Rabu, 16 September 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


FORUM DEWAN CHINA SENIN LALU

Posted: 16 Sep 2015 07:33 PM PDT






DEWAN CHINA

SENIN LALU



SISTEM PILIHAN RAYA




 PILIHAN JALAN RAYA


PEMBUNUHAN KEVIN MORAIS

Posted: 16 Sep 2015 06:57 PM PDT








PEMBUNUHAN

KEViNada lah dimaklum
bahawa pembunuhan kevin morais
tidak ada sangkut paut
dengan pembunuhan john lennon
sila hentikan semua fitnah
sila hentikan semua tohmah



Pembunuhan Kevin Morais: hanya seorang yang ditahan punyai rekod jenayah

Hanya seorang daripada 4 lelaki yang ditahan berhubung kes pembunuhan mendiang Anthony Kevin Morais didapati mempunyai rekod jenayah. 
Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohmad Salleh berkata suspek berusia 52 tahun itu didapati mempunyai rekod mengikut Seksyen 29(1) Akta Kesalahan Kecil 1955 kerana gagal memberi keterangan berhubung barang dimiliki
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hanya-seorang-ditahan-punyai-rekod-jenayah-berhubung-pembunuhan-kevin-morai#sthash.GhbBnCTm.dpuf

KAH KAH KAH
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
i rest my case my lord
kah kah kah

%$.s<,0(#@::;{]

--------------

LOGO PARTI AMANAH

Posted: 16 Sep 2015 05:58 PM PDT








DiMASYHUR

16/9/2015







---------------

NAJIB WAJIB DI TERAJANG

Posted: 16 Sep 2015 05:46 PM PDT










BAGAIMANA VALUECAP MENDAPAT DANA RM20 BILION DAN RANG UNDANG-UNDANG PERSENDIRIAN PEMISAHAN JAWATAN PERDANA MENTERI DAN MENTERI KEWANGAN

Pengumuman Najib  Razak bahawa pentadbiran beliau akan memperuntukkan RM20 bilion kepada ValueCap Sdn Bhd untuk membeli saham-saham di Bursa Kuala Lumpur bagi tujuan merangsangkan pasaran saham negara perlu diberi perhatian segera.

Sehingga kini, rakyat tidak dimaklumkan dari manakah dana RM20 bilion ini akan diperolehi untuk disuntik ke dalam ValueCap. Umum mengetahui bahawa Kerajaan Malaysia telah berdepan dengan defisit belanjawan sejak tahun 1999 dan tidak mungkin mempunyai ruang fiskal untuk memperuntukkan sejumlah RM20 bilion bagi tujuan yang diumumkan semalam.

ValueCap adalah sebuah syarikat pelaburan saham yang dimiliki secara sama rata di antara Khazanah, Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP). Ketiga-tiga dana yang memiliki ValueCap ini adalah dana milik rakyat.

Semasa ValueCap ditubuhkan dalam tahun 2002, ketiga-tiga dana ini menerbitkan bon sebanyak RM10 bilion untuk digunakan bagi tujuan melabur di Bursa Kuala Lumpur. Ini bermakna ValueCap sebelum ini berhutang dari pasaran bon bagi tujuan menyuntik dana ke Bursa Kuala Lumpur dengan membeli saham-saham tertentu.

Semakan terhadap penyata kewangan ValueCap terkini yang diaudit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2013 menunjukkan bahawa syarikat itu mempunyai aset cair (tunai dan saham-saham selepas ditolak dividen) sebanyak RM3 bilion sahaja. Maka, untuk menyediakan dana sebanyak RM20 bilion bagi membeli saham-saham yang jatuh kerana sentimen pasaran yang lemah, ada kemungkinan besar ValueCap terpaksa menerbitkan bon yang besar.

Ini bermakna sekali lagi Najib  Razak menggunakan dana rakyat untuk berhutang bagi tujuan menutup kelemahan pentadbiran beliau. Sekiranya ValueCap menerbitkan bon bagi tujuan mendapatkan dana RM20 bilion ini, ia samalah seperti mendedahkan Khazanah, PNB dan KWAP kepada risiko hutang sebanyak RM20 bilion.

Lebih membimbangkan adalah apabila dana RM20 bilion ini bakal digunakan untuk membeli saham-saham yang disifatkan bernilai rendah. Saya khuatir jika ValueCap diarahkan untuk membeli saham-saham dari syarikat-syarikat yang berkepentingan rapat dengan Umno/Barisan Nasional bagi tujuan membuat keuntungan jangka pendek kepada mereka yang berkepentingan itu. Jika ini berlaku, maka dana rakyat melalui Khazanah, PNB dan KWAP telah digunakan untuk menyelamatkan mereka yang berkepentingan dan rapat dengan Umno/Barisan Nasional.

Masalah sentimen yang lemah terhadap saham-saham di Bursa Kuala Lumpur tidak akan selesai selagi masalah 1MDB dan krisis kredibiliti Najib  Razak tidak diselesaikan segera. Ini membawa risiko yang besar kepada Khazanah, PNB dan KWAP kerana hutang RM20 bilion melalui bon yang diterbitkan (jika tiada suntikan dana dari Kerajaan Persekutuan) akan dihabiskan untuk membeli saham-saham yang tidak akan meningkat nilainya selagi masalah 1MDB dan krisis kredibiliti Perdana Menteri tidak diselesaikan. Akhirnya, Khazanah, PNB dan KWAP berhutang RM20 bilion dan memiliki saham-saham yang nilainya lebih rendah dari RM20 bilion.

Ubat sebenar kepada masalah ini adalah menyelesaikan krisis kredibiliti yang terpalit dengan Perdana Menteri. Oleh itu, hari ini saya telah memfailkan satu Rang Undang-undang Persendiri untuk memisahkan jawatan Menteri Kewangan dari Perdana Menteri. Hanya dengan perletakan jawatan Najib Razak sebagai Menteri Kewangan barulah Bursa Kuala Lumpur ada harapan untuk pulih.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN








---------------

SIAPA DIA MMAT SABU

Posted: 16 Sep 2015 10:12 AM PDT







SOSOK MAT SABU
Ini berita tidak mengejutkan. Yang paling mengejutkan sekali adalah kenapa pas jadi macam yang ada sekarang. Parti Amanah Negara sudah cukup besar pada namanya tapi cukup menakutkan hati siapa2 yang menerajuinya. Nama amanah adalah nama mulia sifat nabi. Tentu orang yang membawa nama ini pasti amat berhati2 dalam soal pentadbiran negara.

 Dalam urusan sesama manusia. Dalam urusan dengan tuhannya. Aku awal2 lagi masuk parti ini atas sebab yang satu. Aku inginkan perubahan total di atas segala kepincangan yang terjadi di negara kita. Kemusnahan harta negara dan kemiskinan rakyat di bumi kaya raya. PAN pasti mendapat sambutan kerana ia dipimpin dan diperkuatkan oleh barisan kepimpinan harapan rakyat, disayangi rakyat dan didambakan oleh seluruh rakyat berbilang kaum. 

Pengerusinya bang mat sabu adalah sosok paling dihormati lagi dikasihi oleh rakyat kita sekarang ini. Manakala pemimpin parti islam yang satu lagi adalah sosok yang paling menakutkan sekali. Rakyat takut kalau dia on TERUSKAN LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/16/15




------------

PEDULI DAN PROGRESIF

Posted: 16 Sep 2015 05:00 AM PDT










AMANAH
Ini berita tidak mengejutkan. Yang paling mengejutkan sekali adalah kenapa pas jadi macam yang ada sekarang. Parti Amanah Negara sudah cukup besar pada namanya tapi cukup menakutkan hati siapa2 yang menerajuinya. Nama amanah adalah nama mulia sifat nabi. Tentu orang yang membawa nama ini pasti amat berhati2 dalam soal pentadbiran negara. 

Dalam urusan sesama manusia. Dalam urusan dengan tuhannya. Aku awal2 lagi masuk parti ini atas sebab yang satu. Aku inginkan perubahan total di atas segala kepincangan yang terjadi di negara kita. Kemusnahan harta negara dan kemiskinan rakyat di bumi kaya raya. 

PAN pasti mendapat sambutan kerana ia dipimpin dan diperkuatkan oleh barisan kepimpinan harapan rakyat, disayangi rakyat dan didambakan oleh seluruh rakyat berbilang kaum. Pengerusinya bang mat sabu adalah sosok paling dihormati lagi dikasihi oleh rakyat kita sekarang ini. Manakala pemimpin parti islam yang satu lagi adalah sosok yang paling menakutkan sekali. Rakyat takut kalau dia on TERUSKAN LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/16/15



------------

AMANAH TERUS MARA

Posted: 16 Sep 2015 12:59 AM PDT







SYABAS!

Dalam tempoh 15 hari, ia berjaya mengumpul lebih 30,000 ahli di 105 kawasan.





PAN sasar kumpul 100,000 menjelang hujung tahun

SHAH ALAM: Parti Amanah Negara (PAN), dilancarkan walaupun pendaftarannya masih tidak mendapat kelulusan daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS).
Setiausaha Agungnya, Anuar Tahir menegaskan walaupun statusnya masih tergantung, ia tidak menjejaskan usaha untuk mengumpul seramai munbkin ahli.
"Dengan kelahiran gerakan ini yang berusia 15 hari, kita sudah memperoleh 30,018 ahli di 105 kawasan dan ia merupakan pencapaian yang membanggakan buat kita.
"Jadi, atas arahan Presiden, kita mensasarkan seramai 100 ribu ahli sehingga 31 Disember ini," jelasnya ketika berucap di Shah Alam, pada Rabu.

TERKiNI
jumlah terbanyak
mendaftar jadi ahli
dari negeri kelantan
---------------

TAHNIAH

Posted: 15 Sep 2015 09:00 PM PDT












TAHNiAH

KELAHiRAN

PARTi BARU







-----------

SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA

Posted: 15 Sep 2015 08:30 PM PDT




SEKALi LAGi

https://www.youtube.com/watch?v=ESmMiPd37qI


Dokumentari boleh bantu keluarga Altantuya saman Najib – Zaharin

PETALING JAYA: Penyiaran dokumentari pembunuhan Altantuya Shariibuu oleh berita agensi antarabangsa, Al Jazeera, boleh membantu keluarga wanita Mongolia itu untuk mengemukakan saman terhadap Naji Razak.
Bekas Setiausaha UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Zaharin Mohd Yasin berkata, penyiaran dokumentari itu boleh menjadi talian kepada keluarga mendiang dalam mencari kebenaran terhadap pembunuhan kejam bekas model itu.
"Yang patut buat saman ialah keluarga Altantuya Shariibuu kepada PM Najib..kerana Al Jazeera sudah buatkan dokumentari akan perihal pembunuhan itu ada kaitan dengan PM Najib.
"Bukan PM Najib yang kena saman Al-Jazeera. Saman sekali ex-Peguam Negara Ghani Patail…mungkin dalam keadaan sekarang dia akan berpihak dengan Altantuya Shariibuu," tulisnya di Facebook.
Zaharin turut memberikan cadangan agar anak-anak bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad membantu keluarga mendiang Altantuya supaya memberi bantuan kewangan dalam urusan saman itu yang dianggap sebagai kerja amal jariah.

PADAN MUKA



-----------

LAWAK SPRM

Posted: 15 Sep 2015 07:30 PM PDT







KAH KAH KAH



SPRM: Jangan spekulasi siasatan pada Jho Low

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meminta kerjasama media agar tidak membuat spekulasi berhubung siasatan mereka terhadap ahli perniagaan Jho Low dan dua bekas pegawai tertinggi SRC International Sdn Bhd berkaitan kontroversi 1MDB

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
sprm  buat lawak ke?
nak cari cina tembam ini dimana?
si tembam bukan lagi 
rakyat malaysia
kah kah kah
hang nak cari rumah kat mana?
rumah  paris hilton ke?
depan jalan pun hang tak sampai
kah kah kah

KANCIL NAK

TERBERAK 

MACAM 

GAJAH

----------------

Tiada ulasan: