Ahad, 18 Oktober 2015

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


ADAKAH PAS BERCAKAP UNTUK DIRI SENDIRI?

Posted: 18 Oct 2015 06:20 AM PDT

 

 al husseyn..

 


 

 

 

Mencari kemulian bersama Perkasa, PAS akan menerima penghinaan dari Allah

 Sekiranya umat Islam mencari kemuliaan dengan selain daripada Islam, maka umat Islam akan menerima penghinaan daripada Allah SWT. 

Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang berkata demikian dalam ucapannya di Majlis Ijtima' Idulfitri Anak-Anak Terengganu di Perantauan yang berlangsung di Markaz Tarbiah PAS Kuala Terengganu, Kuala Ibai, disini, hari ini 12 September 2010.
  Demikian ucapanya, Haji Hadi ketika beliau memetik kata-kata Sayidina Umar bin Khatthab :  

   Nahnu qaumun a'azzanallahu bil Islam, lau ibtaghainal izzata siwal Islam la-azzallanaLlahu - Kita adalah kaum yang yang dimuliakan Allah dengan Islam, andai kita mencari kemuliaan selain Islam maka kita akan menerima penghinaan dari  Allah subhanahu wata'ala.

Dan dengan sebab itu PAS tidak berminat dengan Perkasa.Tidak beminat dengan berbagai-bagai perjuangan yang berlandaskan kepada perkauman, dijadikan aqidah! 

 Tidak salah kita sayangkan kaum, tak salah sayang kepada bangsa.Tetapi menjadikan kecintaan kaum adalah aqidah dan ideologi, itu bercanggah!  

 Itu kata-kata Hj Hadi yang dulu...Hj Hadi sekarang sudah lain macam jadinya.Kalangan wala'un cuba menafikan tetapi cubaan mereka hanyalah umpama menegakan benang yang basah. Kalangan wala'un cuba mempertahankan hal yang tidak benar. Mereka sedar bahawa bekerjasama dengan Perkasa adalah salah, maka mereka perlu  menutup dengan apa cara sekali pun ...

Bayangkanlah sekiranya almarhum Ust Abu Bakar Chik masih ada ....

 Mengulas ucapan Hj Hadi, almarhum Ust Abu Bakar Chik berkata, kita tidak bersetuju dengan Umno dengan langkah Perkasa. Bahkan kita tidak sekali-kali bersama-sama dengan kelompok yang mendokong perkauman.

Kita akan bina bersama-sama dengan mereka yang menjadikan Islam sebagai teras perjuangan ataupun mereka yang menerima dasar-dasar Islam di dalam negara ini , walaupun dia bukan Islam!

Allahyarham menegaskan tidak akan bersama-sama orang Melayu yang beragama Islam yang mendokong pergerakan perkauman.

Kita akan menentangnya dan kita tidak sekali-kali terbabit dengan perwatakan yang mereka buat," tegasnya.

Beliau yakin dengan penyesunan semula berbagai elemen didalam negara untuk menuju kesejahteraan; termasuklah tahaluf dengan DAP dengan PKR.

"Kita nak menuju kepada masyarakat sejahtera, adil untuk semua; bukan untuk perjuangan sempit nak mempertahankan perkauman Melayu, " katanya.

Usul Persendirian TGHH untuk meminda Akta Mahkamah Syariah( Bidangkuasa Jenayah)1965

Posted: 18 Oct 2015 02:09 AM PDT




Usul Persendirian TGHH untuk meminda Akta Mahkamah Syariah( Bidangkuasa Jenayah)1965 bertarikh 18 mac 2015, mengapa ianya digembargemburkan sbg hudud? ????

Tiada ulasan: