Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


LAGI KES HIDUP MELAYU

Posted: 15 Dec 2015 07:18 PM PST






BERiTA BUAT

HAJi HADi



Kerjasama UMNO-PAS bukan perkara utama – Hishamuddin

 | December 15, 2015
Perkara itu adalah selari dengan apa yang dimahukan perwakilan pada Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.





PETALING JAYA: Kerjasama politik antara UMNO-PAS bukan keutamaan buat masa ini, kata Hishamuddin THussein.
Naib Presiden UMNO itu berkata fokus utama kepimpinan pada ketika ini adalah penyatuan dalaman parti.
"Yang penting bagi UMNO ialah menjaga rumah tangga kita…kita kena pastikan bahawa UMNO itu kuat…pemimpin-pemimpin parti bersatu dan di bawah tidak bercanggah," katanya, memetik laporan Bernama.

KAH KAH KAH
woit
ini berita sakit hati
kalau jinnakolojis
baca berita ini macam mana?
semua jin afrit
akan berkumpul masuk botol?
atau jinakolojis kata
'tak caya tak masuk akal'
kah kah kah
kalau mat sotong baca?
mat sotong terhenti mencandat
kah kah kah

PUTAR LAGi


-----------------

HABIS MALAYSIA DIJUAL

Posted: 15 Dec 2015 06:45 PM PST








TIDAK DALAM BM
kesian la orang dayak.. asyik kena tipuuuu memanjang..dengan 1malaysia sekali kena muhung.. tanya sikik menteri ni.. dia paham ka baca TPPA tu??? Khabarnya 6000 page.. tapi dapat download cuma 600 page ja.. Buku melayu pun malas baca.. inikan pulak buku english bahasa perjanjian pulak tu.. memang asyik kene tipu je la.. 

Apasal TPPA tak buat dlm bahasa melayu??? sebab orang ramai akan paham.. takde sekor pun dalam malaysia ni, betul2 paham english.. jika ada, bawak mai sorang kat aku.. nescaya aku akan bunuh diri dengan segera..kahkahkah.. cikgu english 20 tahun pun, sembang merapu jer.. inikan pulak rakyat biasa.. mat saleh sendiri pun takkan paham TPPA tu apa, walau ditulis dalam english... Payah sangat ka nak paham? 

Ya.. berjuta2 orang arab sendiri pun, tak paham al-quran.. walaupun cakap bahasa alquran sendiri..inikan pulak ustat2 melayu balik mekah sibuk nak jadi wakil tuhan.. lebong ja lebey...phui... on UGGAH BUAT LAWAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/16/15





--------------

KURANG SIMPAN DUIT

Posted: 15 Dec 2015 06:18 PM PST







BETUL KE

BERiTA iNI?


Rakyat Malaysia kurang menyimpan wang

 | December 15, 2015
Kadar peratusan rakyat Malaysia menyimpan wang amat rendah berbanding dengan negara maju seperti Korea Selatan dan Jepun







KUALA LUMPUR: Institusi perbankan di negara ini perlu menambah lebih banyak kempen kesedaran dan program pendidikan untuk mengalakkan rakyat Malaysia menyimpan wang.
Timbalan Perdana Menteri  Ahmad Zahid Hamidi berkata, usaha ini penting kerana Malaysia sedang menuju ke arah status negara maju menjelang 2020.
Katanya, peratusan menyimpan dalam kalangan rakyat Malaysia amat rendah berbanding dengan negara-negara seperti Korea Selatan dan Jepun yang mempunyai kadar simpanan sebanyak 38 peratus.
"Dengan menyemai tabiat menabung dalam kalangan rakyat Malaysia, kerajaan boleh mengambil jalan keluar dengan mengurangkan pinjaman luar negara



KAH KAH KAH

alamak datuk

nak simpan

macam mana

nak idup ari2

pun perit merit

soro moro pun

tergelincir

cari tok arab

tapi tak jumpa

kenalkanlah

dg tok arab itu


SIMPAN APA




------------

PENGUMUMAN BERSIH

Posted: 15 Dec 2015 05:42 PM PST









PENGUMUMAN


ANAK MUDA

BESEDiA
bersih akan mengadakan
bengkel 
di utara
di selatan 
di pantai timur
di sabah
di sarawak
dalam masa terdekat
pengumuman lanjut akan
menyusul


JEMPUTAN




-------------

HIDUP MELAYU

Posted: 15 Dec 2015 05:16 PM PST







BETUL TEPAT

KITA SOKONG

RAMAI RAMAI

KOMENTAR
cakap cakap tak guna
melayu bersatu
islam bersatu
maka sudah sampai masa
dua parti melayu
ini kembali bersatu
untuk ummah dan umat

Penyatuan demi kepentingan Islam, bukan politik


SHAH ALAM - Tidak salah untuk mengembalikan tali silaturahim antara Umno dan Pas kerana kesedaran ke arah itu perlu disuarakan segera demi kepentingan orang Islam di negara ini.

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Mohamad Rafii berkata, orang Islam khususnya pimpinan Pas perlu menerima perkara itu dengan hati terbuka, bukannya kerana kepentingan politik semata-mata.

"Nak cakap Umno lemah, Umno takkan lemah, cuma hal ini orang Islam kena melihat perkara ini dengan lebih luas, bukan kerana Umno atau Pas lemah.

"Kita patut tengok lebih jauh, isu titik pertemuan orang Islam ini patut dibincangkan secara tanpa ada perasaan syak wasangka," katanya kepada Sinar Online.


KAH KAH KAH
woit
jangan ada was was
jangan ada syak wasangka
jangan ada putar alam
melayu bersatu
islam bersatu
untuk melayu
sokong sokong sokong
kah kah kah

iHUP NELAYU




--------------

BERITA AMAT PELIK

Posted: 15 Dec 2015 04:30 PM PST






BERiTA AMAT

PELiK LAGi

GANJiL


Agong hilang kuasa terhadap tentera jika RUU MKN lulus, kata aktivis

Yang di-Pertuan Agong akan hilang kuasa terhadap angkatan tentera jika Rang Undang-undang (RUU) Majlis Keselamatan Negara (MKN) diluluskan, kata peguam dan aktivis hak asasi manusia Ambiga Sreenevasan, menambah rang undang-undang itu melanggar 3 artikel dalam Perlembagaan Persekutuan.
Beliau berkata, rang undang-undang itu tidak boleh dilaksanakan kerana ada banyak peruntukan di dalamnya yang bertentangan dengan Perlembagaan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/agong-hilang-kuasa-terhadap-tentera-jika-ruu-mkn-lulus-kata-aktivis#sthash.DgpugdqQ.dpuf

WOiT

kalau agong

hilang kuasa

sapa dapat 

kuasa agong?



--------------

UGGAH BUAT LAWAK

Posted: 15 Dec 2015 04:30 AM PST




UGGAH EMBAS

BUAT LAWAK

FAHAM KE

APA iTU TPPA?

SAJE TANYA




TPPA bakal beri kelebihan kepada produk komoditi Malaysia, kata menteri 

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) bakal memberi kelebihan perdagangan kepada produk komoditi Malaysia berbanding negara saing di Asia Tenggara seperti Indonesia dan Thailand serta negara pengeluar produk kayu-kayan tropika yang tidak terlibat dalam perjanjian itu.
Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi  Amar Douglas Uggah Embas berkata analisis menunjukkan negara tersebut tidak akan menikmati kemudahan yang ditawarkan negara TPPA bagi pasaran produk setara atau sama seperti dihasilkan Malaysia.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tppa-bakal-beri-kelebihan-kepada-produk-komoditi-malaysia-kata-menteri#sthash.l3b1bO1I.dpuf

KAH KAH KAH
woit
tetiba nama muncul
kah kah kah
dimana munkee ni?
kah kah kah
munkee ini cakap apa?
soalan hakiki
untuk kurun ini
munkee ni tahu ke apa TPPA
munkee ini dah baca abis
perjanjian TPPASe?
mungkee tahu ke apa TPPA?
munkee ni ada faham ke?
kah kah kah
jangan buat lawak

BUAT LAWAK





-------------

BERSAMA KITA SELAMATKAN MALAYSIA

Posted: 15 Dec 2015 04:00 AM PST







BERSAMA

SELAMATKAN 

MALAYS
iA




--------------

MARI BACA PUISI

Posted: 15 Dec 2015 01:05 AM PST






JEMPUTAN
madarasah paling cool
madarasah paling aktif
madarasah anak muda
jemput datang
sama merayakan





------------

BOOODEK GILA

Posted: 14 Dec 2015 09:36 PM PST








FACE BOOK




TU DIA.. !!!!! Mati bersama2 Najib lebih mulia drpd mati kemalangan...
Di saat UMNO nyawa2 ikan, makin banyak puok2 UMNO berlumba2 NAK JILAT NAJIB SAMPAI MATI..
Kerana mati bersama Najib itu satu kemuliaan...
SIAPA NAK MATI BERSAMA NAJIB !!!.. sila order cepat2 kain kapan berlogo keris telanjang.. sebelum kehabisan stok... rugi tau tak mati mati bersama Najib.. nanti Najib bagi syafaat Islam Wasatiyahnya kepada hamba jilatnya di Padang Mahsyar kelak...


---------------

SIAPAKAH GERANGAN?

Posted: 14 Dec 2015 08:59 PM PST







Amy Ho tinggalkan mesej atas tisu buat Muhyiddin





"Ke hadapan Tan Sri Muhyiddjn Yassin, ribuan terima kasih kerana bangun bersuara untuk kami semua ketika tiada seorang pun lakukannya.
"Kami sentiasa bersamamu dan kami berdoa supaya perjuanganmu tak sia-sia.
"Moga-moga Allah merahmatimu dan negara ini," demikian menurut mesej itu, yang ditulis dalam bahasa Inggeris.

SiAPAKAH

GERANGAN

SOSOK YANG

BAIK HATi INI





---------------

LAUT CHINA SELATAN

Posted: 14 Dec 2015 08:12 PM PST







LAUT CHiNA

SELATAN

TEGANG

KOMENTAR
perebutan wilayah
sedang berlaku 
dibawah perut laut
ada minyak dan gas
ini yang menjadi rebutan



US Navy commander: South China Sea conflict possible

December 15, 2015
Region may see a return of "might is right" policies instead of peaceful arbitration





TOKYO: The US Pacific Fleet Commander has warned of a possible arms race in the disputed South China Sea, which could engulf the region as nations become increasingly tempted to use military force to settle territorial spats instead of international law.
Commander Admiral Scott Swift urged nations like China to seek arbitration to settle maritime disputes.
"My concern is that after many decades of peace and prosperity, we may be seeing the leading edge of a return to "might makes it right" in the region," Swift said on Monday in a speech in Hawaii.



---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT