Rabu, 18 November 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


HARI KHAMIS

Posted: 18 Nov 2015 07:12 PM PST







HARi INi

KHAMiS


TOK AJi

JADi SAMAN 


KE TAK JADi

SAJE TANYA

NAK BAGi

SUSAH


Jamil Khir beri tempoh kepada Akmal hingga Khamis - Sinar ...

www.sinarharian.com.my/.../jamil-khir-be...
Translate this page
Sinar Harian
4 days ago - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Putrajaya hari ini, ...

Akmal, tempoh mohon maaf hingga Khamis - The Rakyat Post

bm.therakyatpost.com/berita/.../akmal-tempoh-mohon...
Translate this page
4 days ago - 'Umat Islam sendiri yang beri imej negatif terhadap Islam' ... Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom akan ... memberi Akmalsehingga Khamis untuk memohon maaf di mana pada hari Jumaat ini, ...

Jamil Khir beri tempoh kepada Akmal hingga Khamis pulak..!!

wargamarhaen.blogspot.com/.../jamil-khir-beri-tempo...
Translate this page
4 days ago - Kita bagi tempoh dua hari. Jika tiada (permohonan maaf) kita akan failkan saman pada Khamis ini ," katanya pada media selepas membuat




--------------

MANA YANG MASAK?

Posted: 18 Nov 2015 06:30 PM PST








MANA DiA


Kertas kerja itu tidak menyatakan secara terperinci objektif perbelanjaan dan program lawatan yang dibatalkan. More ››

KAH KAH KAH

woit
yang dah masak
dimana sorok
dimana simpan
kah kah kah

KANTOi LAGi





----------------

AMIL DAN JAMIL

Posted: 18 Nov 2015 05:49 PM PST








TUKANG 


PUNGGUT 

DUiT ZAKAT


ADALAH AMiL

TUKANG

REMBAT

DUiT ZAKAT

ADALAH JAMiL

KAH KAH KAH






---------------

DOKUMEN TOK AJI SOHEH

Posted: 18 Nov 2015 05:18 PM PST










WHEN 

MAK AJi GO


SHOPPiNG

TOK AJi

PLAYS GOLF
 
Yapeim akui dokumen NOW betul, kesal dengan pendedahan


Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) hari ini mengaku dokumen yang digunakan Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (NOW) dalam dakwaannya terhadap lawatan Datuk Seri Jamil Khir Baharom ke luar negara adalah "betul tetapi tidak mengandungi dokumen sepenuhnya".
Pengarah undang-undang Yapeim Mohd Naser Disa berkata, siri dakwaan Pengarah NOW Akmal Nasir itu bersifat "separuh masak" kerana tidak "mendapatkan penjelasan Yapeim sebelum membuat kesimpulan".
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/yapeim-akui-dokumen-now-betul-kesal-dengan-pendedahan#sthash.N5qhS3GC.dpuf


KAH KAH KAH
woit
gwa sudah cakap
dokumen bil belanja
semua betul bukan fitnah
ini  kerja orang dalam
yang muak dengan tok aji
yang tahu tok aji 
kaki rembat
yang tahu mak aji
kaki shopping
ini semua tim jual agama
tim rembat duit anak yatim
kah kah kah

ANAK YATiM


-------------

MUSIM DEMO SAMPAI

Posted: 18 Nov 2015 04:30 PM PST







DEMO 


ANTI OBAMA


JUMAAT INi

Himpunan Bantah Penindasan Amerika dan Zionisma Sempena Kedatangan Obama!

Bersempena dengan kehadiran Presiden Amerika, Barrack Obama ke Malaysia bagi menghadiri Sidang Kemuncak Asean Ke-27, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bersama sekutu anak muda bertekad untuk mengadakan sebuah aksi bantahan di tengah bandaraya Kuala Lumpur.

Mewakili suara ramai rakyat Malaysia, SAMM dan rakan sekutu organisasi massa lain akan berperanan memberitahu dunia bahawa kedatangan Obama tidak disenangi sama sekali.

Kedatangan Obama ke rantau ini juga dijangka bagi memuktamadkan perjanjian TPPA yang merupakan satu perjanjian berat sebelah dan hanya memberi manfaat kepada syarikat-syarikat transnasional besar Amerika. Perjanjian TPPA juga dikenali sebagai satu penjajahan baru terhadap tanahair yang turut akan menjejaskan kedaulatan negara, merompak hasil bumi dan satu pembulian ekonomi.

Rakyat Malaysia juga tidak mengalu-alukan kehadiran Obama di atas polisi peperangan oleh pentadbiran Rumah Putih. Amerika perlu mendesak negara haram Israel menghentikan serangan terhadap Palestin dan Amerika juga harus menghentikan semua perang di mana Amerika terlibat secara langsung atau tidak langsung (dengan menggunakan proksi di sesebuah negara).

Maka dengan ini kami mengumumkan aksi bantahan seperti berikut;

Himpunan Bantahan Kedatangan Obama

Tarikh: 20 November 2015 (Jumaat)

Masa : 2 petang

Lokasi : Bermula di Menara Tabung Haji, 

Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.


SEMUA

DIJEMPUT

TURUN






-------------

HANYA BERTANYA

Posted: 18 Nov 2015 09:14 AM PST







HANYA TANYA

JANGAN 


MARAH







-------------

NAJIB DI TIBAI LAGI

Posted: 18 Nov 2015 05:00 AM PST










MAKIN RAMAI


AHLi PARTi

TiBAi NAJiB


SEPANG ANTI NAJIB




Pemimpin akar umbi Umno Sepang mohon PM letak jawatan

Sekumpulan pemimpin akar umbi Umno yang mendakwa mewakili 20 cawangan parti itu di Sepang, memohon Najib Abdul Razak supaya meletak jawatan.
Jurucakap kumpulan itu, Rushdan Mohamed berkata Najib perlu meletak jawatan sebagai perdana menteri dan presiden Umno kerana skandal berpanjangan yang melanda dirinya telah menjadikan beliau sebagai liabiliti.
Sambil menegaskan bahawa Umno bukan milik Najib, beliau berkata, mereka berharap isu-isu tersebut boleh diselesaikan dengan segera, sebelum Umno dan BN ditolak dalam pilihan raya umum ke-14

TAMPIN ANTI NAJIB
KAH KAH KAH
woit
mula tampin
kemudian langkawi
kemudian seporna sabah
kemudian pasir gudang
kemudian pagoh
kemudian telok kemang
hari ini sepoang
kah kah kah

TABAi LAGi

TELOK KEMANG 
ANTI NAJIB

-------------

ISIS/ISIL LAHIR DARI REBAN AMERIKA

Posted: 18 Nov 2015 04:30 AM PST









TAK PERCAYA

iSIS/ISiL

BERTELOR

MENETAS DARI 

REBAN CiA




KURSUS KAHWIN

Posted: 18 Nov 2015 12:36 AM PST








KURSUS

 KAHWiN


Di PARiS


Di AMERiKA

MINDA SAYA
TUAN TT Saya rasa pemikiran dan minda saya telah "obselete" dan ketinggalan masa apabila meneliti alkesah YAPEIM yang mempunyai pemikiran luarbiasa dan jauh lebih advance dan proactif dengan menganjurkan kursus perkahwinan di washington dan di paris. 

Agak2 tuan tt bagaimanakah rupa bentuk dan minda generasi yang akan dilahirkan kelak satelah menghadiri kursus2 yang diadakan diluar negeri.Adakah macam minda TOK AJI SEKARANG INI ???.BERLIDAH BIAWAK DAN PANDAI MAIN GOLOF??? on TANGKAP TOK AJI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/18/15


-----------

KIT SIANG ATAU HAJI HADI

Posted: 17 Nov 2015 11:00 PM PST






KiT SiANG

ATAU

HAJi HADi

RESMiKAN

KiLANG

CARLSBERG

SHAH ALAM



SUKA BLONDE
kilang carlsbeg di shah alam dirasmikan oleh tun razak.kluarga di raja antara top gun disitu. casino genting dipengerusikan oleh pak mertua tun razak. eh..nape buat lim kit siang atau arwah karpal yg buka atau rasmikan?rupa2nya kalo seseorg tu islam kemudian buat dosa maka akhirnya setelah dicuci diazab dineraka maka org itu akan masuk syurga semula.

tapi kalo bukan islam akan terus tinggal di neraka weell walaupun banyak buat budi melawan kezaliman, alasanya kerana org bukan islam takda kalimah syahadah..kalo ada syahadah, buat zalim ke mencuri ke tak pe..sb pandai2 la dia tanggung diakhirat nnt.tgk riduan tee. bila masuk islam je, tetiba darah nya jd suci bersih umpama datang dari syurga.disaudi web prono kena blok tp ada cable tv yg memaparkan gadis2 phone call.

 buat call kemudian gadis2 ini akan buka satu persatu pakaian..makin lama call, makin byk gadis ni akan buka..kdng2 tu sampai basah pusy kum nya..untold story de arabia.prince faisal suka blonde hair.minah arab sume hitam2.. on MENCANDAT SOTONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/17/15




-----------

LEDAKAN PARIS CUI BONO?

Posted: 17 Nov 2015 09:30 PM PST





LEDAKAN PARIS CUI BONO? 


Hujung minggu ini tetiba dunia heboh dengan ledakan dan serangan yang telah berlaku dalam kota Paris. Dunia tetiba terpaksa menjadi sedih. Presiden, Perdana Menteri, pemimpin negara  dari pelbagai bentuk dan warna menyatakan simpati kepada Peranchis. 

Eropah berkabung. Bangunan Sydney Opera bertukar warna menjadi warna bendera Peranchis. Malah Malaysiakini dan Malaysian Insider juga  telah menjadikan serangan di Paris sebagai induk berita. Bagitulah kuatnya ' besi berani' media milik pemodal Anglo-Amerika  menabur naratif untuk dunia bersimpati sehingga kita lupa apa cerita  yang sebenarnya. Dan apa sebenarnya dibelakang cerita.

Jangan silap faham ini bukan bermakna saya tidak bersimpati kepada yang gugur dan tewas. Ini bukan bermakna saya bersimpati dengan keganasan.  Apa yang ingin saya huraikan disini adalah lebih dari tanda-tanda  simpati. Lebih dari slogan  #Kita Semua Peranchis. Lebih dari meletakkan  bunga untuk mereka yang gugur.

Kematian adalah kematian. Bila ada yang mati kaum keluaraga akan bersedih. Air mata akan bertaburan. Kita mengucapkan Al-Fatihah kepada kepada yang gugur tanpa mengira kulit, agama dan warna.


Tetapi pada ketika ini dari permerhatian amat jelas kematian mereka Yang Berkulit Puteh lebih bernilai dari kematian  mereka Yang Berkulit Tidak Puteh. 

Saya cukup yakin dengan kenyataan saya ini. Bukti saya cukup senang : Dua malam sebelum Paris diserang , dua bom telah meledak di wilayah Burj al-Barajneh kota Beirut. Seramai  42 tewas dan puluhan cedera.  Bom yang meledak di Beirut ini juga dikatakan hasil kerja Isis. 

Berita bom meledak di Beirut  muncul dan terus padam. Tidak ada siaran terus menerus dari CNN atu BBC. MalaysiaKini dan MalaysianInsider tidak menjadikan berita ini  induk berita. Akhbar internet  tidak membuat laporan terus menerus saperti yang dilakukan oleh The Guardian. Wartawan dunia tidak berbondong-bondong terbang ke Beirut. Tidak ada #we are all lebanese.

Hakikatnya tidak saheboh apa yang sedang berlaku di kota Paris. Media tidak ambil pot apabila yang tewas dan gugur tidak berkulit puteh. Justeru persoalan timbul - Kenapa ini berlaku? 


Persoalan ini wajib mendapat jawapan. Memahami jawapan ini bermakna kita semua memahami apa yang sedang berlaku dihadapan mata kita. Disini saya menjawab dan cuba memberi pencerahan.

Awal wahid - saya berani berkata : Apa yang kamu tanam maka itulah yang kamu tuai. Kalau kamu tanam padi maka kamu akan mendapat beras. Kalau kamu tanam pasir mutahil gandum yang akan kamu tuai. Hukum ini tidak berubah-ubah - untuk yang berkulit puteh atau yang berkulit hitam.

Justeru saya menyatakan disini bahawa kematian di kota Paris ini tidak boleh dipisah dari apa  yang sedang berlaku di Timur Tengah. Serangan gerila Isis ini tidak boleh dipisah dari apa yang sedang belaku di Syria. Tidak boleh dipisahkan dari apa yang sedang belaku di Libya, di Iraq, di Afghanistan, di Yamen atau di Iran.

Membuat laporan berita tanpa mengkaitkan  dengan apa yang sedang berlaku di Timur Tengah pada ketika  ini adalah laporan yang tidak jujur. Bukan sahaja berita tidak jujur malah - berita-berita ini bertujuan jahat. 


Meminggirkan politik Timur Tengah dalam naratif berita ledakan di Paris akan dilihat sebagai usaha untuk memandulkan kesedaran pembaca dari memahami kerja-kerja  jahat  yang sedang dirancang dan sedang dijalankan oleh gerakan Zionis-Anglo-Amerikan.

Untuk saya ledakkan  di Paris hujung minggu ini berpunca bukan hanya kerana perang di Syria atau di Iraq atau di Afghanistan. Saya melihat lebih jauh dari itu. Saya melihat semuanya berpunca dari  kewujudan negara zionis Israel yang telah dipacakkan dibumi Arab pada  semenjak tahun 1948.

Pada hemat saya kewujudan negara zionis Israel inilah punca utama yang sedang memporak perandakan dunia Arab. Gerakan zionis antarabangsa ini juga yang sedang mengharu birukan bukan sahaja warga Arab, warga Islam malah sedang memporak peranda umat manusia.

Gerakan zionis ini sedang bersekongkol dengan kuasa imperial Anglo-Amerika untuk menjadi  satu gerakan Zionis-Anglo-Amerika yang ampoh untuk menawan dunia.

Pada awalnya, sesudah perang dunia kedua - Isreal adalah projek Anglo-Zionis. Kini Isreal telah menjadi projek utama untuk kuasa imperial  Zionis-Anglo-Amerika. Persekongkolan tiga kuasa  telah dan sedang mengkemudikan politik dan ekonomi dunia.

Keterlibatan Peranchis dalam dunia Arab bukan satu yang baru.Harus kita sedari bahawa peta dan wilayah Negara Sham - Palestine, Lebanon, Syria, Jordan dan Iraq adalah hasil kerja kuasa kolonial British dan Peranchis. Perjanjian Sykes-Picot  1916 telah memecah belahkan bumi Arab  dalam usaha untuk meruntuhkan Empire Ottoman.


Perjanjian Sykes-Picot ini sama saperti Anglo-Dutch Treaty 1924 yang memisahkan Bumi Melayu - untuk menjadi  Tanah Melayu dan Indonesia. Perjanjian Anglo Thai 1906 memisahkan empat wilayah Melayu di Selatan Siam. Jelas sempadan yang wujud hari ini adalah hasil projek kuasa kolonial. 

Sebagai ingatan bersama: Pekara pertama yang dilakukan oleh Isis ialah memusnahkan sempadan yang didirikan Perjanjian Sykes-Picot ini. Gerakan Khalifah dibawah Isis menolak semua bentuk sempadan yang didirikan oleh penjajah. Justeru langkah Isis ini mendapat sambutan hangat warga Arab.

Pada ketika ini dunia telah diberitahu bahawa ledakan dan serangan di Paris minggu lalu ialah kerja gerila Isis. Pada ketika ini dunia difahamkan bahawa lapan gerila ini telah ditembak mati. Pada ketika ini dunia telah diberitahu bahawa gerila Isis ini ada memiliki jaringan  di Peranchis, Belgium dan Eropah. Pada ketika ini media dunia telah memainkan berapa gambar muka dan nama mereka yang dikatakan gerila Isis.

Untuk saya hampir semua  cerita-cerita  dan berita yang dilaporkan telah pernah saya dengar. Yang berbeza hanya pelakunnya bertukar ganti. Isi dan teknik naratifnya sama.

Ketika WTC meledak  di New York , Presiden Bush telah muncul dikaca tv. Bush telah  membuat kenyataan yang sama saperti yang dilafazakan oleh Presiden Francois Hollande - we are at war.... kita sedang berperang..' Presiden Peranchis ini tidak melafazkan apa apa yang baru.

Malah berita-berita  biasa ini  telah sekali lagi menjadi berita  lawak apabila paspot salah seorang yang ditembak mati di Gedung Musik Batclan ditemui. Apabila paspot ditemui maka saya tidak dapat tidak telah ketawa terbahak-bahak. 

Minta maaf bukan kerana saya bersikap kurang ajar kepada kaum keluarga yang gugur. Ini bukan niat saya. Saya ketawa terbahak-bahak kerana 'penemuam paspot' ini membawa  ingatan saya pulang ke zaman Ghazali Shafie menjadi Menteri Dalam Negeri.

Pada 26 Ogos 1975 Tugu Kebangsaan yang terletak berhampiran Parlimen telah diledakan oleh gerila Pembebasan Rakyat Malaya. Pada malamnya Ghazali Shafie telah muncul di tv. Dia telah membuat kenyataan  mengatakan bahawa kad pengenalan gerila ini telah tercicir dan ditemui disebelah tugu yang telah  musnah. Mengikut labon menteri ini  pihak polis  sedang mencari Si Polan dan Si Polan yang  tercicir kad pengenalan. Ini berlaku 40 tahun dahulu.


Apabila WTC meledak pada 11 September 2001 pekara yang sama telah juga terjadi. Para pembaca mungkin ketawa sama saperti saya kerana dalam muntahan kebakaran banguanan WTC ini tetiba ditemui paspot Satam al-Sugami warga Saudi yang dikatakan salah seorang pembajak  kapal terbang yang melanggar WTC.

Bagaimana paspot milik al-Sugami ini boleh selamat dalam mutahan api ini wallah hu alam bissawab.


Kesah paspot ini belum selesai. Saya ingin mengembalikan ingatan para pembaca kepada apa yang berlaku di Paris pada bulan Januari lalu dimana pejabat majalah karton Charlie Hebdo telah diserang. Kesah punya kesah sama  saperti kes Tugu Negara kita 40 tahun dahulu. Si Penyerang Charlie Hebdo ini juga tertinggal  kad pengenalan dalam kereta. Ini bukan lawak ini fakta.

Tertinggal paspot dan kad pengenalan ini kini kelihatan telah mejadi SOP kepada para gerila dan pembajak kapal terbang. Atau ini hanya SOP lama dari 'kitab kuning' tentang teknik dan cara perang saraf.  Mungkin ada yang percaya tetapi saya yakin ramai yang membaca tulisan saya akan tertanya-tanya apakah betul fakta yang saya tulis ini? Atau saya hanya menabur fitnah.


Untuk ledakan Tugu Negara sila pergi ke Arkib Negara untuk mencari fakta. Untuk kes paspot WTC 9/11 dan Charlie Hebdo sila tanya Lebai Google. Jawapan akan terpampang jelas.

Mari kita kembali ke Paris dan bertanya apa sebenarnya yang telah berlaku. Untuk saya apa  sahaja berita serangan , ledakan saperti yang berlaku di Paris minggu ini - saya tidak akan serta merta membuat rumusan.


Memang tidak dapat dinafikan bahawa 8 gerila Isis telah menyerang kota Paris. Mereka telah menembak secara rambang sesiapa sahaja dihadapan mereka. Seramai 150 orang telah gugur dan jumlah mungkin bertambah.  Yang mereka bunuh bukan tentera, bukan soldadu tetapi orang biasa. Semua ini adalah berita benar.

Dibelakang 'berita benar' ini ada lagi 'berita yang lagi benar'. Kini telah mula tersebar bahawa beberapa orang gerila ini telah lama dikenal baik  oleh badan risikan Peranchis.  Ini sama saperti para pembajak kapal terbang yang melanggar WTC. Mereka juga dikenali baik  oleh FBI dan CIA.

Justeru ini sebelum kita membuat apa-apa rumusan,  kita wajib bertanya satu  soalan hakiki -  Cui bono? Ini soalan dalam bahasa Latin ini bermakna - siapa dapat untung? (TT)


NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45

----------------

LAGI 27 HARI

Posted: 17 Nov 2015 09:00 PM PST











JANGAN LUPA

LAGi 27 HARIi

NAJiB AKAN

SELESAiKAN

 KES 1MDB




-----------------

DAKWA SAMPAI DIDAPATI BERSALAH

Posted: 17 Nov 2015 08:39 PM PST








PELiK TAPi

BENAR


KOMENTAR
kes mahkamah ini sama 
macam kes PRU 1999
zainul zakaria 
parti keadilan
lawan sharizat jalil
parti gerombolan
kira punya kira
zainul zakaria menang
kira lagi  kira lagi
ulang kira lagi
ulang kira
tetiba sampai
satu peti kampong bohol
tercicir kerana banjir 
rupa rupa ada bajir 
besar di bangsar
kena pakai sampan 
bawa peti undi
ini fakta bukan auta
ini sejarah pru1999
kira sampai menang



Dakwaan kali ke-3 satu penyalahgunaan 

sistem, kata Nik Nazmi


Nik Nazmi Nik Ahmad hari ini menolak pendirian peguam negara yang mengatakan pertuduhan ke atas beliau untuk kali ke-3 di bawah Akta Perhimpunan Aman PAA 2012 adalah perlu bagi mendapatkan keputusan muktamad mengenai undang-undang itu.
Ketua Pemuda PKR itu berkata, ia merupakan penyalahgunaan sistem kerana kes beliau sudah dimuktamadkan di Mahkamah Rayuan, di mana ia ditolak kerana Seksyen 9(5) akta tersebut diisytiharkan tidak berperlembagaan.
"Bagaimana peguam negara mewajarkan tuduhan ke atas saya untuk kali ke-3, apabila Perlembagaan dengan jelas menolak 'double jeopardy' (pendakwaan 2 kali), apatah lagi 'triple jeopardy' (pendakwaan 3 kali)?" kata Nik Nazmi kepada The Malaysian Insider.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dakwaan-kali-ketiga-satu-penyalahgunaan-sistem-kata-nik-nazmi1#sthash.RGwAmrkX.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini memang pelik
bicara dapati tak bersalah
bicara lagi sekali
didapati tak bersalah
ulang bicara lagi
kah kah kah
ini bicara sampai
didapati bersalah
kah kah kah
oooooh malaysiaku

PALAT LAGI



----------------

TANGKAP TOK AJI

Posted: 17 Nov 2015 07:58 PM PST









DiCURi ATAU

DiBOCORKAN

KOMENTAR
jawapan dari YApeim
cukup tidak menaykinkan
maklumat bil data 
dikatakan dicuri
persolaan hakiki
apakah maklumat itu soheh?

sebenarnya maklumat dan bil
semua ini pasti telah
dibocorkan oleh orang dalam
yang tidak puas hati
apabila duit anak yatim
digunakan untuk main golf
duit anak yatim digunakan
untuk bershopping di amerika




 | November 17, 2015
Abibullah-Samsudin_akmal-nasri_yapeim_now_600
Dokumen yang dicuri itu telah diputarbelitkan oleh NOW dengan tujuan mahu menjatuhkan keyakinan pelabur terhadap YaPEIM More ››

KAH KAH KAH
woit
juru jual agama
curi macam mana?
curi dari bilik mana?
curi dari beg mana?
kah kah kah
sudah kantoi baru sedar
semua data
semau maklumat
semua bil adalah soheh

TOK AJi CURi



---------------

Tiada ulasan: