Selasa, 7 Julai 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib

Posted: 07 Jul 2015 10:32 AM PDT

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menetapkan bahawa empat 
orang saksi diperlukan untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yg mendakwa 
kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada pelabur negeri 1MDB  telah disalurkan 
kpd akaun peribadi Najib. - Gambar oleh Saw Siow Feng
KUALA LUMPUR, 7 Julai - Harian Antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) perlu menyediakan sekurang-kurangnya empat orang saksi yang boleh dipercayai untuk menyokong dakwaan rasuah terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, berkata Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

 Memetik kedudukan yang sama partinya mengambil dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Hadi berkata Islam menetapkan bahawa empat orang saksi yang perlu untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yang mendakwa kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada  pelaburan Pembangunan negara 1Malaysia Berhad (1MDB) telah disalurkan kepada akaun peribadi Najib.

 "Pendirian kami adalah pendirian Islam. Jika empat orang saksi diperlukan bagi kes Datuk Seri Anwar Ibrahim, maka ia adalah sama dengan tuduhan terhadap Najib, perlu ada saksi ... saksi yang adil.

 "Kami mengikuti asas-asas Islam, apa yang baik kita menyokong, apa yang tidak kita menentang," Hadi dipetik berkata dalam Astro Awani hari ini selepas menunaikan solat tarawih di acara Ramadan di Kota Baru.

Pada Jumaat, WSJ melaporkan bahawa penyiasat 1MDB telah menemui lima deposit berasingan daripada dua sumber yang didakwa dibuat ke dalam akaun Najib, memetik dokumen kerajaan yang ia mendakwa telah dilihat.

 Yang terbesar dua transaksi, katanya, adalah untuk US $ 621,000,000 (RM2.3 bilion) dan AS $ 61000000 didakwa dibuat pada bulan Mac 2013, tidak lama sebelum Pilihan Raya 2013 huru-hara pada bulan Mei.

 Pemindahan lagi sebanyak RM42 juta, yang kononnya dibuat ke dalam akaun Najib pada akhir 2014 dan awal 2015, dipercayai telah datang dari SRC International Sdn Bhd, anak bekas 1MDB yang pada tahun 2012 diletakkan di bawah Kementerian Kewangan yang Najib kepala, kata WSJ.

 Mendedahkan membawa kepada panggilan segera untuk siasatan rapi oleh pemimpin-pemimpin pembangkang, yang juga menuntut supaya Najib boleh dilepaskan daripada tugasnya sehingga siasatan selesai.

 Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengumumkan Sabtu satu pasukan petugas khas sedang menyiasat jejak wang yang dikatakan itu yang melibatkan beberapa syarikat yang kononnya disalurkan dana ke akaun bank Najib, termasuk SRC International, Ihsan Perdana Sdn Bhd dan Gandingan Mentari Sdn Bhd. ~ sumber

Anda juga kalau nak dengar melalui rakaman, sila klik di sini


Komen seorang fesbuker Muhd Mufiz

Tolong paham ye walaun-walaun.....kes seperti Najib ni dikategorikan dibawah JENAYAH KOLAR PUTIH...BUKAN ZINA ATAU LIWAT! Dalam kes jebayah kolar putih pembuktian adalah bergantung kepada evidence atau bukti BUKAN SAKSI... JADI JGN NAK MENGARUT MERABAN.....

al-Husseyn : Tak nak kata apa-apa....something really wrong somewhere with our presiden, not the siku nor the lutut....but somewhere ....

1MBD : Disinilah bermulanya putar alam Jho Low

Posted: 07 Jul 2015 12:58 AM PDT


Ini adalah gambar yang mendedahkan segalanya tentang perjanjian 1MDB dengan PetroSaudi.

 Antara yang bersama dan tersenyum lebar kepada kamera kerana mereka menikmati percutian musim panas di Selatan Perancis dengan kapal layar mewah Tattoosh (disewa untuk $ 500,000 seminggu) adalah semua pemain utama di sebalik usaha sama itu.

 Dari kiri ke kanan adalah Jho Low, dalang usaha sama itu; Putera Turki, pemilik PetroSaudi; Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, seorang lelaki yang bertanggungjawab keatas 1MDB; isteri yang sangat berkuasa, Rosmah Mansor; Nor Ashman, anak pasangan itu; Tarek Obaid, Pengarah PetrSaudi dan anak perempuan kesayangan Rosmah, Nooryana Najwa.

 Gambar itu dihantar sebagai tanda kenangan dalam perhimpunan gembira itu oleh Wan Shihab, seorang pegawai khas kepada Najib, untuk Tarek Obaid dan Jho Low dan (mengikut data pada gambar) gambar itu telah diambil pada bulan Ogos 2009 ketika plot untuk menubuhkan usaha sama telah dicetuskan. 

  Ia adalah salah satu gambar portfolio diedarkan sekeliling Jho Low, Putera Turki dan Tarek Obaid pada bulan Januari tahun berikutnya, terima kasih kepada jasa baik daripada pembantu Perdana Menteri selepas permintaannya telah dibuat dalam pelbagai e-mel.

Wah! di atas dek di dalam salah satu daripada 
kapal layar paling besar di dunia!
Hanya tiga minggu selepas hubungan baik di kapal layar tersebut,  rakan Tarek Obaid 
Pengarah di PetroSaudi, ahli perniagaan British Patrick Mahony bertemu dengan Jho Low di New York dan menguatkuasakan seluruh pelan dengan sepantas kilat.

Menjelang September 29, 2009 satu bilion ringgit wang awam yang dipinjam telah dikirim dari 1MDB (penandatangan tunggal Najib Razak) kononnya untuk membiayai sebuah usaha cari gali minyak oleh anak syarikat bersama 1MDB PetroSaudi.

  Walau bagaimanapun, syarat-syarat perjanjian usaha sama itu dibenarkan untuk AS $ 700 juta pelaburan tersebut akan disalurkan dalam samaran pembayaran balik pinjaman kepada PetroSaudi International (Cayman) syarikat induk.

 Jumlah wanga yang sangat besar itu sebenarnya masuk ke dalam akaun Zurich Good Star Limited, yang merupakan satu lagi syarikat yang didaftarkan di Cayman dikawal oleh Jho Low.

 Sepanjang perjanjian ini, sebagai harta e-mel dan bukti dokumentari kini diteruskan kepada penyiasat antarabangsa membuktikan, Jho Low bertindak sebagai pengantara antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan PetroSaudi.



Episod Najib diperbodohkan

Sarawak Report mendapat maklumat dari orang dalaman yang ironi acara ini yang melahirkan perjanjian yang pertama untuk 1MDB ialah Perdana Menteri dan isteri sedang diperbodohkan oleh Jho Low mengenai orang-orang Arab yang memiliki PetroSaudi.

Pasangan Malaysia ini telah terperdaya kononnya kapal layar besar Tatoosh itu dimiliki oleh Putera Turki yang merupakan pemilik PetroSaudi. Tetapi yang sebenarnya disewa untuk majlis itu bagi tujuan menarik perhatian dan memperdayakan mereka.

Malah PetroSaudi hanya mempunyai beberapa dana dan Putera Turki, anak-7  Raja ketika itu bukan seorang multi-jutawan sebenarnya.

Jho Low dan rakan perniagaannya mahu Perdana Menteri menyangka  bahawa dia telah melabur dalam sebuah syarikat besar yang dimiliki oleh seorang pelabur di Arab, yang dikaitkan dengan keluarga Diraja, sehingga perjanjian itu boleh dibentangkan dan  disokong oleh Negeri Arab Saudi.


Malah, ia adalah semua putar belit. Tetapi, berjaya dilakukan dan tidak lama selepas itu dana pembangunan Malaysia, yang dikawal sepenuhnya oleh Najib, melabur beratus-ratus juta dalam usaha baru syarikat itu di Venezuela. ~ sumber

Adnan, Khaled Nordin, mohon maaf kepada Kit Siang!

Posted: 06 Jul 2015 06:06 PM PDT

Setiausaha Agung Umno Tengku Adnan Mansor dan Menteri Besar Johor, Datuk Seri Khaled Nordin yang juga Ketua Bahagian UMNO Pasir Gudang perlu memohon maaf kepada Lim Kit Siang diatas gangguan ganas "Forum Kedai Kopi" DAP Johor yang dilakukan oleh sekumpulan samseng yang diketuai oleh Azman Jaafar, Ketua Pemuda UMNO Pasir Gudang.

 Tengku Adnan Mansor telah menjadikan dirinya bodoh diri dengan jawapan kebudak-budakan kepada tindakan samseng UMNO yang mengejutkan terhadap Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dan saya sendiri.

 Dia sepatutnya berasa malu dengan dirinya sendiri kerana tidak mengambil tanggungjawab terhadap tindakan-tindakan ganas itu, dan kerana memberi alasan bodoh untuk menghalalkan perbuatan jenayah yang dilakukan terang-terangan di khalayak ramai dan media.

 Tengku Adnan memberitahu media bahawa Kit Siang telah mungkin menyebabkan tuimbul keganasan semalam pada majlis yang dilaporkan melihat cawan, mangkuk dan juga penyapu dilemparkan kepadanya oleh individu dipercayai anggota UMNO.

 Beliau berkata: "Jadi jangan melakukan provokasi ... Saya dengar bahawa Kit Siang berkata sesuatu, tidak ada, tetapi di tempat lain dan manusia apabila anda diprovok, mereka akan bertindak balas."

 Ini adalah ucapan sampah! Kit Siang tidak menyebutkan walaupun satu perkataan pun di majlis tersebut, namun beliau menerima jeritan penghinaan, "Kit Siang Balik Pulau Pinang"  - walaupun Kit Siang dilahirkan di Johor, "Kit Siang Babi ", "Kit Siang Komunis" ," Kit Siang Mampus ", dan lain-lain.

 Forum Kedai Kopi bukanlah peristiwa baru. Jawatankuasa Negeri DAP Johor telah menganjurkan lebih daripada 50 acara itu sejak Februari 2014. Kami percaya dalam penglibatan politik secara langsung di kedai-kedai kopi dan warung dengan rakyat biasa. Sehingga semalam, tidak ada kejadian yang tidak diingini tunggal sama sekali.

 "Forum Kedai Kopi" yang dijadualkan pada 5 Julai 2015 bertujuan untuk menjadi acara Iban berfokuskan dengan pemimpin DAP Sarawak Mordi Anak Bimol dan Thomas Sixtus Tegong Laka dijemput ke Johor sebagai penceramah utama.

 Pada pagi 5 Julai 2015, DAP Johor menerima mesej Whatsapp berikut menggesa orang ramai untuk mengelakkan Kit Siang daripada menghadiri majlis itu, yang kami telah mengemukakan Polis untuk tindakan selanjutnya:

 Mesej (lihat sebelah) yang berniat jahat dengan menuduh Kit Siang adalah seorang komunis, jihad (perang suci) terhadapnya diperlukan; dan oleh kerana dia adalah seorang "Penghapus Menteri Besar " yang sebelum ini telah mengakhiri kerjaya politik Tan Sri Ghani Othman, Kit Siang mesti dihalang daripada memasuki kawasan Permas yang merupakan kerusi semasa Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin. Kedua-duanya merupakan tuntutan palsu. Kit Siang tidak pernah menjadi komunis dan Ghani Othman yang datang ke Gelang Patah untuk bertanding menentang Kit Siang dan bukannya Lim Kit Siang mencarinya untuk menentang penyandang Menteri Besar tersebut. Walaupun begitu, apa yang salah dengan itu dalam demokrasi?

 Kami berada di dalam kedai kopi di mana dikelilingi oleh kedua-dua belah pihak dengan kumpulan yang diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO Pasir Gudang , Azman Jaafar.

 Sebelum saya berucap, kumpulan itu telah menghampiri meja kami. Dan tidak lama selepas saya mengambil maik dan memperkatakan sesuatu, Azman Jaafar telah mengamuk dan mula menjerit. Acara kami telah dihentikan kerana samseng UMNO telah cuba untuk menyerang kami secara fizikal.

Salah seorang daripada mereka dalam kumpulan UMNO, Alex Puspah, ahli UMNO Flet Menanti, mengancam untuk membunuh kami dengan menjerit "Lima Minit tak keluar, dia mati ATAU saya mati." (Jika anda tidak keluar dalam masa lima minit,sama ada kamu mati atau aku mati )

 Walaupun Kit Siang akhirnya berjalan keluar dari majlis itu tanpa terjejas, mereka yang mengiringi Kit Siang ke keretanya telah ditumbuk. Saya dicekik manakala mereka mengiringi saya berjalan ke kereta saya telah ditumbuk. Mereka juga menjerit kepada  Adun Negeri Johor Liow Cai Tung ketika dia menuju ke keretanya.

 Bagi saya, ini bukan kali pertama saya telah ditahan oleh samseng UMNO-Barisan Nasional daripada menghadiri acara di Johor. Saya ditahan daripada memasuki Bazaar Deepavali di Kluang oleh samseng MIC pada tahun 2013 dan saya terpaksa meninggalkan Bazaar Ramadan Bandar Kluang pada tahun 2014 semasa kejadian yang menjadi viral apabila samseng UMNO bertanya kepada saya "Mana surat" (di mana adalah surat kebenaran anda "). Tetapi apa yang berlaku semalam adalah tahap yang paling teruk yang pernah saya hadapi.

 Tengku Adnan mesti bertanggungjawab dan mesti berhenti bertindak seperti kanak-kanak manja. Khaled Nordin sebagai Menteri Besar dan Ketua Bahagian UMNO, dan juga anggota Dewan Undangan Negeri di Permas, mempunyai tanggungjawab untuk memastikan politik Malaysia dan politik Johor tidak turun lagi ke dalam keadaan huru-hara dan keganasan. Mereka perlu mohon maaf kepada Kit Siang dan semua rakyat Malaysia .~sumber

Tiada ulasan: