Isnin, 16 November 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


TUAN HAJI KENA FITNAH

Posted: 16 Nov 2015 07:54 PM PST








TUAN HAJi

KENA F
iTNAH

Tuduhan bahawa jamil khir mencuri duit anak yatim adalah fitnah semata-mata. Satu fitnah yang direkacipta oleh golongan yahudi, nasrani, komunis, kapitalis, LGBT, ISIS, Dhong Zong, Tamil Tigers, etc. uituk memburuk-burukkan seorang pemimpin Islam yang progresif dan berwasatiyyah.

 jamil khir adalah seorang ulama serta pemimpin ummah. Sebagai ulama, beliau mempunyai pertalian istimewa dengan Allah swt. Usaha-usaha beliau menegakkan syiar Islam di bumi bertuah ini diberkati oleh Allah swt. Sebagai ganjaran, Allah swt. memberi kunci perbendaharaan YaPEIM kepada belliau. 

Penggunaan oleh jamil khir duit anak yatim untuk berjoli di Amerika Syarikat tidak boleh ditafsirkan sebagai satu salah guna kuasa atau pencabulan amanah. Penggunaan wang tersebut HARUS ditafsirkan sebagai kurniaan rezeki limpah-ruah dari Allah swt. kepada insan yang dipilihNya. on KESAH HAJI DAN HAJJAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/15/15





--------------

BETUL KE?

Posted: 16 Nov 2015 07:19 PM PST









Assalamualaikum & Slmt malam semua..

Tang mana BIJAK Rosmah tu ???

Bodek Jangan Tak Bodek.. Byk faedahnya..




REST MY CASE

KAH KAH KAH


-------------

ULANG TAHUN RAJA BELGIUM

Posted: 16 Nov 2015 06:49 PM PST






ViVE LE ROi
ceritanya panjang
malam kelmarin
dihari ulang tahun
raja belgium
gwa ucapankan
 terima kaseh
melalui pak duta belgium
kerana belgium
 telah membebaskan gwa
dari penjara bombay
40 tahun dahulu
merci beaucoup

NOTA
ceritanya gwa
sedang susun

------------

TUKAR KIBLAT

Posted: 16 Nov 2015 05:30 PM PST








TUAN HAJi

& MAK AJi

BERSHOPiNG

DI PARiS




BENARKAH WANG YaPEIM RM 290,000 DIGUNAKAN UNTUK PENGANJURAN KURSUS PERKAHWINAN DI PARIS YANG DIRASMIKAN OLEH TUAN HAJI JAMIL KHIR BAHAROM? 
Saya terkilan dengan keengganan YB Tuan Haji Jamil Khir Baharom untuk menjawab persoalan-persoalan yang dibangkitkan mengenai skandal Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) dan sebaliknya masih meneruskan ugutan untuk menyaman saya.
Maka, disini saya tampil untuk pendedahan berikutnya mengenai bagaimana wang YaPEIM telah digunakan untuk penganjuran program di Paris, Perancis yang tidak mencerminkan matlamat kebajikan dan amal jariah.
Berdasarkan bukti yang diterima oleh National Oversight and Whistleblowers (NOW), terdapat 2 buah program yang dinamakan 'Simposium Perdana Paris: Isu Perkahwinan, Kekeluargaan, Keusahawanan dan Pengurusan' telah diadakan secara berturut-turut di Paris pada hujung tahun 2014 dan awal tahun 2015.
Aktiviti pertama dibiayai menggunakan wang YaPEIM dikenali sebagai 'Kursus dan Kembara Santun 2014 Kelab Santun Eropah' yang berlangsung bagi tempoh 20 Disember 2014 sehingga 28 Disember 2014 dengan jumlah kos RM 176,500.00.
Pembiayaan kedua pula dibuat atas nama 'Program Transformasi Warga Santun (TAMRIN) Kelab Santun Eropah' yang berlangsung bagi tempoh 29 Disember 2014 sehingga 3 Januari 2015 dengan jumlah kos RM 113,500.00.
 Kedua-dua program ini dikatakan hanya melibatkan 100 orang peserta iaitu terdiri rakyat Malaysia yang belajar atau menetap di Paris.
Manakala, jumlah keseluruhan wang YaPEIM yang telah diambil dan dibayar melalui Yayasan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (PEMANGKIN) untuk kedua-dua program ini adalah RM 290,000.00.
Berdasarkan fakta-fakta yang dikemukakan,
1.      Benarkah kedua-dua program ini telah dirasmikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tuan Haji  Jamil Khir Baharom?
 2.      Apakah kewajaran menggunakan wang YaPEIM bagi penganjuran Kursus Perkahwinan, Kekeluargaan, Keusahawanan dan Pengurusan di Paris dengan kos RM 290,000 yang berlangsung selama 14 hari atau 2 minggu di Paris, Perancis?
 3.      Mengapa dana YaPEIM digunakan untuk penganjuran kursus ini dan dibayar melalui Yayasan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (PEMANGKIN)?
 4.      Tidak adakah anak yatim atau miskin di Malaysia ini yang lebih layak dan memerlukan untuk dibantu oleh YaPEIM?
Jika Tuan Haji  Jamil Khir beranggapan penggunaan wang YaPEIM RM 290,000 untuk penganjuran program di Paris dan sebelum ini RM 590,000 di Amerika Syarikat tidak salah kerana mengikut prosedur, ini akan menimbulkan persoalan mengenai intergriti dan moral beliau yang membiarkan pembaziran ini berlaku sedangkan beliau adalah Menteri yang bertanggungjawab.
Saya yakin lebih setengah juta rakyat Malaysia yang membuat potongan gaji tiap-tiap bulan untuk didermakan kepada YaPEIM adalah untuk tujuan amal jariah dan kebajikan, bukan dibelanjakan untuk penganjuran program-program di luar negara.
Nasihat saya kepada beliau selaku Menteri Hal Ehwal Islam, jawablah persoalan-persoalan ini dengan rakyat di luar sana dan bukan dengan saya di mahkamah.
 AKMAL NASIR





-------------

PROJEK REMBAT

Posted: 16 Nov 2015 05:00 PM PST









SiAPA 

KAHWiN

DI PARiS?

 | November 16, 2015
NOWakmal
Akmal Nasir mendedahkan dua program tersebut melibatkan 100 peserta yang terdiri daripada rakyat Malaysia yang menetap di Paris.More ››

KAH KAH KAH
woit
tuan haji ini makin terok
rembat duit anak yatim
buat kenduri kahwin
kah kah kah
kalau buat di selangor
masuk akal
ini buat di paris
kah kah kah
nampak projek rembat

REMBAT LAGI




-------------

JAKIM NI APA?

Posted: 16 Nov 2015 05:30 AM PST







JAKiiNI

BUAT APA?
KOMENTAR
jakim ini adalah alat
jakim ialah jentera daulah
alat dan  untuk 
united malay 
national organisation

alat ini:
sama saperti PDRM
sama saperti SPRM
sama saperti mahkamah
sama saperti jentera lain
boleh digunakan
untuk mempertahankan kuasa



Jakim tak ikut Perlembagaan, Putrajaya tiada kuasa atas Islam, kata ahli Umno



Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) tidak berperlembagaan dan Putrajaya tidak mempunyai kuasa ke atas hal ehwal agama Islam, kata seorang ahli akar umbi Umno, mengulas perdebatan yang berlangsung ketika ini mengenai kerelevanan pihak berkuasa agama itu.
Bekas setiausaha bahagian Bandar Tun Razak Barisan Nasional (BN) Zaharin Mohd Yasin berkata, atas dasar ini, beliau menyokong saranan anak bekas timbalan perdana menteri, Tawfik Ismail, supaya Jakim dimansuhkan.
Katanya kedudukan "menteri yang bertanggungjawab hal ehwal agama", yang kini dipegang Datuk Seri Jamil Khir Baharom, juga perlu dihapuskan.
 "Saya setuju Jakim perlu dimansuhkan. Ia bertentangan dengan Perlembagaan, yang menyatakan agama perlu berada di bawah bidang kuasa tunggal setiap pemerintah negeri..

"Kerajaan pusat tidak perlu terlibat langsung dalam Islam atau pengurusannya. Ia tidak berperlembagaan dan akhirnya, mereka hanya akan mempolitikkan agama. Ia perlu berada di bawah Majlis Raja-Raja sahaja.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jakim-tak-ikut-perlembagaan-putrajaya-tiada-kuasa-atas-islam-kata-ahli-umno#sthash.RNbq6nYp.dpuf

KAH KAH KAH
woit
tak kan hang
tak faham
kah kah kah

SEDAR TAK?

---------------

RAHMAT ALLAH

Posted: 16 Nov 2015 04:30 AM PST










RAHMAT ALLAH
Inilah yg seorang Islam suka akan kurniaan Ilahi.. setelah bertahun2 berdoa.. habuk pun tak ada..tetiba mendapat rahmat Allah aka rezki terpijak..tunggu kepala pungkok apa lagi TT..rezeki Allah.. rembat saja.. Dalam PAS pun sudah lama dipraktikkan. 

Dulu ahli2 kerja mcm nak mampos untuk parti demi Allah.. kendian sedikit demi sedikit, ustat2 dah naik daun menjadi Adun dan MP..masih lagi dibiarkan berlaku walau ada yg tahu kekedekutan duit poket dari pimpinan PAS sendiri...sumer dok cangak tunggu duit derma dari ahli yg telah diapi2kan semangat bersedekah hingga kalo buleh.. abih telor butir pelir pun derang nak cabut dari celah kangkang.. 

Bila berbalah PAS dgn GHB aka AMANAH..baru aku sedar mengapa nama AMANAH dipilih untuk parti baru pecahan drpd PAS. Mengapa Fakhrulrazi pun setuju nama Amanah diganti drps PAS, bukan sekadar ROS larang nama Islam Progresif saja.. mmg cun nama amanah ini.. tak ramai pemimpin PAS beramanah walaupun mereka berkarir sbg ustat2 hebat.. Pimpinan PAS on JANGAN FITNAH TUAN HAJI
Publish | Delete | Spam





----------------

SIAPA RAJA DAN SIAPA AGONG MALAYSIA

Posted: 16 Nov 2015 04:00 AM PST




SiAPA RAJA

SiAPA AGONG



RINGGIT JATUH LAGI

Posted: 15 Nov 2015 10:55 PM PST







JATUH

TERDUDUK


US Dollar equals
4.38 Malaysian Ringgit
Chart of exchange rate values over time

Ringgit drops to 6-week low on GDP concern amid risk aversion 

The ringgit fell to a six-week low amid risk aversion, after the Paris terror attacks and concern Malaysia's economy will keep slowing.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/ringgit-drops-to-6-week-low-on-gdp-concern-amid-risk-aversion#sthash.GQeoIWPW.dpuf

Singapore Dollar equals
3.08 Malaysian Ringgit
Chart of exchange rate values over time
------------

RAKYAT MULA BERTANYA

Posted: 15 Nov 2015 09:20 PM PST







GAMBAR 

iLANG


APA SUDAH 

JADi PADA 

LAMAN JAKiM

GAMBAR GOLF

TOK AJi DAH


HiLANG

SAJE TANYA

JANGAN


MARAH





------------

KHAMIS PULAK

Posted: 15 Nov 2015 09:00 PM PST







MANA YANG

BETUL?










Jamil Khir beri tempoh kepada Akmal hingga Khamis

PUTRAJAYA - [DIKEMASKINI] Tuan Haji Jamil Khir Baharom akan meneruskan tindakan saman ke atas Pengarah Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (Now), Akmal Nasir jika tiada sebarang permohonan maaf diterima selewat-lewatnya Khamis ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, tuduhan terhadap dirinya berkait isu Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) bersifat jahat dan menjatuhkan kredibilitinya selaku menteri.

KAH KAH KAH
woit
tok aji ni makin kelentong
mula mula bagi 24 jam
kemudian bagi 48 jam
sekarang sampai hari khamis
kah kah kah
nak saman ke tak saman
kalau saman lagi baik
banyak kesah terbarai
kah kah kah
wal fulus sikom
wal pusy kom
kah kah kah

FULUS SiKOM

---------------

ALAM YANG DIMUSNAH

Posted: 15 Nov 2015 08:18 PM PST








ALAM YANG MUSNAH
Kemusnahan alam merata2..ni hukum alam..di kutub utara, shell gali minyak dan mgancam polar bear. di msia, balak turun dari langit dikelantan namun duit yayasan islam sempat diselamatkan masuk poket..apakah hujan balak akan mlanda pantai timur tahun ni kerana hudud blum dilaksanakan..

apakah tuhan allah tidak marah.atau adakah nnt lubang besar dikuala lumpur atau jambatan roboh kerana bumi sudah tidak lg mesra dgn manusia.org asal ada kaitan kuat dgn kehidupan alam,nenek moyang, roh2 pokok dll, namun islam mgatakannya sbg karut lantas dimusnahkannya.

lihat bagaimana mekah dimusnahkan dgn projek2 modenisasi sehingga kren mbunuh,alasan kmodenan utk tutup sejarah gangster2 mekah.dlm islam yg penting adalah hukum hakam..sejarah cuma bkisar dlm zaman nabi dn sahabat2..ni la yg diajarkan di sekolah2 univserti mekah madinah..maka tak hairan la, hasilnya adalah org2 yg mdpt sijil sah wakili tuhan.hukum alam, islam ke tak islam ke, kalo potong pokok mesti akn banjir sb tiada rintangan..mcm on WASPADA TANAH RUNTUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/12/15




-----------

LAGI 29 HARI

Posted: 15 Nov 2015 07:36 PM PST












APA iTU?

ramai bertanya
apa makna angka
yang dipaparkan?

angka ini adalah
jumlah hari
yang semakin dekat

enam bulan dahulu
pada 14 jun 2015
najib razak telah berjanji
akan menyelesaikan 
masalah besar kes 1MDB
termasuk kesah tok arab 
beri derma 2.6 bilion ringgit
masuk akaun pribadi najib

tukar tiub hanya beri ingatan
tukar tiub menghitung hari
tukar tiub harap
bani melayu jangan cepat lupa

lagi 29 hari
janji najib akan ditunai?
kita tunggu dan lihat


-------------

Tiada ulasan: