Jumaat, 11 Disember 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Petanda menunjukan kerjasama PAS/Umno sudah lama terjalin ....

Posted: 11 Dec 2015 05:12 AM PST

PAS menerima pelawaan kerjasama yang dihulurkan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tetapi dengan syarat parti Melayu itu kembali kepada Islam, kata Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

 Presiden PAS itu berkata, sekarang juga merupakan masa yang sesuai bagi Umno untuk kembali kepada Islam dalam setiap aspek perjuangannya. 

 "PAS juga ingin membuat seruan, betapa kini masa yang sangat sesuai untuk Umno kembali kepada Islam dan mengamalkan cara hidup Islam dalam segenap sendi perjuangannya, sama ada politik, sosial mahu pun ekonomi.

 Baca seterusnya di sini 

Komen al-Husseyn :

Apa? kerjasama dengan Umno dengan syarat parti Melayu itu kembali kepada Islam? Bukankah sudah banyak kali PAS bertemu Umno dalam gelap? 

Bukankah sejak lama dulu lagi Hj Hadi kata bahawa Umno sudah berubah baik konon....


Bukankah telah banyak petanda menunjukan kerjasama PAS bersama Umno sedang berjalan sekarang ini?

1. PAS sudah tidak menganggap Umno sebagai musuh nombor satu mereka sebaliknya menyerang dan menganggap  DAP sebagai musuh nombor satu mereka.

2. Dulu Umno kata PAS adalah boneka kepada DAP. Tetapi kini setelah PAS bersama Umno, mereka mentohmahkan Amanah pula sebagai boneka DAP. 

3. PAS melalui presidennya menyatakan parti itu akan meletakkan calon berbangsa Cina dari DHPP di setiap kerusi yang ditandingi DAP. PAS meletakan DAP sebagai musuh utamanya, bukan lagi Umno sebagaimna lazimnya. Inilah perubahan ketara perjuangan PAS.


4. Sebuah poster yang kini disebarkan di laman sosial, yang didakwa mengesahkan lagi kerjasama antara PAS di bawah pimpinan Hadi dengan Umno. Hadi pada satu sidang media telah mengesahkan akan bekerjasama dengan Umno, tetapi berkeras menyatakan PAS tidak akan menyertai Barisan Nasional (BN).Tak sertai BN tapi sekadar bekerjasama dengan UMNO! Kah! Kah! Kah!


5. PAS dibawah Hj Hadi percaya harus terus memperjuangkan agenda Islam, seperti dengan menguatkuasakan hudud; dengan bantuan Umno walaupun sehingga kini Umno dilihat hanya memberikan pelbagai alasan dan menyempitkan peluang tersebut. Hingga kini PAS terus dipermainkan dan dibodoh-bodohkan oleh Umno dalam isu Hudud.

6.Keputusan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk tidak menyokong Pakatan Harapan menolak Bajet 2016 membuktikan parti Islam itu bekerjsama dengan Barisan Nasional (BN). PAS mengambil langkah berkecuali daripada parti pembangkang lain untuk menolak usul Bajet 2016 dibentangkan Najib yang juga menteri kewangan pada 23 Oktober lalu.


7. PAS menyatakan bersedia bekerjasama dengan Barisan Nasional (BN) dan akan menjadi penasihat kepada kerajaan sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib bersetuju untuk menerima parti Islam itu. Hadi berkata, Pas bersedia untuk bekerjasama dengan BN bukan kerana mahu merebut jawatan atau tampok kepimpinan negara, tetapi mahu membantu BN dari segi dasar pentadbiran negara.Keputusan parti Islam itu yang ingin menjadi penasihat kepada Umno.


8. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengingatkan ahli Parlimen PAS agar tidak menyokong usul undi tidak percaya jika diadakan di Dewan Rakyat bagi mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan. Hadi berkata ahli Parlimen berkenaan perlu akur jika tidak mahu tindakan tegas diambil kerana PAS hanya akan melakukan perubahan melalui cara yang lebih sihat. "PAS tidak akan menyertai agenda melakukan perubahan politik secara tidak sihat kerana cara itu akan menghuru-harakan negara." Kata Hj Hadi. 

Apakah benar sudah berlaku anjakan paradigma di kalangan ahli UMNO seperti yang disuarakan oleh Presiden PAS?

Apakah Umno telah memenuhi syarat yang PAS kemukakan  iaitu parti Melayu itu kembali kepada Islam? 

PAS ternyata berbohong kerana telah bekerjasama dengan Umno/BN seperti 8 perkara yang saya nyatakan diatas walaupun Umno masih lagi dengan kerjabuat kezaliman dan penindasan terhadap rakyat.

Walaupun Lim Guan Eng tidak pernah dapat duit derma RM2.6 bilion dari Pak Arab, dia tidak lokek untuk membantu rayat Pulau Pinang

Posted: 10 Dec 2015 05:53 PM PST

Jika Umno ditolak dalam pilihan raya umum akan datang, orang Melayu di negara ini dan umat Islam akan berada di tangan pakatan pembangkang yang dikuasai DAP yang anti-Islam dan anti-Melayu, Datuk Seri Najib Razak memberi amaran hari ini.

 Dalam ucapan dasar pada majlis perasmian perhimpunan agung Umno, presiden parti mengingatkan supaya apabila pilihan raya persekutuan yang diadakan akan datang, pengundi perlu memilih antara masa kini Umno-Barisan Nasional (BN) pakatan atau Pakatan Harapan baru ditubuhkan .

 "Realiti politik di Malaysia hari ini adalah bahawa orang hanya mempunyai dua pilihan - iaitu untuk memilih antara pakatan yang diketuai oleh Umno atau gabungan dikuasai oleh DAP.

 "Apa yang saya maksudkan adalah jika Umno ditolak, negara ini akan diperintah oleh mereka yang menentang perjuangan Islam dan orang-orang yang kafir kepada perjuangan orang Melayu dan Bumiputera," kata Najib.

 Presiden Umno itu berkata beliau lega dan gembira kerana PAS tidak lagi dengan pakatan pembangkang , dan menghulur tangan persahabatan kepada parti Islam itu.

 "Dengan hati yang besar, kita melanjutkan ikatan 'ukhuwah' dengan harapan bahawa ia akan membawa kepada kesempurnaan untuk membina Malaysia berdasarkan prinsip (Islam)," kata Najib. ~ sumber  

Komen al-Husseyn :

Kenyataan diatas adalah seringkali kita dengar dari PAS juga; betul-betul sebiji macam ini! Tidak ada bezanya. 


Sumbangan kerajaan Pulau Pinang kepada aktiviti Islam di negeri itu.

Sebab itu PM Najib mengakui beliau "lega dan gembira" kerana PAS tidak lagi dengan pakatan pembangkang dan menghulurkan tangan persahabatan  kepada PAS!

Nak tergelak bila Najib kata nak bersama PAS demi kesempurnaan untuk membina Malaysia berdasarkan prinsip (Islam)??

Prinsip Islam mana yang membenarkan penganutnya menyonglap RM2.6 bilion? Cer bagi tau? 

Najib sebenarnya hanya mengundang kemurkaan Allah bila dia cakap tidak serupa bikin - Kabura maqtan indaLlahi antaqulu mala taf'aluun (as-Syaff:3).

Najib kata jika Umno ditolak, negara ini akan diperintah oleh mereka yang menentang perjuangan Islam dan orang-orang yang kafir kepada perjuangan orang Melayu dan Bumiputera.

Korang percayakah cakap-cakap Najib yang menggambarkan Islam terancam jika berada dibawah Pakatan Harapan?

Apakah orang-orang Melayu di bawah kerajaan DAP Pulau Pinang sekarang ini terancam dan tertindas kerana diperintah oleh DAP?

Walaupun di bawah DAP, Yang di-Pertuan Agong tetap menjadi ketua agama Islam bagi Pulau Pinang; bukan Lim Kit Siang!


Agong melantik Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang sejak mula lagi adalah orang Melayu...


Fungsi dan peranan Yang di-Pertua Negeri meliputi perkara-perkara berikut: 

Ketua Kerajaan Negeri
Fungsi Kehakiman 
Fungsi Pertadbiran 
Kuasa Pengampunan 
Sumber Kehormatan dan Daulat. (sumber)

Pulau Pinang juga mempunyai Majlis Agama Islam Negeri seperti mana negeri-negeri lain yang bukan dibawah DAP untuk mengurus tadbir hal-ehwal Islam di negeri itu.


Islam diberikan perhatian lebih baik berbandingkan sebelum DAP mengambil alih dari BN. Peruntukan Islam sejak tahun 2008 hingga kini adalah lebih baik dibandingkan sewaktu dibawah BN dahulu.


Peruntukan hal ehwal agama Islam yang diluluskan oleh Kerajaan Negeri dulu bagi tahun 2008 berjumlah RM25.49 juta, tetapi, sekarang kita (PR) luluskan RM35.78 juta bagi tahun 2009, 2010 (RM37.85 juta), 2011 (RM63.21 juta), 2012 (RM64.03 juta), 2013 (RM54.55 juta) dan 2014 (RM51.17 juta) (Rujuk rajah sebelah).

Sekolah Agama Rakyat (SAR) tidak pernah diberi sumbangan sewaktu BN memerintah Pulau Pinang, tetapi Kerajaan Negeri hari ini memberi peruntukan RM1.5 juta tiap-tiap tahun sejak 2008 hingga 2009. RM1.75 juta tiap-tiap tahun pada 2010 hingga 2014.


Itu, tidak termasuk peruntukan kepada huffaz atau para penghafal Al-Quran pada tahun 2008 berjumlah RM30,900, diikuti, RM65,000 (2009), RM90,000 (2010), RM130,000 (2011), RM175,000 (2012) dan RM202,500 (2013) (lampiran 3). ( Maklumat lanjut sila rujuk di sini)

Walaupun ternyata Islam lebih terbela di Pulau Pinang kalau dibanding dengan negeri-negeri lain di Malaysia namun Umno dan sekutu barunya, PAS tetap menggambarkan DAP bersama rakan tahaluf barunya Pakatan Rakyat sebagai "anti-Melayu dan anti-Islam".

Walaupun Lim Guan Eng tidak pernah dapat duit derma RM2.6 bilion dari Pak Arab, dia tidak lokek untuk membantu rayat Pulau Pinang keseluruhannya.

Kerajaan Pakatan Harapan Pulau Pinang juga telah memansuhkan cukai pintu. Macam ini pun Najib dan Umno dan PAS tak boleh nampak lagi???

Kalau korang semua mahu terlepas dari bebanan cukai pintu, malah cukai GST sekali pun,  meh sokong Pakatan Harapan di tempat masing-masing!

Tiada ulasan: