Isnin, 10 Ogos 2015

.

.


Siapa dia Bahri Mohamed Zin?

Posted: 10 Aug 2015 02:36 AM PDT

PERHATIAN

Malam ini saya akan lepaskan sedikit catatan mengenai Datuk Bahri Mohamed Zin, Pengarah Siasatan Khas SPRM yang saya kenali. Beliau berasal dari Gual Periok Kelantan dan satu sekolah dengan saya semasa sekolah rendah. Saya mengenali dengan keluarganya malahan, masih ada pertalian darah di antara ibu mertua saya dengan ibunya.

Tunggu malam ini untuk mengenali dan mengetahui siapa dia Bahri Mohamed Zin dan kerenahnya. Wassalam Mso.

Kedudukan sebagai PM sudah tiada guna lagi buat Najib

Posted: 10 Aug 2015 01:30 AM PDT

SUSUPAN PETANG

Najib Razak makin hari makin terkepit dan terjempit dengan masalah dan isu yang dibuatnya sendiri. Walaupun dia masih kekal sebagai perdana menteri, tetapi kerusi itu sudah tidak bermakna lagi buatnya apabila ia terus-tersusan dipertikaikan.

Kedudukan dan maruah Najib sebagai perdana menteri kini sudah tidak ada lagi. Semua orang dan semua dunia sedang mentertawakan Najib Razak. Najib masih belum sedar yang dia adalah seorang perdana menteri yang hilang sokongan rakyat. Najib tidak lebih daripada badut bernyawa.

Najib juga sedang gelabah kini. Dalam usaha mengekalkan kedudukan Najib juga mengguna semua kesempatan yang ada untuk mempertahankan dirinya. Badan-badan dan alat kerajaan juga seperti Polis Diraja Malaysia, Jabatan Peguam Negara, Jabatan Perkhidmatan Awam dan lain-lain juga digunakan untuk mempertahankan dirinya.


Bukan semua 3 juta ahli Umno menyokong dan bersetuju dengannya. Hanya mereka yang dilantik menjadi menteri alias pengampunya sahaja membela beliau siang dan malang.

Najib mengupah orang untuk mengatakan dia baik dan mempertahankan perbuatan bobrak dilakukannya.

Tidak cukup dengan para menteri Musang Berjanggut, anaknya juga turut membelanya. Ini adalah tahap terakhir bagi seorang perdana menteri yang mempunyai kuasa besar tetapi terpaksa menggunakan anak untuk meraih sokongan.

Anaknya Mohd Nazifuddin menyeru agar serangan ke atas bapanya dihentikan kerana ia mengorbankan negara - memberi kesan buruk kepada negara. Aduh sedap bunyinya penuh retorik. Apakah anak Najib tahu dengan apa yang berlaku ke atas bapaknya ia lebih memberi kesan buruk dan membusukan negara? 

Negara hari ini rasa bertuah kalau Najib tidak lagi jadi PM daripada negara berPM kepada Najib.

Tiadak ada lagi yang boleh dilakukan dan dipertahankan oleh Najib. Dirinya sudah teramat busuk dan kohong. Saya tidak mahu menyebut apa yang perlu dilakukan Najib kerana dalam surat saya buatnya menerusi blog ini saya sudah menyebutnya.

Lakukanlah apa yang saya suruh itu kerana itulah juga harapan dan kehendak seluruh 30 juta rakyat negara ini. Maruah dan kewibawaan Najib bukan sahaja hilang dari keyakinan rakyat biasa, tetapi para aparat dan pegawai kerajaan juga.

Hakikatnya hari ini Najib sudah tidak mempunyai sokongan mana-mana pihak lagi, khasnya rakyat. Yang menyokong Najib dan mengatakan Najib masih wangi, hanya mereka yang Najib lantik dan berikan ghanimah sebagai menteri. Itu sahaja yang ada.

Catatan: Saya tidak mengemas blog ini beberapa hari lalu kerana tiada dalam negara dan agak sibuk. [wm.kl.4:24 pm 10/08/15]

Tiada ulasan: