menyertai program AMANAH , mereka mestilah mendapatkan kebenaran daripada Jawatankuasa Pusat PAS.

KALAU TAK

GOYAH

KENAPA ADA

LARANGAN

KAH KAH KAH



------------

Tiada ulasan: