Jumaat, 23 Oktober 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


PAS tak ada gigi nak ngoyah 'Harum Manis'....

Posted: 22 Oct 2015 06:20 PM PDT

PAS hari ini ketepikan pergeserannya dengan DAP dan bersatu bersama pembangkang dalam undian menentang usul penggantungan Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang dari Parlimen.

 Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, semua ahli PAS yang hadir hari ini mengundi menentang usul menggantung Lim.
  "Prosiding hari ini adalah salah dari segi fakta dan undang-undang. Atas dasar itu, kami (wakil rakyat PAS) yang ada dalam Dewan hari ini menyokong menolak usul penggantungan itu.

 "Bagi kami isu besar sekali adalah isu negara, bukan penghinaan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen bersama-sama dengan semua pembangkang.

  Antara wakil rakyat PAS yang hadir adalah Ahli Parlimen Bukit Gantang Idris Ahmad dan Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar. Baca lagi di sini.
  Begitu semangat sekali kenyataan dari Datuk Takiyuddin diatas itu. Ia membayangkan terdapat pergolakan dalaman PAS sendiri.

 Bahawa terdapat tiga ahli PAS, Idris Ahmad, Mahfuz Omar selain dirinya sendiri, kini sudah berani menentang arus dalam parti sendiri. 

 Hanya mereka bertiga yang hadir untuk mengundi menentang usul menggantung Lim.



   Apakah ketiga-tiga mereka ini merupakan mempelam 'Harum Manis' sebagaimana yang disifatkan oleh Khairudin ar-Takiri - Hijau di luar tapi oren di dalam?

   Sememangnya ada banyak 'Harum Manis' dalam PAS. Seorang wala'un merungut:
 Kepada blogger Al-Husseyn, Ustaz Nor Azman Mohamed N9 masih istiqamah bersama PAS. Dia tak berahi bersama PAN. Jangan suka-suka guna gambar beliau tanpa kebenaran. Saya baru je berwhatsapp dengan beliau. Harap Maklum.
   Terima kasih saya kepada Huzir Sulaiman kerana tegurannya itu. Nampaknya Huzir begitu prihatin hanya terhadap  Ustaz Nor Azman Mohamed tetapi tidak kepada Husam Musa yang gambarnya juga tertera bersama! Oklah tu, saya dah edit dan keluarkan gambar mereka dan ada pengganti mereka...

  Begitulah pendedahan ikhlas dari dua orang yang saya sebutkan itu (at-Takiri dan Huzir). Bahawa terdapat 'Harum Manis' didalam PAS. Tetapi sebenarnya bukan hanya 3 atau empat orang sahaja....Ada raaaamai! 

Bahkan terdapat beberapa kalangan dari 'YB PAS' yang 'Harum Manis' ....Tapi apakan daya PAS tak ada gigi nak ngoyah 'Harum Manis'....

Tiada ulasan: