Rabu, 15 Julai 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Politik Malaysia sudah cukup kotor dan tercemar, Mustafa tak perlu menambah lagi kekotoran dan pencemarannya

Posted: 15 Jul 2015 09:04 AM PDT

Dua hari lalu, saya terkejut bahawa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang umpama burung Nuri yang mengajuk  skrip propaganda UMNO dan cybertroopers menuduh DAP sebagai "cauvinis" kerana mahu mengadakan pilihanraya kerajaan tempatan walaupun dalam kedua-dua manifesto Pakatan Rakyat nasional dan manifesto PR Selangor dalam Pilihan Raya Umum ke-13 terdapat agenda pemulihan pilihan raya kerajaan tempatan.

 Hadi juga seolah-olah tidak tahu bahawa pilihan raya kerajaan tempatan diadakan di Indonesia, Turki dan Iran. Sudah tentu, Hadi tidak bermaksud bahawa Presiden Indonesia, Jokowi , Presiden Turki, Erdogan  dan bekas Presiden Iran, Ahmadnejad adalah "komunis" dan "cauvinis"?

 Hari ini, saya dikejutkan pula oleh seorang lagi pemimpin tinggi PAS, bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali turut mengajuk skrip propaganda UMNO dan cybertroopers bahawa parti politik yang baru yang akan dibentuk oleh progresif PAS akan mempunyai masa yang sukar membuat sebarang kemajuan kerana ia adalah proksi DAP dan tidak akan dipercayai oleh orang Melayu.

 Mustafa sendiri telah mengakui bahawa label 'proksi DAP'  ini telah digunakan terhadap PAS apabila PAS bekerjasama dengan DAP dalam Pakatan Rakyat.

 Adakah PAS pernah menjadi proksi DAP dan adakah sebab itu maka PAS mendapati sukar untuk mendapatkan sokongan daripada orang Melayu?

 Jangan lupa bahawa pada masa yang sama, PAS telah dituduh sebagai proksi DAP oleh UMNO di kawasan Melayu, DAP telah dituduh sebagai tali barut PAS oleh MCA dan Gerakan di kawasan Cina.

 Malah, kekalahan saya di kerusi Bukit Bendera Parlimen (dan juga kekalahan Karpal di kerusi Jelutong) dalam pilihanraya umum 1999 adalah kerana kejayaan propaganda "hitam" MCA / Gerakan bahawa dengan bekerjasama dengan PAS, kita telah menjadi ejen dan tali barut PAS, bahawa undi untuk DAP adalah undi untuk PAS dan negara Islam di mana tidak akan ada daging babi, alkohol, tiada kuil, gereja-gereja tidak ada, tiada karaoke, tiada sekolah Cina, tidak ada gincu untuk wanita, wanita akan menutup kepala mereka, wanita cantik tidak dapat mencari pekerjaan dan akan berlaku potong tangan dan potong kaki.

 Saya kalah (sama seperti Karpal juga kalah) tetapi kami tidak sujud kepada sophistries dan pembohongan itu, kerana kami tidak pernah berkompromi prinsip politik dan objektif Impian Malaysia kami sama ada untuk opportunities atau pejabat.

 Pemimpin DAP bukan proksi PAS, sama seperti pemimpin PAS tidak pernah proksi kepada DAP.

 Ini adalah pembohongan dan kepalsuan yang dicipta oleh ahli politik tidak berprinsip dan oportunis dalam UMNO, MCA dan Gerakan untuk memburuk-burukkan dan membunuh-watak pemimpin dalam DAP dan PAS.

 Mengapa Mustafa kini turun ke tahap propaganda UMNO dan cybertroopers untuk memburuk-burukkan dan membunuh-watak PAS progresif, cuba untuk memindahkan label "PAS proksi DAP" kepada PAS progresif apabila Mustafa di dalam hatinya sendiri mengetahui  bahawa label ini adalah tanpa asas atau bukti, sama ada pemimpin-pemimpin PAS atau PAS progresif?

 Politik Malaysia kotor dan tercemar, cukup tanpa Mustafa untuk melompat ke dalam paya dengan pembohongan dan kepalsuan untuk memburuk-burukkan dan membunuh-watak PAS progresif, yang masih lagi komrad di dalam PAS.

 Mustapha mungkin tidak bersetuju dengan PAS progresif mengenai prinsip Islam dan pendekatan politik, tetapi perkara terakhir yang harus dia lakukan adalah untuk meragui watak, keikhlasan dan integriti PAS progresif.

 Marilah kita mengamalkan politik bersih dan jujur ​​walaupun di negara yang korup dan picisan. ~ limkitsiang

Ditahan kerana mengkritik Ketua Polis Negara

Posted: 15 Jul 2015 07:14 AM PDT

Ketua Umno Bahagian Bagan, Shaik Hussein Mydin telah ditahan oleh polis, demikian dilaporkan oleh Star Online.

 Beliau ditahan oleh dua anggota polis pada jam 1.45 petang di luar balai polis Seberang Prai, ketika beliau mahu bercakap dengan pihak akhbar.

 Ketika dihubungi kira-kira pukul 6 petang ini, Shaik Hussein berkata beliau dalam perjalanan ke Bukit Aman, diiringi oleh dua anggota polis dari Pulau Pinang.

 "Saya diberitahu bahawa saya ditahan di bawah Akta Hasutan. Saya mengkritik Ketua Polis Negara itu dan dia tidak boleh menerimanya," kata Shaik kepada Malaysiakini.

 "Saya berkata (dalam sembang telefon) bahawa polis bersalah kerana pergaduhan di Low Yat kerana mereka melepaskan salah seorang daripada budak yang terlibat dalam pergaduhan itu," katanya.

 "Polis perlu menahan semua yang terlibat dan bukan hanya satu budak lelaki itu sahaja," kata Shaik. Shaik berkata dia telah menghubungi peguam untuk membelanya tetapi tidak pasti berapa lama dia akan diadakan di Bukit Aman.

 Menurut New Straits Times, pembantunya berkata Shaik Hussein akan dibawa ke ibu pejabat polis di Bukit Aman untuk "siasatan lanjut". 

 Awal hari ini, Khalid memberitahu pemberita bahawa polis sedang mencari untuk menyoal siasat "ketua bahagian" sebuah parti politik. Beliau tidak menamakan orang itu.~ malaysiakini

Sendiri berbohong, sendiri mengaku!

Posted: 15 Jul 2015 04:06 AM PDT

Dia sendiri buat berita palsu supaya media sosial menyiarkannya... bila berita tersebut jadi heboh, tiba-tiba dia sendiri seronok menafikan nya...  Adakah ini suatu kerja yang bijak?

Berita yang tersiar dibeberapa media sosial berkaitan pemecatan seorang pegawai ambank berkaitan pemindahan dana dari UBS Bank Singapura ke akaun Najib adalah berita palsu yang sengaja mahu memerangkap portal berita /media sosial tempatan dengan berita sensasi.

Contoh berita yg tersiar sebagai contoh adalah saperti di sini.

Sumber berita palsu  itu mengaku sebagai NGO Citizens For Accountable Governance Malaysia (CAGM) - melalui blognya  disini hari ini mendedahkan tentang kepalsuan berita yg telah dikutip dari blognya itu dan memaklumkan bahawa:

"Tidak ada peguam yang bernama Md.Zainal Abidin.Dan kita tidak mempunyai SD yang membabitkan PM dalam mana-mana salah laku kewangan. CAGM hanya satu eksperimen di media sosial di Malaysia. CAGM meningkat hanya kerana kita telah disokong oleh editor yang enggan menyemak fakta-fakta tetapi berkembang pesat pada laporan berita sensasi....."


Blog tersebut turut menyiarkan SD palsu yang sebelumnya Nama dan alamat pegawai tersebut dalam akuan bersumpah digelapkan termasuk nama pegawai atasannya dan butiran akaun penerima dana.Lihat gambar yang disertakan.

Tiada ulasan: