Sabtu, 19 September 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kisah Dua Pak Mertua.....

Posted: 19 Sep 2015 10:42 AM PDT

Dr. Harun Din Timbalan Mursyidul Am PAS (selepas ini disebut Harun Din) pernah menjadi jurucakap kepada sebuah syarikat besar untuk melobi projek.

 Harun Din juga telah berjumpa dengan YB Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai sekitar tahun 2009 untuk meminta YB Nurul Izzah supaya tidak membantah projek Pantai Sentral Park di Bukit Kerinchi yang dimajukan oleh sebuah syarikat.

 Menantu Harun Din bersama dengan Tan Seri Khalid Ibrahim telah berjumpa dengan TPM Muhyiddin Yassin, apa kepentingan Harun Din dengan syarikat berkenaan dan apa pulak kaitannya dengan TPM Muhyiddin Yassin?.

 Sebab itulah Harun Din sentiasa rapat dengan pimpinan umno, semuanya kerana hendak memastikan anak menantu tidak terputus rezki.

 Itu Harun Din dan menantunya dan di bawah ini pulak Haji Hadi dan menantunya;

 Menantu Haji Hadi; Zaharuddin Muhamad atau dikenali dengan nama DIN AYAM BERLAGA dapat Esos 500 ribu unit.

 Semak harga saham kumpulan Perangsang ini (GLC Perangsang) RM1.80 seunit manakala Esos ini berharga RM1.00 seunit, maknanya Din Ayam Berlaga buat keuntungan atas angin (500 ribu unit x RM0.80 seunit bersamaan RM400,000.00 (empat ratus ribu) itu untuk setahun macam mana tahun2 yang kehadapan?.

 Sebab itulah bapak mertua Din Ayam Berlaga yang bernama Haji Hadi bermati-matian mempertahankan Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor, kerana Khalid Ibrahim yang meluluskan dana untuk GLC Perangsang.

 Haji Hadi sanggup hendak membentuk kerajaan dengan umno di Selangor dan keluarkan fatwa untuk curi dua atau tiga adun PKR bersama-sama dengan Azmin Ali demi kerana `RM' bukan kerana Islam.

 Sebab itulah pagi 25 Ogos Haji Hadi dalam mesyuarat PAS Pusat buat keputusan serah kepada sultan dan petang 25 Ogos itu juga Najib Tun Razak telah mengadap sultan Selangor, petang 26 Ogos Khalid Ibrahim dapat arahan supaya tangguh letak jawatan dan diminta maklumkan supaya PAS,PKR dan DAP hantar lebih dari dua nama sebagai calon MB (Dr.M kata zamannya dan sehingga sekarang BN hanya hantar satu nama sahaja untuk calon PM dan MB).

 Sebelum itu semua; Harun Din, Nasaruddin Mat Isa bersama dengan Jamil Khir telah berjumpa dengan Najib Tun Razak, apa yang dibincangkan? Fikir-fikirkanlah sendiri!!!!.

 Untuk halalkan semua itu maka Haji Hadi buat kenyataan bahawa dia ada kuasa sebagai presiden untuk membuat keputusan dengan memijak keputusan mesyuarat JK PAS Pusat bertarikh 17 Ogos 2014 walau pun semua cadangan dalam mesyuarat 17 Ogos itu datangnya daripada Haji Hadi.

 Harun Din dan Haji Hadi ketepikan kepentingan PAS dan kerjasama dalam Pakatan Rakyat demi kerana anak menantu, tetapi bila mereka mengajar atau bersyarah mereka ajak orang ramai khususnya ahli-ahli PAS supaya hidup sederhana, zuhud, jangan kejar dunia, lawan umno/BN, tetapi dibelakang merekalah yang paling intim dengan pimpinan umno dan merekalah yang paling kemaruk untuk memenuhi keinginan menantu.

 Sekian salam hormat dari JIWAHALUS  ~ sumber

Maruah Melayu jatuh bukan sebab Cina tetapi sebab pelbagai skandal Najib!

Posted: 18 Sep 2015 09:30 PM PDT

Walaupun ramai yang menentang dan mencemuh Perhimpunan Rakyat Bersatu pada 16 September lalu, tetapi PM Najib Razak tetap memuji dan memberikan kata-kata bersemangat kepada penaja perhimpunan tersebut.

Najib kata, Himpunan 'baju merah' baik, tidak seperti Bersih 4! Tidak habis setakad memuji sahaja malah Najib turut meraikan penaja perhimpunan tersebut yang diadakan di Dataran Merdeka malam kelmarin di sini

 Tidak hairanlah Najib bersikap demikian, kerana ada kalangan yang mendakwa perhimpunan tersebut sebenarnya adalah untuk selamatkan Najib.

  Pengerusi Gabungan NGO Melayu Datuk Jamal Md Yunos menyangkal dakwaan kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memberikan cek berjumlah RM3 juta bagi penganjuran "Himpunan Rakyat Bersatu".

Tentulah nampak bodoh sangat kalau dia mengakuinya kan? kan?

 Najib kata, mesej Perhimpunan Rakyat Bersatu pada 16 September lalu agar maruah orang Melayu jangan sekali dicarik-carik, kerana orang Melayu mempunyai perasaan dan had serta belum lagi bangkit mengamuk.

 Hoi Najib! Siapa yang mencarik-carik maruah orang Melayu kalau bukan Najib sendiri dengan pelbagai skandal, termasuk terkini hal 'derma RM2.6 billion', melibatkan Najib selaku pengerusi Lembaga Penasihat syarikat 1Malaysian Development Berhad atau 1MDB.

 "Sekali ditampar kita tak buat apa. Begitu juga dua, tiga kali ditampar. Kali keempat ditampar, orang Melayu ada hak untuk bangun apabila maruah mereka dipijak, pemimpin dihina, dikutuk dan dipermainkan.

 Orang yang tampar Imam Masjid Negara tu sebenar tersilap orang yang ditamparnya! Sepatutnya dia gi tampar Najib!

Khairuddin ditahan petang Jumaat

Posted: 18 Sep 2015 05:30 PM PDT

 Berikutan aduan beserta bukti yang diserahkan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan pada 18 Ogos lalu kepada Pejabat Peguam Negara (Switzerland), tanpa melengah-lengahkan masa seperti rakan sejawatnya di Malaysia, ia telah pun membuka kertas siasatan berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terhadap dua eksekutif 1MDB termasuk seorang individu tidak dikenali - pada 21 Ogos lalu! Hanya selepas tiga hari sahaja aduan dibuat!

Pihak Pendakwa Raya Switzerland pada Selasa berkata, Malaysia telah bersetuju untuk membantu mengaturkan sesi temubual dengan saksi-saksi dalam siasatan ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB). 

 Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber, telah mengadakan pertemuan dengan rakan sejawatnya dari Malaysia, Mohamed Apandi Ali, yang berada di Zurich untuk membincangkan mengenai 'kerjasama dua belah pehakdalam kes 1MDB, menurut satu kenyataan dari pejabatnya .

Adakah 'kerjasama' yang dimaksudkan itu dengan  melarang sipengadu dan peguamnya daripada meninggalkan negara ini?

Dan setelah pihak polis menyuruhnya hadir untuk proses siasatan di ibu pejabat PDRM Bukit Aman pada hari Isnin depan jam 11 pagi, secara mengejut pada petang Jumaat kelmarin beliau telah ditahan di rumahnya di bawah Akta 124C atas tuduhan cuba menggulingkan kerajaan!

Menurut isterinya, polis turut merampas beberapa barang peribadi milik nya termasuk komputer riba, telefon bimbit dan kad sim telefon bimbit dari kediaman mereka. Baca seterusnya di sini

Tiada ulasan: