Rabu, 13 Januari 2016

Komentar Kini

Komentar Kini


Perjuanagna Amanah berdasarkan habuan

Posted: 13 Jan 2016 04:29 AM PST



Tuntutan  kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di Selangor.Sah itulah dasar  perjuangan parti Amanah yang diterajui Mohammad Bin Sabu.
Pendapat itu diutarakan,Timbalan Pengerusi Majlis Profesor Negara (MPN), Profesor Ulung, Datuk Dr Shamsul Amri Baharuddin yang mengatakan masih terlalu awal untuk berikan kerusi ahli majlis PBT kepada parti itu dalilnya.

Bukan atas sebab masih terlalu awal akan tetapi belum apa apa lagi dalam kerajaan sudah tuntut kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT Selangor begitu banyak taka munasabah.

Sudah diberi tetapi masih tidak puashati dengan apa yang ia dapat, tanda mereka tamak dan haloba dengan jawatan dalam kerajaan Selangor.

Barangkali, dua tiga hari lagi akan dituntut pula jawatan senator pula diberi kepada  Amanah kerana tak kan tidak ada peruntukan dengan parti yang sangat berjasa pada DAP yang berpengaruh itu.

Sebelum Amanah tuntut jawatan senator pun dah dapat kita andaikan bahawa parti amanah (presidennya) bukan  benar benar amanah kepada rakyat jelata sepertimana didakwa dan dicanang canangkan sedemikian rupa.

Lebih lebih lagi, Para pemimpin Amanah terdiri darpada tokoh tokoh yang gilakan pangkat dan mengejar habuan.termasuk Mat Sabu yang dapat habuan RM 15,000 dari DAP tergamak buat apa sahaja.

Buktinya, mereka apabila kalah dalam Muktamar agung Pas tempoh hari dan tak puas sanggup lari dan menubuh parti baru.

Ini menunjukkan mereka lebih utamakan pangkat dan habuan berbanding dasar yang diperjuangkan PAS untuk mendaulatkan undang undang islam.

Bukti kedua, Presiden amanah Mohammad Bin Sabu pernah berkata, agama boleh kompromi.(iaitu boleh apa sahaja) sepertimana fahaman Anwar Ibrahim yang menyokong SIS (Sister in Islam).

Bukti ketiga, beliau (Mat Sabu) mengaku yang beliau tidak berjiwa islam, termasuk Dr Mujahid Yusof yang ada PHD Alquran tergamak bersetuju dengan G25 menuntut kes kahlwat dimansuhkan atas sebab intip mengintip dilarang.
.

Tiada ulasan: