Khamis, 23 Julai 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


PIKIR APA

Posted: 23 Jul 2015 07:08 PM PDT








PiKiR APA

ENCiK NAZiR

JANGAN PiKiR

LAMA SANGAT
  


----------------

TAK PERLU TANYA

Posted: 23 Jul 2015 06:53 PM PDT








SAEKOR LAGi 
tak perlu tanya
tak perlu hairan
semua selesai

Nasib Pengerusi MARA jadi tanda tanya
 | July 22, 2015
Kontrak Annuar Musa telah tamat pada 17 Julai lalu dan sehingga kini belum ada sebarang pengesahan disambung atau ditamatkan.
KUALA LUMPUR: Kontrak  Annuar Musa sebagai Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (MARA) masih menjadi tanda tanya selepas belum ada kata putus sama ada akan disambung atau tidak selepas berkhidmat hampir dua tahun.
"Ya, kontrak saya berakhir pada 17 Julai, iaitu pada hari raya pertama. Kontrak saya sudah tamat kerana tarikh pelantikkan saya adalah pada 17 Julai 2013," katanya ketika ditemui pemberita pada majlis Rumah Terbuka Parlimen di perkarangan Parlimen pada Rabu.
Mengulas sama ada telah menerima surat tawaran untuk menyambung kontrak sebagai Pengerusi, Annuar berkata masih belum menerima sebarang tawaran.
Beliau menafikan kontraknya mungkin terjejas susulan kontroversi pembelian hartanah di Australia baru-baru ini.


KAH KAH KAH
wal tamattun
wal tutup buku
wal tunggu dan lihat
wal tunggu apa?
wal tunggu sprm

MAiN SELESAi
 

--------------

TAMAT DAN SELESIA

Posted: 23 Jul 2015 06:21 PM PDT









TAK AD

APA NAK

TAMBAH 


Jangan terpengaruh taktik Najib, teruskan dedah skandal 1MDB -Shahbudin

 | July 24, 2015
Tindakan menyekat akses laman web Sarawak Report dan menghalang pemimpin pembangkang ke luar negara merupakan taktik mengalih perhatian rakyat terhadap isu sebenar.







PETALING JAYA: Kerajaan cuba mengalih isu penyaluran RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Najib Razak dengan menyekat akses Sarawak Report.
Begitu juga sekatan terhadap Rafizi Ramli dan Tony Pua yang disenaraihitam dan tidak dibenarkan meninggalkan negara ini.
Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin berkata, tindakan itu sama sekali tidak adil kerana Rafizi dan Tony Pua tidak merbahaya kepada keselamatan negara.
"Jika kerana 1MDB, apa perlunya sekatan itu dikenakan kerana mereka bukannya suspek, sebaliknya cuma lantang mendedahkan pelbagai isu mengenai syarikat pelaburan itu saja?


KAH KAH KAH
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
tamat dan selesai

GAME OVER 


-----------------

SIAPA WATAK UTAMA

Posted: 23 Jul 2015 06:00 PM PDT





KENYATAAN MEDIA

Anwar: Ambil Tindakan Terhadap 'Watak Utama' Skandal 1MDB

Berikut adalah perutusan Anwar Ibrahim yang disampaikan melalui peguam beliau pada 22 Julai 2015:

"Pihak berkuasa akhirnya telah melakukan tangkapan berkaitan skandal kewangan 1MDB.

Skandal ini telah mendedahkan kepincangan urus tadbir dan rasuah di peringkat tertinggi kepimpinan BN yang amat mengejutkan, di mana Perdana Menteri sendiri didakwa terlibat.

Saya telah bangkitkan isu kepincangan urus tadbir dana 1MDB di Parlimen sejak 2009, tetapi tiada sebarang tindakan dilakukan kerajaan mahupun Umno!

Kini negara menghadapi kehilangan berbilion ringgit dan rasa malu di kalangan masyarakat antarabangsa; nilai mata wang ringgit merudum dan keyakinan pelabur tergugat.

Ini mendatangkan kesan kepada kesihatan kewangan setiap rakyat Malaysia, dan BN mesti berikan penjelasan.

Walaupun beberapa tangkapan telah dilakukan, tidak salah untuk umum terus berasa curiga sehinggalah tindakan diambil terhadap 'watak utama' skandal ini.

Pihak berkuasa mesti bekerjasama dengan badan-badan antarabangsa seperti Interpol, kerana beberapa 'watak utama'/saksi kini berada di luar negara.

Tindakan tegas mesti diambil untuk mengembalikan keyakinan rakyat dan para pelabur. Tiada sesiapa yang bersalah, tidak kira betapa tinggi kedudukannya, patut terlepas."

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN

23 Julai 2015




--------------

MAKIN MEREBAK

Posted: 23 Jul 2015 11:49 AM PDT





KAi

RENTANG 


ANTi NAJiB

MAKiN NAi


Kain rentang dengan logo Umno di Gelang Patah minta Najib undur


Sebuah Umno bahagian di Johor mengakui kewujudan sehelai kain rentang yang mencemarkan nama  Najib Razak menjelang mesyuarat bahagian parti itu bulan depan.
Kain rentang itu, yang menggesa Najib meletak jawatan, ditemui dipasang di Gelang Patah, Johor.
Ia mempunyai logo Umno dan memaparkan gambar presiden Umno memakai Baju Melayu ungu dan songkok dengan kata-kata: "Kami Umno Bahagian Pulai Jaya 2 hilang kepercayaan kepada PM dan jemaah menteri. Kamu wajib letak jawatan, kalau ada maruah atau terima kekalahan PRU14 atas sifat ego dan tamak kamu". 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kain-rentang-dengan-logo-umno-di-gelang-patah-minta-najib-undur#sthash.0BTChcZk.dpuf



----------------

SIAPA WATAK UTAMA

Posted: 23 Jul 2015 07:00 AM PDT








Anwar gesa Putrajaya bertindak terhadap 'watak utama' 1MDB

Ketua Umum PKR yang dipenjarakan,  Anwar Ibrahim menggesa Putrajaya bertindak terhadap "watak utama" di sebalik syarikat sarat hutang, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang kini berada di luar negara. 

Malaysia dicengkam skandal dana pelaburan negara 1MDB yang dikaitkan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, serta memberi kesan ke atas nilai ringgit yang ketika ini mencecah paras terendah dalam tempoh 16 tahun.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar-gesa-putrajaya-bertindak-terhadap-watak-utama-1mdb#sthash.BJNXAqJ4.dpuf

JENG JENG JENG
woit
watak utama najib 
masih belum disola
masih belum menjawab
senyap membantu
nak bertindak apa

SANDiWARA
 

------------------

MAIN DAH SELOSAI

Posted: 23 Jul 2015 06:00 AM PDT







BILO NAK SAMAN
Sodangkan Chedet tanyo, Hoi Najib sapo upah bom ponyadap kamu?. Najib jawab, den dah poei bersumpah tigo masjid ... den tak kona siapo dio ponyodap itu. Ponyodap den hanyo Rosemah seorang sajooo. Jadi bilo kito tanyo bilo nak saman WSJ ... 

Najib jawab 90% berito WSJ adolah fitnah belako, fitnah mengfitnah adolah kojo orang kapir dan yahudi. Balasannyo adolah nyato, iaitu nerako. Allah senantioso bersamo orang yang bona, itu yang paling afdeeeel ... laung Najib. Ulang balik soalan "Bilo Nak Saman" kato haghi thalatha? on BILO NAJIB NAK SAMAN
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 4:33 PM





--------------

LAPORAN SUDAH SIAP

Posted: 23 Jul 2015 05:30 AM PDT








  LAPORAN DAH SIAP

Laporan awal audit 1MDB boleh jawab tuduhan dokumen palsu, kata Pua


Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua hari ini mendakwa laporan interim Ketua Audit Negara mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) mengandungi jawapan berhubung persoalan sama ada Sarawak Report atau portal media lain mengubahsuai atau memalsukan laporannya berhubung syarikat sarat hutang itu. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dap-gesa-laporan-interim-ketua-audit-negara-didedahkan#sthash.ngSBTkD0.dpuf

KAH KAH KAH
woit
nak tunggu apa lagi
nak nanti apa lagi
nak tunngu mahathir mati ke?
nak tunggu gani patail berhenti ke?
baru laporan nak diumumkan

JANGAN TIPU
 
--------------

MARI KITA SAMA SAMA KETAWA

Posted: 22 Jul 2015 09:18 PM PDT






KENYATAAN
gwa rasa amat kecewa
kerana dilarang keluar negara
pada bulan oktober ini
gwa ada rancangan 
nak buat lawak berdiri
di london sekali lagi
susah nak cari makan





Lagi aktivis dihalang ke luar negara, termasuk Ambiga

Selepas pendedahan 2 ahli Parlimen, Tony Pua dan Rafizi Ramli, serta pemilik The Edge Media Group Datuk Tong Kooi Ong disekat ke luar negara mungkin disebabkan kritikan mereka berhubung 1Malaysia Development Bhd (1MDB), seorang lagi pemimpin pembangkang dan 4 aktivis turut menerima nasib sama.
The Malaysian Insider difahamkan, Ahli Parlimen Batu, Chua Tian Chang, aktivis  Ambiga Sreenevasan, Maria Chin Abdullah, Hishamuddin Rais dan Adam Adli Abdul Halim turut mendapati perlu merujuk kepada Jabatan Imigresen jika mahu meninggalkan Malaysia.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/5-lagi-perlu-rujuk-imigresen-sebelum-dibenar-ke-luar-negara#sthash.vnDyLcsr.dpuf


KAH KAH KAH
ketawalah kamu
sebelum ketawa 
diharamkan

KAH KAH KAH
 

-------------

POTONG STIM

Posted: 22 Jul 2015 09:02 PM PDT







POTONG STiM

GWA MASi

NAK BERAYA 

KAH KAH KAH 









----------------

SENYUM PAGI INI

Posted: 22 Jul 2015 08:03 PM PDT






SENYUM 

dan

KETAWALAH 





--------------

BETUL KE INI?

Posted: 22 Jul 2015 07:38 PM PDT






BETUL KE 

BERiTA INi

atau 

PERANG SARAF


3 Wakil Rakyat PAS Dari Selangor Umum Keluar Parti



Dua ADUN PAS dan seorang Ahli parlimen dari Selangor mengesahkan akan keluar parti dan menyertai parti baharu yang bakal ditubuhkan oleh Gerakan Harapan Baru (GHB) pada 14 September ini.

Ketiga-tiga mereka ialah ADUN Morib, Hasnul Baharuddin; ADUN Hulu Kelang, Saari Sungib dan Ahli Parlimen Kota Raja, Siti Mariah Mahmud.




--------------

SATU JEMPUTAN

Posted: 22 Jul 2015 07:08 PM PDT








JEMPUTAN

PELANCARAN 

BUKU






BUKU SUAMI & ISTERI


1. Suara-suara melawan bukan suara orang yang kecewa atau berontak kosong. Suara-suara melawan adalah suara orang-orang yang berfikir tentang semalam dan hari ini, untuk masa hadapan.

Seeds of Dissent dari Dr Ying Hooi merakamkan analisa ke atas budaya melawan dan bagaimana ia membentuk masa depan kita semua. 

2. Kritik sosial dan politik penting untuk pembangunan masyarakat. Kegagalan kita adalah kita terlalu sibuk menilai orang lain sebelum memahami diri sendiri.

Ini Bukan Klise 2 oleh Amin Iskandar menyambung semula persoalan-persoalan yang dilontar dalam terbitan sebelumnya dengan tajuk yang sama.

Kedua-duanya dilancarkan bersama 28 Julai 2015 (Selasa), 8.00 malam di GerakBudaya oleh Zunar dengan diiringi kugiran The BangsArt.

Jemput hadir!



BUKU PEJUANG NASIONALIS KEMERDEKAAN



THE BANGSART
AKAN MEMBUAT
 PERSEMBAHAN



---------

ANAK MUDA SARAWAK

Posted: 22 Jul 2015 07:08 PM PDT





ANAK MUDA
 SARAWAK
 "Beri aku 1.000 orang tua, niscaya akan kucabut semeru dari akarnya. Beri aku 10 pemuda niscaya akan kuguncangkan dunia" - BUNG KARNO


-------------

Tiada ulasan: