Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


LAPORAN BERITA DISANA SINI

Posted: 29 Sep 2015 06:49 PM PDT







LAPORAN

MAT NAJiB

Di SANA SiNI
AKHBAR DUNIA
the new york time 
the washington post
the wall street journal
the asia wall street 
the guardian of london
the mail & globe canada
the sydney morning herald
the times of london
the age melbourne
the advertiser adelaide
south china morning post


MAJALAH DUNIA
the times
newsweek
the economist

TV DUNIA
bbc - london global
channel 4 - london
channel 9 - melbourne
channel 7 - sydney
aljazera  - global
channel nes asia






'Pelajar M'sia, usah percaya khabar angin blog, portal berita'

Najib Razak mengingatkan pelajar Malaysia di Amerika Syarikat supaya tidak mempercayai tulisan dalam blog dan portal berita.
"Jangan percaya semua yang kamu baca dalam blog atau portal berita sebab cukup banyak khabar angin dan dakwaan tanpa bukti," katanya dalam majlis yang dianjurkan Konsulat Malaysia di New York.



KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
kalau tak caya blog
kalau tak caya portal 
nak percaya apa?
nak percaya 
nak cayo gapo
kah kah kah
utusan melayau ke?
kah kah kah
oppps... melayau
bagaimana laporan
the new york times
washington post
wall street journal
dan dan dan
kah kah kah
ini bukan internet
ini bukan portal
ini akhbar  harian
ada jual dalam kedai
kah kah kah

DAH KANTOi





----------------

UNDFI TIDAK PERCAYA

Posted: 29 Sep 2015 06:23 PM PDT









KOMENTAR
undi tak percaya
hanya satu cara
yang boleh dijalankan
dalam parlimen oleh YB

undi tak percaya rakyat
telah berjalan dijalan raya
500,000 turun BERSIH4

undi tidak percaya kepada PM
belum pernah berlaku
kerana selama ini 
tidak ada PM dapat duit
sebanyak 2.6 bilion ringgit
tidak ada PM terima 
dakwaan terlibat bunuh



Demokrasi benarkan undi tidak percaya terhadap PM, kata  Mahathir kepada speaker


Undi tidak percaya terhadap perdana menteri sesuatu yang "sememangnya demokratik", kata  Mahathir Mohamad, mengulas kenyataan Speaker Dewan Rakyat baru-baru ini berhubung Aturan Mesyuarat Parlimen tidak membenarkan langkah sedemikian diambil. 


Pandikar dilaporkan sebagai berkata, Aturan Mesyuarat Parlimen tidak menjelaskan bagaimana usul itu boleh dibentangkan dan beliau mempunyai budi bicara penuh sama ada untuk menolak atau menerima usul itu jika ia dibangkitkan. 

Beliau berkata, undi seperti itu tidak pernah dibuat sebelum ini di Parlimen Malaysia.
Mahathir dalam blognya bersetuju, mengatakan ia tidak pernah dilakukan kerana tiada seorang pun daripada perdana menteri sebelum ini "mempunyai RM2.6 bilion dalam akaun peribadi mereka, atau terlibat dalam skandal kewangan dan dakwaan pembunuhan sesiapa".
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/demokrasi-benarkan-undi-tidak-percaya-terhadap-pm-kata-dr-mahathir-kepada-s#sthash.jep1rRO7.dpuf

JENG JENG 

woit
orang ramai menuggu
orang ramai menanti
jadi ke tak jadi
undi tak percaya
kah kah kah
rakyat dah letih 
rakyat dah muak
ringgit terus merosot
ekonomi terus lingkup
kah kah kah

BiLA LAGi
-------------

HUDUD OOO HUDUD

Posted: 29 Sep 2015 06:16 AM PDT




FACE BOOK



MCA DAH LAMA TOLAK HUDUD?
OK PULAK ...
TAK ADA PULAK SESIAPA NAK MARAH? 







---------------

BUKAN KES RASUAH

Posted: 29 Sep 2015 05:30 AM PDT






BEBASKAN

KHiR TOYO
ini satu kes berat
ini kes aniaya
ini bukan kes rasuah
toyo beli rumah dan tanah
harga 3.5 juta ringgit
dari shamuddin hayroni

harga rumah dan tanah
di pasaran ialah 6.5 juta
saheh - ini bukan rasuah
ini kes melayu bodoh
beli harta mahal jual murah
shamsuddin hayroni bodoh
tapi bodoh bukan satu jenayah
khir toyo patut dibebaskan

GiGi
semua tanya tentang duit
mana khir dapat 3.6 juta
beli rumah dan tanah
woit
khir doktor gigi
dari umur 6 tahun khir
sudah kerja cabut gigi
sama macam rosmah beli cincin
dari kecik khir dah menabung
khir juga jual tempe

Khir Toyo dakwa dianiaya pemimpin UMNO


PETALING JAYA: Selepas dikekalkan hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Persekutuan, bekas Menteri Besar Selangor,  Mohamad Khir Toyo tampil memberikan penjelasan terperinci mengenai kontroversi melibatkan dirinya.
Beliau mendakwa, seorang pemimpin UMNO menganiayai dirinya dengan mengupah jurugambar untuk mengambil gambar rumahnya menggunakan helikopter bagi menunjukkan kepada masyarakat kononnya rumah itu sebesar istana.
"Hakikatnya, rumah saya bukanlah antara terbesar di kawasan terbabit. Tidak mengapa, saya telah maafkannya," tulisnya panjang lebar di blognya.
Menteri Besar Selangor selama lapan tahun itu menjelaskan, sepanjang perbicaraan pihak pendakwaraya tidak pernah mengemukakan sebarang fakta yang menunjukkan berlaku unsur rasuah.
Katanya, secara asasnya unsur rasuah seharusnya dalam keadaan beliau mendapat habuan kerana meluluskan sesuatu kepada Pengarah Syarikat Ditamas Sdn Bhd,  Shamsuddin Hayroni
"Tidak pernah ada sebarang fakta dan bukti menunjukkan pembelian rumah saya dengan harga RM 3.5 juta yang dikatakan murah oleh pendakwa raya, dibalas dengan sebarang keistimewaan pemberian projek atau kelulusan tender oleh saya.
"Yang ada hanyalah surat sokongan yang diberi kepada syarikat Shamsuddin seperti mana saya sokong puluhan malah mungkin ratusan syarikat lain

BELi BUKU iNI


-----------

REJIM SAUDI ARABIA

Posted: 29 Sep 2015 01:30 AM PDT







BERMULA
gerakan  menumbangkan
rejim raja saudi 
sudah bermula
rakyat telah muak
dunia sudah jelak
kita lihat dan tunggu
apa akan jadi


The Collapse of Saudi Arabia is Inevitable
By Nafeez Ahmed
September 28, 2015 "Information Clearing House" - "MEE"-  On Tuesday 22 September, Middle East Eye broke the story of a senior member of the Saudi royal family calling for a "change" in leadership to fend off the kingdom's collapse.









baca disini:

http://www.informationclearinghouse.info/article42996.htm


Saudi royal calls for regime change in Riyadh

A senior Saudi prince has launched an unprecedented call for change in the country's leadership, as it faces its biggest challenge in years in the form of war, plummeting oil prices and criticism of its management of Mecca, scene of last week's hajj tragedy.

baca disini:
http://www.theguardian.com/world/2015/sep/28/saudi-royal-calls-regime-change-letters-leadership-king-salman



---------

TERTANGKANYA SAEKOR TOYO

Posted: 29 Sep 2015 12:12 AM PDT





TERTANGKAP

SAEKOR

TOYO
dapatkan buku 
hishamuddin rais
ni sekarang
dari kedai buku
gerakbudaya



Khir Toyo dihukum 12 bulan penjara

Mahkamah Persekutuan hari ini menjatuhkan hukuman setahun penjara ke atas bekas menteri besar Selangor  Khir Toyo selepas menolak rayuannya berhubung sabitan kes rasuah minggu lalu. 
Mahkamah itu juga menolak tawaran doktor gigi berusia 50 tahun itu untuk melakukan khidmat masyarakat dengan menawarkan rawatan pergigian percuma kepada orang miskin sebagai ganti kepada hukuman penjara.

"Dalam analisis akhir, hukuman itu sepatutnya mencerminkan keseriusan kesalahan itu," kata Hakim Besar Malaya  Zulkefli Ahmad Makinudin.

KEDAI BUKU GERAKBUDAYA

 Rumah Gerakbudaya.
 No 2, Jalan Bukit 11/2,
 46200 Petaling Jaya, 
 Selangor.


Gerakbudaya Bookshop (Penang)
78 Jalan Masjid Kapitan Keling
George Town
10200 Penang
Malaysi
a




-------------

BERCAKAP PADA KERUSI

Posted: 28 Sep 2015 10:39 PM PDT









 TTUAN PUAN

PENG KERUSi

PiEM  BARUNDi

PiEM KENYA

KAH KAH KAH

ucapan najib
di bangsa bangsa bersatu
presiden barundi
pm uganda
pun gagal hadir

KAH KAH KAH





----------------

RINGGIT JATUH LAGI

Posted: 28 Sep 2015 10:07 PM PDT







APA SUDAH

JADi?


Ringgit heading towards biggest loss since 1997 on forex fears

The ringgit fell, headed for its biggest quarterly loss since 1997, as the relatively low level of import cover afforded by the nation's foreign-exchange reserves makes the currency more vulnerable to an emerging markets selloff.

 The country's reserves have declined the most among Southeast Asia's five biggest economies in 2015 and Moody's Investors Service said in August that while they were sufficient, their adequacy was the weakest in the region.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/ringgit-heading-towards-biggest-loss-since-1997-on-forex-fears#sthash.XPlAIHFm.dpuf

KAH KAH KAH
mi spik no mani
mi spik no no
mi spik u la

RINGGiT

-------------

SIAPA REMBAT BALAK KELANTAN

Posted: 28 Sep 2015 09:30 PM PDT






SiAPA REMBAT

BALAK 


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Rakan-rakan media berikut merupakan kenyaataan media saya :


Dengan Nama Allah, Maha Pemurah Maha Pengasih.
FAKTA-FAKTA ISU PENSWASTAAN TEBANGAN BALAK KOMPLEKS PERKAYUAN KELANTAN (KPK)

(2,000 ekar setahun untuk tempoh sepuluh tahun dengan harga bersih RM 1,370 se ekar)

01. Untung bersih mengikut harga pasaran sekarang bagi setiap tan balak adalah tidak kurang dari  RM 500 se tan.

02. Kawasan KPK mempunyai 8 tan - 12 tan minima balak se ekar (Mengambil kira had tebangan).

03. Ini bermakna keuntungan bersih se ekar sepatutnya adalah di antara RM 4,000 -  RM 6,000. (RM 500 x 8 tan = RM 4,000 atau RM 500 x 12 tan = RM 6,000)

04. Dengan itu, keuntungan bersih KPK  sepatutnya di antara RM 8 juta hingga  RM 12  juta setahun (RM 4,000 x 2,000 ekar = RM 8 juta atau RM 6,000 x 2,000 ekar = RM 12 juta)

05. Bagi tempoh 10 tahun (20,000 ekar) keuntungan yang patut dijana adalah antara RM 80 juta hingga RM 120 juta.

06. Sedangkan mengikut kertas cadangan Souncern yang dibentangkan dalam mesyuarat lembaga pengarah KPK pada bulan Disember 2014, bayaran bersih se ekar yang akan dibayar kepada KPK hanyalah sebanyak RM1,372.70 sahaja. (RM 1,370 dibahagi RM 500 = 2.74 tan se ekar)

07. Adakah munasabah kawasan KPK hanya mempunyai kurang dari tiga tan se ekar??

08. Ini bermakna, keuntungan yang akan diberikan oleh Souncern adalah hanya sebanyak RM 2.7 juta setahun.

09. Mengikut kertas itu juga, Souncern mencadangkan KPK memeterai perjanjian untuk tempoh 10 tahun, melibatkan kawasan sebanyak 20,000 ekar.

10. Bagi tempoh 10 tahun keuntungan yang dijanjikan hanya sebanyak RM 27.4 juta sahaja.

11. Berasaskan perkiraan ini, KPK akan mengalami kerugian keuntungan di antara RM 52 juta hingga  RM 92 juta bagi tempoh sepuluh tahun (Tidak termasuk 30% keuntungan tambahan yang dijanjikan kerana diragui ianya boleh terjadi  atau tidak).
12. Ini belum mengambil kira kemungkinan pengeluaran sebenar adalah lebih besar, kayu yang dikeluarkan bermutu tinggi dan harga kayu akan meningkat pada masa akan datang.

13. Angka keuntungan bersih RM 500 se tan dan pengeluaran purata KPK antara 8-12 tan se ekar, saya perolehi daripada maklumat dalaman dan orang yang arif  dengan kawasan KPK dan industri kayu.

Saya dimaklumkan, 6,000 ekar pertama kawasan yang diserahkan kepada Souncern telah pun di"tagging".
Ini bermakna KPK sudah pun mengetahui nilai sebenar yang ada di dalam kawasan berkenaan.

Nilainya lebih tinggi dari tawaran yang diterima.

14. Saya difahamkan KPK tidak melantik mana-mana penilai bagi pihaknya bagi urus niaga ini.

15. Souncern pula dikatakan melantik penilainya sendiri. Nilai yang diletakkan adalah RM1,950.00 se ekar kasar.

16. Bagi urus niaga sepenting ini, adalah sangat menghairankan mengapa KPK tidak melantik satu penilai bebas untuk menilai asetnya.

17. Souncern adalah syarikat yang dimiliki oleh Sern Kou Berhad, Syarikat tersenarai di Bursa Saham Kuala Lumpur.

18. Tidak ada dalam pengetahuan saya KPK diberikan tawaran  saham dalam syarikat induk Souncern iaitu Sern Kou.

19.  Semakan saya menunjukkan harga saham Sern Kou telah meningkat daripada 40 sen se saham pada akhir Disember (tarikh KPD membuat keputusan) naik kepada 69 sen sebelum ditutup pada 65 sen se saham pada Hari Raya Korban 2015 baru-baru ini.

Bermakna, syarikat berkenaan mendapat faedah yang lebih besar dari khazanah KPK.

20. Saya hairan mengapa tidak ada susunan korporat yang lebih menyeluruh di mana KPK diberikan saham dalam Sern Kou untuk mendapat faedah yang maksima dari urus niaga ini.

21. Sebagai kesimpulannya, saya masih berpendirian keuntungan bersih yang ditawarkan kepada KPK adalah sangat rendah.

22. Saya berpendirian jika tawaran terbuka dilakukan, KPK boleh mendapat keuntungan yang lebih besar.

23. Adalah menjadi tugas saya selaku Adun yang berjuang atas nama Islam untuk menjaga kepentingan terbanyak rakyat yang memberikan amanah dengan cara yang saya fikirkan berkesan untuk menghentikan amalan melepaskan khazanah Negeri Kelantan di bawah nilai pasaran secara berterusan satu demi satu sekarang.

Yb. Husam Musa
Adun Salor
15 Zulhijjah 1436/29 September 2015








--------------

NASI PANGGUNG PETANG AHAD

Posted: 28 Sep 2015 08:39 PM PDT






 NASI 

PANGGUNG

Takbir raya bergema,

Tanda memuji kebesaran Dia,
Nikmat qurban dirasa bersama,
Miskin kaya tiada beza.


Menu sempena aidil adha:

- Nasi Beriyani Ayam
- Raita
- Gulai Kambing + Roti Perancis
- Pencuci Mulut Oren + Apel
- Air Kotak beraneka perasa

Menu diderma oleh hamba2 Allah yg prihatin dan baik hati.
Terima kasih kawan2 yang datang berkongsi rasa, berkongsi nikmat:
Tim Scouts the hawk

Tim recycle, fitrah & the gang
Tim BangsArt, Oma, Mus
Asyraf, Syafiq, Aishah, Quratul, Joyce
Nadiah, Raja & teman, Paan & Zu
Haziq, Sze Ming & adik, Afiq, Wakjal

Terima kasih Anak semua bangsa yang datang bersetiakawan dan buat ramai!
Mang mang lemang dan ketupat,

Rendang kambing dicelah gigi,
Berbagi kasih berkongsi nikmat,
Terima kasih jumpa lagi!

Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!

Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, 
CIMB: 8001-7278-49 SPKL Collective

 Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh 
talipon:
 ezzuandi 019-267-12-85 
Hadi Khalid 012-664-88-73

Solidariti untuk Miskin Kota
Dapur Jalanan Kuala Lumpur

*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*

28 September 2015.

-------------

BERITA BAIK UNTUK UMAT MANUSIA

Posted: 28 Sep 2015 08:19 PM PDT








BERiTA BAiK

UNTUK UMAT 

MANUSiA

AIR DITEMUI

DI  PLANET MARIKH
apa terjadi 
pada planet ini?
kenapa air jadi kurang?



Nasa scientists find evidence of flowing water on Mars


Liquid water runs down canyons and crater walls over the summer months onMars, according to researchers who say the discovery raises the chances of being home to some form of life.
The trickles leave long, dark stains on the Martian terrain that can reach hundreds of metres downhill in the warmer months, before they dry up in the autumn as surface temperatures drop.
Images taken from the Mars orbit show cliffs, and the steep walls of valleys and craters, streaked with summertime flows that in the most active spots combine to form intricate fan-like patterns. 





------------

SEMAKIN DEKAT

Posted: 28 Sep 2015 07:45 PM PDT








DAH MAKiN

DEKAT




SUSPEN
Suspen betul le berita ni. Bukan apa, takut kena black mail pulak dengan ammrika. Budak dua ekor ni bawak malang betul le. Kalau mafia2 usa boleh beli sistem kehakiman negara ammirika, parah lagilah negara kita. Ntah apa2 mereka deal dan menang sebelah pihak mereka sahaja. Punah habislah negara kita kerana 2 ekor celaka ni. 

Singapore dan australia dah pegang telur kita. Boleh dikatakan semua negara nak pegang telur kita sekarang. Apa punya hina bangsa dan negara kita sekarang nih. Lain kali nak bawa naik orang jadi pm mesti cek betul2 le mahatit oii.. on MAKIN DEKAT
Anonymous
on 9/25/15

BLACKMAIL
Saudara TT yang dihormati, I basically think America will not detain Najis but I believe America will blackmail him, and it's going to be very bad for Malaysia future, how? I'm not sure but definitely this current batch of donkeys will sell this country just to protect their beloved Position... Thank you on MAKIN DEKAT
giorgio
on 9/25/15
NO EKSYEN
Haha.. no eksyen tok onli..sorila yer.. ada sesaper berani bertaruh dgn gua? Gua jamin Najib terus selamat dari ditangkap. Harapan sebegini x mungkin berlaku. Selagi ada kuasa, tuhan pun tidak dpt berbuat apa. Mari kita ketawa kahkahkah dgn harapan kosong ini. on MAKIN DEKAT
Anonymous
on 9/25/15
KURANG AJAR
memang patut pun...kurang ajar punya manusia..... on MAKIN DEKAT
Usop Ali
on 9/25/15

BUGIS
Tapi Mat Bahalol ada immunity kan kerana dia ada Darjah Kerabat BUGIS dari Makassar Kalau Mat Bahalol kena tahan Bebudak Jamal Red Shirt dengan Bebudak Hitam Silat Ali Rustam dan Lanun Somalia boleh Serang Washington Kapal Layar sudah di Kembang , Sauh saja di labuh kat Pulau Ketam tu siap sedia tunggu BON BON BON BON PADANG POWER BON BON Tandok Terbang.... Ada MAGIK , ada HANTUUUUU Chabut....., Chabut..... Chabut...... on MAKIN DEKAT
Anonymous
on 9/25/15






---------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT