Jumaat, 11 September 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Dokumentari Pembunuhan Kejam di Malaysia

Posted: 11 Sep 2015 03:00 AM PDT

Sarawak Report melaporkan mengenai penemuan bukti baru yang menggemparkan berkaitan kes pembunuhan yang paling kejam di Malaysia, dengan siaran 'dokumentari panas' tentang kematian model Mongolia Altantuya Shaariibuu pada saluran berita dunia Al Jazeera 101 East programme hari ini.  

Laporan dokumentari yang teliti oleh wartawan veteran Australia, Mary Ann Jolly mengandungi dakwaan bahawa lelaki yang menembak Altantuya adalah tidak lain daripada bekas kekasihnya sendiri, Razak Baginda, pembantu Najib Razak, yang pada awal tahun ini dirujuk kepada "polis jahat" sebagai terlibat dalam pembunuhan tanpa motif

Yang lebih menakjubkan adalah mesej teks yang diambil oleh Al Jazeera dari telefon mudah alih Sirul Azhar Umar, seorang lelaki yang disabitkan atas pembunuhan itu, yang menunjukkan pengawal peribadi yang disabitkan itu telah memeras ugut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk berjuta-juta dolar untuk tinggal di Australia dan "tidak berkata apa-apa" mengenai kes tersebut sebelum beliau ditangkap semula.

 Dengan cara ini, kata Sirul, "Saya tidak akan menjatuhkan PM"!

 Difahamkan, reaksi daripada orang tengah Najib, Abdul Salam bin Ahmed adalah bahawa permintaan Sirul untuk sejumlah AUS $ 17000000 "sedang dibincangkan". Salem telah kerap melawat Sirul, yang ditahan di pusat tahanan Villawood di Sydney dan dipercayai terlibat dalam membiayai pasukan guaman di Australia.

 "Saya mahu 15 juta dan saya tidak akan kembali ke Malaysia lagi. Saya tidak akan menjatuhkan PM" 

 Baginda "menarik picu"!

 Menurut program tersebut, Sirul menceritakan kepada ahli keluarga Australia bahawa orang yang telah menembak Altantuya adalah tidak lain daripada bekas teman lelaki, yang dia telah cuba untuk memeras ugut, Razak Baginda.

 Keluarga yang telah ditemuramah, tetapi tidak mahu dikenali itu memberitahu Mary Ann Jolly:

 "Saya berkata, adakah anda menarik picu? Beliau berkata, tidak saya tidak tarik picu, Razak menarik picu "

 Respon Salam adalah "mereka mahu berbincang" 

 Baginda, yang merupakan perunding peribadi Najib untuk perjanjian kapalselam Scorpene dengan Perancis tidak pernah dibicarakan atau dipersoalkan sebagai saksi kerana membunuh, walaupun pada rekod sebagai orang yang telah menghubungi pengawal peribadi Najib untuk membantu menangani gangguan daripada bekas kekasihnya.

 Baginda menyalahkan "polis jahat" tetapi Sirul berkata ia adalah orang yang menarik picu 

 Menurut Sirul, saudaranya itu berkata, terdapat tiga orang di tempat kejadian pembunuhan itu. Baginda telah menembak Altantuya, tetapi kemudian, kedua-dua pengawal peribadi itu telah ditugaskan untuk  memusnahkan mayat dengan bahan letupan. 

 Pada bulan Januari Baginda telah memberitahu sidang media bahawa kes itu ialah suatu kes "polis jahat" dan menafikan wujudnya apa-apa keperluan lagi untuk mewujudkan motif.

 "Tetapi, dia [Sirul] memberitahu saya dia kembali dan meletupkan badan itu berkecai. Saya berkata, "anda mempunyai pilihan pergi dan meninggalkannya bersendirian" - dan dia berkata "Saya tentu akan mati" kerana apa yang dia tahu "[Sirul relatif]

 Akan terdapat tekanan antarabangsa untuk membuka semula kes di mana saksi utama adalah dalam keadaan pihak ketiga yang bebas dengan sistem undang-undang yang kuat. 

Perbicaraan asal, yang dikritik oleh hakim-hakim di Mahkamah Rayuan Malaysia sendiri, tidak dapat tidak akan mengancam dan memalukan Malaysia yang berkaitan dengan cover-up Najib. 

 Najib bekas kekasih Altantuya juga

 Program ini juga mengesahkan bahawa terdapat keterangan saksi utama, Bala bahawa Najib Razak yang pada asalnya menjadi kekasih Altantuya dan bahawa dia telah meninggalkanya kepada Baginda semasa perjanjian Scorpene, yang telah menjadi tumpuan kes mahkamah ke atas beratus-ratus juta ringgit sogokan kepada syarikat-syarikat yang dikawal oleh Baginda.

 Program tersebut menyatakan Najib telah memperkenalkan Altantuya kepada Baginda di satu pameran berlian di Singapura .... di mana Rosmah mungkin telah membeli-belah.

 Filem ini menganalisis keseluruhan cover-up ke atas kes itu mengejutkan melalui perbicaraan banyak dimanipulasi dan temu bual balu saksi utama PI Bala, yang memperincikan bagaimana suaminya diancam dan disogok untuk menukar bukti awal beliau oleh tidak lain daripada saudara  Najib sendiri.

 Najib memberitahu pemberita bahawa keterangan Bala adalah tidak benar, pada yang masa sama saksi itu sedang diancam supaya menukar cerita dan meninggalkan negara ini.

 Dokumentari yang juga menampilkan bapa Altantuya, yang kini melancarkan kes sivil di atas kematian anak perempuannya, mengancam untuk menjadikanya sebagai kes global yang selama bertahun-tahun telah disimpan dengan kukuh oleh mereka yang berkuasa di Malaysia.

 Apa motif? Kedua-dua pengawal peribadi yang dipersalahkan

 Wartawan Mary-Ann Jolly telah dihalau keluar dari negara ini apabila dia tiba di lapangan terbang Kuala Lumpur untuk cuba untuk mewawancara Perdana Menteri tentang bukti yang banyak dikumpulkan oleh program ini. Anda boleh menonton dokumentari setengah jam yang telah membongkar misteri Perdana Menteri - tulang belulang Altantuya Shaariibuu.Saksikan berikut :


Penganjur Himpunan Baju Merah Tak Ada Teloq?

Posted: 11 Sep 2015 12:00 AM PDT

Kenapa mamat ni takut nak ngaku sebagai
penganjur? Dia tak ada teloq?
KUALA LUMPUR, 10 Sept - Walaupun pihak penganjur sebenar yang disebut-sebut perhimpunan "baju merah" yang dirancang untuk 16 September terus mendiamkan diri, pemimpin akar umbi Umno berkata demonstrasi ini adalah untuk memberi pengajaran kepada etnik Cina  yang pada Bersih 4 bulan lepas supaya tidak menjadi kurang ajar kepada dominan Melayu di negara ini.

 Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Umno Datuk Jamal Md Yunos berkata pertubuhan bukan kerajaan Melayu dipaksa bangkit sekarang kerana pelbagai tindakan semasa perhimpunan Bersih 4  dengan kehadiran China yang besar yang kononnya "menghina pemimpin Melayu" selepas mereka di "brainwashed DAP ".

 "NGO berterima kasih kepada Bersih yang telah diharamkan. Perhimpunan tersebut telah membantu kebangkitan NGO Melayu kerana mesej yang menghina.

 "Oleh kerana kekasaran Bersih 4, itulah sebabnya kita berkumpul di Bukit Bintang untuk memberi mesej yang jelas kepada orang Cina DAP supaya tidak menjadi kurang ajar kepada bangsa Melayu," katanya pada sidang akhbar di mercu tanda budaya Melayu, Kelab Sultan Sulaiman di sini.

 Jamal berkata peserta dalam perhimpunan Bersih 4 yang berlangsung dua hari dari 29 Ogos hingga 30, telah didoktrinkan untuk berpaling menentang Melayu oleh parti-parti pembangkang persekutuan.

 Dia mendakwa DAP yang majoriti Cina sebagai faktor utama, mendakwa bahawa "90 peratus mereka yang hadir untuk perhimpunan Bersih 4 adalah DAP Cina, yang menunjukkan ia adalah satu perhimpunan untuk mereka". 

"Manakala 10 peratus daripada kaum-kaum lain adalah hanya sedikit sahaja yang pemikiran telah dicuci oleh pembangkang," katanya.

 Penganjur perhimpunan "merah" 16 September  kononnya sebuah pertubuhan seni mempertahankan diri Melayu yang dipanggil Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (Pesaka), yang diketuai oleh Senator Tan Sri Mohd Ali Mohd Rustam, menurut maklumat di laman webnya.

 Menurut Jamal, Pesaka telah menjemput lebih 750 NGO Melayu untuk turut serta dalam perhimpunan itu pada Hari Malaysia.

 Tambahnya, pihak penganjur juga telah menghantar jemputan kepada semua bahagian Umno dan parti-parti politik yang lain termasuk PAS, dan mendakwa lebih 30,000 telah berjanji untuk hadir setakat ini.

 "Kami telah bertemu dengan 750 NGO. Kami mendapat persetujuan daripada semua NGO Melayu untuk menyertai perhimpunan anjuran Pesaka.

 "Kami memberi sokongan padu kepada PESAKA untuk perhimpunan tersebut pada 16 September di Padang Merbok. Kami menjangkakan sekitar 30,000 orang sahaja dari NGO untuk menghadiri perhimpunan tersebut, "kata Jamal sambil menambah bahagian Sungai Besar Umno mengerahkan 3,000 anggota untuk perhimpunan tersebut.

 Perhimpunan 16 September telah menimbulkan ribut selepas perkataan itu tersebar di rangkaian media sosial sejak beberapa hari lalu, tetapi tiada siapa yang mengaku sebagai penganjurnya hingga sekarang.

 Perhimpunan ini telah menerima sokongan tidak rasmi dari beberapa pegawai kerajaan termasuk Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Ia adalah kononnya sebagai reaksi kepada perhimpunan Bersih 4 protes pada 29 Ogos dan 30, dan disebut-sebut untuk melihat kehadiran 300,000 penyokong. ~  - sumber

Komen al-Husseyn :

Hari ini mamat ni kata , "Kami menjangkakan sekitar 30,000 orang sahaja dari NGO untuk menghadiri perhimpunan tersebut, "kata Jamal sambil menambah bahagian Sungai Besar Umno mengerahkan 3,000 anggota untuk perhimpunan tersebut.

Sebelum ni dia kata, 30,000 orang itu, adalah orang Umno bahagiannya sahaja??

Hari tu  di sini mamat ni telah berjanji mengumpulkan sejuta peserta berbaju merah ...... Berapa ribu sebenarnya akan hadir?

Mat Taib, Kamaruddin Jaffar masuk PKR

Posted: 10 Sep 2015 09:56 PM PDT

PKR hari ini mengumumkan penyertaan ahli Parlimen Tumpat Datuk Kamaruddin Jaffar dan mantan menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhd Taib ke dalam PKR. 

"Sebagai parti yang mendapat jumlah undi kedua terbesar dalam pilihan raya umum lalu, PKR meraikan serta membuka pintu seluas-luasnya kepada sesiapa sahaha yang komited dengan agenda reformasi demi menyelamatkan Malaysia.

 "Kita mengalu-alukan dan berbesar hari dengan penyertaan Datuk Kamaruddn Jaffar dan Tan Sri Muhammad Muhd Taib ke dalam keluarga besar PKR," kata Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail. ~ sumber

Hong Kong mula siasat Najib....

Posted: 10 Sep 2015 09:02 PM PDT

KUALA LUMPUR, 11 Sept - Polis Hong Kong telah memulakan siasatan ke atas deposit bank lebih daripada AS $ 250 juta (RM1.07 bilion) di bandar ini yang didakwa ada kaitan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Financial Times melaporkan.

 Penerbitan perniagaan antarabangsa berkata, pihak berkuasa Hong Kong didorong oleh laporan polis dari ketua bahagian Umno Pulau Pinang yang dipecat Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang mendakwa bahawa deposit, yang didakwa dibuat di cawangan Credit Suisse di Hong Kong, telah dibuat melalui empat syarikat didakwa ada kaitan dengan Najib: Alliance Aset Antarabangsa, Cityfield Enterprises, Bartingale Antarabangsa dan Wonder Quest Pelaburan.

 "Syarikat-syarikat ini mencurigakan kerana ia dipercayai bahawa Najib Tun Razak adalah penandatangan dan dalam akaun syarikat, terdapat rekod RM1.125 bilion didepositkan melalui cawangan Credit Suisse Hong Kong," Khairuddin berkata dalam post 30 Ogos di halaman Facebook, selepas membuat laporan polis di Hong Kong hari itu.

 "Saya telah meminta polis Hong Kong untuk menjalankan siasatan terperinci dan menyeluruh ke atas sumber-sumber kewangan dan transaksi syarikat-syarikat ini," katanya.

 Financial Times melaporakan, polis Hong Kong mengesahkan mereka telah menerima permintaan itu dan siasatan sedang dijalankan.

 Siasatan di Hong Kong dibuat ketika siasatan yang berasingan di Switzerland pada orang yang dikaitkan dengan dana pelaburan kerajaan Malaysia, 1Malaysia Development Berhad (1MDB), di mana pihak berkuasa Switzerland dilaporkan membekukan berpuluh-puluh juta dolar Amerika di bank-bank Switzerland.

 Financial Times melaporkan memetik seorang jurucakap kerajaan Malaysia sebagai mengecam dakwaan Hong Kong sebagai "pembohongan yang tidak berasas dan bermotifkan politik", yang dilaporkan berkata Najib sedang mengkaji pilihan undang-undang untuk menghentikan mereka yang mempunyai "niat jahat   memburuk-burukkan dan mencemar nama-nya."  

 Khairuddin, yang merupakan orang Umno yang pertama untuk membuat laporan polis mengenai 1MDB, juga telah mengemukakan dokumen dan keterangan mengenai dana pelaburan negara dibebani hutang kepada Jabatan Swiss Peguam Negara di Bern, Switzerland.

 Berpangkalan di Amerika harian Wall Street Journal melaporkan pada bulan Julai bahawa hampir AS $ 700 juta telah dipindahkan melalui pelbagai syarikat berkaitan kepada 1MDB dan dipindahkan ke berpangkalan di Switzerland Falcon Private Bank di Singapura yang akhirnya dipindahkan ke akaun bank peribadi Najib di Malaysia.

 Najib telah berulang kali menafikan sebarang penyelewengan dana, manakala Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia telah menyatakan bahawa wang itu adalah sumbangan dari Timur Tengah. ~ sumber

DS Nizar : Saman Tetap Saman!

Posted: 10 Sep 2015 06:50 PM PDT


DS Nizar hantar notis saman fitnah ke atas Haji Razman Zakaria, tapi kenapa pula Razman mahu melibatkan Badan Perhubungan Negeri?

 Badan Perhubungan Negeri pula seolah-olah mengeluarkan satu arahan kepada DS Nizar supaya hadir ke pejabat mereka untuk bertemu. 

Saya telah bertanyakan DS Nizar pagi tadi melalui wasap :

"Salam, bagaimana dgn perjumpaan dgn perhubungan negeri pd 9 Sept tu? Tlg habaq nak masuk blog"

Kemudian beliau jawab : " Saman tetap saman, ana tak pegi pun!"

 Saya orang kecil sahaja dan bukan rapat mana pun dgn DS Nizar kalau nak dibandingkan dgn Razman; tapi masih boleh berhubungan melalui wassap.

Surat arahan Badan Perhubungan
PAS Perak?
 Mustahil DS Nizar tidak akan melayan orang sebesar Razman seorang PJ!

Buat apalah gi ajak segala wala'un solat hajat...nyusahkan orang lain. Bukankah lebih baik jika beliau sendiri datang menemui DS Nizar, minta maaf diatas segala ketelanjurannya? Atau telepon....

 Janganlah terikut-ikut perangai Hj Hadi yang tak tahu langsung nak minta maaf bila tuduh orang jual pill kuda dan kominis!

Atau jika Razman, kerana nak menjaga air muka dan sifat egonya, lantiklah seorang peguam mewakili dirinya dan selesaikan isu tersebut di luar mahkamah. 

Khabarnya, Zamri Ibrahim, Pengarah Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda PAS Perak (Juham) enggan mewakili Razman dalam isu saman tersebut. Entah kenapa ya? 

Tapi bukankah masih ada ramai LAGI peguam lain kan? Kenapa Razman nak pakai peguam percuma sahaja ?

Menurut satu sumber, dakwa Blog Sisi bukit, "Haji Razman takut beliau tidak boleh bertanding dalam PRU 14 dan sumber itu MENDAKWA lagi, Haji Razman Zakaria takut kalau beliau boleh diisytiharkan bankrap kerana tidak mampu membayar saman RM3 juta.

 Ada dua lagi saman fitnah dari Ustaz Ahmad Awang dan Haji Asmuni Awi, Pengerusi Amanah Perak dakwa blog itu di sini

Tiada ulasan: