Khamis, 29 Oktober 2015

dollah yankee

dollah yankee


Rakyat pula tunggu ...

Posted: 29 Oct 2015 06:46 AM PDT


Suatu ketika dulu sebelum PRU-13 dan sebelum perjanjian syaitan untuk bekerjasama dengan umno, kepimpinan PAS dalam muktamar mereka pernah memohon doa untuk menjahanamkan umno dan BN. Dan kini nampaknya doa mereka itu sudah pun diperkenankan dan dimakbulkan.

Umno telah jahanam dan hancur, dari luar sahaja nampak masih okey tetapi didalam nya sudah jadi 'dalca dan caca-marba'.

Skandal 2.6 billiun telah menjahanamkan umno. ianya ada lah dedalu yang telah merosakan induknya. Isu duit yang tak terkira banyaknya ini telah dibayar dengan kos yang sangat mahal. Ia bukan saja telah membabitkan jawatan Timbalan PM dan Menteri malah turut melibatkan pertukaran, penerajangan, disejukbeku pegawai-pegawai kerajaan secara terkejut. Pelbagai agensi turut menerima kesan termasuk SPRM (yang cuba nak kembali ke pangkal jalan setelah menerima jolokan Suruhanjaya Penipu Rakyat Malaysia dari rakyat marhain).

Umno telah sedar kemenangan tipisnya dalam PRU-13 telah memberikan isyarat yang rakyat kini bukan lagi 'bodoh' dan orang melayu sedar umno tidak lagi relevan kecuali buat beberapa kerat dan kumpulan orang melayu.

Dengan keadaan ekonomi yang semakin tidak menentu, bebanan kos yang naik tiap hari, rakyat yang tak bodoh ini telah dicekik dengan pelbagai cukai, pembuangan pekerja, pengangguran (sebab semua kerja telah diambil alih olih warga asing yang haram dan yang halal) dan segala macam masalah, hayat umno telah pun berakhir.

Kini rakyat hanya mengharapkan kepada Pakatan Harapan ...

dollah yankee -
Kini tiba giliran rakyat pula berdoa untuk tibanya pemerintah dan pimpinan yang adil

Liong Sik dah jadi 'penunggu'

Posted: 29 Oct 2015 01:16 AM PDT


PUTRAJAYA: 
Bekas Presiden MCA,  Tun Dr Ling Liong Sik mengakui beliau menunggu penuh sabar saman yang mahu difailkan Perdana Menteri terhadap dirinya.
Najib Razak baru-baru ini menghantar notis meminta Liong Sik menarik balik atau meminta maaf kerana mengeluarkan kenyataan fitnah terhadap dirinya.
"Saya masih menunggu. Saya seorang penyabar. Tak Perlu kelam kabut, hanya perlu tunggu" katanya.
Bekas Menteri Pengangkutan itu berkata, beliau terkejut mengapa Perdana Menteri mengambil masa terlalu lama untuk mengambil tindakan itu.
"Saya juga terkejut mengapa mengambil masa lama tetapi saya akan terus bersabar," katanya. 
Liong Sik berkata, beliau akan terus mendesak Najib meletak jawatan dan sudah bersedia mempertahankan dirinya di mahkamah.

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..mau tunggu atas pokok di kepala simpang jalan lagi seram...

Tiada ulasan: