Jumaat, 28 Ogos 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Bersih 4.0 : Tindakan provokasi telah pun bermula....

Posted: 28 Aug 2015 07:39 AM PDT

Zahid Hamidi bertindak nekad dalam kerakusannya untuk mencegah perhimpunan Bersih 4.0. yang akan bermula esok dengan bertindak ala samseng jalanan.

 Dia dah keluarkan larangan di seluruh negara pada semua perkara yang berkaitan dengan demonstrasi besar-besaran, termasuk bahan-bahan promosi dan apa-apa barang pakaian yang mempunyai nama perhimpunan dan juga tandatangan kuning.

"Mana-mana pakaian berwarna kuning dan yang mengandungi perkataan " Bersih 4" dan " apa-apa bahan bercetak lain dan risalah yang membawa kepada perhimpunan Bersih 4" kerana kedua-dua jenis penerbitan itu adalah diharamkan. ~ sumber

Ini dah serupa Bersih 3 dulu....apa sahaja yang kuning semua tak boleh! Pakai baju Bersih haram, simpan pun haram....

Kikikikiki....Jom ketawakan mereka ...kikikiki...!!

Posted: 28 Aug 2015 04:40 AM PDT

  Kesian nengokan wala'un yang mengutuk kerajaan Iran bila satu papan iklan di pusat bandar Tel Aviv terpampang mengumumkan pembukaan kedutaan Iran di situ... Salah satu contohnya ialah Kikikiki berikut:


Iklan itu dihias dengan bendera negara Iran dan Israel bersilang dipasang pada bangunan tinggi lima tingkat.

 "Akan dibuka di sini tidak lama lagi - Kedutaan Iran di Israel," tulisan Hebrew terpampang megah!

 Juga turut dipaparkan nombor telepon tempatan untuk dihubungi....

Tetapi ternyata ia sebenarnya adalah satu aksi pablisiti besar-besaran dari pembuat filem komedi Israel yang baru,   'Atomic Falafel' tentang konflik nuklear antara Teheran dan negara Yahudi itu.  ~ sumber

Akibat angkara "Just Chop It Like That...." Mohd Amar dan Mat Yakob gundah gulana

Posted: 28 Aug 2015 12:00 AM PDT

Kota Bharu: Pegawai kanan sebuah anak syarikat milik kerajaan negeri ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Ahad lalu bagi membantu siasatan berhubung penerimaan suapan antara RM70,000 hingga RM80,000.

 Suapan dipercayai diterima daripada kontraktor yang membangunkan projek lebuh raya rakyat di kawasan Hutan Simpan di Ulu Sat, Machang hingga menyumbang kepada kegiatan pembalakan haram.

 Turut ditahan dan disoal siasat adalah sembilan kakitangan Jabatan Perhutanan Machang dan seorang kontraktor yang disyaki menerima imbuhan sekitar RM700 hingga RM10,000 seorang.

 Penahanan itu susulan laporan media berhubung dakwaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor Datuk Husam Musa menerusi  surat terbukanya mengatakan berlaku pembalakan di luar kawasan hutan berkenaan disebabkan ada pihak mengubah pelan asal yang diluluskan kerajaan negeri.

 Dilaporkan, kira-kira lima kawasan terbabit dengan pembalakan haram di sekitar projek pembinaan lebuh raya itu dan kawasan rehat dan rawat (R&R).

 Sumber SPRM berkata, pihaknya menahan reman pegawai kanan syarikat milik kerajaan negeri itu yang dipertanggungjawabkan untuk projek lebuh raya berkenaan hingga Isnin ini.

 "Sebuah kereta mewah milik pegawai kanan itu juga disita SPRM untuk siasatan lanjut," katanya. ~  sumber

Umno fail saman ke atas Najib

Posted: 27 Aug 2015 10:00 PM PDT

Umno hari ini memfailkan saman terhadap presiden parti menggesa beliau menjawab rentetan peristiwa yang terjadi melibatkan dana RM2.6 bilion yang disalurkan ke dalam akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak.

 Peguam bagi plaintif, Hanif Khatri memberitahu saman itu difailkan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Jalan Duta pagi ini.

 "Pada dasarnya ini adalah saman oleh Umno untuk Umno, meminta presiden parti bertanggungjawab terhadap kronologi yang berkaitan wang RM2.6 bilion itu, dari mana datangnya, ke mana perginya, berapa banyak yang tinggal dan pulangkan ia bagi kebaikan Umno," katanya, sambil menambah beliau akan menjelaskan lebih lanjut pada satu sidang media hari ini.

 Beliau berkata, nama yang disenaraikan sebagai plaintif di writ saman itu ialah seorang wanita yang merupakan ahli Umno. ~  themalaysianinsider

Bersih : Tunggu kami dari Perak 10,000 jer!

Posted: 27 Aug 2015 08:39 PM PDT

IPOH, 28 Ogos - Lebih 5,000 orang dari Perak dijangka menyertai Bersih 4 perhimpunan dengan sebilangan besar daripada mereka tujuan mereka sendiri kepada perkara-perkara mesyuarat diatur oleh penganjur perhimpunan.

 Tinjauan Utusan Malaysia di ETS KTM Bhd (perkhidmatan kereta api elektrik) kaunter di stesen kereta api Ipoh semalam menunjukkan tiket tidak lagi disediakan bagi mereka yang ingin melakukan perjalanan ke Kuala Lumpur hari ini.

 Seorang kakitangan kaunter berkata tiket untuk semua lapan kereta api ke Kuala Lumpur hari ini telah habis dijual beberapa hari yang lalu, satu keadaan yang biasanya tidak berlaku.

 Begitu juga, tiket kereta api pagi esok telah dijual hari lebih awal.

 Terdapat empat kereta api dijadualkan berlepas Ipoh 05:15-12:15 esok.

 Beberapa orang ahli pelbagai pertubuhan bukan kerajaan yang Malay Mail bercakap dengan semalam berkata mereka akan mengambil ETS ke Kuala Lumpur sama ada malam ini atau esok pagi.

 Sebahagian daripada mereka berkata mereka membeli tiket beberapa minggu yang lalu kerana bimbang tiket akan benar-benar habis dijual jika mereka membeli pada saat akhir.

 Terdapat juga mereka yang akan melakukan perjalanan menggunakan perkhidmatan bas ekspres dari Terminal Amanjaya di Meru Raya. Semakan dengan tiket kakitangan kaunter menunjukkan tiket kebanyakan bas ke Kuala Lumpur di antara malam dan esok pagi telah habis dijual. Dengan sebilangan besar orang yang menggunakan pengangkutan awam untuk perjalanan, sekurang-kurangnya beberapa ratus penyokong akan ke Kuala Lumpur dengan bas diatur oleh parti politik. 

 Ahli Parlimen Ipoh Barat M. Kulasegaran berkata beliau dan Ahli Parlimen Ipoh Timur Thomas Su telah menenpah lapan bas.

 "Semua bas kami penuh. Kami akan bergerak pada pagi Sabtu dan turun di Brickfields sebelum berpindah ke tempat yang ditetapkan.

 "Kami telah menasihatkan peserta perhimpunan dari Ipoh membawa garam, air, tuala dan memakai kasut yang selesa," katanya.

 Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming berkata,  10 buah bas telah disewa khas untuk membawa penyokong dari beberapa bandar, ramai lagi akan menggunakan sama ada pengangkutan awam atau pengangkutan sendiri untuk pergi ke perhimpunan tersebut.

 "Malah bagi Perak, saya boleh mengatakan orang ramai pergi ke KL akan menjadi luar biasa. Saya berani berkata lebih daripada 10,000 orang akan pergi dari negeri kami," katanya.

 "Ramai golongan profesional yang saya kenal secara peribadi, yang tidak pergi perhimpunan Bersih sebelum ini, akan ke Dataran Merdeka kali ini."

 Nga, yang juga Ahli Parlimen Taiping dan ADUN Kepayang, berkata beberapa ahli-ahli parti dan juga orang lain telah mula pergi ke Kuala Lumpur sejak semalam.

 Sekumpulan penyokong Gabungan Harapan Baru dari Lumut, Pangkor dan Manjung telah mendapat penajaan bagi dua buah bas untuk mengambil peserta perhimpunan di Kuala Lumpur esok. ~  sumber

Tiada ulasan: