Selasa, 19 Januari 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Pembunuhan Hussain Najadi ke Pertubuhan Bangsa Bersatu.

Posted: 19 Jan 2016 06:00 AM PST

Encik Pascal Najadi satu-satunya anak Hussain Najadi dibunuh pada 29 julai 2013 di Kuala Lumpur, Malaysia, pergi ke Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

 "Pakar undang-undang kami di Kuala Lumpur, Malaysia Ahli Parlimen Gobind Singh Deo, telah menasihati kita bahawa ia akan menjadi sia-sia untuk terus menolak melalui mahkamah Malaysia Jabatan Peguam Negara untuk tindakan yang betul ke dalam Pembunuhan Hussain Najadi.

 "Oleh itu, kami telah membuat keputusan bersama-sama dengan peguam jenayah antarabangsa  Encik Nick Kaufman untuk membawa kes ini kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Geneva, Switzerland." Kata Pascal Najadi melalui telefon dari Geneva, Switzerland.

 Nick Kaufman merupakan peguam jenayah antarabangsa dan bekas seorang pendakwa  di Tribunal Jenayah Antarabangsa bagi bekas Yugoslavia di Mahkamah Jenayah Antarabangsa di The Hague.

 Langkah itu diambil selepas berbulan-bulan usaha cuba untuk mendedahkan kes pembunuhan yang paling menonjol  dalam sejarah Malaysia. "Semua ptanda yang kami terima setakat ini memberikan alasan yang kukuh untuk mempercayai bahawa terdapat usaha  untuk melindunginya .

Peguam Negara dan Polis mempunyai spontan dibasuh putih selepas dua tahun dalang yang dikatakan itu dan Interpol Notis Merah mahu Encik Lim Yuen Soo tanpa berkongsi maklumat mengenai penahanan dan soal siasat dengan Encik Gobind Singh peguam Malaysia yang mewakili keluarga Najadi itu. "

  Ahli Parlimen Malaysia Gobind Singh membantah dan merekodkan pada 2 November 2015 di Dewan Rakyat: 
"Apa yang berlaku? Suspek utama telah ditangkap dan dibebaskan, tanpa sebarang tindakan diambil. 
Biar saya tanya Jabatan Perdana Menteri, bagaimana kita memberi jaminan kepada rakyat negara ini bahawa keadilan akan terserlah apabila mereka menangkap suspek utama dalam kes-kes dan hanya melepaskan (mereka) seperti itu, tiada tindakan? "
 Pascal berkata: 
"Kami jelas tidak boleh bergantung kepada sistem keadilan Malaysia. Proses ini nampaknya tidak boleh dipercayai sama sekali. Ia seolah-olah kita jelas bahawa terdapat sejumlah kekurangan kesungguhan politik untuk mendedahkan kebenaran tentang pembunuhan Allahyarham bapa saya. 
Tambahan pula jika anda membaca... Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan Malaysia anda akan tersandung apabila frasa ... dijalankan menurut budi bicaranya (Peguam Negara) .. (untuk membasmi jenayah di Malaysia) .. yang pada hakikatnya bermakna bahawa keseluruhan artikel 145 boleh digunakan sebagai alat sesuka hati Peguam Negara untuk tidak menyiasat Jenayah di Malaysia. 
Artikel ini, jika disalahgunakan, boleh berpotensi menyebabkan Hakim de jure dan de facto tidak berfungsi lagi. Di bawah rejim korup artikel 145 Perlembagaan Persekutuan Malaysia adalah catastrophically tidak berguna untuk memerangi jenayah dan rasuah di Malaysia pada pendapat kami. 
Apakah jenis negara  jika Peguam Negara tidak menjadi kewajipan 100% terikat dengan perlembagaan itu sendiri untuk menegakkan Keadilan? Malaysia tidak selamat. " katanya lagi.
 "Kami akan dedahkan kebenaran tentang pembunuhan Allahyarham bapa saya di Malaysia! Kita akan sampai ke bahagian bawah pembunuhan ini. Ini adalah tugas mulia kami." Pascal Najadi menegaskan. ~ sumber

SELAMATKAN DUIT ANDA - JANGAN BAYAR SAMAN AES.

Posted: 19 Jan 2016 03:33 AM PST

Menteri Pengangkutan Datuk Seri Low Tiong Lai semalam dilaporkan sebagai berkata Kementeriannya akan menyambung semula perlaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) bermula MAC 2016 serentak dengan penguatkuasaan semula Sistem KEJARA.

 Minggu lepas Timbalannya Datuk Aziz Kaprawi berkata Kementeriannya juga akan membawa cadangan kepada Jemaah Menteri bagi memberikan diskaun 50% kompaun saman-saman AES yang masih belum dijelaskan. 

Cadangan pemberian diskaun tersebut bertujuan menyelesaikan masalah lambakan saman AES yang masih tertunggak berjumlah lebih kurang 1.91 juta saman. Aziz juga berkata Kerajaan sanggup kerugian hampir setengah bilion ringgit bagi tujuan tersebut.

 Saya, ZULHAZMI SHARIFF dengan ini menyeru dan mengajak semua pengguna jalanraya yang menerima saman AES sejak September 2012 sehingga hari ini yang masih belum membuat bayaran agar TIDAK MEMBUAT BAYARAN saman-saman yang diterima.

 Saya, ZULHAZMI SHARIFF mengajak semua penerima saman AES supaya mengabaikan sahaja saman-saman yang telah diterima.

 Saya, ZULHAZMI SHARIFF menegaskan bahawa saman tidak diperlu dijelaskan. Tiada sebarang peruntukkan mewajibkan saman dijelaskan.

 Saya, ZULHAZMI SHARIFF memberi aku janji akan bersama mempertahankan anda jika anda dibawa ke Mahkamah kerana tidak menjelaskan saman-saman AES.

 Saya, ZULHAZMI SHARIFF mendesak Kerajaan Malaysia khususnya Kementerian Pengangkutan membatalkan dan melupuskan semua saman-saman yang telah dikeluarkan sejak September 2012 sehingga sekarang.

 JANGAN PENAT MELAWAN PENINDASAN.

 BERANI BERUBAH.
 ZULHAZMI SHARIFF.
 19012016

Nota : Untuk maklumat berkenaan AES sila klik di sini

Jika tidak 37 berapa itu? 38, 39, 40?

Posted: 18 Jan 2016 07:45 PM PST

 Ini adalah dari  The Star
  • SPRM: Laporan cadangan untuk mendakwa Najib tidak benar.
  • Menafikan laporan bahawa 37 cadangan untuk mendakwa Najib.
  • Kertas siasatan JPP dan derma RM2.6bil dikembalikan oleh Jabatan Peguam Negara.
  • Sebagai tindak balas serta-merta SPRM berkata ia telah mengambil perhatian terhadap arahan yang diberikan.
  • Jabatan Peguam Negara memerlukan penjelasan mengenai cadangan / tindakan yang dicadangkan oleh SPRM
  • Tindak balas SPRM akan dikemukakan kepada Jabatan Peguam Negara secepat mungkin.
  •  Komen saya:

     Jika tidak 37 cadangan itu berapa banyak? 38, 39, 40? 5 <x <12?


    Kenyataan itu menjadikannya seolah-olah tidak terdapat cadangan untuk mendakwa apa-apa caj sama sekali.

    Ini adalah satu perkara yang mempunyai kepentingan awam yang serius. Hanya beritahu rakyat berapa banyak caj yang disyorkan?

    Seperti yang saya katakan sebelum ini, "agensi penguat kuasa" seperti SPRM, BNM, Polis, Imigresen, Kastam, Jabatan Cukai Pendapatan akan hanya menghantar satu kertas siasatan kepada Peguam Negara jika ada kes. Sebaik sahaja mereka mengemukakan kertas siasatan siap ia bermakna terdapat kes untuk pendakwaan - sekurang-kurangnya pada pendapat mereka.

    Tiada agensi 'penguatkuasaan' akan mengemukakan kertas siasatan kepada Peguam Negara berkata "Tidak ada kes".

    Hakikat bahawa Peguam Negara telah meminta SPRM untuk penjelasan cukup bukti bahawa terdapat satu cadangan oleh SPRM untuk mendakwa.

    Peguam Negara tidak akan meminta penjelasan mengenai 'tiada cadangan untuk pendakwaan kes. Sebaik Peguam Negara meminta penjelasan lanjut ia sudah cukup bukti bahawa SPRM telah mencadangkan untuk pendakwaan.

    Jadi berapa banyak cadangan untuk pendakwaan? 37 <x <73?

    Jangan biarkan rakyat meneka. ~ outsidethebox

    Dato Ust Nasaruddin Hj Daud dicabar berdebat pasal Hudud

    Posted: 18 Jan 2016 06:00 PM PST

    ISU CABARAN TERBUKA DEBAT PERDANA HUDUD ANTARA AMBO DAN EXCO AGAMA KELANTAN 

    Ambo dgn YB Dato Ust Nasaruddin Hj Daud ni bukan baru kenal sari dua, masa dia dok ngaji Maahad Muhammadi, ambo dok besaing dah dgn abg dia ustaz Mansur, mudir Maahad Muhammadi (P) lo ni dan abang ipar dia tok haji Rahim. 

    Isteri dia ustazah Anita rajin juga tumpang kereta ambo masa dia baru2 balik mesir dulu dan mengajar di MML Peng Chepa. Maaf cakap dgn gemulah Baba dia Tok Guru Haji Daud Meranti pun ambo baik, rajin juga tidur rumah dia, bahkan ambo masih ingat kena ngepek ko Baba dia kerana motor Yamaha RXS ust Mansur bernombor DL 9091 hilang di tangan ambo ketika parking di Pej Pas Kelantan musim praya thn 1982, masa tu ust Mansur diarah bertugas membantu kempen praya di Parlimen K Krai yg ditandingi oleh Khalid Samad, ambo pula bertugas di Bilik Gerakan Praya Pas Negeri di Pej Perhubungan Pas.

     Terlanjur dah YB Dato Ustaz Nasarudin yg masa budak2 mulo ambo panggil Ssudin, telah cabar ambo utk berdebat sbgmana yg disebutnya dlm Forum Isu Semasa di KOMTIK Pas Dun Chetok baru2 ni, ambo menyahutnya dgn 3 pilihan:

    1. Menerima pelawaan sbg Ahli Panel dlm Forum " Akta 355 dan Hudud di Malaysia anjuran Cakna UT pd 29/1/2016, jam 9.00 mlm Tunjung Banquet di mana ambo telah mengesahkan utk hadir sbg salah seorang ahli panel, atau mana2 forum terbuka lain, atau

     2. Secara Muzakarah Tertutup dgn dianjurkan oleh Jabatan Kehakiman Syariah Kelantan atau Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan di mana peserta muzakarah melibatkan 2 orang wakil dari Pas, Umno dan Amanah yg mewakili parti politik serta wakil2 drp JKSK, Jab Pendakwa Syarei Kelantan,JHEIK (unit penguatkuasa dan unit penyiasatan), Jabatan Mufti Kelantan dan 2 orang wakil dari ahli akademik/perundangan, atau 

    3. Ambo gi seorang diri rumah YB Dato untuk perbahasan tertutup dgn dihadiri oleh ust Mansur dan Tok Haji Rahim sbg pemerhati.

     Ambo hanya ingin pesan so kara jah, ingatlah hadis nabi saw yg meminta kita buat baik dgn siapa saja yg baik dgn ayah kita, itulah feel anak yg soleh.

    Tiada ulasan: