Jumaat, 30 Oktober 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


RM2.6 bilion : Sudah berapa kali ulang tayang kata nak soal Najib?

Posted: 30 Oct 2015 12:00 AM PDT

 Tidakkah kini telah terlalu lama untuk Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menangguhkan tanpa memberi apa-apa alasan untuk memanggil Datuk Seri Najib Razak berhubung isu wang derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya.

 SPRM akan soal Najib bila tiba masanya, kata menteri. Sudah berapa kali ayat yang sama diulang pakai. Tapi bila ianya akan berlaku??? Kenapa terlalu lembab untuk menyelesaikan isu tersebut?

  Mula dulu, ada Tok Alim yang kata, "Tidak masuk akal, Najib akan masukan duit sebanyak itu ke dalam akaun peribadinya sendiri.." Kena ada saksilah bagai....

  Apabila Najib sendiri mengakuinya, SPRM sendiri mengesahkannya, Bank Negara juga sahkan nombor akaun itu milik Najib....Apa masalahnya yang susah sangat? Tanyalah apasal Najib tutup akaun tersebut? Kemana pergi wang RM2.6 juta itu?

  Telah ramai yang cuba mendedahkan isu tersebut tetapi akibatnya mereka pula hanya mendapat berbagai bala. 

 Beberapa Pegawai penyiasat SPRM kena gelidah dan disoal-siasat. Ada yang ditukarkan, ada pegawai polis yang kena pecat, Peguam Negara kena buang...Yang buat report kena reman ...macam-macam orang yang dikenakan macam-macam tindakan, tapi Najib tidak siapa yang berani sentuh!

Adalah bodoh jika mengambil tindakan terhadap pemimpin-pemimpin Umno, kata Nazri Aziz

Posted: 29 Oct 2015 09:00 PM PDT

 Memanglah bodoh! Orang parti sendiri disingkir dan dihukumnya, sedangkan orang dari parti lain, sebab pandai bodek dan menggosok, diangkat dan diberikan jawatan....

 Tambah pula orang di luar parti ini pandai memecahbelahkan pesaing parti.

 Datuk Seri Nazri Aziz berkata, "Saya rasa ia adalah bodoh di pihak kita jika kita mengambil tindakan terhadap pemimpin-pemimpin Umno kerana ia akan pergi untuk menunjukkan kita tidak boleh bertolak ansur,"  

  Umno perlu mempamerkan kematangan dan tidak mengambil tindakan terhadap pemimpin hanya kerana mengkritik parti, katanya.

Beliau berkata tindakan disiplin hanya perlu diambil terhadap pemimpin Umno dalam kes-kes di mana mereka telah didapati bekerja bersama-sama dengan pesaing parti.

 Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada Umno akan mengambil tindakan terhadap bekas Presiden Umno dan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir secara terbuka menuntut peletakan jawatan Najib.

 Pemimpin-pemimpin lain yang mengkritik kepimpinan Umno dan pendirian kerajaan mengenai isu-isu seperti 1Malaysia Development Berhad termasuk Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Datuk Seri Shafie Apdal.

 Najib menyingkirkan Muhyiddin sebagai Timbalan Perdana Menteri dan mengeluarkan Shafie sebagai menteri pembangunan luar bandar dan serantau pada rombakan kabinet pada bulan Julai.

 Muhyiddin dan Shafie baru-baru ini menyertai Dr Mahathir dan tiga ahli politik kanan yang lain dalam mengkritik Putrajaya penggunaan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) Akta 2012 untuk menahan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan peguamnya Matthias Chang atas laporan mereka yang dibuat pada 1MDB. ~  sumber

Nasa ni adalah tembikai - hijau diluar, merah di dalam!

Posted: 29 Oct 2015 03:58 PM PDT

Oleh Nawar Firdaus, The Rakyat Post 
 "Jika anda tidak mempunyai sesuatu, anda tidak boleh berikannya kepada org lain," kata Pengarah Strategik Parti Amanah Negara (Amanah) Dr Dzulkefly Ahmad, memetik satu pepatah Arab.

 Beliau mengulas mengenai pelantikan Nasharudin Mat Isa sebagai Ketua Pegawai Eksekutif yang baru (CEO) Pergerakan Kesederhanaan Global Foundation (GMMF).

 Nasharudin bekas Timbalan Presiden PAS 2011 dan lebih dikenali sebagai konservatif. Beliau masih ahli PAS.

 "Orang yang mengetuai ini (GMMF) hendaklah seorang yang sederhana oleh alam semula jadi, termasuk, dengan tujuan dunia sederhana dan bertolak ansur.

 "Saya harap dia (Nasharudin) dengan baik dan kita akan melihat jika dia benar-benar boleh sederhana," kata Dr Dzulkefly.

 "Jika anda tidak mempunyai kesederhanaan tulen yang sebenar dalam kamu, jika DNA anda adalah bersifat perkauman, anda boleh cuba untuk menunjukkan kesederhanaan, tetapi warna sebenar anda akan keluar, mungkin muncul dalam penghinaan kaum."

 Tambahnya, bekas Ketua Pegawai Eksekutif GMMF Datuk Saifuddin Abdullah, yang meletakkan jawatan selepas lompat parti ke PKR baru-baru ini, adalah penjelmaan sebenar kesederhanaan, tidak kira budaya dan agama.

 Naib Pengerusi Amanah, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa bersetuju dengan Dzulkefly, mempersoalkan pelantikan Nasharudin kerana beliau masih menjadi ahli parti pembangkang PAS.

 Walau bagaimanapun, Mujahid juga menyatakan bahawa dalam keadaan semasa, Nasharudin, bekas ahli parlimen Bachok, dilengkapi rang undang-undang untuk jawatan tersebut.

 "Ia bukan hanya bahawa dia adalah konservatif, tetapi pendirian beliau terhadap masyarakat kita yang berbilang kaum adalah perkauman berat sebelah.

 "Bagaimana dia akan membentangkan kesederhanaan apabila dia sendiri tidak?

 "Pelantikan beliau dalam keadaan semasa cacat  adalah wajar bahawa kelayakan beliau sendiri adalah cacat."

 Pelantikan Nasharudin telah diumumkan oleh Pengerusi GMMF Tan Sri Razali Ismail yang berkata beliau akan memulakan tempoh perkhidmatan beliau sebagai Ketua Pegawai Eksekutif pada 1 Nov, menggantikan Saifuddin. ~ sumber

Komen al-Husseyn :

  Orang Umno sendiri tentu merasa hairan dan sakit hati dengan perlantikan Nasa ini. Kenapa Najib tidak lantik orang Umno sendiri? Kesian Jamal ikan bakar dan Ali tinju penari punggong tu....Hahaha!

 Najib dah tak caya dengan orang Umno seperti mereka yang siang malam menjilat dan menggosok Najib punya dot..dot..dot.. Tup-tup Najib lebih percayakan orang PAS yg baik dengan Hj Hadi dan Haron Din. Kesian...!!

  Apakah kerana kejayaan misi Majlis Syura Ulama yang Nasa telah diamanahkan untuk memesrakan hubungan PAS dengan Umno atas landasan perjuangan Melayu Islam?

 Saifudin meletakan jawatan kerana beliau bertukar parti masuk PKR.Beliau dilantik ke jawatan tersebut dahulu tentunya atas tiket sebagai ahli Umno. 

 Waima, Nasa masih lagi ahli PAS. Baca rungutan Shabbudin Husin di sini yang meramalkan bahawa perlantikan ini merupakan laluan awal kerjasama politik antara UMNO dengan Pas??

 Betullah bagai disangkakan umum, Nasa ni adalah tembikai - hijau diluar, merah di dalam!

Tiada ulasan: