Rabu, 29 Julai 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MANO ILANG?

Posted: 29 Jul 2015 07:26 PM PDT






APO KOBA 

MANO iLANG

LAMO BONA

TAK DOGA 

CERITO CERINTi

SATU KLUMPO

NUNGGU TUN



--------------

SATU OGOS - SOGO

Posted: 29 Jul 2015 06:56 PM PDT











Mungkin ada yang tidak bersetuju, tetapi himpunan pada Sabtu ini terbuka untuk anak semua bangsa tidak kira ideologi atau fahaman politik.

Ayuh bangkit anak muda, lupakan segala bentuk perbezaan. Negara ini harus di selamatkan dari tangan-tangan mereka yang korup dan kotor.

Bangkit! Ayuh rampas masa depan kita sendiri!
#TangkapNajib









---------------

APA SUDAH JADI?

Posted: 29 Jul 2015 06:28 PM PDT







APA

SUDAH JADi



Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno Jumaat ini dibatalkan 



Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno dijadualkan berlangsung Jumaat ini, yang menjadi spekulasi akan membuat keputusan berhubung status  Muhyiddin Yassin dan  Shafie Apdal, dibatalkan.
Perkara itu dimaklumkan kepada ahli MT melalui satu surat bertarikh hari ini ditandatangani Setiausaha Agung Umno  Tengku Adnan Tengku Mansor.
Alasan pembatalan mesyuarat itu bagaimanapun tidak dinyatakan dalam surat berkenaan.
Selain itu, turut dibatalkan ialah majlis taklimat tertutup isu semasa oleh PresidenNajib Razak dan sambutan hari raya kepimpinan Umno yang dijadualkan pada tarikh sama.


Perkara itu bagaimanapun dimaklumkan dalam surat berasingan kepada pemimpin Umno peringkat Bahagian.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mesyuarat-majlis-tertinggi-umno-pada-jumaat-dibatalkan#sthash.DYFbw3Ld.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apa sudah jadi
apa punya hal
kira punya kira
tak cukup orang ke
hitung punya hitung
muhyiddin lebih geng ke
kira punya kira
sharizat lembu nak berontak

PADAN MUKA
----------------

HARAPAN BARU KE KAMPONG BARU

Posted: 29 Jul 2015 06:00 PM PDT






SATU 

JEMPUTAN







--------------

BERSEDIA

Posted: 29 Jul 2015 05:30 PM PDT






ANAK MUDA 

BERSEDiA







4

Bersih 4 bermalam di KL 29 Ogos desak Najib letak jawatan


Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) akan mengadakan perhimpunan untuk kali keempat di 3 bandar raya berasingan pada 29 Ogos ini bagi mendesak  Najib Razak meletak jawatan.
Pengerusinya Maria Chin Abdullah berkata, himpunan itu akan diadakan secara serentak di Kuala Lumpur, Kuching dan Kota Kinabalu bermula jam 2 petang hari Sabtu itu dan berakhir pada keesokan harinya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bersih-4-bermalam-di-kl-29-ogos-desak-najib-letak-jawatan#sthash.aCE3eYB5.dpuf









4
------------

TRANSFORMASI

Posted: 29 Jul 2015 12:30 PM PDT






FAHAMi APA

iTU

TRANSFORMASi
 


-------------

ANAK MUDA BERSIH 4

Posted: 29 Jul 2015 09:56 AM PDT





ANAK MUDA

BERSEDiA

-----------------

BANGSA JOHOR

Posted: 28 Jul 2015 09:38 PM PDT






Unik dan hebatnya 'Bangsa Johor' Oleh Izmil Amri | roketkini ...

www.roketkini.com/.../unik-dan-hebatnya-'bangsa-jo...
Translate this page
Jan 22, 2013 - SAYA lahir dan membesar di Pulau Pinang. Nun di sebelah Utara sana. Apalah yang saya tahu mengenai Johor selain pertembungan ...

Ada pihak kurang senang dengan bangsa Johor, kata TMJ ...

www.themalaysianinsider.com/...
Translate this page
The Malaysian Insider
Jul 7, 2015 - Putera Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim mendakwa ada pihak yang kurang senang dengan penyatuan rakyat Johor sebagai satu 

We are 'Bangsa Johor' first and foremost, says Crown Prince ...

www.freemalaysiatoday.com/.../we-are-bangsa-joho...
Free Malaysia Today
Jul 7, 2015 - KUALA LUMPUR: Tunku Ismail Sultan Ibrahim has advised Johoreans that they should stand united as "Bangsa Johor" in spite of provocations ...

UMANG AAI

Hormat Muhyiddin, beliau masih orang nombor dua dalam Umno, kata MB Johor

Umno bahagian di Johor boleh menjemput Timbalan Presiden Umno Muhyiddin Yassin merasmikan mesyuarat mereka kerana beliau masih memegang jawatan itu walaupun tidak lagi menjadi timbalan perdana menteri, kata menteri besarnya.
Mohamed Khaled Nordin mengingatkan ahli Umno agar terus menghormati Muhyiddin sebagai orang nombor dua dalam parti walaupun tidak lagi menganggotai Kabinet, menyatakan ia merupakan prerogatif perdana menteri untuk menggugurkan timbalannya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kabinet-baharu-diharap-mampu-selesai-masalah-dihadapi-negara-kata-mb-johor#sthash.KJfyObs4.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apa makna kenyataan ini?
apa erti kenyataan ini?
apa terkandung?
apa tersurat?
apa tersirat?
apa tersiat?
ni macam suara
bangsa johor

UMANG AAAi


---------------------

DEMI MASA

Posted: 28 Jul 2015 08:58 PM PDT







FACE BOOK



Kalau kita mendiamkan kebenaran dan takut melawan ketidakadilan yang ada di depan mata kita, layakkah kita jadi pengikut Nabi saw?
"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh DAN mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran." (Surah Al-Asr,Ayat 1-3)
Beramal soleh saja tidak cukup, wajib berpesan dengan kebenaran dan dengan kesabaran.
Sekadar berpesan dan muhasabah diri


Apakah kita ini diiktiraf oleh Nabi s.a.w sebagai pengikut baginda? Sabda Nabi s.a.w:
إِنَّهَا سَتَكُونُ بَعْدِي أُمَرَاءُ يَكْذِبُونَ وَيَظْلِمُونَ فَمَنْ دَخَلَ عَلَيْهِمْ فَصَدَّقَهُمْ بِكِذْبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ وَلَيْسَ بِوَارِدٍ عَلَيَّ الْحَوْضَ وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَيُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَهُوَ وَارِدٌ عَلَيَّ الْحَوْضَ
"Sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. Sesiapa masuk kepada mereka lalu membenarkan pembohongan mereka dan menolong kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga). Sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolong kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan aku dari kalangannya dan dia akan mendatangi telaga (di syurga). Riwayat Ahmad, al-Nasai, dan al-Tirmidhi. Hadith ini sahih





---------------------

SOKONGAN MAT FELDA

Posted: 28 Jul 2015 08:28 PM PDT






SOKONG PENUH
Sokongan penuh kepada 1MDB
 1. Sebagai warga Felda, saya rasakan penyiasatan ke atas 1MDB perlu dihentikan serta merta. Juga kepada siasatan PAC dan audit mestilah dihentikan kerana sebagai PM, Dato Seri berkuasa penuh untuk membuat apa saja keputusan berdasarkan perbincangan dengan Datin Seri Rosmah 

2. Apa sahaja tindakan/keputusan Dato Seri Najib dalam 1MDB pastinya membawa kepada kebaikan kepada warga Felda yang menyokong penuh tindakan bijak 1MDB yang melabur diluar negara. 

3. Dato Seri buatlah apa saja hatta menjual tanah peneroka sekalipun. Kami akan tetap menyokong penuh segala tindakan Dato Seri yang bijak melabur. 

4. Apa sangatlah RM2.6billion yang masuk ke akaun peribadi Dato Seri Najib dan RM2juta ke akaun peribadi Datin Seri Rosmah berbanding jasa yang tidak terhingga yang telah Dato/Datin Seri curahkan. Sewajarnya Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah mengambil RM 5billion seorang diatas sumbangan yang hebat kepada negara. 

5. Kami juga menyokong Dato Seri memecat on PROGRAM MELAWAN ANAK MUDA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/15






------------------

GERAKAN NGOK SEDUNIA

Posted: 28 Jul 2015 07:50 PM PDT






FACE BOOK



Alamak! Sebelum ni bodoh tu cuma nampak dalam negara je. Lepas ni bodoh tu akan ke international. Malu negara woi!
Ahmad Maslan dilantik Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri - PM Najib

PENYEBAR 

NGOK

SEDUNiA





-------------

Tiada ulasan: