Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


FORUM GHAH DI SHAH ALAM

Posted: 23 Nov 2015 07:48 PM PST







FORUM GHAH

KHAMi

MALAM iNI

BERALiH KE

DEWAN

 KiAMBANG

SEKSYEN 7

SHAH ALAM

SiLA DATANG

BUAT RAMAi






----------------

JUMPA OBAMA

Posted: 23 Nov 2015 07:18 PM PST








JANGAN BUAT 

TAK TAHU



Apa tujuan NGO jumpa Obama – Utusan Malaysia

PETALING JAYA: Langkah beberapa pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mengadakan pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat (US) Barack Obama dipertikai akhbar milik UMNO, Utusan Malaysia.
Pengarang Berita Kanan 2, Zulkifli Bakar melalui sebuah artikel menulis, langkah Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin, S Ambiga dan Pengarah Eksekutif Pusat Membanteras Rasuah dan Kronisme (C4) Cynthia Gabriel yang bergitu teruja bertemu dengan Obama bafru-baru ini telah menimbulkan persepsi negatif.
Dia turut mempersoalkan sama ada perkara-perkara yang dibangkitkan kepada Obama menerusi pertemuan tersebut disampaikan secara telus atau sebaliknya


KAH KAH KAH
woit
jangan buat tak tahu
ngo ini anti kerajaan
mesti mereka tabur fitah
mesti kutuk kerajaan
mesti kutuk melayu
mesti burukan malaysia
kan ini kerja ngo
jangan buat buat tak tahu
kah kah kah

LAGi2 NGO



-----------

AHLI PARTI TOLAK NAJIB

Posted: 23 Nov 2015 06:43 PM PST







MAKiN BERAT

MAKiN LUAS

MAKiN RAMAi


Lagi cawangan Umno gesa Najib letak jawatan


Sebanyak 81 orang ketua cawangan dari lapan bahagian Umno Johor hari ini mendesak presiden parti,  Najib Razak meletakkan jawatan.
Menurut jurucakap kumpulan itu, Ketua Umno cawangan Bandar Pulai Jaya 2, Zairuddin Hamid, beliau tuntutan itu dibuat kerana Najib banyak melakukan kerosakan pada parti.
"Presiden Umno perlu letak jawatan kerana banyak kerosakan yang dilakukan.
"Jangan rosakkan lagi Umno. Lakukanlah pemilihan parti dengan segera. Ia perlu dijalankan dan tak perlu ditangguhkan," katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang media di Pusat Sukan Skudai, Johor Bharu, pada malam tadi

KAH KAH KAH
woit
ini semakin serious
kah kah kah
ingat port dickson aje
ini dah merebak
johor dah terbakar
kah kah kah
mana  beg mana beg
kah kah kah
mana lebai fulusikom 
mana lebai dermakom
kah kah kah
api makin merebak
kah kah kah

FULUSiKOM




-------------

UTUSAN JATUH BANGKRAP

Posted: 23 Nov 2015 06:18 PM PST






BERiTA SEDiH

GUMBiRA
KOMENTAR
ini berita sedih
kerana ramai kehilangan 
mata pencarian
hilang kerja

ini juga berita gumbira
akhbar ini menjalankan
projek membodohkan melayu
akhirnya akhbar ini
akan tutup kedai
selamat bani melayu
dari menjadi bodoh


 

Utusan Melayu bakal berhentikan pekerja
Syarikat penerbit akhbar Utusan Malaysia itu menghadapi masalah kewangan yang semakin tenat.

PETALING JAYA: Syarikat penerbitan akhbar pro-UMNO, Utusan Melayu (Malaysia) Berhad dikatakan bakal memberhentikan lebih 200 pekerjanya dalam tempoh terdekat ekoran menghadapi masalah kewangan yang semakin tenat.
Menurut sumber, Utusan Melayu yang menerbitkan Utusan Malaysia dan Kosmo! dengan kakitangan seramai 1,400 orang terpaksa mengurangkan jumlah pekerjanya sekurang-kurangnya 20 peratus ekoran masalah yang dihadapi itu.
Katanya, pekerja yang akan diberhentikan itu melibatkan banyak bahagian termasuk Jabatan Pengarang.
Ujarnya, semua itu berlaku disebabkan syarikat terbabit tidak lagi dapat menanggung kos operasi yang semakin meningkat terutama melibatkan bahan-bahan yang digunakan untuk percetakan akhbar.
"Pada masa ini kilang percetakan akhbar milik Utusan yang terletak di Tebrau telah ditutup dan pekerja-pekerja yang terbabit kini terpaksa menganggur.
"Manakala sebuah lagi kilang yang terletak di Gong Badak (Terengganu) yang digunakan untuk mencetak akhbar edaran Pantai Timur akan ditutup," kata sumber berkenaan kepada FMT.
Sumber itu menyatakan, keadaan Utusan Melayu menjadi teruk sejak awal tahun ini dengan bermacam langkah diambil oleh pihak pengurusan, namun, segala usaha yang dilakukan tidak berjaya.
Jelas sumber itu lagi, gaji yang sepatutnya diterima oleh kakitangan eksekutif yang kebiasaannya dibayar pada 24 atau 25 haribulan hanya akan dibayar pada 28 November ini, sekaligus menguatkan lagi dakwaan tersebut.
"Ya…Utusan dah takde duit untuk membayar gaji pekerja. Saya tahu perkara ini pun setelah diberitahu oleh pihak atasan yang menguruskan gaji pekerja.
"Meskipun Ketua Pengarang syarikat itu sering kali menyatakan ada jalan keluar dalam menyelesaikan masalah yang dihadapi, namun, sehingga hari ini ia tidak menjadi kenyataan," kata sumber berkenaan.
Bagaimanapun kata sumber itu lagi, keputusan untuk memberhentikan pekerja itu merupakan langkah terakhir sekiranya syarikat tidak menemui jalan penyelesaian.
Sebelum ini, Utusan Melayu telah memberhentikan pekerja Utusan Printcorp sebelum menjualnya kerana menghadapi masalah kewangan.
Tahun lalu, Utusan Melayu mengalami kerugian RM82.64 juta,meningkat tiga kali ganda berbanding tahun sebelumnya.

KAH KAH KAH
woit
apa nak cakap
akhbar ini dah lama muflis
dah lama bangkrap
dah lama lungkup
hanya pejabat kerajaan
hanya sekolah
hanya syarikat glc
telah dipaksa membeli
kalau tak ada paksa beli
akhbar ini dah lama tutup
kah kah kah

TUTUP SAJE
 

------------

NAJIB LEMBU

Posted: 23 Nov 2015 05:30 PM PST







NAJiB LEMBU

KATA MiNAH
 

SEORANG

PEGAWAi  


INi KES BERAT






Dakwa Najib 'lembu tak guna' - pegawai kanan disiasat

PARLIMEN l Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) sedang menyiasat dakwaan bahawa seorang pegawai kanannya melabelkan  Najib Razak sebagai 'lembu yang tidak berguna dan tiada kemampuan' di hadapan duta-duta asing.
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Ahmad Maslan memberitahu Dewan Rakyat bahawa kementerian akan meneliti perkara itu.

"Saya sudah berhubungan dengan Menteri  Mustapa Mohamed... Siasatan akan dijalankan. Ini tuduhan serius," katanya.
Sebelum ini, Tiong King Sing (BN-Bintulu) yang memetik laman Facebook berkata kakitangan kanan kerajaan itu membuat kenyataan berkenaan pada satu majlis beberapa bulan lalu.
"Jika ini (terbukti) adalah benar, pegawai itu tidak membantu kerajaan, dia sedang memusnahkan kerajaan.
"Dia lakukan apa yang pembangkang lazimnya buat," katanya.
Malaysiakini tidak menyiarkan nama pegawai itu sementara menunggu reaksinya berhubung dakwaan itu.
Menurut posting warga maya, pegawai kerajaan itu melemparkan tuduhan itu semasa majlis makan malam yang dihadiri oleh dua perwakilan asing, ketua pegawai eksekutif dan eksekutif tempatan.
"Katanya, kerajaan perlu dibubarkan dan MITI tidak peduli kerana mereka boleh beroperasi dengan sendiri tanpa menteri-menteri yang tidak berguna," petik posting itu.
Menurut warga maya yang dipercayai juga menghadiri majlis makan malam, berkata dirinya tidak pernah menjadi sebegitu malu.
Dalam posting yang sama, warga maya itu juga memuat naik gambar Najib bersama wanita yang dipercayai pegawai kanan kerajaan itu.
"Melihat gambar ini membuatkan saya tertanya-tanya jika beliau mempunyai keberanian untuk memberitahu PM Najib apa yang beliau luahkan?" soal warga maya itu.

SIAPA MiNAH

PEGAWAi INI?
 


Probe into officer who allegedly called Najib 'worthless cow', says Ahmad Maslan

An investigation will be carried out over allegations that a senior officer in the Ministry of International Trade and Industry (MITI) made derogatory remarks about Najib Razak at a dinner recently, said  Ahmad Maslan.

The deputy minister told the Dewan Rakyat today that the issue was brought to the attention of the minister, who said he would check the allegation. Tiong King Sing (BN-Bintulu), in debating Budget 2016 earlier, said the official had criticised the prime minister, saying he was an "incapable, worthless cow" in the presence of foreign dignitaries and local corporate captains.

This was posted in Facebook by someone who was present when the official reportedly made the remark. Ahmad Maslan, in wrapping up the budget debate at committee stage for the ministry, said the matter had been communicated to the minister.


 At this juncture, Tiong stood up to tell the deputy minister that the complaint against the ministry's senior official was serious and should be speedily dealt with. – November 23, 2015. 

  - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/probe-into-officer-who-allegedly-called-najib-worthless-cow-says-ahmad-masl#sthash.RUGK8Sfk.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini kes berat
siapa pegawai tinggi ini?
apa tugas pegawai ini?
najib  bodoh 
najib  tak berguna
najib macam lembu
ini satu penghinaan
ini hina yang amat hina
hentikan penghinaan ini
jangan utarakan ayat ini
tolong jangan hina lembu
jangan hina binatang ini
jangan samakan lembu
dengan najib
ini sudah melampau
ini sudah berat
dulu syarizat lembu
sekarang najib lembu
berapa banyak lembu
dalam kabinet kerajaan
kah kah kah

JANGAN HiNA



-------------

OBAMA TAK HORMAT NAJIB

Posted: 23 Nov 2015 05:00 PM PST





HORMAT 

LEMBU

iTU APA?

 

Veteran Umno dakwa Obama tidak hormat Najib jumpa NGO pembangkang 

Presiden Amerika Syarikat Barack Obama yang bertemu dengan pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) pro pembangkang tidak menghormati Najib Razak sebagai tuan rumah menganjurkan persidangan Asean, kata veteran Umno.
Setiausaha Veteren Umno  Mustapha Yaacub berkata, Obama sepatutnya lebih sensitif dengan perkembangan politik di negara ini dan menghormati pemimpin kerajaan.
"Veteren Umno kesal dengan sikap Obama yang tidak tahu menghormati tuan rumah Malaysia apabila beliau membuat keputusan untuk berjumpa dengan kumpulan pembangkang dan anti kerajaan ketika kehadirannya sebagai tetamu negara dan menjalankan tugas rasmi menghadiri Sidang Kemuncak Asean.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/veteran-umno-dakwa-obama-tidak-hormat-najib-jumpa-ngo-pembangkang#sthash.8FrrPIGC.dpuf

KAH KAH KAH
woit
nak hormat apa?
minah dari MITI
panggil najib lembu
kah kah kah
nak hormat apa?
500 cawangan anti najib
kah kah kah
makin ramai ahli parti
nak terajang najib
nak hormat apa lagi
500 cawangan mahu

HORMAT APA?

 



--------------

CIUM HIDU BAU APA?

Posted: 23 Nov 2015 10:29 AM PST





ADA BAU

DUiT KE?

 



Zahid 'hidu bau' dalang cuba jatuhkan Najib


KUALA LUMPUR - Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau dapat 'menghidu bau' dalang yang cuba mempergunakan pemimpin akar umbi untuk menjejaskan kepimpinan parti itu.

Beliau yang juga Timbalan Perdana Menteri berkata, dalang tersebut mempergunakan ketua-ketua cawangan Umno untuk mencampuri urusan parti itu termasuk mendesak Najib Razak supaya meletakkan jawatan.

"Kita fikir eloklah dalang berkenaan sama ada dalang yang nampak atau tidak nampak mengikut perundangan sedia ada.

"Saya tidak berhasrat untuk menghentak hati mana-mana pihak, (kerana) Umno hidup dan terus relevan, perkara ini harus dihormati oleh semua ahli dan kepimpinan Umno," katanya.

Beliau mengulas tindakan 34 ketua Cawangan Umno dari lima negeri mendesak secara terbuka agar Najib meletak jawatan sebagai Presiden Umno.


KAH KAH KAH
woit
ada bau apa?
ada bau lembu ke?
siapa dalang gerakan ini?
siapa dia? siapa?
ini yang semuan nak tahu
ada pakai minyak wangi ke?
atau pakai bedak wangi
boleh terbau dari jauh
ada bau lembu
ada bau berak lembu
kah kah kah

BEDAK LAGi


------------

SELAMAT KAN MALAYSIA

Posted: 23 Nov 2015 04:30 AM PST






CAWANGAN

BANGUN

MALAWAN
KOMENTAR
semakin banyak cawangan
semakin ramai ahli parti
merasa tidak puas hati
dengan presiden parti
mereka beramai ramai
menuntut najib undur

kocak anti najib jadi ombak
ombak sedang membesar
kelihatan semakin meluas

ngo telah bersuara
bersih telah berdemo
kita lawan telah berdemo
yb telah bersuara
bekas piem telah bersuara
bekas menteri bersuara
sulatan dan raja telah bertitah

kini semua terpulang kepada
ahli parti ketuanan melayu
satu malaysia berharap
ahli parti ketuanan melayu
akan menyelamtkan malaysia


Lebih 200 lagi ketua cawangan akan tegur Najib

PUCHONG - Lebih 200 lagi cawangan Umno dipercayai akan mengadakan protes kepada Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang akan diadakan dalam satu majlis khas Jumaat ini.

Pendedahan ini disuarakan Ketua Umno Cawangan Kampung Railway, Mohd Said Amidon.

Mohd Said berkata, perkara ini dijangka akan menjadi satu protes lebih besar kepada Najib.

"Selangor sahaja ada 22 bahagian Umno, sekurang-kurangnya 10 cawangan setiap bahagian akan bersama kami dalam bantahan ini.

"Ramai ketua-ketua cawangan menyatakan persetujuan untuk bersama dalam majlis berkenaan nanti," katanya ketika ditemui semalam.

Beliau ditemui ketika mengadakan sidang media bersama 22 lagi ketua cawangan Umno dalam bahagian Puchong menegur kepimpinan

Dalam pertemuan berkenaan, beliau juga menegaskan tindakan mereka ini tidak mendapat sebarang habuan daripada mana-mana pihak, sebaliknya adalah tindakan mereka sendiri.

"Jangan salah anggap dengan tindakan kami ini seolah-oleh akan memburukkan parti, kerana sayangkan parti lah kami buat semua ini.

"Kami ini bukan hanya ahli Umno, tetapi orang Umno yang bersedia dengan apa jua tindakan, kami tidak gentar," tegasnya.

KAH KAH KAH
woit
jangan ingat semua ahli
parti ketuanan melayu bebal
masih ada yang jujur
masih ada yang bernai
masih ada yang bersuara

SUARA LAGi

-------------

SIAPA LEMBU

Posted: 23 Nov 2015 04:00 AM PST







LEMBU ADA

DUA PULUH 

DUA HARi 





---------

PANDANGAN WAN JI

Posted: 22 Nov 2015 10:08 PM PST







FACE BOOK


Zahid Hamidi menyatakan umat Islam tidak dihormati kerana umat Islam tidak bersatu.

Umat Islam sejak dulu lagi tidak bersatu. Selepas wafatnya Nabi, umat Islam berpecah. Namun, dalam era itu, ada dari kalangan umat islam tetap dihormati.

Saidina Umar antara tokoh umat islam yang dihormati oleh lawan. Penguasa Rom dan Farsi amat menghormati ketokohan Saidina Umar. Beliau dihormati, bukan kerana umat islam di zaman itu bersatu. tetapi, beliau dihormati kerana beliau tidak rasuah dan benci rasuah; beliau dihormati, cara pentadbiran beliau telus dan transparent.

Umar Abdul Aziz juga tokoh umat Islam yang dihormati, walaupun umat Islam pada zaman itu masih lagi tidak bersatu. Beliau dihormati, kerana beliau amalkan bentuk politik yang amanah dan adil.

Justeru, Zahidi Hamidi kena sedar bahawa antra sebab orang bukan islam di Malaysia tidak respek orang islam, kerana tafsiran islam didominasi oleh melayu. Dan melayu pula, banyak terlibat dengan rasuah, penyelewengan, perkauman dan sebagainya.

Mendakwa umat islam tidak dihormati kerana kononnya umat Islam tidak bersatu, sama seperti seorang doktor memberi ubat sakit kepala kepada orang yang sedang sakit perut.






-----------------

AKTA HASUTAN DIGUNAKAN LAGI

Posted: 22 Nov 2015 09:16 PM PST










OBAMA

AKAN


 DISiASAT


DiBAWAH 

AKTA 

HASUTAN 1948

KERANA 


MENiMBULKAN

KES 1MDB

ADALAH 

BERiTA

PALSU


KAH KAH KAH






------------

PERMULAAN BAIK

Posted: 22 Nov 2015 08:19 PM PST





PERMULAAN

YANG BAiK


IGP: 7 individu ditahan disyaki pecah amanah RM1.5juta

dikemaskini Ia membabitkan kontrak mengubahsuai dan membaik pulih ibu pejabat Polis Bukit Aman.

Tujuh individu termasuk seorang pegawai kanan polis ditahan semalam dan hari ini kerana dipercayai terlibat dalam pecah amanah RM1.5 juta membabitkan kontrak mengubah suai dan membaik pulih ibu pejabat Polis Bukit Aman.
Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar berkata enam individu terbabit ditahan semalam manakala seorang lagi individu yang ditahan pada awal pagi tadi merupakan pegawai polis berpangkat tinggi.
"Kegiatan mereka berjaya dikesan oleh naziran Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan tindakan segera diambil terhadap mereka yang terlibat.

KAH KAH KAH
woit
ini baru betul
ini baru tepat
inilah contoh baik

TERUS LAGi

------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT