Ahad, 20 September 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Najib pula akan ditangkap.....

Posted: 19 Sep 2015 09:00 PM PDT


Nampaknya jet mewah peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak jenis ACJ320 yang harganya hampir setengah billion Ringgit Malaysia eloklah dilelong sebab sudah tidak ada gunanya lagi....

Negara boleh berjimat beratus-ratus juta setiap tahun jika merujuk kepada kenyataan Jabatan Perdana Menteri kepada Parlimen pada November 2013, kerajaan telah pun memiliki lima jet peribadi termasuk jet Boeing Business menjadikan jumlah keseluruhan jet peribadi yang ada setakat ini adalah tujuh buah, semuanya bagi kegunaan pemimpin tertinggi negara dan juga menteri. 

"Penggunaan jet peribadi sedia ada iaitu ACJ319 melibatkan kos sebanyak RM28.8 juta setahun dalam bentuk sewaan dan RM5.5 juta setahun dalam bentuk penyelengaraan," jelas Rafizi di sini

Menurut Tun Dr Mahathir Mohamad, Najib berkemungkinan ditangkap polis antarabangsa atau Interpol jika negara asing menyiasat perdana menteri atas tuduhan pengubahan wang haram.

 Katanya, sekiranya negara seperti Switzerland, Britain dan Amerika contohnya, mendapati Najib bersalah melakukan pengubahan wang haram, mereka berhak menyaman beliau atau meminta Interpol menangkapnya sekiranya perdana menteri pergi ke luar negara.

 "Jadi, dia kena duduk sini (dalam negara), tak boleh keluar. Macamana dia tarik pasport orang, tak bagi keluar, dia pun tak boleh keluar juga.

 "Itu mungkin (berlaku). Bukan akan berlaku, tapi mungkin, dalam keadaan dunia sekarang," kata negarawan itu dalam satu video yang dimuatnaik blog "Din Turtle". Baca lagi di sini

Haji Hadi Bukan Nabi.. PAS bukan Agama...

Posted: 19 Sep 2015 06:00 PM PDT

Inilah masalahnya bila Ulama mencari dalil bagi menjadikan ayat2 Quran sebagai perisai diri.. Masih mengaitkan soal kepercayaan Politik dengan kepercayaan Agama dan Aqidah.. 

Bagaimana Tok Guru haji Hadi boleh Menyamakan Bai'ah Sahabat, dan Ummat ketika itu kepada Nabi, dengan Bai'ah kepada parti Politik.. 

Apakah Haji Hadi itu Nabi dan PAS itu agama sebagai ukuran Aqidah? tidak kah Tok Guru Haji hadi dapat membezakan Munafiq Zaman Nabi itu Munafiq I'tiqadi.. mereka berpura pura Ber'baiah kepada Nabi.. mengakui kenabian Nabi Muhammad tetapi mereka sebenarnya berpura pura Beriman dan menyembunyikan kekafiran... 

Haji Hadi telah menyalah Tafsir Ayat Quran demi Kepentingan diri.. Amat menyedihkan..

 seperti mana Firman Allah dalam Surah Munafiqun ayat 19 

إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ 

Apabila orang-orang munafik datang kepadamu (wahai Muhammad), mereka berkata: "Kami mengakui bahawa sesungguhnya engkau - sebenar-benarnya Rasul Allah". Dan Allah sememangnya mengetahui bahawa engkau ialah RasulNya, serta Allah menyaksikan bahawa sesungguhnya pengakuan mereka adalah dusta.

Ayat ini diriwayat dari hadis Bukhari, sanad nya disampai kpd Zaid bin Arqam bagaimana Abdullah Bin Ubai cuba memperngaruhi orang terdekat dengan nabi agar tidak menginfaqkan diri dan harta kepada Nabi, mereka hanya mengakui kenabian hanya di mulut sedangkan hati mereka tidak beriman.. Bersambung dari ayat pertama, ia menyentuh soal Sumpah kaum Munafiq di dalam ayat 2 Surah Munafiqun..

 ٱتَّخَذُوٓا۟ أَيْمَٰنَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا۟ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ ۚ إِنَّهُمْ سَآءَ مَا كَانُوا۟ يَعْمَلُونَ  
Mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan..

 Cukuplah setakat ini dulu ulasan aku, Soal Sumpah(yamin) dan Baiah talaq Isteri dah aku ulas sebelum ini, Aku sering melihat Tulisan Tok guru selama ini cuba mengaitkan persoalan kepercayaan Aqidah dan soal kepercayaan kepada sesebuah Parti atau Wadah perjuangan.. Cukup lah Tok Guru haji hadi.. 

Berhentikan menggunakan Ayat Quran demi mempertahankan Kesilapan dan kesalahan sendiri.. tidak perlu sampai mempertahankan kemungkaran Talaq 3 dalam bai'ah PAS, Rendahkan lah diri kamu.. Isteri dan rumah tanggan bukan bahan dagangan Politik.. jangan amal budaya takfir.. buanglah sikap Ego dan Meninggi diri.. merasakan hanya mereka sahaja berada di pihak yang Benar..

 Haji Hadi Bukan Nabi.. PAS bukan Agama... Perjuangan dan Aqidah Islam bukan hak Esklusif PAS...

 Ipoh Mali

(Nota : Komen diatas adalah merujuk kepada laporan di sini )

Tiada ulasan: