Rabu, 21 Oktober 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


AYAM SIAM MAKIN MAHAL

Posted: 21 Oct 2015 07:12 PM PDT









DUi

SiNGAPURA

NAIK LAGI

Singapore Dollar equals

3.07 Malaysian Ringgit
Chart of exchange rate values over time






RINGGiT

TURUN LAGI

AYAM SIAM 

NAiK HARGA


Malaysian Ringgit equals

8.32 Thai Baht
Chart of exchange rate values over time


-----------

ITU BUKAN BARISAN NAMANYA

Posted: 21 Oct 2015 06:39 PM PDT










KALAU ADA

BOLEH TEGUR

iTU BUKAN BN

iTU NAMANYA

PAKATAN 

HARAPAN



Buka ruang tegur pemimpin kembalikan sokongan BN, kata penganalisis 

Barisan Nasional (BN) perlu membuka ruang bagi menegur pemimpin parti jika ia serius mahu menawan hati dan undi golongan muda, kata penganalisis politik Dr Mohammad Agus Yusoff.
Agus berkata, saranan ini sebahagian daripada perkara yang boleh diperbaiki BN dalam usaha meningkatkan undinya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/buka-ruang-tegur-pemimpin-kembalikan-sokongan-bn-kata-penganalisis#sthash.pfNVIgZA.dpuf

KAH KAH KAH
woit
mamat ni tak faham
mana ada orang pandai
dalam gerombolan
mana ada yang jujur
mana ada yang bijak
kah kah kah
yang ramai kaki bodek
yang menimbun kaki projek
kah kah kah
ahli parti ketuanan melayu
amat bijak membodek
amat pnadai buat intrik
cekap buat projek paper
cekap jual projek
kurang kurang jual datuk
pada towkay lendir
bila hari jadi sultan
kah kah kah

BiJAK CARi

DUiT DERMA 

MACAM KERJA

B
iG BOSS


------------

HUTAN DIBAKAR

Posted: 21 Oct 2015 06:00 PM PDT




FACE BOOK


El-Fathoni Hafez shared Jonru's photo.
8 hrsEdited
KENAPA INDONESIA BAGAI TAK BERSUNGGUH ATASI JEREBU?
Setiap negara pun ada capital city (ibu negara) yg berfungsi sebagai flagship negara tersebut. Bagi Indonesia, ianya Jakarta dan Pulau Jawa umumnya. Kira-kira 57% dari penduduk Indonesia tinggal di Pulau Jawa.
Kebakaran hutan paling teruk efek nya kena kat Sumatera dan Kalimantan. Angin pula membawa asap kearah Malaysia, Singapura dan selatan Thai. Malaysia dan Singapura bising sebab flagship nya (Singapore City dan Kuala Lumpur) kena asap jerebu.
Thailand tak bising sebab yang kena tu hanya bahagian selatan. Bukan flagship nya (Bangkok). Sama macam Indonesia, Jakarta dan Pulau Jawa tidak kena jerebu yg teruk kesan dari pembakaran hutan.
Sebab tu Indonesia dikritik dari dalam dan luar negeri, tidak bersungguh dalam usaha menangani jerebu. Andai kata arah angin tiba tiba berubah, semua asap menuju kearah flagship nya yg menempatkan 57% (lebih kurang 142 juta) penduduk Indonesia, komfem minggu depan dah terpadam semua hutan yg dibakar tuh.
Sama juga andaikata jerebu ini tak kena Kuala Lumpur, mungkin negeri-negeri utara sahaja sebagai contoh, Malaysia takkan sebising sekarang






-------------------

TANAH DIRAMPAS LAGI

Posted: 21 Oct 2015 10:15 AM PDT





 LATAR BELAKANG SITUASI HARI INI

1. Perobohan telah dilakukan oleh pihak Pejabat Tanah Daerah dan Majlis Perbandaran Kluang bermula lebih kurang jam 9.00 pagi tadi. Sheikh Omar Ali - Pegawai Khas kepada Pengerusi DAP Johor dan Tan Hong Pin - ADUN Mengkibol turut hadir sejak jam 7.00 pagi lagi di lokasi.

2. Pada awalnya, penduduk masih tidak bersetuju untuk rumah mereka dirobohkan dan dipindahkan ke pusat transit kerana tidak ada jaminan yang meyakinkan dikeluarkan oleh pihak berkuasa. 

3. Menurut wakil JAKOA Rompin - Osman Bin Godeh yang turut hadir di lokasi perobohan, pusat transit adalah di Balai Raya Batu 8 Pusat Intelek Pelajar Orang Asli (PIPOA) dan beberapa lokasi lain mengikut keperluan.

4. Kerja-kerja perobohan dihentikan seketika untuk memberikan laluan kepada pihak JAKOA dan penduduk berbincang disitu juga.

5. Kesepakatan akhirnya dicapai dan penduduk setuju dipindahkan dengan 4 syarat:
- Pemberian wang pampasan RM2500 secara tunai
- Rumah gantian disediakan mengikut jumlah keluarga (19 keluarga)
- Memasukkan nama 19 keluarga ke dalam senarai projek ladang untuk tujuan kerja dan hasil pendapatan
- Semua permintaan diatas dikeluarkan melalui satu surat rasmi pada 23 Oktober 2015 (Jumaat ini) sebagai hitam putih perjanjian 

KENYATAAN SHEIKH OMAR ALI 
 Pegawai Khas Pengerusi DAP Johor


1. Pesetujuan yang dicapai antara penduduk orang asal Kampung Dato' Abdul Rahman Yassin dan pihak berautoriti membuktikan bahawa kata sepakat boleh dicapai bagi memastikan kebajikan orang asal dijamin dan dijaga.

2. Surat rasmi yang dijanjikan oleh JAKOA mengandungi tuntutan pampasan, rumah gantian dan tanah sebagai sumber sara hidup membuktikan bahawa kerisauan orang asal disini adalah sangat berasas dan tidak boleh dipandang sambil lewa.

3. Surat rasmi dari yang dijanjikan oleh JAKOA dan akan diserah tangan kepada penduduk orang asal Jumaat ini membuktikan bahawa satu jaminan yang serius, bertulis (hitam putih) dan meyakinkan perlu diberikan bagi mengelakkan orang asal berhadapan dengan ketidak pastian terhadap survival kehidupan yang merisaukan mereka.

KENYATAAN CIYEIN SYAMEYRA

- Salah seorang penduduk orang asal Kampung Dato' Abdul Rahman Yassin yang banyak memainkan peranan semasa proses perbincangan dengan pihak berkuasa

- Dalam gambar yang dilampirkan, beliau ialah yang memakai tshirt hitam hijau dengan tulisan Thailand

1. Ain (nama panggilan beliau) dan beberapa orang dari penduduk tidak akan keluar dari penempatan ini sehinggalah surat yang dijanjikan dikeluarkan dan diserah tangan kepada mereka.

KENYATAAN TAN HONG PIN
ADUN Mengkibol

1. Isu ini telah menzahirkan beberapa kelemahan pihak Kerajaan dalam menangani urusan berkaitan orang asal.

2. Beberapa kes pemindahan kebelakangan ini telah menggambarkan ketidakyakinan pihak penduduk terhadap Kerajaan. Mereka seharusnya memberikan jaminan bertulis dan serius sepertimana surat rasmi yang akan dikeluarkan oleh JAKOA pada hari Jumaat ini.

3. Selain itu, JAKOA atau mana-mana pihak berkuasa yang berkenaan seharusnya menyediakan penempatan baru sebelum menjalankan pemindahan untuk menyakinkan para penduduk, bukan menempatkan mereka di penempatan transit tanpa mengetahui berapa lama tempohnya.

4. Kerajaan seharusnya memberikan jaminan jangka panjang dengan mewartakan penempatan orang asal sebagai tanah simpanan kekal orang asli.

5. Kerajaan haruslah segera melaksanakan cadangan-cadangan yang dikemukakan oleh SUHAKAM dalam Laporan Inkuiri Nasional 2013 berkenaan isu tanah.




--------------

MARA BELI BANGUNAN DI AUSTRALIA

Posted: 21 Oct 2015 06:47 AM PDT





MARA
MARA ditubuhkan untuk orang melayu berlindung dan bergayut. Objektif MARA sememangnya telah lama dicapai. Lihat lah disekitar bgn MARA KL .. Sogo dan restoren, dari pagi hingga petang ada saja Pegawai MARA minum .. tak tau bila mereka bekerja .. kehadiran mereka senang dikenalpasti sebab dah ada uniform 

.. jelas mereka betul betul dilindungi .. pasal duit songlap RM129 juta .. entahlah .. semuanya macam main-main .. ramai yg dah kaya dan dilindungi dalam kes macam ni .. bila dah kaya orang akan hormat, ditambah pula pergi umrah 4,5 kali .. dahlah kaya nanti mati masuk surga pula .. kits yg miskin ni tak tau lagi .. on RASUAH BERTERUSAN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/21/15





--------------

JAMAL DAN ALI AKAN BERTINJU

Posted: 21 Oct 2015 06:00 AM PDT





INi BUKTi

SAHEH CiCAK

BERGADUH



Tangkap dan dakwa Jamal – Ali Tinju

 | October 21, 2015
Dia mendakwa Jamal Yunos seperti kebal kerana tidak dikenakan tindakan walaupun melanggar arahan polis.





PETALING JAYA : Mohd Ali Baharom atau Ali Tinju mendesak polis mengambil tindakan tegas terhadap Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar,  Jamal Yunos.
Dia berkata, polis patut bertindak lebih adil dengan menangkap dan mendakwa jika Jamal melakukan kesalahan serius seperti menganjurkan perhimpunan haram.
Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) itu berkata, Jamal seolah-olah kebal apabila masih meneruskan perhimpunan walaupun polis tidak memberi kebenaran.
"Saya harap Ketua Polis Negara kena berlaku adil , ambil tindakan tegas ..tak kira dia adalah ketua bahagian, dia adalah NGO , parti politik manapun jika melakukan kesalahan tangkap, dakwa," katanya kepada FMT.


KAH KAH KAH
woit
taiko sudah gaduh
apa pasal taiko gaduh
rebut tapak pasar malam?
ada tapak di jln petaling?
dah dapat ke?
kah kah kah
gaduh jangan tak gaduh
rebut jangan tak rebut
pahlawan melayu 
pantang undur
pahlawan melayu 
pantang kencing berdiri
kah kah kah

GADUH LAGi
------------

MANA PAHLAWAN MELAYU HILANG

Posted: 21 Oct 2015 05:00 AM PDT




DIBERi TAHU

siapa tahu 
siapa ada maklumat
dimana pahlwan melayu
ini berada
pahlawan ini 
telah dipanggil badut
oleh mat tikus gerakan
kenapa pahlawan melayu
tak melawan
senyap menikus
sudah takut ke?




-----------

ARAH POLIS BUAT JERJA

Posted: 21 Oct 2015 01:41 AM PDT




iEN KUNTUM

TAK MALUN





Tak payah Ali Tinju arah polis buat kerja – Jamal

 | October 21, 2015
Jamal Yunos hormati hak bersuara dan mengkritik tetapi ada juga orang yang hanya tahu bercakap namun tidak membuat apa-apa kebaikan untuk masyarakat.
PETALING JAYA: Jamal Yunos dan Mohamad Ali Baharom atau Ali Tinju terus melancarkan 'perang' dengan masing-masing membuat tuduhan antara satu sama lain.
Jamal, Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar mengingatkan Ali Tinju supaya tidak sewenang-wenangnya mengajar atau mengganggu polis menjalankan tugas.
Ingatan itu dibuat selepas Ali Tinju mendesak polis mengambil tindakan tegas terhadap Jamal yang dilihat kebal walaupun telah melanggar arahan polis.
"Tidak perlu nak mengajar agensi-agensi kerajaan ini terutamanya pihak polis kerana mereka tahu untuk menjalankan tugas tanpa arahan daripada sesiapa," katanya kepada FMT.

KAH KAH KAH
apa sudah jadi
dua pejuang melayu
gaduh sama sendiri'
cuba tanya tanya
cuba korek korek
cuba cari cari
pejuang melayu rebut apa?
gaduh pasal apa?
kah kah kah
hal projek ke?
atau hal bujet ?
kah kah kah

FULUSiKOM

----------

JANJI NAJIB

Posted: 21 Oct 2015 01:06 AM PDT






3 HARI SEBELUM BELANJAWAN 2016
 NAJIB WAJIB MENGUMUMKAN
CARA PERBELANJAAN RM31.4 BILLION

3 Hari sebelum pembentangan Belanjawan 2016, saya terpanggil untuk mengingatkan Perdana Menteri Najib Abdul Razak bahawa beliau sudah janji bahawa Kerajaan UMNO/BN akan mendedahkan cara perbelanjaan hasil kutipan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dijangka mencecah RM31.4 billion.

Bulan April hingga Jun 2015 melihatkan hasil kutipan GST sebanyak RM7.6 billion, ataupun secara puratanya RM85 juta sehari. Kutipan GST dijangka melonjat untuk pertengahan kedua tahun 2015 apabila syarikat yang hasil tahunannya kurang daripada RM500 ribu setahun memfailkan GST mereka. Jangkaan hasil kutipan GST dalam Laporan Rancangan Malaysia Ke-11 adalah sebanyak RM31.4 billion untuk tahun 2015.

Sebelum ini Najib telah berjanji akan menjelaskan cara penggunaan GST menjelang pembentangan Belanjawan 2016 di Parlimen.[1] Saya turut mencadangkan bahawa pendedahan tersebut seharusnya telus dan komprehensif. Oleh yang demikian, perkara yang wajar diumumkan kepada rakyat termasuk jumlah saman yang dikeluarkan dan dikutip, jumlah syarikat yang mendaftar, pembayaran balik GST untuk pelancong dan perniagaan, serta sebab-sebab kelewatan pembayaran balik rebat.

Sudah pasti perkara paling penting adalah ke mana perginya RM31.4 billion yang dikutip tahun ini. Saya menggesa Najib supaya berpegang kepada janji dan mengumumkan penggunaan hasil kutipan GST kerana rakyat berhak mengetahui ke mana wang rakyat dibelanjakan.

Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan AMK Pusat







-----------

NAJIB DAH PANDAI

Posted: 21 Oct 2015 12:07 AM PDT





NAJiB DAH

PANDAi 

BUAT LAWAK 


 | October 21, 2015
najib_1mdb_600
Rakyat tidak seharusnya membuat perbicaraan tentang 1MDB berdasarkan laporan media sebaliknya bersabar menunggu hasil siasatan. More ››


KAH KAH KAH

LAWAK

KURUN 
iNI

KAH KAH KAH





------------

TAK ADA APA NAK TAMBAH

Posted: 20 Oct 2015 10:54 PM PDT





 | October 21, 2015
Khalid-Abu-Bakar,mahathir
Polis menyiasat kehadiran  Mahathir pada perhimpunan Bersih 4.0 dan dakwaan ketua UMNO bahagian menerima rasuah. More ›


KAH KAH KAH

i REST MY CASE

NOTiNG 2 ADD

Mi LORD BUT

TO LAUGH

KAH KAH KAH




--------------

CUTI JEREBU

Posted: 20 Oct 2015 08:07 PM PDT






FACE BOOK

Sesiapa yg nak cuti jerubu pakailah petua nih






-------------

Tiada ulasan: